Preutsheid in Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:53

karuna schreef:
Als ik zo rondvraag bij mannen. Worden die stuk voor stuk meer aangetrokken door een leuk stukje kleding over borsten en billen dan het zo in de vrijheid gooien.

Klopt, dat vernam ik ook van ze.
Ik persoonlijk vind het ook leuker en mooier, ik ga dus ook niet totaal bloot en topless.

En verder ben ik het eens met wat de anderen hier zeggen: het is triest en jammer dat alles perfect moet zijn door al die onzin op de sociale media met al hun gephotoshopte foto's en een hoop plastische chirurgie, schoonheidsoperaties en de vele en vele uren in de sportscholen.........waardoor de mensen weer hierdoor onzeker worden en zelfs de mannen worden ook hier onzeker door.

Maar geloof me...........die mensen die zo perfect en mooi lijken.......zien er echt heel gewoontjes uit of zelfs niet mooi zonder lagen make up en krijgen vroeg of laat ook problemen met wat er ooit ingezet is aa de billen en borsten en gezicht en dan zijn ze nog lelijker dan ooit en daar hebben wij de gewone mensen weer geen last van, omdat wij bij onszelf blijven en worden alleen maar mooier naarmate we ouder worden in vergelijking bij de mensen die aanzichzelf hadden laten sleutelen.

Gewoon schijt aan hebben en zorg goed voorjezelf, dan kom je al een heel eind.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:05

Ragdollcat schreef:
karuna schreef:
Als ik zo rondvraag bij mannen. Worden die stuk voor stuk meer aangetrokken door een leuk stukje kleding over borsten en billen dan het zo in de vrijheid gooien.

Ik persoonlijk vind het ook leuker en mooier, ik ga dus ook niet totaal bloot en topless.

En verder ben ik het eens met wat de anderen hier zeggen: het is triest en jammer dat alles perfect moet zijn door al die onzin op de sociale media met al hun gephotoshopte foto's en een hoop plastische chirurgie, schoonheidsoperaties en de vele en vele uren in de sportscholen.........waardoor de mensen weer hierdoor onzeker worden en zelfs de mannen worden ook hier onzeker door.

Maar geloof me...........die mensen die zo perfect en mooi lijken.......zien er echt heel gewoontjes uit of zelfs niet mooi zonder lagen make up en krijgen vroeg of laat ook problemen met wat er ooit ingezet is aa de billen en borsten en gezicht en dan zijn ze nog lelijker dan ooit en daar hebben wij de gewone mensen weer geen last van, omdat wij bij onszelf blijven en worden alleen maar mooier naarmate we ouder worden in vergelijking bij de mensen die aanzichzelf hadden laten sleutelen.

Gewoon schijt aan hebben en zorg goed voorjezelf, dan kom je al een heel eind.
Want inderdaad iedereen met een goede kop en/of lichaam heeft iets aan haarzelf/zichzelf laten verbouwen. Of gaat dit doen.

:')

Electra63

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:35

Ik zon ook niet topless omdat mannen mij dan misschien aantrekkelijker vinden :D, maar omdat ik heel het jaar al "verplicht" een BH draag, ik het al jaren doe en ik het mooi vind om zo egaal mogelijk bruin te zijn. Witte koplampen vind ik lelijk. :D

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:35

“Mensen die wat aan zichzelf hebben laten doen krijgen problemen en dan zijn ze nog lelijker dan ooit” :?
En wat is lelijk dan?

En idd electra. Kan mij t boeien wat mannen mooier vinden, lig niet voor hun plezier te zonnen :+

Ragdollcat schreef:
karuna schreef:

Heb je een enquete gedaan ofzo dan

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:46

Ailill schreef:
want inderdaad iedereen met een goede kop en/of lichaam heeft iets aan haarzelf/zichzelf laten verbouwen. Of gaat dit doen.

Nee, dat doe ik pas als mijn goede kop en geweldige lichaam gaat rimpelen en hangen. :+

Hoeft de thuiszorg me tenminste niet in mijn BH te hijsen en sjorren, maar kunnen ze hem gewoon normaal aantrekken.

Hoezo problemen? :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:07

Palmera schreef:
Ailill schreef:
want inderdaad iedereen met een goede kop en/of lichaam heeft iets aan haarzelf/zichzelf laten verbouwen. Of gaat dit doen.

Nee, dat doe ik pas als mijn goede kop en geweldige lichaam gaat rimpelen en hangen. :+

Hoeft de thuiszorg me tenminste niet in mijn BH te hijsen en sjorren, maar kunnen ze hem gewoon normaal aantrekken.

Hoezo problemen? :')
Dan had je al even geleden moeten beginnen :P

Grapje ;)

Ik ben er trouwens de afgelopen dagen op gaan letten, er zijn inderdaad behoorlijk wat mannen met borsten. Doe mij dan maar een topless dame :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:12

Ailill schreef:
Dan had je al even geleden moeten beginnen :P

Met thuiszorg ontvangen? Nu al? :oo :o?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:13

_O- _O- _O-

:*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:04

Ashleytjuhh schreef:
ik denk dat het komt doordat tegen woordig als op social media word geknalt door sommige mensen en er dus fotos van gemaakt worden. en door de groeiende muliculture samen leving.
voor 'ons' is dit 'normaal' maar voor bijv. de islam is het echt not done om dit te doen!

Op wie doel je met ‘ons’?

Ik ben helemaal niet opgegroeid met topless zonnen. Ken dat helemaal niet van vroeger & ken ook vrijwel niemand die dat nu doet of toen deed. Ik denk dat het te makkelijk is om te zeggen dat het “voor ons normaal is”:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 07:46

Askja schreef:
Beetje naief gedacht. Als ze echt zo argeloos zouden zijn zou het zien van naakte mensen in het openbaar een dermate cultuurshock opleveren dat ze zich direct uit de voeten zouden maken, in plaats van te blijven kijken.

Wie het ook zijn, en wat hun beweegreden ook is, het is m.i. buitengewoon onfatsoenlijk om je te installeren aan de rand van een gebied voor naaktrecreatie en vervolgens met je (zwem)kleren aan uitgebreid alle naakte mensen te bekijken.
Doet me denken aan toen ik vroeger met mijn ouders vertoefde op een grote naturistencamping aan de kust in Kroatië. Er werden dus vanaf een nabije locatie daadwerkelijk boottochtjes langs die camping georganiseerd voor nieuwgierigen die met verrekijkers naakte mensen wilden bekijken. Alsof het een interessante zeldzame diersoort is. Uiteraard waren dat zelf geen naturisten.

Nee hoor, want als je niet weet dat er twee soorten stranden zijn en dat je daar dus een keuze in hebt blijven ze gewoon zitten. Heb al vaak genoeg verhalen gehoord van allochtonen die daar per ongeluk terecht waren gekomen en het gewoon niet snapten. Die gaan echt niet bewust blote mensen zitten kijken :+
En ik snap wel dat je met grote ogen zit te kijken als je het niet gewend bent. Snap ook niet wat er erg aan is, als je toch graag op het naaktstrand bent maakt het toch niet uit dat er per ongeluk mensen met kleding zitten? Iedereen heeft ogen in zijn hoofd, dus hoe moet je dan kijken als je niet naar blote mensen mag kijken :? En als je het echt vervelend vindt, dan spreek je ze toch even aan; ‘joh, het is hier een naakstrand, hiernaast is een gekleed strand, dus misschien kan je beter daar heen gaan als je graag kleding aanhoudt’.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 08:31

verootjoo schreef:
Nee hoor, want als je niet weet dat er twee soorten stranden zijn en dat je daar dus een keuze in hebt blijven ze gewoon zitten. Heb al vaak genoeg verhalen gehoord van allochtonen die daar per ongeluk terecht waren gekomen en het gewoon niet snapten. Die gaan echt niet bewust blote mensen zitten kijken :+
En ik snap wel dat je met grote ogen zit te kijken als je het niet gewend bent. Snap ook niet wat er erg aan is, als je toch graag op het naaktstrand bent maakt het toch niet uit dat er per ongeluk mensen met kleding zitten? Iedereen heeft ogen in zijn hoofd, dus hoe moet je dan kijken als je niet naar blote mensen mag kijken :? En als je het echt vervelend vindt, dan spreek je ze toch even aan; ‘joh, het is hier een naakstrand, hiernaast is een gekleed strand, dus misschien kan je beter daar heen gaan als je graag kleding aanhoudt’.

Onwetendheid zal vast bij een enkeling voorkomen, maar het type 3e-generatie dat zich altijd in groepen verplaatst en heel bewust meisjes lastigvalt in zwembaden, dat zal echt niet per ongeluk op een naaktstrand terechtkomen en per ongeluk zich de hele dag gaan zitten vergapen aan blote vrouwen om zich heen. Die zullen trouwens ook nooit per ongeluk vlakbij een uitgezakt en gerimpeld stelletje overjarige hippies gaan zitten, maar kiezen om volstrekt onbegrijpelijke redenen altijd een paar strakke jonge meiden uit.
Maar inderdaad, wat zielig, die jongens zullen zich wel heel rot voelen omdat ze niet weten hoe het strand werkt. Gelukkig weten ze wel nog steeds de naïviteit van hun medemens te gebruiken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:29

Electra63 schreef:
Ik zon ook niet topless omdat mannen mij dan misschien aantrekkelijker vinden :D, maar omdat ik heel het jaar al "verplicht" een BH draag, ik het al jaren doe en ik het mooi vind om zo egaal mogelijk bruin te zijn. Witte koplampen vind ik lelijk. :D

Nou inderdaad, ik zon niet topless omdat mannen dat misschien leuk vinden :') Ik zon topless omdat ik dat zelf prettig vind.

Er is altijd wel iemand die ergens iets van vind, daar kan ik me allemaal niet zo druk over maken. Zelfs niet als daar een foto van rond gaat zwerven ergens, het zijn maar tieten hoor.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:01

oomens schreef:
verootjoo schreef:

Onwetendheid zal vast bij een enkeling voorkomen, maar het type 3e-generatie dat zich altijd in groepen verplaatst en heel bewust meisjes lastigvalt in zwembaden, dat zal echt niet per ongeluk op een naaktstrand terechtkomen en per ongeluk zich de hele dag gaan zitten vergapen aan blote vrouwen om zich heen. Die zullen trouwens ook nooit per ongeluk vlakbij een uitgezakt en gerimpeld stelletje overjarige hippies gaan zitten, maar kiezen om volstrekt onbegrijpelijke redenen altijd een paar strakke jonge meiden uit.
Maar inderdaad, wat zielig, die jongens zullen zich wel heel rot voelen omdat ze niet weten hoe het strand werkt. Gelukkig weten ze wel nog steeds de naïviteit van hun medemens te gebruiken.
En die jongens die het volgens jou dan altijd doen, zijn die werkelijk het (ge)hele probleem?

Zo makkelijk.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:47

Ik kwam dit topic tegen en vond het erg interessant allemaal.
Ik vraag me daarbij ook af, waarom denken sommige hier dat het iets van deze generatie is?

Overigens, ik zon niet topless. Ik voel me daar niet prettig bij, ook niet in mijn achtertuin. Ik vind het al niet prettig om compleet naakt te gaan in de zonnestudio :')

En dat heeft niets met mannen of 'preutsheid' te maken maar puur met gevoel. De enige die mij naakt ziet is mijn vriend, ook vriendinnen hoeven mij niet (meer) naakt te zien. Vind ik gewoon onprettig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:36

Het lichaam is een schepping van God, daar is niets verkeerds aan.Kijk maar eens naar de plafondschilderingen in de Sixtijnse Kapel in Vaticaanstad. Maar ik vind het bijna altijd smaakvoller om toch wat kleding aan te houden.Vroeger ging ik wel naakt in een flink schemerige sauna vol stoom. In Nederland is dat gebruik. Maar in het buitenland wordt men vaak geacht toch badkleding aan te houden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:58

Mijn lichaam is gewoon mijn lichaam, geen schepping en ook geen heiligdom. Maar wel iets wat ik prive vind en ik heb liever niet dat Jan en alleman naar mijn borsten kan zitten staren. Want bewust of onbewust gaan er altijd mannen en vrouwen naar je kijken, ik word daar ongemakkelijk van.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:02

Dat staren inderdaad.. Vind ik al ongemakkelijk als dat gebeurt in bikini op het strand. Maar ik ben er net zo goed zelf schuldig aan, lekker hypocriet dus. :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:16

Toch is dat gek want vroeger leek dat niet zo te zijn of had je dat niet in de gaten of stoorde het je niet. Er lagen er immers zat om naar te kijken.

Maar ja, toen konden peutertjes ook nog lekker in hun blote kont in het zand spelen. Dat is nu ook al anders.....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:24

Popstra schreef:
Toch is dat gek want vroeger leek dat niet zo te zijn of had je dat niet in de gaten of stoorde het je niet. Er lagen er immers zat om naar te kijken.

Maar ja, toen konden peutertjes ook nog lekker in hun blote kont in het zand spelen. Dat is nu ook al anders.....

Tja, vroeger waren gewoon andere tijden. Het hele sociale media gebeuren zal er ook wel aan mee hebben geholpen.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 14:12

Denk ik ook ja, zelfs douchen na voetballen doen jongere generaties met slip.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:58

Popstra schreef:

Waarom kan dat nu niet meer?

Overigens is het wel iets waar ik op tegen ben sinds ik een naakt jongetje op de handdoek van een naastgelegen persoon zag piesen :r

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:00

Ik ben 23 en ik merk aan mijzelf dat ik ook erg preuts ben. Bloot ik de sauna vind ik het eerste uur errrug spannend, en topless zonnen zou ik echt nooit in het openbaar doen. Veel te bang voor iedereen met die k*ttelefoons en dat er foto’s van me zouden gaan zwerven. :=
Ik ben me ervan bewust en vind het wel jammer, maarja soit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:03

Magrathea schreef:
Popstra schreef:

Waarom kan dat nu niet meer?

Overigens is het wel iets waar ik op tegen ben sinds ik een naakt jongetje op de handdoek van een naastgelegen persoon zag piesen :r

Ik denk dat peuters ook nog steeds rustig in hun blootje aan het strand kunnen hoor. Pedofilie is van alle tijden dus dat zou er niets mee te maken moeten hebben. Peuters hebben (hopelijk) nog geen social media dus daarmee kunnen ze ook niet geconfronteerd worden.
Dus die snap ik eigenlijk ook niet zo..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:30

Blote peuters, tja....
ik zal dan wel preuts zijn, maar trek dat kind een (zwem) broek aan...
scheelt ook een hoop zand irritatie :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:37

LadyMadonna schreef:
Blote peuters, tja....
ik zal dan wel preuts zijn, maar trek dat kind een (zwem) broek aan...
scheelt ook een hoop zand irritatie :j

Waarom in hemelsnaam? Het is een klein kind.