DezeNaam schreef:Celiien schreef:ik vraag me echt af of als een orthodox of een boeddhist zo had gereageerd, er net zulke opmerkingen werden gemaakt als afgelopen pagina’s
Ik vraag me af waarom je denkt dat de reacties dan anders geweest zouden zijn? Mijn reactie was nog steeds hetzelfde geweest. Mij gaat het niet om welk geloof je hebt, maar omdat hun geloof een bepaalde groep mensen discrimineert. Wat waren de reacties dan geweest als deze man de hand niet had willen schudden van een homoseksuele man, omwille van zijn geloof?
Als een atheïstische man dit niet zou willen doen zou er commentaar op komen, maar als het door je religie 'niet mag' omdat het een 'zonde' is mag er wel een uitzondering gemaakt worden?
En dat er nu gedaan wordt alsof moslims/gelovigen 'beesten' zijn vind ik ook niet oké, maar volgens mij mag er toch wel eens de vraag gesteld worden of het oké is om je religie te gebruiken als een excuus voor deze zaken.
Dat het weer 'niet open-minded' zou zijn is ook weer zo'n dooddoener. Ik heb niks tegen hun religie, maar over hun gedrag mag ik toch wel een oordeel hebben zeker als het mensen benadeelt.
Jouw reactie ja. Maar ik heb het idd over je laatste stukje. En daar val ik wel wel een beetje over. Vragen stellen mag gerust, doe ik ook en zet ook heus mijn vraagtekens bij bepaalde dingen. Maar de dooddoeners als ‘mijn land uit’, ‘ons nederland gaat kapot’ etc (die strekking, niet die letterlijke bewoording) komt mij wel een beetje de strot uitzetten.
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving. Wie zegt dat deze jongen in kwestie niet gewoon in Nederland geboren is?
Anyways, zoals LM aangaf, er zijn meerdere geloven die dit vinden. Maar over een boeddhist hoor je bijvoorbeeld nooit wat, en als dit gebeurd bij een boeddhist zou niemand het aankaarten. Net als bij de Japanners, die niet een hand geven, maar buigen. Is dat dan ook niet onrespectvol als jij je hand uitsteekt en zij buigen alleen? Sterker nog, hoogwaarschijnlijk dat ze heel geirriteerd worden, aangezien lichamelijk contact tussen ‘vreemden’ absoluut niet wenselijk is bij hun cultuur.
Zij hebben nu eenmaal t gebruik, niks naar vrouwen alleen toe, vrouwen mogen dit ook niet naar mannen toe. Waarom is het dan nu weer discriminatie ? (Echt ik word zo moe van het woord bij dit soort dingen... )