Mag een GGZ instelling mensen weigeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:54

ruitje schreef:
Dat is het nadeel he, je kunt nooit voorspellen wat iemand gaat doen. Dus je weet nooit of je iemand levenslang opsluit voor niks...

Dat schreef ze toch ook niet? Het gaat erom dat als de aandoening die eerder tot het gedrag heeft geleid, nog niet volledig genezen of aantoonbaar en duurzaam onder controle is, dat iemand dan wordt vastgehouden. Of datzelfde gedrag zich wel of niet nog een keer zou voordoen, is dan helemaal geen punt meer.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:55

oomens schreef:
ruitje schreef:
Dat is het nadeel he, je kunt nooit voorspellen wat iemand gaat doen. Dus je weet nooit of je iemand levenslang opsluit voor niks...

Dat schreef ze toch ook niet? Het gaat erom dat als de aandoening die eerder tot het gedrag heeft geleid, nog niet volledig genezen of aantoonbaar en duurzaam onder controle is, dat iemand dan wordt vastgehouden. Of datzelfde gedrag zich wel of niet nog een keer zou voordoen, is dan helemaal geen punt meer.

Hoelang denk je dat een gemiddelde behandeling van een tbs-er duurt ?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:00

quera schreef:
oomens schreef:

Hoelang denk je dat een gemiddelde behandeling van een tbs-er duurt ?

Niet altijd tot 100% genezing volgens mij, gezien er soms mensen met nog steeds een flink steekje los worden vrijgelaten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:01

Dat was mijn vraag niet ;)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:10

quera schreef:

Dan snap ik denk ik niet waarom die vraag ertoe doet. Hoe geeft de tijdsduur van een behandeling antwoord op de vraag waarom mensen voordat volledige genezing is bereikt al worden vrijgelaten?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:08

oomens schreef:
ruitje schreef:

Jawel, want jullie willen dat het ' aantoonbaar' is dat iets niet meer voorkomt.

En dat kan nooit 100%.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:32

oomens schreef:
quera schreef:

Dan snap ik denk ik niet waarom die vraag ertoe doet. Hoe geeft de tijdsduur van een behandeling antwoord op de vraag waarom mensen voordat volledige genezing is bereikt al worden vrijgelaten?

Jij heeft zelf aan aantoonbaar en duurzaam onder controle. Dat gebeurd dus in die jaaaaaaaaaren tbs. En een tbs-er wordt niet door 1 persoon beoordeeld maar tientallen. En dat voordat hij überhaupt vrijheden mag opbouwen laat staan vrij komen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:58

ruitje schreef:
Jawel, want jullie willen dat het ' aantoonbaar' is dat iets niet meer voorkomt.

En dat kan nooit 100%.

Ik zeg niet dat een bepaald gedrag (bijvoorbeeld moord) aantoonbaar niet meer voor moet komen, want dat kun je inderdaad niet vooraf voorspellen. Ik zeg dat de aandoening die eerder tot dat gedrag leidde (bijvoorbeeld een psychopathische persoonlijkheidsstoornis) aantoonbaar genezen moet zijn voordat zo iemand weer vrij mag komen.

danzzz

Re: Mag een GGZ instelling mensen weigeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:45

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:33

danzzz schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/jongen-die ... ~ab84e221/

Dit zijn toch echt van die berichten waar de maatschappij niet echt vrolijk van wordt, waar is dit verkeerd gegaan in de keten dan? Bij de behandelaars, bij de rechters? Waar?

Daar kan je als buitenstaander toch niet over oordelen? Je kent de geschiedenis en de casus helemaal niet en ook niet hoe hij behandeld is en waarvoor.

Jij wilt wel heel graag wijzen naar de ggz en justitie.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:53

Electra63 schreef:
danzzz schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/jongen-die ... ~ab84e221/

Dit zijn toch echt van die berichten waar de maatschappij niet echt vrolijk van wordt, waar is dit verkeerd gegaan in de keten dan? Bij de behandelaars, bij de rechters? Waar?

Daar kan je als buitenstaander toch niet over oordelen? Je kent de geschiedenis en de casus helemaal niet en ook niet hoe hij behandeld is en waarvoor.

Jij wilt wel heel graag wijzen naar de ggz en justitie.

Ik WIL de geschiedenis en de casus helemaal niet weten, die is helemaal niet interessant voor mij. Wat interessant is, is hoe ik mijn dochter tegen dit soort maatschappelijke projectjes kan beschermen.

Ik oordeel helemaal nergens, maar ik wil wel heel graag weten waar dit verkeerd is gegaan, en niet in de laatste plaats hoe ze dit soort fouten in de toekomst denken te vermijden.

en daarnaast valt er weinig te wijzen naar alle andere mensen in de maatschappij want inderdaad justitie en ggz bepalen of iemand weer deel mag nemen, dus als het fout gaat dan ligt dat niet aan de stand van de maan, nee :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:03

Als je het artikel goed leest staan de behandelaars daar niet anders in dan jij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:05

Prrrr schreef:
Als je het artikel goed leest staan de behandelaars daar niet anders in dan jij.

Sorry maar dat heb je als je alleen maar leest wat je wil lezen.. ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:07

Waarvoor hij behandeld is, hoor ik anders zojuist gewoon op het nieuws, Electra63: verkrachting, op 13-jarige leeftijd. Dan zitten er toch wel heel duidelijk een heleboel steekjes los bij zo'n jongen. En op 14-jarige leeftijd gewoon weer op vrije voeten, met de bekende, enorm tragische gevolgen.
Dit verhaal lijkt erg op dat van Michael P. Tweede 'incident' in een jaar tijd. En ja, wat mij betreft mag de betreffende ggz-instelling, zich dit heel hard aanrekenen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:11

Askja schreef:
Waarvoor hij behandeld is, hoor ik anders zojuist gewoon op het nieuws, Electra63: verkrachting, op 13-jarige leeftijd. Dan zitten er toch wel heel duidelijk een heleboel steekjes los bij zo'n jongen. En op 14-jarige leeftijd gewoon weer op vrije voeten, met de bekende, enorm tragische gevolgen.
Dit verhaal lijkt erg op dat van Michael P. Tweede 'incident' in een jaar tijd. En ja, wat mij betreft mag de betreffende ggz-instelling, zich dit heel hard aanrekenen.

Kuch kuch Micheal p heeft geen tbs gehad.

Bovenstaande jongen had jeugd tbs

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:17

Prrrr schreef:

Zeg ik dat anders dan? Of vind je het gek dat ik wil weten waar dat verkeerd is gegaan? Is dat gek? Natuurlijk willen de behandelaars ook weten waar het fout is gegaan, zou een mooi verhaal zijn als ze dat niet zouden willen.

Hemellief zeg, ik post hier en nieuwsartikel, stel daar mijn vraagtekens bij en de ene belachelijke insinuerende post volgt de andere op.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:18

quera schreef:
Prrrr schreef:

Sorry maar dat heb je als je alleen maar leest wat je wil lezen.. ;)

Nou Inderdaad!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:20

Misschien komt dat ook wel door je eigen posts ;)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:35

quera schreef:

Of je kan gewoon mijn posts beter lezen en als je niet begrijpt wat ik schrijf vragen wat ik bedoel in plaats van zelf invullen wat je denkt dat ik bedoel. Het is een optie.

Ik snap niet zo heel goed wat ik nou zo heel fout heb geschreven in de post waar ik het nieuwsartikel onder de aandacht breng. Ik geef alleen aan dat dit nou de dingen zijn die maatschappelijk enorme invloed hebben, en dat ik graag wil weten hoe dat komt. Moet je daar nou echt zo absurd op reageren?

Ik had eigenlijk verwacht dat jullie experts daar misschien een antwoord op hadden kunnen geven, maar blijkbaar niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:44

danzzz schreef:
quera schreef:

Of je kan gewoon mijn posts beter lezen en als je niet begrijpt wat ik schrijf vragen wat ik bedoel in plaats van zelf invullen wat je denkt dat ik bedoel. Het is een optie.

Ik snap niet zo heel goed wat ik nou zo heel fout heb geschreven in de post waar ik het nieuwsartikel onder de aandacht breng. Ik geef alleen aan dat dit nou de dingen zijn die maatschappelijk enorme invloed hebben, en dat ik graag wil weten hoe dat komt. Moet je daar nou echt zo absurd op reageren?

Ik had eigenlijk verwacht dat jullie experts daar misschien een antwoord op hadden kunnen geven, maar blijkbaar niet.

Wij hebben genoeg antwoorden gegeven om een inzicht te geven hoe het er in dat wereldje aan toe gaat....

In al je berichten ben je alleen maar aan het wijzen naar alles en iedereen. Wij hebben meerdere malen uitleg gegeven hoe het werkt en dat wij het ook niet overal mee eens zijn.
En dan nog is het blijven wijzen. Als je niets wil aannemen blijf dan lekker uit het topic. Ik besteed mijn tijd liever aan mensen die wel oprecht interesse tonen. Dit is dan ook het laatste wat ik hierover ga zeggen ;)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:51

Ik kan moeilijk naar mezelf wijzen in dit geval, wie anders dan GGZ of Justitie zou hiervoor verantwoordelijk moeten zijn dan?

Ik zou het inderdaad ook erg prettig vinden als je niet meer op mij reageert tenzij je dat op een normale manier doet met zinvolle posts die ook slaan op de vraag die ik stel.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:58

danzzz schreef:
Ik kan moeilijk naar mezelf wijzen in dit geval, wie anders dan GGZ of Justitie zou hiervoor verantwoordelijk moeten zijn dan?

Ik zou het inderdaad ook erg prettig vinden als je niet meer op mij reageert tenzij je dat op een normale manier doet met zinvolle posts die ook slaan op de vraag die ik stel.

Nogmaals dat is door mij en andere al vaak genoeg gebeurd.
En die waren erg zinvol. Maargoec als je dat niet lezen wil :+

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:11

?? echt he! :) Wat is er nou in hemelsnaam zo mis met mijn vraag waar het fout is gegaan, en waarom wil jij jouw visie daar niet op geven, maar voel je meer de behoefte om mij belachelijk te maken en de mond te snoeren?

Ik vind dat zo raar, en zo niet nodig.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:15

Je vraagt niet waar het mis is gegaan, je vraagt naar de schuldige: rechterlijke macht of behandelaars. Dat ligt net even anders. En je doet voorkomen alsof er helemaal geen onderzoek wordt gedaan, en dat dit schering en inslag is. Vandaar ook mijn opmerking dat ook de behandelaars bezig zijn het antwoord te zoeken op de vraag die je stelt. Daar is niets insinuerends aan - of wel?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 19:15

danzzz schreef:
?? echt he! :) Wat is er nou in hemelsnaam zo mis met mijn vraag waar het fout is gegaan, en waarom wil jij jouw visie daar niet op geven, maar voel je meer de behoefte om mij belachelijk te maken en de mond te snoeren?

Ik vind dat zo raar, en zo niet nodig.

Omdat onze visie en daarmee ook mijn visie hier al meerdere malen staat.

Waarom voel jij de behoefte om constant te wijzen naar de ggz en tbs? Wat daar allemaal fout gaat en wil je niet kijken naar wat daar allemaal wel goed gaat?