verootjoo schreef:Geen Syrië nee. Er is geen oorlog, behalve in de grensgebieden, daar is veel oorlog.
Maar het is geen land om een kind in op te laten groeien, onveilig, corrupt, enorm veel armoede en er is gewoon niks zoals een school ofzo waar die kids heen kunnen.
Het is niet voor de lol dat er toentertijd honderden Armeniërs hier asiel kwamen aanvragen. Ik vind het onbegrijpelijk dat sommige mensen echt denken dat mensen dat voor hun plezier doen ofzo.
Verder merken we er niks van, niemand eet een boterham minder omdat de kinderen hier kunnen blijven wonen.
Ik ben ontzettend blij voor die kinderen, want ik vind het nergens voor nodig om ze uit te zetten. En voor hen is het een drama, een moeder die blijkbaar geestelijk niet stabiel is en dan uit je vertrouwde omgeving, je thuis, weg naar een land waar je niets mee hebt. Met deze tweet was ik het helemaal eens:iemand op Twitter schreef:,,'Soms moet je hard zijn', zegt Rutte over de uitzetting van Howard en Lili. Hij bedoelt: niet voor multinationals, graaiende bankiers, fabulerende collega's maar wel voor weerloze kinderen. Wat een land. Om je kapot te schamen"
Maar toevallig was onlangs in het nieuws dat Nederlandse jongeren tot de gelukkigste van Europa horen. Samen met oa … jawel, Armeense jongeren. Ze scoren hierin al jaren hoog, in 2016 stond Armenie zelfs op 1. Dus zo'n vreselijk land om op te groeien is het echt niet.
NOS schreef:Goed nieuws om mee te beginnen: Nederlandse jongeren behoren al jaren tot de meest gelukkige jongeren van Europa. Al sinds dit onderzoek in 2001 is gestart staat Nederland in de top 5. Vaak samen met de landen Finland, IJsland, Albanië en Armenië.
De minst gelukkige jongeren wonen in Turkije, Roemenië en Polen.
Ze zouden in Armenie ook gewoon naar school gekund hebben:
https://www.ad.nl/binnenland/dit-is-de- ... ~a200c568/
Ik hoop dat ze nu eindelijk eens iets gaan doen aan die eindeloos lange procedures, zodat dit niet meer kan gebeuren. Maar na Mauro hebben ze ook niets gedaan volgens mij, dus ik vrees het ergste.