DezeNaam schreef:Maar dan neem ik aan dat jouw ouders binnen rookten?
Mijn vader deed dit meestal niet maar we hebben een tijd bij iemand ingewoond waar er wel gewoon binnen vollebak gerookt werd in de veranda. Als ik daar dan achter de laptop zat deden mijn ogen ook verschrikkelijk veel pijn. Ik kan me voorstellen als je constant blootgesteld wordt aan zo'n situatie dat dat slecht voor je is.
Maar hoe vaak ga je in werkelijkheid nu eens een terrasje nemen..? Ik kan me niet voorstellen dat je daardoor iets chronisch gaat ontwikkelen. Als je er natuurlijk al last van hebt is het een pak moeilijker om ermee om te gaan...
En kinderen/mensen die tegen een sigaret aanlopen zijn (meestal) gewoon lomp, zoiets zie je toch echt wel op een terras... Op een fuif ben ik ook wel al eens een paar keer verband door iemand zijn sigaret, ga je echt niet dood van.
Ja, dat klopt. Ze rookten binnen en ook in de auto etc. In zo'n kleine ruimte is dat natuurlijk helemaal funest.
Op een terrasje vind ik het niet zo erg dat rokers een sigaretje opsteken, maar het is soms wel heel hinderlijk. Ik snap dat je dat als roker fijn vind en ik gun iedereen een pleziertje. Maar omdat ik ook hyperreactiviteit heb, gaan mijn longen acuut dicht zitten en krijg ik geen lucht. Ik ga dan ook altijd zoveel mogelijk op een hoek van een terras zitten zodat ik in ieder geval niet rondom omgeven ben door rook.
En vaak zitten er meerdere rokers op een terras. Van één roker heb ik niet zoveel last, maar als het er een stuk of 5 zijn is het een ander verhaal. Ik zoek dus vooral kleine terrasjes uit en vermijd grote feestjes etc.