(Dan nog heb je te maken met ammoniak in kippenpoep en methaan in boeren en scheten van koeien, maar soit)
Ik zit trouwens volgens deze test op 1.1 aarde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Maar Marije, zonder dit topic te laten verzanden in wel of geen vlees - het eten van die dieren kan zeker wel van ver komen. Tenzij koeien 100% grasgevoederd worden en het land 100% alleen bemest wordt door de koeien die erop lopen, en de kippen alleen restjes eten.
(Dan nog heb je te maken met ammoniak in kippenpoep en methaan in boeren en scheten van koeien, maar soit)
Stephanie_M schreef:Janneke2 schreef:We stevenen af op een fikse ramp - de eerste twee oorlogen vanwege deklimaatverandering zijn al weer bijna vergeten
(Darfur en Syrië - eerst was het vruchtbaar, toen kwam de woestijn en daarna oorlog)
en dan praten over gezeur....
Is dit echt waar jij je dagelijks druk om maakt?
Serieuze vraag, want ik heb al zo veel dingen om me druk om te maken.... Volgens mij hebben wij iets andere levensstandaarden dan de mensen uit die oorlogsgebieden en iets andere ontwikkeling. Dat ik mij niet druk maak om zo’n oorlog.
Fitzroy schreef:Zolang de heer T dit soort zaken gaat doen voel ik me echt niet geroepen om minder te vliegen![]()
https://nos.nl/artikel/2246943-trump-ve ... rales.html
Citaat:En wat dacht je van de productie van windmolens en de vervuiling die daarbij komt kijken. Hoe lang zo'n ding moet staan voordat je quit speelt. Alles daarna is pas echt groen. En halen ze dat in bijvoorbeeld de parken in zee, waar ze vol in de weerselementen staan?
Citaat:Mensen vergeten vaak dat achter veel zaken die de noemer milieu dragen ook gewoon heel veel geld schuilgaat en een paar mensen heel rijk worden om vervolgens nooit meer wat van ze te horen.
juval schreef:dit gaat verzanden in een topic van 'kijk eens hoe goed ik ben' . weinig zinvol.
Ik ben een voorstander van vliegtax, het kan toch niet zo zijn dat het vliegtuig zo veel goedkoper reizen is dan bijvoorbeeld met de trein?
Als iedereen zich een beetje meer bewust maakt van het milieu en de problemen daarmee is het prima toch, alle beetjes helpen. maar of je nu van alles moet of niet mag, dat staat mensen nou eenmaal snel tegen en dan krijg je oeverloze discussies.
zo van, ik vlieg, maar ik heb geen kinderen. Ik eet geen vlees dus ik mag vliegen... slaat toch nergens op verder. Ieders eigen verantwoordelijkheid.
Askja schreef:Mensen kiezen over het algemeen niet voor een kinderloos bestaan vanuit milieu-overwegingen maar om veel egoïstischer redenen, dus om je als kinderloze (ben ik ook) in dezen nou op de borst te kloppen is een tikje schijnheilig.
Verder eens met Janneke, natuurlijk kun je met kinderen ook je ecologische voetafdruk beperkt houden door bewust te leven.
Ook kun je een bijdrage leveren door je kinderen op te voeden tot milieubewuste mensen met respect en liefde voor moeder aarde.
En wellicht dat die kinderen later wel een belangrijke bijdrage leveren aan technologische innovaties die zorgen voor een schonere en leefbaardere wereld.
LadyMadonna schreef:Toch is het niet hebben van kinderen wel degelijk beter voor het milieu op deze overbevolkte aardkloot
Ik vraag me ook weleens af waarom alles voor iedereen toegankelijk moet zijn.
Vroeger op de basisschool een meisje in de klas wiens vader bankdirecteur was. Zij gingen elk jaar vliegen naar vakantie. Ze was de enige, de rest ging met de auto (al dan niet met caravan) in Nederland of Europa (België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk. Spanje was al uitzonderlijk.... prijsstunters waren er niet, je vloog met KLM of Neckermann...
Dit jaar heb ik voor het eerst van mijn leven een grote reis gemaakt, en als ik dat nog een keer wil doen, zal ik eerst weer een paar jaar moeten sparen. En dat is helemaal niet erg.....