Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:35

denice schreef:
Ik heb ook sterk het idee dat een bepaalde bevolkingsgroep op de PVV stemt. En helaas zijn er een hoop van dat soort mensen. Wat herlemientje zegt ben ik het mee eens.

:j

bruintje123

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:36

Laat ik dat idee dan hebben over GL of PVDA stemmers.

Jeetje zeg wat een vooroordeel.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:38

Willl65 schreef:
Mijn vader kwam een verpleeghuis binnen voor revalidatie operatie schouder en is in een kist ruim een jaar later vertrokken. En daar heb ik door er minimaal 8 uur per dag aanwezig te zijn niets aan kunnen veranderen.
Mijn vader is wel degelijk dood gegaan door nalatigheid, te laat medicatie krijgen voor zijn parkinson heeft gezorgd voor problemen met zijn darmen waardoor hij uiteindelijk een stoma heeft gekregen . Een catheter die ze maar niet uit zijn blaas wilde halen want gemakkelijker voor als hij weer onder het mes moest, heeft voor levensgevaarlijke infecties gezorgd. De vele gesprekken, de vele klachten de vele foto's die ik gemaakt heb van de schandalige behandelingen die mijn vader heeft ontvangen hebben ervoor gezorgd dat het voor de tuchtraad is gekomen maar mijn pa heb ik daarmee niet terug gekregen. Wij konden hem thuis niet verzorgen omdat hij door zijn ziekte op gegeven moment niets meer kon. Hij mocht maar 70 jaar worden na een leven lang zorgdragen voor iedereen en gezond leven. Trainen deed hij op zijn 65ste nog 5 keer in de week. Een sterkere man als hem bestond er niet.
Ik heb maandenlang vrijgenomen van werk om te zorgen dat hij in ieder geval nog normaal schoon gehouden werd en nog iets van menselijkheid kreeg. Ik heb het met liefde gedaan maar drie jaar na zijn dood ben ik er nog steeds kapot van dat we hem niet op tijd uit die situatie hebben kunnen krijgen vanwege wachtlijsten. We kregen op de dag dat we hem cremeerde bericht dat hij terecht kon bij een Indische verpleeghuis . Waar normaal een jaar wachtlijst op stond konden wij na drie maanden terecht. Maar het was al te laat.
Een ieder die roept dat het met de verpleeghuizen in Nederland wel meevalt, weet dat je niet weet waar je het over hebt.
Personeel kan niet doen waar het voor aangenomen is omdat ze met te weinig zijn.
Breek mij de ... niet open mensen, ik heb foto's waar je echt niet goed van wordt.
En dat was een verpleeghuis die niet slecht te boek stond.
Twee verpleegsters over een afdeling van 38 patienten.

Jeetje dit gevoel ken ik zo goed. Heb zo hard moeten vechten om mijn moeder naar huis te krijgen waar door mij en een geweldige thuishulp verzorgt is tot het laatst. Heb echt verschrikkelijke dingen gezien in de paar keer dat ze op een revalidatie afdeling lag. Schandalig gewoon .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:40

In mijn vriendenkring zit een aantal pvv stemmers die helaas niet verder kijken of luisteren dan wat er geroepen word door gw zelf
Maar dat zijn ook mensen waar ik politieke discussies niet mee aan ga :n
Been there, done that en die discussie is niet mogelijk :n

En ja, dan sta ik echt open voor hun argumenten, maar als ik een vraag stel of een kanttekening ergens bij zet dan volgt er een tirade waarbij er niet eens gereageerd word op wat ik zeg , maar gewoon de algemene riedel word afgewerkt

En ja, zo heeft iedere partij een bepaalde aanhang in een bepaalde groep of laag van de bevolking
Maar ik kan met cda, cu en zelfs met sommige sgp stemmers daadwerkelijk een goed politiek gesprek voeren
(Hoewel die laatste wel zeldzaam is, maar het kan, zelfs met de voorzitter van de sgp bij ons in de gemeenteraad)
En dat als rasechte heiden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:48

bruintje123 schreef:

Inderdaad een vooroordeel, en ik ben niet snel van de vooroordelen. En ik krijg nu vast heel bokt over me heen, maar iedereen die een béétje kritisch heeft leren kijken en logisch nadenkt kan makkelijk inzien dat de PVV gewoon een achterlijke partij is en Geert Wilders een oetlul met een grote bek is. Hij geeft nóóit toelichting over zijn A4'tje, en heeft geen enkel idee over hoe hij zijn achterlijke plannen waar wil maken.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:49

Ik stem ook op de PVV, niet zo zeer omdat hij steeds roept dat hij de moskeeën wilt gaan sluiten en allemaal van dat soort onzin. Dat gaat hem ook niet lukken want hij moet toch altijd de meerderheid hebben van de 2e kamer dus hij gaat het sowieso niet redden in z'n 1tje.
Waar ik het dan wel weer helemaal mee eens ben is dat het genoeg is met al die vluchtelingen en dan doel ik vooral op de economische vluchtelingen, Nederland is al vol zat zonder hun.
Ik ben het er ook mee eens dat er meer geld moet naar defensie, en dat de buitenlanders die hier in Nederland wonen gewoon Nederlanders zijn maar hou je dan aan de regels. zodra je de regels overtreed wordt je het land uit gezet, vind ik niks mis mee.

Hij verwoord bepaalde dingen misschien verkeerd, desondanks heeft hij prima ideeën en moet ik eerlijk toegeven dat ik nog geen enkele partij een concreet plan heb horen vertellen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:56

Resistance schreef:
bruintje123 schreef:

Inderdaad een vooroordeel, en ik ben niet snel van de vooroordelen. En ik krijg nu vast heel bokt over me heen, maar iedereen die een béétje kritisch heeft leren kijken en logisch nadenkt kan makkelijk inzien dat de PVV gewoon een achterlijke partij is en Geert Wilders een oetlul met een grote bek is. Hij geeft nóóit toelichting over zijn A4'tje, en heeft geen enkel idee over hoe hij zijn achterlijke plannen waar wil maken.

En iedereen die een beetje alles kritisch bekeken heeft weet dat 4 a4tjes vol ook loze beloftes ook gel.l zijn.
Dus wat is er dan een achterlijke partij?

Ja van Wilders weten we dat hij uit zijn nek zwamt, Rutte probeert te doen alsof hij eerlijk is maar ondertussen is het een wolf in schaapskleren.
Nou als ik ergens niet van houd is het achterbakse praat.

Niemand kan de plannen waar maken, het enige wat ze doen is alles afbreken wat ooit is opgebouwd en ook links gaat dat niet terug opbouwen.
Kan niet met het aantal mensen nu in Nederland, wat ze nog extra binnen laten. Mensen bij voorhand die niet gaan werken om alles wel betaald te krijgen.
Dus over dom gezever gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:58

melissac schreef:
Ik stem ook op de PVV, niet zo zeer omdat hij steeds roept dat hij de moskeeën wilt gaan sluiten en allemaal van dat soort onzin. Dat gaat hem ook niet lukken want hij moet toch altijd de meerderheid hebben van de 2e kamer dus hij gaat het sowieso niet redden in z'n 1tje.
Waar ik het dan wel weer helemaal mee eens ben is dat het genoeg is met al die vluchtelingen en dan doel ik vooral op de economische vluchtelingen, Nederland is al vol zat zonder hun.
Ik ben het er ook mee eens dat er meer geld moet naar defensie, en dat de buitenlanders die hier in Nederland wonen gewoon Nederlanders zijn maar hou je dan aan de regels. zodra je de regels overtreed wordt je het land uit gezet, vind ik niks mis mee.

Hij verwoord bepaalde dingen misschien verkeerd, desondanks heeft hij prima ideeën en moet ik eerlijk toegeven dat ik nog geen enkele partij een concreet plan heb horen vertellen.

Correctie: hij moet er 3 grondwetten voor aanpassen. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:01

melissac schreef:

Ik heb wel partijen plannen horen vertellen die niet tegen de grondwet ( en andere triviale zaken zoals mensenrechten :+ ) in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:03

Magrathea schreef:
melissac schreef:

Ik heb wel partijen plannen horen vertellen die niet tegen de grondwet ( en andere triviale zaken zoals mensenrechten :+ ) in gaan.

:j

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:03

Resistance schreef:
melissac schreef:

Correctie: hij moet er 3 grondwetten voor aanpassen. :+

Met een 2/3 meerderheid.....

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:12

Kan er iemand mij vertellen of ik ergens na kan gaan hoe partijen in het verleden gestemd hebben?

Belangrijke zaken zijn voor mij terug naar de basisbeurs, een aanpassing aan de AOW leeftijd (verlaging voor degene die jong begonnen zijn met werken/zware beroepen), voltooid leven, zorg en natuur/milieu.

GL, NW en SP twijfel ik tussen. Hebben alle 3 standpunten die voor mij erg belangrijk zijn maar alle drie ook dingen waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik ben er van overtuigd dat hulp bij euthanasie bij een voltooid leven in de toekomst zeker mogelijk gaat zijn, voor nu lijkt NL me hier nog niet klaar voor.
Dit is dus iets wat ik voor nu aan de kant kan zetten, De rest niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:15

Ik vind het in het algemeen griezelig hoe mensen weer hersenloos achter gevaarlijke populisten aan lopen.
Niet alleen in Nederland met Wilders, maar ook internationaal, noem ze maar op Trump, Erdogan, Putin , le Pen etc.
Ik ben er bepaald niet gerust op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:18

stemmentracker
partijgedrag
en er was er nog 1 die ik even kwijt ben

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:19

Willl65 schreef:
Mijn vader kwam een verpleeghuis binnen voor revalidatie operatie schouder en is in een kist ruim een jaar later vertrokken. En daar heb ik door er minimaal 8 uur per dag aanwezig te zijn niets aan kunnen veranderen.
Mijn vader is wel degelijk dood gegaan door nalatigheid, te laat medicatie krijgen voor zijn parkinson heeft gezorgd voor problemen met zijn darmen waardoor hij uiteindelijk een stoma heeft gekregen . Een catheter die ze maar niet uit zijn blaas wilde halen want gemakkelijker voor als hij weer onder het mes moest, heeft voor levensgevaarlijke infecties gezorgd. De vele gesprekken, de vele klachten de vele foto's die ik gemaakt heb van de schandalige behandelingen die mijn vader heeft ontvangen hebben ervoor gezorgd dat het voor de tuchtraad is gekomen maar mijn pa heb ik daarmee niet terug gekregen. Wij konden hem thuis niet verzorgen omdat hij door zijn ziekte op gegeven moment niets meer kon. Hij mocht maar 70 jaar worden na een leven lang zorgdragen voor iedereen en gezond leven. Trainen deed hij op zijn 65ste nog 5 keer in de week. Een sterkere man als hem bestond er niet.
Ik heb maandenlang vrijgenomen van werk om te zorgen dat hij in ieder geval nog normaal schoon gehouden werd en nog iets van menselijkheid kreeg. Ik heb het met liefde gedaan maar drie jaar na zijn dood ben ik er nog steeds kapot van dat we hem niet op tijd uit die situatie hebben kunnen krijgen vanwege wachtlijsten. We kregen op de dag dat we hem cremeerde bericht dat hij terecht kon bij een Indische verpleeghuis . Waar normaal een jaar wachtlijst op stond konden wij na drie maanden terecht. Maar het was al te laat.
Een ieder die roept dat het met de verpleeghuizen in Nederland wel meevalt, weet dat je niet weet waar je het over hebt.
Personeel kan niet doen waar het voor aangenomen is omdat ze met te weinig zijn.
Breek mij de ... niet open mensen, ik heb foto's waar je echt niet goed van wordt.
En dat was een verpleeghuis die niet slecht te boek stond.
Twee verpleegsters over een afdeling van 38 patienten.

Helemaal mee eens, hier bijna hetzelfde meegemaakt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:20

Bedankt Sonja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:21

Waarom komt die schreeuwerd van een Wilders nooit met oplossingen? Gewoon met een gedegen plan ipv al die loze enge haatzaaierij... Wat lost het op behalve nog meer verdeeldheid in dit land.

Btw: regeren betekent compromissen sluiten in dit land; er is geen partij die zijn gehele partijprogramma er door kan gaan drukken. Als je die illusie hebt, kom je elke keer van een koude kermis thuis.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:21

Als Van Oudkerk k.u.t Marokkanen roept mag het,als Wilders het roept niet.
Als Buma zegt associatieverdrag opzeggen met Turkije mag dat,als Wilders dat roept kan het niet?
Als Rutte zegt Pleur op,mag dat....Wanneer Wilders dit zegt volgt er een kort geding.
Als Aboutaleb zegt...niet aanpassen ,ga dan weg....dan mag dat.Als Wilders dat zegt discrimineert hij.
Als Van Der Laan handhaaft en een waterkanon loslaat op relschoppers mag dat.Als Wilders wil handhaven is het een racist.

En even voor iemand hier die geschokt was dat 8% van deze poll voor Wilders is....ik raad je aan om woensdag even iets kalmerends te slikken en weer onder je steen te kruipen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:23

Stemmen op Wilders is stemmen uit angst. Korter en duidelijker kan ik het niet zeggen, Wilders speelt alleen maar in op de angst voor buitenlanders maar zal, ook al word hij premier, hier weinig aan kunnen veranderen. Iemand zei over Trumpstemmers dat die dom zijn en ook mensen die op WIlders stemmen zouden dom zijn. Echt niet maar het feit is wel dat Trump aan de macht is gekomen door de middenklasse te bespelen, hij had in aantallen veel minder stemmen dan Clinton en naar nu blijkt zijn er heel veel mensen die heel veel spijt hebben dat ze op dit ongeleide projectiel gestemd hebben. Willen we dat hier ook?? Zeker niet dus zorg dat je stemt.
En Geerke, in Frankrijk speelt hetzelfde dus pas maar op dat je geen ongewenste vreemdeling word :D :D
Laatst bijgewerkt door BigOne op 13-03-17 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:23

Kuggur schreef:
Ik vind het in het algemeen griezelig hoe mensen weer hersenloos achter gevaarlijke populisten aan lopen.
Niet alleen in Nederland met Wilders, maar ook internationaal, noem ze maar op Trump, Erdogan, Putin , le Pen etc.

Getuigt van veel kennis als je Erdogan en Le pen over een kam scheert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:24

Klagen, klagen en nog eens klagen... zowel PVV stemmers als de PVV zelf... maar oplossingen aandragen ho maar.... Waarom?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:26

geerke schreef:
Kuggur schreef:

Getuigt van veel kennis als je Erdogan en Le pen over een kam scheert.

Pak er eens een woordenboek bij, en zoek het woord "populist" eens op, voor je anderen gebrek aan kennis verwijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:26

Picasso schreef:
Klagen, klagen en nog eens klagen... zowel PPV stemmers als de PVV zelf... maar oplossingen aandragen ho maar.... Waarom?

een oplossing is Marokkanen die zich misdragen er uit te zetten....ook al zijn het zogenaamde Nederlanders.Turken hebben ook twee paspoorten,echt van de gekke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:27

geerke schreef:
Picasso schreef:
Klagen, klagen en nog eens klagen... zowel PPV stemmers als de PVV zelf... maar oplossingen aandragen ho maar.... Waarom?

een oplossing is Marokkanen die zich misdragen er uit te zetten....ook al zijn het zogenaamde Nederlanders.Turken hebben ook twee paspoorten,echt van de gekke

En waar moeten die Marokkanen naar toe als ze hier geboren zijn en dus Nederlander zijn net als jij en ik?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 14:28