karuna schreef:Eeeh mag het stuk hierboven in begrijpelijk nederlands en met meer spaties? Wat is cis en noncis? Ik probeer te bergijpen wat er staat maar dat lukt dus echt niet
Sorry, veel koffie gedronken, dan ga ik ratelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Memories schreef:Dan flikker je toch gewoon een toilethokje om zo'n plasbak heen in een genderneutraal toilet? Dat deel van het probleem alweer opgelost.
Ik geloof dat je nooit in een heren toitlet bent geweest.
Een schotje eromheen past wel, maar om een plasbak past geen hokje en is ook niet gemaakt om op te zitten.
magda_90 schreef:Shadow, ik dacht dat je het verschil wel zou weten tussen de wc thuis delen met je familie en in het openbaar met vreemden.
Die openbare wc's zijn fijn om gescheiden te houden, die argumenten zijn hier al genoemd, moet je even teruglezen.
Je derde punt in het algemeen snap ik nog steeds de issue niet van, je kunt toch prima naar de wc van het geslacht waar je het meeste bij thuisvoelt?
En nu doe je het weer, ik discrimineer dus, volgens jou, omdat ik vanuit vooral hygiënisch oogpunt de wc's gescheiden wil houden? Ben je nu echt serieus met deze berichten?
Feminax... Pijnstillers bij ongesteldheid... Vrouwen kunnen alleen ongesteld worden... Dus het probleem is...?
Buiten dan dat het duur is en je goedkopere alternatieven hebt.
*Bij de volgende pauze verder bijlezen
Memories schreef:Vaak zat, dankuwel. Ben niet achterlijk, tuurlijk kun je op een urinoir niet zitten, duh![]()
Er kan prima een hokje omheen als je die dingen niet zo dicht op elkaar gooit en er niet zo'n groot hokje van maakt. Hokje is immers niet meer dan 2 schotten met een deur.
bruintje123 schreef:Oh, dus alles moet compleet verbouwd gaan worden omdat er een klein aantal mensen is die niet kan kiezen welk hokje hij/zij/het wil?
Citaat:Gewoon echt goede org bijvoorbeeld.
Of de psychische zorg weer beter toegankelijke. Weerbaarheidscursussen misschien?
Memories schreef:Ik zeg niet dat de ALLES OVERAL verbouwd moet worden, maar jij zei dat het niet mogelijk is en dat is gewoon niet waar.
Ennnnn daar is de wie-gaat-dat-betalen dooddoener weer. Er wordt voor meer uitgegeven aan onzinniger dingen.
Indestal schreef:@Shadow, dat je je kan ergeren aan een manager van MC Donalds
Citaat:De mens is assertief geworden, eist en eist, brult en brult en dan gaan we met zijn allen het beleid van een manger van MD beoordelen?
Laten we ons met serieuze zaken bezig houden..
Citaat:Maar om alles in het midden te eisen en elke persoon aan te spreken op zijn woordkeus...nah...echt he?
Indestal schreef:In veel landen zijn vrouwen vogelvrij, als je dan ook nog hun rechten op bv wc gebruik wegneemt....dan weet je wel dat de dames in minder vrouwvriendelijke wereldelen gewoon niet kunnen plassen als ze buitenshuis zijn...
Laat de scheiding er aub blijven, wij vrouwen hebben al zo hard gevochten voor emancipatie en er komen steeds meer culturen naar Nederland waar de vrouwen godzijdank eindelijk mogen aanschouwen dat zij er wel toe doen en vrij zijn...gaan we mengen dan komen ze straks helemaal niet meer buiten..
bruintje123 schreef:Vind jij het niet waar, vind jij dat er overal maar plek is om wc's MET hokjes te bouwen.
Ik wil er niet eens opzitten, stink ruimtes waar de heren ook plassen. Waarom geen idee maar het is zo.
Ik ben een vrouw en wil naar een vrouwen toilet. Niet een van alles wat toilet. Waar is mijn keuze dan nog?
Of moet alles weer eens veranderd worden voor de hele hele kleine minderheid?
Indestal schreef:In veel landen zijn vrouwen vogelvrij, als je dan ook nog hun rechten op bv wc gebruik wegneemt....dan weet je wel dat de dames in minder vrouwvriendelijke wereldelen gewoon niet kunnen plassen als ze buitenshuis zijn...
Laat de scheiding er aub blijven, wij vrouwen hebben al zo hard gevochten voor emancipatie en er komen steeds meer culturen naar Nederland waar de vrouwen godzijdank eindelijk mogen aanschouwen dat zij er wel toe doen en vrij zijn...gaan we mengen dan komen ze straks helemaal niet meer buiten..
Memories schreef:Waarheid is geen mening, mijn god zegik heb nu in elke post gezegd NIET OVERAL NIET NU en het hoeft wat mij betreft ook niet van gemeenschapsgeld betaald te worden, prima. En toch hamer jij op dat 'overal'. Je lees gewoon wat je wilt lezen en verdraait de boel om maar je gelijk te kunnen krijgen. Leuk discussiëren zo. Nou jij wint hoor, applaus
![]()
bruintje123 schreef:Nee het is niet mogelijk, want dan moet er inderdaad verbouwd worden waar gewoon geen plek voor is.
Hoe zie jij dat voor je op je werk, in het ziekenhuis, in een gemeentehuis, alles op de schop omdat er misschien iemand komt die niet wil kiezen.
De ruimte van de sanitaire voorzieningen is er, alsof er ineens plaats is dat te vergroten.
En het is geen dooddoener van dat geld. Verbouwen zal betaald moeten worden.
Memories schreef:Ik zeg niet dat de ALLES OVERAL verbouwd moet worden, maar jij zei dat het niet mogelijk is en dat is gewoon niet waar.
Citaat:En geloof me, de mensen die zich geen man of vrouw voelen, maken zich een stuk minder druk om dit allemaal dan jullie.
Citaat:De winkelkwestie ken ik niet, is daar een betrouwbare bron van of kan het ook een spookverhaal zijn?
Citaat:Ik begrijp gewoon niet waarom iederedn altijd maar door alles en iedereen geaccepteerd wil worden. Dat is gewoon helemaal niet nodig. Wees jezelf en wees trots op jezelf en wat je bent. Dan komen er echt wrl mensen op je af die jouw accepteren.
Citaat:Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' is een uitspraak waar ik eigenlijk best wel een hekel aan heb gekregen. Vind dat echt zo'n mentaliteit van 50 jaar terug, mijn godMet andere woorden: val vooral niet buiten alles wat 'de norm' is want dan ben je raar en hoef je niet geaccepteerd te worden.
aikon schreef:Citaat:En geloof me, de mensen die zich geen man of vrouw voelen, maken zich een stuk minder druk om dit allemaal dan jullie.
Schijnbaar maken deze personen zich daar meer druk om dan jij denkt. Anders komen ze niet luid en duidelijk in het openbaar.
Citaat:Verder, als NS gemeentes en dergelijke gewoon verandert hadden zonder melding in de media zou het voor velen geen probleem zijn, zou waarschijnlijk niet eens opvallen.
Citaat:Op deze manier worden hokjes geschapen waar velen (zo niet iedereen) van af wil.