CharmingS schreef:MarlindeRooz schreef:Zijn er hier ook mensen die serieus wel eens met Syriërs gepraat hebben? Die mensen zijn gemiddeld genomen hoger opgeleid dan jij en ik!

Altijd handig om goede artsen Ed te hebben toch?
Wat heeft dat er nou weer in godsnaam mee te maken?
Gewoon: on topic: we zouden wel willen dat er vrede in Syrië was zodat Syriësche artsen daaro hun beroep kunnen uitoefenen.
Citaat:
Inderdaad heel erg handig om goede artsen te hebben, maar mogen de studenten die hier nu voor het leren zijn ook nog een kans hebben om aan het werk te gaan..
???
Wachtlijsten in de zorg?
Loten omdat er meer mensen met een vwo diploma arts willen worden dan opleidingsplaatsen...?
Werk zat!
Citaat:
Maar moet zeggen dat 9 van de 10 die daar zaten al het land uit waren voor de pleuris echt los brak en die mensen weinig hebben meegemaakt van de oorlog daar.. Geloof wel dat er echt mensen zijn die echt hebben moeten vluchten voor hun leven. Maar dit is lang niet overal het geval!!
Hoogste tijd voor een fact check.
Gesteld: we hebben het over Syriërs.
(Natuurlijk zijn er allerlei andere vluchtelingen ook.)
De Arabische revolutie is van 2011.
In Syrië blijft de dictator in het zadel, er ontbrandt 'alleen maar' een vreselijke burgeroorlog.
In 2015 sprekeñ we van een crisis als er idd wel heel veel mensen deze kant op komen.
Wellicht dat de mensen uit Syrië die jij sprak al snel naar Libanon zijn gegaan - maar verder geloof ik er geen snars van.
En ik houd niet van praatjes dat ze zonder noodzaak hun land verlaten hebben.
Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met hoe de overheid de dingen regelt en dat dit beter zou kunnen. En die mening delen velen met mij. Dus als hier een paar roepen dat het prima is en dat wij niet zo moeten zeiken, so be it..
...als gezegd: we hebben al jaren een rechtse regering (alleen Balkenende 4 leek ergens op) en die laat zich alleen gelegen liggen aan wie goed in de slappe was zit.
Aan de bodem worden mensen fors tegen elkaar uitgespeeld.
Een "spelletje" waar ik niet aan mee doe!