Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:42

Rivendell schreef:
Toch vraag ik me af in hoeverre ze hem kunnen veroordelen.
Al zou zijn dna op een bepaalde plek op nicky's lichaam zijn gevonden, er is geen duidelijke doodsoorzaak en zelfs misbruik is niet 100% bewezen.
Als hij zelf geen verklaring aflegd, blijft het gokken. En een rechter zal hem niet kunnen veroordelen voor moord


Tuurlijk kunnen ze hem wel veroordelen. Denk je echt dat er zoveel moeite wordt gedaan als ze niet zeker weten dat er een veroordeling komt?

Ze gaan natuurlijk ook niet alle info naar buiten brengen :) Of zit jij er middenin dat je weet dat een rechter hem niet kan veroordelen voor moord? :+

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:46

Eerst maar afwachten wanneer hij aan Nederland word uitgeleverd. Als Jos van zijn rechten afziet kan dat in een paar dagen. Anders enkele weken ( max 60 dagen hoorde ik vanmorgen op het nieuws)

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:46

verootjoo schreef:
Rivendell schreef:
Toch vraag ik me af in hoeverre ze hem kunnen veroordelen.
Al zou zijn dna op een bepaalde plek op nicky's lichaam zijn gevonden, er is geen duidelijke doodsoorzaak en zelfs misbruik is niet 100% bewezen.
Als hij zelf geen verklaring aflegd, blijft het gokken. En een rechter zal hem niet kunnen veroordelen voor moord


Tuurlijk kunnen ze hem wel veroordelen. Denk je echt dat er zoveel moeite wordt gedaan als ze niet zeker weten dat er een veroordeling komt?

Ze gaan natuurlijk ook niet alle info naar buiten brengen :) Of zit jij er middenin dat je weet dat een rechter hem niet kan veroordelen voor moord? :+


Of op zijn minst verkrachting.

Ik hoop zo dat die man nu ook de ballen heeft om te gaan praten. En zich niet constant beroept op zijn zwijgrecht

jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 07:57

Wat goed dat ze hem hebben opgepakt en hopen dat hij snel wordt uitgeleverd!

Dit is ook een doorbraak om iemand na 20 jaar nog te veroordelen. Ik kijk zeker de persconferentie ! Ik ben echt benieuwd wat daar uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:01


luuntje

Berichten: 14042
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:06

Wat fijn dat hij gevonden is en vast zit.
Hopelijk gaat hij praten. Dat verdienen de ouders en zus van Nicky.

Loretta
Berichten: 8900
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:07

Dat is goed nieuws, hij was dus niet ver.

Jos is nu de klos.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:28

Dat iemand hem herkende vind ik wel echt wonderbaarlijk. Weet niet of ik hem zou herkennen, en het is niet zo dat ik er continu op aan het letten was. .

Maar misschien is het net zoals reclame en slaat die foto onbewust in je hersens op als je hem vaak hebt gezien en maakt je hoofd de link als je hem tegenkom in het echt.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:32

Degene die hem heeft aangegeven kende hem al langer las ik, en ik denk dat je zo iemand dan ook makkelijker herkent van een foto.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:52

Ben trouwens wel benieuwd of hij daar onder zijn eigen naam bekend was of onder een schuilnaam.

Ben trouwens wel "blij" dat zijn moeder inmiddels is overleden. Dan hoeft zij deze ellende niet meer mee te maken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:55

Ik hoop vooral dat hij in de tussentijd niet snel een einde aan zijn leven maakt.

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:07

verootjoo schreef:
Rivendell schreef:
Toch vraag ik me af in hoeverre ze hem kunnen veroordelen.
Al zou zijn dna op een bepaalde plek op nicky's lichaam zijn gevonden, er is geen duidelijke doodsoorzaak en zelfs misbruik is niet 100% bewezen.
Als hij zelf geen verklaring aflegd, blijft het gokken. En een rechter zal hem niet kunnen veroordelen voor moord


Tuurlijk kunnen ze hem wel veroordelen. Denk je echt dat er zoveel moeite wordt gedaan als ze niet zeker weten dat er een veroordeling komt?

Ze gaan natuurlijk ook niet alle info naar buiten brengen :) Of zit jij er middenin dat je weet dat een rechter hem niet kan veroordelen voor moord? :+



Als je je er wat in zou verdiepen zou je begrijpen dat je in Nederland wettig en overtuigend bewijs moet hebben. Kijk, dat Jos wat uit te leggen heeft staat als een paal boven water. Hoe komt zijn DNA op Nicky? Daar is een hele goede verklaring voor nodig. Maar wettig en overtuigend bewijzen dat hij daadwerkelijk Nicky vermoord heeft is vrij lastig denk ik. Het is een zaak wat 20 jaar oud is en dankzij goed werk van NFI en Coldcase is deze zaak nu zo ver gekomen, maar we draaien niet alleen zaken waarbij we zeker weten dat er een veroordeling komt. Het doel is natuurlijk de waarheid boven water krijgen en natuurlijk is een veroordeling een groot succes. Maar weet wel dat het ontzettend lastig is in Nederland iemand veroordeeld te krijgen als er allerlei gaatjes nog open zijn in het onderzoek waar geen antwoorden op zijn.
Moord moet je de voorbedachte rade voor kunnen aantonen, ik heb geen idee of daar aanwijzingen voor zijn in het onderzoek, zo ja,m dan is moord mogelijk, zo niet, dan zal moeten worden gekeken naar doodslag.
De doodsoorzaak maakt hierin niet zoveel uit, er is volgens mij wel vast gesteld dat hij door een misdrijf om het leven is gekomen en dat is essentieel.

Dus snel roepen dat er natuurlijk wel een veroordeling uitkomt is wat voorbarig. Ondanks de grote maatschappelijke onrust etc moet er wel degelijk voldoende bewijs tegen hem zijn om hem als de dader aan te merken ipv als de verdachte. Maargoed, we weten de ins en outs niet van dit onderzoek natuurlijk.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:08

safina schreef:
Voor doodslag veroordelen zal misschien nog best lastig worden als men de doodsoorzaak niet heeft kunnen vaststellen. Laat staan voor moord. https://www.1limburg.nl/mysterieuze-doo ... antwoorden

Maar goed, ze hebben hem en dat is alweer een stap vooruit.


In veel andere gevallen werden meer details naar buiten gebracht.
alles is dus speculatie. Ik hoop dat er zaken zijn waardoor de bewijslast rond komt.
Of dat JB breekt en het echte verhaal verteld.

Mooi nieuws dat hij is gevonden.

Linde99
Berichten: 864
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:44

verootjoo schreef:
Rivendell schreef:
Toch vraag ik me af in hoeverre ze hem kunnen veroordelen.
Al zou zijn dna op een bepaalde plek op nicky's lichaam zijn gevonden, er is geen duidelijke doodsoorzaak en zelfs misbruik is niet 100% bewezen.
Als hij zelf geen verklaring aflegd, blijft het gokken. En een rechter zal hem niet kunnen veroordelen voor moord


Tuurlijk kunnen ze hem wel veroordelen. Denk je echt dat er zoveel moeite wordt gedaan als ze niet zeker weten dat er een veroordeling komt?

Ze gaan natuurlijk ook niet alle info naar buiten brengen :) Of zit jij er middenin dat je weet dat een rechter hem niet kan veroordelen voor moord? :+


Hij kan denk wel sowieso voor een misdrijf worden veroordeeld.

De man van het OM zei in de persconferentie ook over zijn DNA sporen dat die sporen in de categorie "dadersporen" vallen en dat ze dachten bij de sporen. Hij zei letterlijk: "u kunt zich voorstellen dat er sporen zijn waarvan je weet dit kan niet anders dan.."

Dus ze zullen vast wel iets tegen hem hebben met die sporen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:06

Nu de persconferentie!

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:07

Moet werken -O-

Lees later de feiten wel

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:11

Cayenne schreef:
Nu de persconferentie!


Welke zender?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:22

Mijn livestream zegt nog steeds het begint om 10 uur. Iemand een betere link?

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:26

Ik heb alleen die live op facebook gevolgd.
Daarvan is dit de link

Moraal in mijn ogen was dat hij opgepakt is, dat ze niet op alle vragen antwoord kunnen geven ivm het lopende onderzoek, dat de tiplijn open blijft en dat de prioriteit nu ligt op het naar Nederland halen van Jos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:27

Er kwam inderdaad weinig nieuws naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:41

Linde99 schreef:
Dus ze zullen vast wel iets tegen hem hebben met die sporen


Yep. Maar waar hij straks precies schuldig aan bevonden wordt en waar niet aan, zal ongetwijfeld verschil maken in de strafmaat.

De tijd zal het leren...

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:47


vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:03

Wat ik mij wel afvraag, die andere bushcrafters, welke opzoek waren naar hem het afgelopen jaar, wisten dus dat hij opzoek was naar afgelegen Spaanse dorpjes. Waarom is daar toen niet ook gezocht?

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:06

Ik vraag mij dit niet af.

Deze informatie is stil gehouden - en hij is binnen 2 maanden opgepakt.

8nnemiek

Berichten: 43534
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:13

vionnesem schreef:
Wat ik mij wel afvraag, die andere bushcrafters, welke opzoek waren naar hem het afgelopen jaar, wisten dus dat hij opzoek was naar afgelegen Spaanse dorpjes. Waarom is daar toen niet ook gezocht?

Ik gok omdat ze naar hem op zoek waren omdat ze bang waren dat hem iets was overkomen. Zodra je weet dat iemand in orde is maar gewoon niet gevonden wíl worden dan heeft zo'n zoektocht eigenlijk geen zin meer.. totdat die DNA match bekend werd..