Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:04

verootjoo schreef:
En terecht... dit kun je toch als politiek toch ook niet verantwoorden :?

En nu maar hopen dat de kinderen verder een rustig leven kunnen leiden en zorgeloos op kunnen groeien en naar school kunnen.
Belachelijk dat zulke kunsten nodig waren; had gelijk gezegd dat ze kunnen blijven. Aangezien het half nederlandse kinderen zijn, hier opgegroeid... :n Onmenselijk om ze uit te zetten

Ik vind het juist slap van de regering dat ze opeens op hun besluit terug komen.
Ze hadden het juist heel goed kunnen verantwoorden, de afgelopen 9 jaar zijn er onder andere door die moeder vele leugens verteld om de zaak maar te rekken.
Het was ook niet voor niets dat die moeder al uitgezet was.

Rustig leven en zorgeloos opgroeien?
Waar dan en met wie, iedereen kent ze nu.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:06

verootjoo schreef:

Ik wil er maar mee zeggen dat ze het niet voor die kinderen hebben gedaan maar alleen maar uit hun eigen belang zoals altijd.

Voordat de kinderen terug mochten naar hun voogd moesten ze nog even naar het verhoorkamertje om er achter te komen wie hun nu geholpen heeft. Dan kunnnen ze deze hun helpers tenminste ook nog even een hak zetten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/08/li ... n-a1615807

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:14

Ik voel me nu even heel dom hoor maar kan ook weinig vinden op internet hierover. Waarom kwamen ze in 2008 naar Nederland? Ik kan wel eea vinden over de rellen rondom de verkiezingen maar dat lijkt me geen bedreiging voor het hele land?

Verder is het natuurlijk geen westers land met dezelfde cultuur en luxe, maar zijn ze dan gekomen voor de kansen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:23

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:26

Myrthe3 schreef:
Slecht gedrag wordt dus beloond?!
Waar gaat het toch heen... Als ik mijn huur een week later betaal omdat ik anders geen geld heb voor eten krijg ik meteen allerlei instanties op mn dak. Volgende keer loop ik ook weg...
Onbegrijpelijk...

Als je je uur een maand niet betaald, en je neemt contact op, kun je gewoon een afbetalingsregeling krijgen.
Dramaqueen.

Ergens zei iemand de ouderen, die komen te kort, ja en ook mn de lichamelijk gehandicapten.

Maar volgens mij moeten we voor allemaal beter zorgen :+

Wel vraag ik me af waarom ze het zo hoog op hebben gespeeld met weigeren om ze dan toch te laten blijven....geen hart

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:27

Barbet schreef:
verootjoo schreef:

En nu maar hopen dat de kinderen verder een rustig leven kunnen leiden en zorgeloos op kunnen groeien en naar school kunnen.
Belachelijk dat zulke kunsten nodig waren; had gelijk gezegd dat ze kunnen blijven. Aangezien het half nederlandse kinderen zijn, hier opgegroeid... :n Onmenselijk om ze uit te zetten

Ik vind het juist slap van de regering dat ze opeens op hun besluit terug komen.
Ze hadden het juist heel goed kunnen verantwoorden, de afgelopen 9 jaar zijn er onder andere door die moeder vele leugens verteld om de zaak maar te rekken.
Het was ook niet voor niets dat die moeder al uitgezet was.

Rustig leven en zorgeloos opgroeien?
Waar dan en met wie, iedereen kent ze nu.

Moesten de kinderen dan gestraft worden voor hun moeder?

En Mauro dan? Zat in dezelfde situatie, floreert nu prima. Volgende maand is iedereen deze kids alweer vergeten.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 08-09-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:28

Oeps, heb ik daar net overheen gelezen. Dank voor je antwoord!

Vind dat de situatie ook wel enigszins veranderen. Ga me er verder niet teveel over uitlaten want de overgrote mening in dit topic is wel duidelijk := Maar het is geen Syrië waar ze naar teruggestuurd worden...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:34

Geen Syrië nee. Er is geen oorlog, behalve in de grensgebieden, daar is veel oorlog.

Maar het is geen land om een kind in op te laten groeien, onveilig, corrupt, enorm veel armoede en er is gewoon niks zoals een school ofzo waar die kids heen kunnen.

Het is niet voor de lol dat er toentertijd honderden Armeniërs hier asiel kwamen aanvragen. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen echt denken dat mensen dat voor hun plezier doen ofzo.

Verder merken we er niks van, niemand eet een boterham minder omdat de kinderen hier kunnen blijven wonen.

Urbanus

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:38

En ze komen er niet vandaan. Wat hebben ze daar? Een gestoorde moeder.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:48

verootjoo schreef:
Verder merken we er niks van, niemand eet een boterham minder omdat de kinderen hier kunnen blijven wonen.

Dat vind ik ook altijd zo gedramatiseerd van iedereen die roept dat ze weg moeten. Niemand heeft last van deze kinderen en niemand eet er een boterham minder om. Toch lijkt het wel of de wereld in brand staat omdat een ander ook een klein beetje geluk krijgt. Als alle kinderen die nu in deze situatie zouden zitten mochten blijven merkte je daar nog steeds helemaal niets van. Ik zie het probleem niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:52

Kinderen houden van hun moeder en hun moeder van de kinderen. Het is niet aan ons om daar wel of niet het label van "gestoord" aan te plakken. Dat is te gemakkelijk vanaf achter de computer, want niemand van ons kent deze vrouw.

Gelukkig is er niets aan de hand met de moeder. Zij heeft al gesproken met haar kinderen : https://www.pzc.nl/video/production/moe ... rd~vp49331

De politiek blijkt dit beslist te hebben, zoals eerder al in dit topic aangegeven is. Dus het is niet de rechterlijke macht maar de politieke macht die dit besloten heeft door druk uit te oefenen op de staatssecretaris. Dat kan dus in een democratie. Gelukkig is het OK met de moeder. Daar ben ik heel opgelucht over.

Ik hoop dat deze kinderen nu met begeleiding en later verenigd met hun moeder een normaal leven kunnen gaan opbouwen in Nederland. De trauma's zullen er zeker wel zijn, maar hopelijk zijn deze kinderen veerkrachtig genoeg om dit positief de knop om te zetten en te gaan voor hun leven in Nederland.

Ik heb veel lieve empathische posts gelezen van Bokkers. Dat vond ik hart verwarmend. Ik heb ook posts gelezen die ik als zeer schokkend en kil ervaren heb. Daar zal ik nog wel een tijdje over na moeten denken waar dat nu vandaan komt en waarom. Dat is zo ver van mij af. Dus ook leerzaam.
Dat zul je altijd wel houden, hetzij zo.

Enfin voor mij is het belangrijkste nu gezegd in dit topic hetzij door mij hetzij door anderen.

Ik was blij met alle links in dit topic geplaatst want ik heb alles gelezen cq bekeken. Waarvoor dank aan iedereen die een link geplaatst heeft ongeacht of ik het wel er of niet mee eens was met de inhoud. Fijn weekend allemaal :evaw:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:01

Als je je kinderen zo doelbewust misbruikt (want zo noem ik dat) vind ik dat gestoord. Wie zijn kinderen zo traumatiseert heeft het ouderschap verspeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 21:10

verootjoo schreef:
Geen Syrië nee. Er is geen oorlog, behalve in de grensgebieden, daar is veel oorlog.

Maar het is geen land om een kind in op te laten groeien, onveilig, corrupt, enorm veel armoede en er is gewoon niks zoals een school ofzo waar die kids heen kunnen.

Het is niet voor de lol dat er toentertijd honderden Armeniërs hier asiel kwamen aanvragen. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen echt denken dat mensen dat voor hun plezier doen ofzo.

Ik ben ontzettend blij voor die kinderen, want ik vind het nergens voor nodig om ze uit te zetten. En voor hen is het een drama, een moeder die blijkbaar geestelijk niet stabiel is en dan uit je vertrouwde omgeving, je thuis, weg naar een land waar je niets mee hebt. Met deze tweet was ik het helemaal eens:
iemand op Twitter schreef:
,,'Soms moet je hard zijn', zegt Rutte over de uitzetting van Howard en Lili. Hij bedoelt: niet voor multinationals, graaiende bankiers, fabulerende collega's maar wel voor weerloze kinderen. Wat een land. Om je kapot te schamen"

Maar toevallig was onlangs in het nieuws dat Nederlandse jongeren tot de gelukkigste van Europa horen. Samen met oa … jawel, Armeense jongeren. Ze scoren hierin al jaren hoog, in 2016 stond Armenie zelfs op 1. Dus zo'n vreselijk land om op te groeien is het echt niet.
NOS schreef:
Goed nieuws om mee te beginnen: Nederlandse jongeren behoren al jaren tot de meest gelukkige jongeren van Europa. Al sinds dit onderzoek in 2001 is gestart staat Nederland in de top 5. Vaak samen met de landen Finland, IJsland, Albanië en Armenië.
De minst gelukkige jongeren wonen in Turkije, Roemenië en Polen.

Ze zouden in Armenie ook gewoon naar school gekund hebben:
https://www.ad.nl/binnenland/dit-is-de- ... ~a200c568/

Ik hoop dat ze nu eindelijk eens iets gaan doen aan die eindeloos lange procedures, zodat dit niet meer kan gebeuren. Maar na Mauro hebben ze ook niets gedaan volgens mij, dus ik vrees het ergste.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:24

Marie_Anne schreef:
Ik hoop dat ze nu eindelijk eens iets gaan doen aan die eindeloos lange procedures, zodat dit niet meer kan gebeuren. Maar na Mauro hebben ze ook niets gedaan volgens mij, dus ik vrees het ergste.

Daarvoor gaat er veel te veel geld om in de asiel-industrie en het is zoals ook al in dit topic gebleken is zeer makkelijk om mensen die hier wel wat aan willen doen te gaan vergelijken met een niet ter zake doende stukje Europees verleden die bij zeker elke politicus een pavlov reactie teweeg brengt. Goed de media bespelen en je krijgt wat je wil, in het verleden door rechtelijke procedures te rekken (door wetten veranderd te krijgen en zo te houden) en als je dan alsnog na tig keer nee nu echt weg moet (en dat dat de uitslag zou zijn wisten de mensen die daar hun salaris uit halen al bij de 1e keer) gaan we nog even verder. Kinderen zijn inderdaad slachtoffer (en moeder zeker deels ook, want die is dat hele bezwaartraject ook niet zonder hulp in gegaan). Er zou geen corruptie bestaan in dit land, maar zuivere koffie is dit hele circus ook niet, daarnaast komt het absoluut niet ten goede van de asielzoekers, of die nu wel (al dan niet door naamsbekendheid) of niet mogen blijven. Je zou gaan denken dat niet alleen de asielzoekers psychische hulp nodig hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 23:40

Ik lees nu dat de moeder ook weer terug naar Nederland kan komen in het kader van gezinshereniging. Klopt dit?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:42

Cayenne schreef:
Ik lees nu dat de moeder ook weer terug naar Nederland kan komen in het kader van gezinshereniging. Klopt dit?

Ja

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:42

Heeft moeders toch haar zin... triest

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:44

Mag toch hopen van niet. Maar vrees t wel. Dus dan blijkt wel weer, je krijgt je zin als je je kinderen zulke dingen laat doen. Gelijk terug sturen met kinderen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:45

purny schreef:
Jammer. Het bewijs dat je schijt aan alles en iedereen kan hebben. En ben benieuwd wat dit voor gevolgen krijgt voor andere zaken die het op deze manier op gaan lossen

Dat dus.... geen ruggegraat en gezwicht voor de publieke opinie, dus nu kunnen ze opeens wel blijven. Een stel gemanipuleerde kinderen die zelf ook constant tegen gezag ingaan en zich aan gezag onttrekken. Hoera voor de toekomst van Nederland.. en ik het kader van de gezinshereniging mag die liegende en draaiende moederfiguur straks ook vast weer terug... de BV Nederland is weer kwalitatief uitermate teleurstellend bezig...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 01:14

Emoties rijzen de pan uit. Blijf kalm mensen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 01:31

Tja, kinderen inzetten om je zin door te drammen vind ik triest. Ik vind het gek dat moeders die kinderen de taal niet geleerd heeft. Had veel ellende gescheeld.

Ben benieuwd hoe dit gaat als de kinderen van de geboortegolf op AZC’s opgroeien. Gaan we dan dagelijks roepen dat kinderen mogen blijven? Dat heeft de regering wel veroorzaakt nu. Eentje houden is allemaal houden.

Wat ik wel weet is dat hier op de azc’s zoveel achterlijke tuig zit dat ze die maar eens terugsturen. Jatten uit containers, bij de buurt jumbo staat de politie 6 keer per dag om er weer eentje op te laden. Weg ermee. Had die maar weggestuurd i.p.v. deze kinderen. Fijn dat ze mogen blijven voor de kinderen zelf maar vind dit geen stijl van de regering.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 03:34

Je kunt het ook van de andere kant belichten. Iedereen zegt slap van de regering. Blah blah.

Maar moeten er dan 2 kinderen dupe worden zodat de regering bij hun standpunt kan blijven? 10 jaar te laat. Dat vind ik juist slap. Als je fout bezig bent als regering moet je je hand in eigen boezem steken.

Kinderen zijn de dupe van dit rechtssysteem geworden. Dus moet je ze dan ook maar uitzetten zodat je een standpunt kunt innemen 10 jaar te laat en over de rug van 2 kinderen?

Naar wat ik begrepen heb is het gelukkig nu wel veranderd en kan er nu niet meer zo lang geprocedeerd worden. Dus wat dat betreft is er van geleerd.

Daarnaast hoeft er niemand een boterham minder te eten omdat er 2 kinderen mogen blijven die goed functioneren in de maatschappij.

Als iedereen die zich zo opwind en zich zoveel energie in deze zaak steken dat zouden doen tegen criminele asielzoekers, zouden we met zijn allen zelfs een boterham meer kunnen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 05:47

daantjuhhh schreef:
Als iedereen die zich zo opwind en zich zoveel energie in deze zaak steken dat zouden doen tegen criminele asielzoekers, zouden we met zijn allen zelfs een boterham meer kunnen eten.

Als de moeder van deze twee kinderen mag liegen en bedriegen dan mogen alle "criminele asielzoekers" het vast ook wel. Ja, ze buigen de wet een beetje maar dat is toch gewoon omdat ze allemaal het beste willen voor zichzelf en hun (toekomstige) gezin.

Misschien moet de regering maar een algemeen pardon geven voor deze criminele asielzoekers want daar hoef jij echt geen boterham minder om te eten.

Behalve natuurlijk als ze jouw boterham stelen, maar daar heb ik dan wel weer begrip voor want daar kunnen ze hun kinderen mee voeden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:20

We weten toch helemaal niet of de moeder ook terug mag komen :? Het gaat toch om de kinderen, niet om de criminele asielzoekers :?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:23

verootjoo schreef:
We weten toch helemaal niet of de moeder ook terug mag komen :? Het gaat toch om de kinderen, niet om de criminele asielzoekers :?

Dat weten we wel. Als minderjarigen mogen blijven kan de ouder een beroep doen op gezinshereniging.