Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:28

Nu snap ik het! Heel erg bedankt voor het verduidelijken. :)

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is. Het is moeilijk om te beseffen dat dit realiteit en dat er zulke mensen rondlopen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:30

Laptopmuis schreef:
Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd, of alle media zegt maar iets...

Ik dacht dat iemand telefonerend achter de dader aangegaan was en op basis daarvan opgepakt was?

Dat is een beetje het hele ding van de media in dit soort crisissituaties. Het beste zou zijn om alleen af te gaan op politiebronnen, maar zoals Denzel Washington het een paar dagen geleden zo mooi verwoordde.. De media gaat tegenwoordig niet meer om integriteit, maar om wie de grootste scoop kan krijgen. Dus slingeren ze van alles de wereld in in de hoop dat het waar is en dat zij de eersten zijn. Jammer genoeg komt er nooit iemand op terug als het niet waar blijkt te zijn, dat is bijna normaal tegenwoordig.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:30

Emmaa_ schreef:
Laptopmuis schreef:
Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd, of alle media zegt maar iets...

Ik dacht dat iemand telefonerend achter de dader aangegaan was en op basis daarvan opgepakt was?

Dat is een beetje het hele ding van de media in dit soort crisissituaties. Het beste zou zijn om alleen af te gaan op politiebronnen, maar zoals Denzel Washington het een paar dagen geleden zo mooi verwoordde.. De media gaat tegenwoordig niet meer om integriteit, maar om wie de grootste scoop kan krijgen. Dus slingeren ze van alles de wereld in in de hoop dat het waar is en dat zij de eersten zijn. Jammer genoeg komt er nooit iemand op terug als het niet waar blijkt te zijn, dat is bijna normaal tegenwoordig.

Trieste waarheid dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:34

The_Cat schreef:
Emmaa_ schreef:

Trieste waarheid dit

Jammer genoeg is het ook nog eens een wisselwerking. We leven in een informatiemaatschappij waarin wij als consumenten ook constant in contact willen staan met het nieuws.. Dingen die gebeuren in de wereld willen we NU weten, het liefst met bewegend beeld en we willen het een halve seconde voordat het daadwerkelijk gebeurt in onze newsfeed hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:02

The_Cat schreef:
Emmaa_ schreef:

Er zaten 2 mensen in de vrachtwagen, de persoon op de passagiersstoel is gelijk overleden en de bestuurder is te voet gevlucht.

Maar de persoon op passagierstoel was toch de echte chauffeur die vermoord was nee? Of is dat nieuws bulletin ook al aangepast ondertussen?

Klopt, de persoon op de passagiersstoel was de oorspronkelijke Poolse chauffeur. Dit is volgens de Telegraaf bevestigd door de eigenaar van de vrachtwagen (en neef van de vermoorde chauffeur).

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2727 ... end__.html

LadyMadonna

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:26

Betreft beveiligen.. Zoals ik eerder zei, in breda (serious request) zijn toegangswegen naar het plein afgezet met (pantser) busjes. In geval van nood heb je die zo opzij gezet natuurlijk.
Had vanmiddag ook een kaart van het plein met daarop de route van de vrachtwagen. Gezien het plein aan een doorgaande weg ligt, is beveiligen voor zoiets hier denk ik nauwelijks te doen....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:04

Citaat:
Precies.
En hoe gekleurd is de media

TV en krant worden voornamelijk door links betaald toch.

Bron...??

NPO 'wordt door ons allemaal' betaald, we hebben geen links kabinet - klopt niet.

Commerciële zenders zijn hetzij zelf een bedrijf, of in handenvan een bedrijf. "Bedrijfsmensen hebben de neiging VVD te stemmen" (en ach, daar is die partij ook voor).
Wordt dus ook niet door links betaald.

(In theorie zouden we een teevee zender van een linkse rijke filantroop kunnen hebben, maar ik weet niet van het bestaan van die zender.)

Krant: de linkstste van het stel heet Trouw. Kranten worden door een combinatie van abonnees en adverteerders betaald - niet iedereen is welkom om in Trouw te adverteren, dat klopt. Maar laat ik Trouw nu niet alleen erg links, maar ook zeer gedegen vinden.
Klopt dus ook niet.

Verder moet mij van het hart dat schrijfster tegelijkertijd
* kritiek heeft (wat zijn ze gekleurd!)
....wat naar mijn mening ook idd niet zo hoort te zijn.
*...stelt (ik parafraseer) "dat ze zo gekleurd zijn omdat ze door links betaald zouden worden"
* en dus nul onderbouwing.
Ik vind dat geen prettige manier van discussiëren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:15

Er is momenteel in Berlijn een waarlijk oecumenische "Gottesdienst" aan de gang.
Plaats van handeling: de Gedächtniskirche.
Voorgangers zijn een rabbijn, een imam, de lutherse en de roomse bisschop.

"Es gibt noch Höffnung in Berlin!"

(Het lukt me maar niet de link te plaatsen: Facebook- "house of one Berlin" www.ekbo.de )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-12-16 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:18

Wat een mooie gedachte Janneke!

Ik was niet goed van het nieuws gisteren. Afgelopen weekend liep ik daar nog, we hadden een hotel vlak daarnaast en hebben vrij, za en zo daar gelopen. Zo bizar, zo bizar....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:46

Huuuu - gelukkig was je al weer een paar dagen terug, maar dan komt het extra hard binnen!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:09

Breaking via BNR net, de verdachte is vrijgelaten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:13

(....in een ideale wereld gaan nu een x aantal mensen hun excuses maken. Ivm losgaan op Twitter etc. )

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:18

Janneke2 schreef:
(....in een ideale wereld gaan nu een x aantal mensen hun excuses maken. Ivm losgaan op Twitter etc. )

In een ideale wereld bleef iedereen stil tot er meer duidelijkheid was. En zelfs dan... Je kunt de families van de doden condoleren, de slachtoffers proberen te helpen, zulke situaties veiliger te maken en verder vertrouwen op het rechtsysteem van Duitsland.

In plaats daarvan gaat het om een eenling met problemen in z'n hoofd als het een niet moslim betreft die tbs moet en als het een moslim betreft zijn alle moslims soort van schuldig ineens. Ondertussen zijn de meeste slachtoffers van IS moslims, zijn de meeste rebellen die omkomen bij het strijden tegen IS moslim en lopen er ook genoeg moslims rond op kerstmarkten.... Was laatst in Berlijn en heb er ook hoofddoekjes gezien...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:09

Janneke2 schreef:

:j :j :j

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:18

Het was te verwachten dat IS de aanslag zou opeisen.
Alleen is de vraag of dat echt zo is,o dat dit een kant en klare aangelegenheid is om haat en angst te zaaien..?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:30

Tivoli schreef:
Het was te verwachten dat IS de aanslag zou opeisen.
Alleen is de vraag of dat echt zo is,o dat dit een kant en klare aangelegenheid is om haat en angst te zaaien..?

Dat laatste sowieso.
En nu wordt het tricky: als de claim van ISIS terecht is dan kunnen de geheime diensten gaan speuren naar een (1) lone moslim wolf met een West-Europees paspoort. Ga er maar aan staan......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:42

IS eist alles op wat in hun straatje past...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:51

LadyMadonna schreef:
IS eist alles op wat in hun straatje past...

Maar ik vraag me af....zijn ze wel eens betrapt op jokken als het gaat over dit soort claims?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:04

Tot nu toe was de dader dood, dus niet te controleren...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:07

LadyMadonna schreef:
Tot nu toe was de dader dood, dus niet te controleren...

Volgens mij is de Poolse chauffeur zelden/nooit als dader aangemerkt maar steeds als slachtoffer waarvan de vrachtwagen was gestolen/gekaapt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:09

Ik reageer op cowboy55....
Mijn post heeft dus niks met de Poolse chauffeur te maken.

Bij voorgaande aanslagen waren de terroristen dood

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:18

Salah Abdeslam.....maar die praat niet (dacht ik).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:25

Sorry had ik je verkeerd begrepen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:28

Cowboy55 schreef:
Salah Abdeslam.....maar die praat niet (dacht ik).

Maar die hoorde weer bij een cel.... Dat was geen one wolf zeg maar.

IS heeft opgeroepen dergelijke aanslagen te plegen, maar die worden niet door hun gefinancierd of georganiseerd zoals in Parijs (beide keren) het geval was...
Zelfs IS weet waarschijnlijk niet wie hier de dader is.

Wat ik nog raar vind: de 23 jarige pakistaan die nu dus vrij gelaten is, is aangehouden omdat een getuige hem uit de vrachtwagen heeft zien komen, en deze getuige is hem vervolgens gevolgd richting de dierentuin, waar hij later gearresteerd is...
Klopt niet als hij er niks mee te maken heeft....