Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:25

Shadow, Mee eens, nu het maatschappelijke beeld nog meekrijgen dat volwassen mannen geen slachtoffer kunnen zijn.

Uiteindelijk komt gewoon alles weer neer op: wat gij niet wilt wat u geschiedt.....etc

Gewoon je fatsoen bewaren.

Hoe mensen opmerkingen opvatten blijft lastig. je kunt iets echt met de beste bedoeling doen of zeggen en toch een snauw terug krijgen.

Anjali,
Ik heb een collega gehad die rechtsteeeks uit somalie kwam en begin 20 al zwanger was van de tweede. Ze was absoluut geschokt dat wij nederlanders vaak boven de 30 nog geen kinderen hebben. Letterlijk zei zij: als jullie zo doorgasn wordt je door de moslims uitgefokt.
Als je in haar dorp niet zwanger bent van je eigen man dan is de kans groot dat je een ongewenst kind krijgt van de vijand.
Man......dan zijn al onze problemen hier maar dopertwtjes in vergelijking met zulke ellende. %)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:32

Bij de beesten af gewoon :n
Triest dat hetgene wat de mens onderscheidt van andere diersoorten in sommige situaties niet lijkt te bestaan: bewustzijn, empathie etc...

Kijk eens bij de leeuwen. Mannetje vecht met ander mannetje, wint en bijt vervolgens alle welpen in de troep dood om alle leeuwinnen te bezwangeren. Zo zorgt hij dat zijn genen overwinnen.
Bij meerdere diersoorten gaat het zo.

Maar dat is survival of the fittest... instinct.
Helaas lijken de meer ontwikkelde hersenen van mensen in sommige gebieden helemaal afwezig en gaan ze gewoon op die barbaarse manier verder

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:37

anjali schreef:
Voor mij heeft sex absluut met liefde te maken. Dus is verkrachting geen sex

Mag ik je dan van het schokkende feit op de hoogte brengen dat hele volksstammen wel aan seks doen die niet noodzakelijk met liefde te maken heeft. Ook met wederzijdse instemming.

Wil je nu écht stellen dat mensen die tijdens een one-night-stand met het grootste plezier gemeenschap met elkaar hebben en daarvan allebei (alledrie?, alle...?) intens genieten, geen seks hebben?

Dat jíj geen seks wilt hebben zonder liefde, dat is je goed recht. Dat je vindt dat je partner(s) ook geen seks zou(den) moeten hebben zonder liefde, is ook prima zolang dat standpunt ook bij die partner(s) bekend is (en hij/zij zich daarin kan/kunnen vinden).
Dat je je überhaupt geen seks zonder liefde kunt vóórstellen, dat is buitengewoon kortzichtig en een voorbeeld van de ogen sluiten voor de wereld om je heen.

Jouw voorbeeld van verkrachting als oorlogswapen, is nogal een flink aantal stappen verder dan het gelijkstellen van liefdeloze seks aan verkrachting.
Volgens eenzelfde redenering zou je mensen die met een zweepje thuis 50 Shades spelen, ook kunnen vergelijken met de door shariarechtbanken in Saoedi-Arabië opgelegde zweepslagen.

pien_2010

Re: Kwart Europeanen vindt seks bij een nee toch oké

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:45

Oomens dat zegt Anjali helemaal niet.

Ze zegt dat dit voor haar zo is.

Van mij mag morgen het matriarchaat weer worden ingevoerd en ik vrees dat dit een utopie zal zijn.

Natuurlijk kunnen jongens en mannen net zo goed (helaas) slachtoffer zijn. Elk slachtoffer van (seksueel geweld is er gewoon een te veel). Het v.b van Shadow is erg schrijnend. Is gewoon kinderverkrachting, nog erger als misbruik van volwassenen in mijn ogen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:47

Sizzle schreef:
Uiteindelijk komt gewoon alles weer neer op: wat gij niet wilt wat u geschiedt.....etc

Maar dan net niet helemaal.
Gemiddeld denk ik dat veel mannen er een stuk minder moeite mee zouden hebben als een vrouw ongevraagd aandringt op seks, dan dat de gemiddelde vrouw dat heeft wanneer een man dat bij haar zou doen.

Ja, het voorbeeld van Shadow met die 13-jarige jongen ís officieel kindermisbruik en de betreffende jongen kan zich daarvan ook zeker het slachtoffer voelen, maar nog steeds zouden meer puberjongens dit waarschijnlijk oké vinden van hun (ook nog jonge) lerares, dan dat pubermeisjes dat zouden vinden van hun leraar.

Het komt dus sóms ook neer op 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, dat wil de ander best wel', soms op 'wat gij wel wilt dat de ander geschiedt, doe dat desondanks toch maar niet'.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:52

Zit ook wat in.
Al weet ik niet zeker of dat eerste klopt.

In mijn studententijd toch vaak genoeg meegemaakt dat een vrouw beledigd was omdat een man niet op haar verleiding in ging.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:53

pien_2010 schreef:
Oomens dat zegt Anjali helemaal niet.

Ze stelt eerst dat voor haar seks met liefde te maken heeft ja, maar vervolgens concludeert ze dat verkrachting dús geen seks is.

Punt is dat voor een flink deel van de wereld seks best zonder liefde kan bestaan. Die mensen kunnen evengoed iemand verkrachten en daarbij toch écht seks hebben, met seks als belangrijke drijfveer en seks als resultaat. Liefdeloze seks misschien, maar wel seks. Ongewenste seks, maar wel seks.
Sterker nog, er kan zelfs binnen een liefdesrelatie vanuit liefde seks ontstaan, die tóch aangemerkt zou kunnen worden als verkrachting.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 20:58

Bootsiebob schreef:
Bij de beesten af gewoon :n
Triest dat hetgene wat de mens onderscheidt van andere diersoorten in sommige situaties niet lijkt te bestaan: bewustzijn, empathie etc...

Kijk eens bij de leeuwen. Mannetje vecht met ander mannetje, wint en bijt vervolgens alle welpen in de troep dood om alle leeuwinnen te bezwangeren. Zo zorgt hij dat zijn genen overwinnen.
Bij meerdere diersoorten gaat het zo.

Maar dat is survival of the fittest... instinct.
Helaas lijken de meer ontwikkelde hersenen van mensen in sommige gebieden helemaal afwezig en gaan ze gewoon op die barbaarse manier verder

Waarom zouden wij met onze hersenen boven basale natuurlijke processen staan?

Ja, onze hersencapaciteit en onze sociale structuren zijn bovengemiddeld ontwikkeld, maar het zijn nog steeds niet meer dan middelen waarmee wij onze fitness vergroten. Onder de streep geldt bij ons nog steeds dat degene die het meeste nageslacht produceert (of de meeste naaste verwanten helpt om nageslacht te produceren), zijn DNA meer vertegenwoordigd ziet in de populatie, en dat wie dat niet kan/wil/doet, zijn DNA langzaam uit de populatie ziet verdwijnen.
De rest is leuk om onze levens soepel te laten verlopen, maar uiteindelijk niet meer dan een middel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:10

oomens schreef:
Waarom zouden wij met onze hersenen boven basale natuurlijke processen staan?

Ja, onze hersencapaciteit en onze sociale structuren zijn bovengemiddeld ontwikkeld, maar het zijn nog steeds niet meer dan middelen waarmee wij onze fitness vergroten. Onder de streep geldt bij ons nog steeds dat degene die het meeste nageslacht produceert (of de meeste naaste verwanten helpt om nageslacht te produceren), zijn DNA meer vertegenwoordigd ziet in de populatie, en dat wie dat niet kan/wil/doet, zijn DNA langzaam uit de populatie ziet verdwijnen.
De rest is leuk om onze levens soepel te laten verlopen, maar uiteindelijk niet meer dan een middel.

Dat maakt het 'uitsterven' van de neanderthaler en denisovan, het hybridiseren met sapiens, voortbestaan van hun DNA in sapiens een interessant fenomeen mbt sex, lust, liefde en welzijn.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:12

Ik geloof dat om mij heen de meeste koppels toch besluiten om kinderen te nemen omdat ze dat zelf leuk vinden of om hun ultieme liefde te verenigen. Om iets uit hun tweeën te zien ontstaan, met kenmerken van beide ouders. Of, in sommige gevallen vanuit geloof. En er zijn mensen die kinderen willen om hun doel in het leven te vervullen, of desnoods voor de oudedagsvoorziening.

Maar ik geloof dat behalve vanuit bepaalde geloofsovertuigingen (vermenigvuldig zoveel mogelijk, dan hebben we nog meer aanhangers), de meeste mensen toch niet bezig zijn met hun DNA doorgeven in belang van het voortbestaan van de sterksten van de soort.

Als een intelligent persoon, met een sterk, gezond lijf en prima voorzieningen besluit geen kinderen te nemen, om wat voor reden dan ook, dan is dit toch een besluit dat uit je eigen bewustzijn komt? Want erg logisch is het niet wanneer je het bekijkt vanuit het DNA verhaal.

Maar misschien een beetje off-topic. Vind het wel interessant.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:16

oomens schreef:
Ja, het voorbeeld van Shadow met die 13-jarige jongen ís officieel kindermisbruik en de betreffende jongen kan zich daarvan ook zeker het slachtoffer voelen,

Nee, de jongen is slachtoffer (de situatie was bewezen.) Hij voelt zich wellicht naar, onder druk gezet, en alle andere gevoelens die kunnen komen kijken bij aanranding of verkrachting. Of niet. Maar hij is slachtoffer, omdat dat de definitie is.

"Zich slachtoffer voelen" is namelijk nare (maar subtiele) retoriek om te doen alsof dit iets is dat alleen maar subjectief en dus niet echt is, terwijl het om dingen gaat die ook objectief over vastgestelde grenzen heengaat.

Die nuance is prima aan te voelen als je het omzet naar een verkeersongeluk. 'Deze persoon is slachtoffer van een verkeersongeval' brengt ondubbelzinnig over dat er een ongeluk gebeurd is, en de persoon zal waarschijnlijk kunnen rekenen op serieuze hulp en ondersteuning (medisch, anders, een politieonderzoek etc.) Terwijl als iemand zegt 'deze persoon voelt zich slachtoffer van een verkeersongeval' iedereen daarin hoort 'maar het is aanstelleritus want de auto raakte hem/haar niet eens' - en het gevolg vermoedelijk vooral is dat er vooral getracht wordt zoiemand kunt afschepen.
Nonverbale communicatie met woorden.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:20

Daar ben ik het mee eens. Letterlijk het woord "slachtoffer'
Een offer voor de slacht: dat ben je of dat ben je niet. Maar dat kun je je niet voelen.

Geestelijk letsel is ook letsel

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:26

Bootsiebob schreef:
Ik geloof dat om mij heen de meeste koppels toch besluiten om kinderen te nemen omdat ze dat zelf leuk vinden of om hun ultieme liefde te verenigen. Om iets uit hun tweeën te zien ontstaan, met kenmerken van beide ouders. Of, in sommige gevallen vanuit geloof. En er zijn mensen die kinderen willen om hun doel in het leven te vervullen, of desnoods voor de oudedagsvoorziening.

Maar ik geloof dat behalve vanuit bepaalde geloofsovertuigingen (vermenigvuldig zoveel mogelijk, dan hebben we nog meer aanhangers), de meeste mensen toch niet bezig zijn met hun DNA doorgeven in belang van het voortbestaan van de sterksten van de soort.

Als een intelligent persoon, met een sterk, gezond lijf en prima voorzieningen besluit geen kinderen te nemen, om wat voor reden dan ook, dan is dit toch een besluit dat uit je eigen bewustzijn komt? Want erg logisch is het niet wanneer je het bekijkt vanuit het DNA verhaal.

Maar misschien een beetje off-topic. Vind het wel interessant.

Oh, er zullen zeker allerlei bewuste redeneringen aan voorafgaan, en evenzoveel bewuste redeneringen achteraf bedacht worden na een eerdere impulsieve beslissing.
Toch is het bestaan van die driften en het gewenst of ongewenst op de voorgrond treden daarvan een heel duidelijke aanwijzing dat we daar helemaal niet zover vanaf staan.

Met 'die driften' bedoel ik trouwens zowel de neiging van (veel) mannen om meer of minder serieus wat te 'proberen' wanneer ze een leuke vrouw zien, als dat wat bij vrouwen vaak 'rammelende eierstokken' wordt genoemd, en alles wat daar verder tussen, naast of mee samenhangt.

Nog een leuke in dit opzicht. Het onderscheid tussen rationeel 'willen' en fysiek 'willen'.
Veel mannen voelen zich behoorlijk opgelaten wanneer zij rationeel hebben besloten dat er geen seksuele context is en dat zij (in deze situatie of met deze persoon) niet uit zijn op seks, en 'hij' dan toch ineens 'gaat staan'.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:31

Dat geldt tevens voor vrouwen. Heeft onze biologieleraar om de een of andere reden al op de middelbare school onder de aandacht gebracht.

Hoe erg het ook is, er zijn vaak vrouwen die tijdens een verkrachting fysiek toch opgewonden raken.

Er zijn ook vrouwen en mannen waarvan het lichaam in principe klaar zou zijn voor seks, maar het brein zodanig sterk is dat het niet lukt. Vanuit angst, schaamte of andere emoties

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:36

Shadow0 schreef:
Nee, de jongen is slachtoffer (de situatie was bewezen.) Hij voelt zich wellicht naar, onder druk gezet, en alle andere gevoelens die kunnen komen kijken bij aanranding of verkrachting. Of niet. Maar hij is slachtoffer, omdat dat de definitie is.

"Zich slachtoffer voelen" is namelijk nare (maar subtiele) retoriek om te doen alsof dit iets is dat alleen maar subjectief en dus niet echt is, terwijl het om dingen gaat die ook objectief over vastgestelde grenzen heengaat.

Die nuance is prima aan te voelen als je het omzet naar een verkeersongeluk. 'Deze persoon is slachtoffer van een verkeersongeval' brengt ondubbelzinnig over dat er een ongeluk gebeurd is, en de persoon zal waarschijnlijk kunnen rekenen op serieuze hulp en ondersteuning (medisch, anders, een politieonderzoek etc.) Terwijl als iemand zegt 'deze persoon voelt zich slachtoffer van een verkeersongeval' iedereen daarin hoort 'maar het is aanstelleritus want de auto raakte hem/haar niet eens' - en het gevolg vermoedelijk vooral is dat er vooral getracht wordt zoiemand kunt afschepen.
Nonverbale communicatie met woorden.

In het geval van dat verkeersongeval is dat duidelijk omdat het slachtoffer daar in principe niet beter uit komt. Wanneer iemand op een kras op de bumper na verder lichamelijk en geestelijk ongedeerd is en er vervolgens miljoenen aan schadevergoeding aan zou overhouden (wat in de praktijk overigens niet zomaar gebeurt, maar daar gaat het nu niet om), dan zou je je nog wel eens kunnen afvragen of je diegene als slachtoffer moet zien.

In het geval van die jongen, die de situatie als nadelig heeft ervaren, is hij slachtoffer van kindermisbruik. 'Is', want zo ligt die definitie. Als hij als minderjarige zelf het initiatief genomen zou hebben en er vooraf en achteraf volledig mee instemde en het als prettig heeft ervaren, dan zou hij nog steeds het slachtoffer zijn van kindermisbruik. 'Zijn', want zo ligt die definitie.
Toch zal hij zich in dat laatste geval niet het slachtoffer voelen, net zomin als iemand die de straatprijs wint zich slachtoffer voelt van de Postcodeloterij.

Wanneer ongevraagde seks niet per se ongewenste seks is, dan is de niet-vragende partij ook niet per se een slachtoffer. Voor de wet misschien wel, wanneer de wet bepaalt dat die partij überhaupt de seks niet had mogen wensen en de initiërende partij het initiatief niet had mogen nemen, maar je zou erover kunnen twisten of de wet dan aansluit bij de werkelijkheid.
Sterker nog, dat wordt ook betwist, waardoor seks met wederzijdse instemming tussen twee minderjarigen, of tussen een (nog net) minderjarige en een (pas net) meerderjarige in de praktijk niet vaak tot een veroordeling leidt.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 21:49

Een minderjarige die met een meerderjarige seks heeft is inderdaad altijd slachtoffer. En ook al voelt deze zich geen slachtoffer, dan is dat alleen omdat hij/zij het besef of de levenservaring nog niet heeft om zich zo te voelen.
"Voelt" hij/zij zich geen slachtoffer, dan doen zijn/haar ouders het wel.
Of het komt op latere leeftijd tot uiting, als het slachtoffer echt gaat beseffen hoe en wat.

Bijna of net meerderjarig of twee minderjarigen kan ik me voorstellen dat de veroordeling afhankelijk is van de situatie. Maar het onderscheid meer-/minderjarig is er niet voor niets.
Ook al geldt dit niet voor iedereen, vanaf een bepaalde leeftijd hoor je pas bepaalde verantwoordelijkheden te hebben. De keuze voor seks met een meerderjarige is niet aan de minderjarige vind ik (nog erger wanneer die nog ver onder de meerderjarigheidsgrens zit) . Die kan die keuze nog niet goed onderbouwen.
De meerderjarige kan dat wel en alleen dat zorgt al voor een kloof in machtspositie tussen beiden

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:05

Bootsiebob schreef:
Dat geldt tevens voor vrouwen. Heeft onze biologieleraar om de een of andere reden al op de middelbare school onder de aandacht gebracht.

Hoe erg het ook is, er zijn vaak vrouwen die tijdens een verkrachting fysiek toch opgewonden raken.

Er zijn ook vrouwen en mannen waarvan het lichaam in principe klaar zou zijn voor seks, maar het brein zodanig sterk is dat het niet lukt. Vanuit angst, schaamte of andere emoties

Eh - als bij een man "hij opeens gaat staan" is dat een besluit genomen door het lichaam. (Of een lichamelijke reactie op prikkels die als sexueel worden ervaren...)

Als God betere het een vrouw 'opgewonden raakt' tijdens een verkrachting, is dat een reactie. Daar zit geen enkele dimensie van keuze bij.
Ter vergelijking: veeg met een kietelveer over je huid: die reageert. (Met jeuk, kippevel, etc.)

En uiteraard zijn rotzakken er goed in om deze lichamelijke reacties op hun eigen wandaden uit te leggen als instemming etc van de vrouw.
(Denk weer aan die veer: dat je reageert op gekriebel is in de verste verte geen instemming, "lekker vinden" of wat dan ook.)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 22:13

Maar ik bedoel ook te zeggen dat voor de vrouw daar geen enkele dimensie van keuze in zit. Dat was ook wat onze biologieleraar bedoelde.
Wie weet is het zelfs wel een beschermingsmechanisme. Wanneer opgewonden, doet het in elk geval fysiek misschien wel minder pijn.

Net als dat de jeuk door gekriebel met een veer denk ik een reactie is die ervoor moet zorgen dat je bijvoorbeeld gevaarlijke kriebelende insecten (oermens) van je af moet krabben?

Ik weet niet of ik gelijk heb hoor, het zijn maar ideeën die in me opkomen. Ik ben nieuwsgierig naar hoe sommige mechanismen van ons complexe bestaan werken.
Maar nogmaals, misschien gaat dat teveel off-topic

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 23:07

Bootsiebob schreef:
Een minderjarige die met een meerderjarige seks heeft is inderdaad altijd slachtoffer.

Realiseer je herbij wel dat 'minderjarig' een volstrekt arbitrair en cultureel bepaald begrip is en geen biologisch feit.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:05

Anjali, dank voor je antwoord. Het ging dus om jouw persoonlijke mening, niet om een onderzochte stelling. Ik snap je mening, maar deel die niet, om dezelfde redenen als Oomens.

pien_2010, ik zet helemaal geen foto's op internet dus verwachtte ook zeker niet dat jij dat van je zoon zou doen. Maar ik was (en ben) gewoon nieuwsgierig, omdat ik niet vaak een moeder haar zoon 'een enorm stuk' zie noemen. Dat vond ik erg cool.

HC, je voorstel klinkt prima maar ik betwijfel net als pien_2010 of het een einde zal maken aan alle seksueel geweld. Ook kijkend naar de motieven van verkrachters, iemand die geobsedeerd is door een specifieke vrouw kan naar de dienstdoende genotverlener gaan tot zelfs die hem zat is, maar ik ben toch bang dat zodra hij 'zijn' vrouw weer ziet het weer van voren af aan begint. Net als bij sadisme, ik denk niet dat dergelijke geestesziekten verdwijnen bij een grondige herinrichting van het maatschappelijk systeem.

Bootsiebob schreef:

Dat is toch echt geen geografisch bepaald verschijnsel hoor, maar het zou wel verrekte handig zijn wanneer de knop 'gezond verstand' vanzelf aan zou gaan vanaf een jaar of 15.

Bootsiebob schreef:

Maar het gaat de meeste koppels wel om een kind van henzelf. En als dat niet lukt, gaan ze in eerste instantie naar de vruchtbaarheidskliniek en niet naar het adoptiebureau. Daar kun je allerlei argumenten voor verzinnen, maar volgens mij is het gewoon, net als bij andere zoogdieren, een kwestie van DNA verspreiden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 01:12

maura schreef:
HC, je voorstel klinkt prima maar ik betwijfel net als pien_2010 of het een einde zal maken aan alle seksueel geweld. Ook kijkend naar de motieven van verkrachters, iemand die geobsedeerd is door een specifieke vrouw kan naar de dienstdoende genotverlener gaan tot zelfs die hem zat is, maar ik ben toch bang dat zodra hij 'zijn' vrouw weer ziet het weer van voren af aan begint. Net als bij sadisme, ik denk niet dat dergelijke geestesziekten verdwijnen bij een grondige herinrichting van het maatschappelijk systeem.

Alle sexsueel geweled?
Welnee, wel een gezonde maatschappij.
Op excessen en geesteszieken; de uitzonderingen moet je geen structuur willen baseren.
Bij een grondige gezonder inrichting zijn het er wel minde en kan je die ook beter benaderen.
Nu is het onevenwichtige, het spanningsveld, de norm. Sexploitatie alom, overspel de norm, hypocrisie de olie van de machine.
Maar goed, ik leef vrolijk mijn eigen leven naar mijn eigen normen *\o/*
Wat mij betreft gaat onze cultuur gewoon zo door; ik doe niet mee 8-)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:59

Huertecilla schreef:
Was het maar zo simpel. Je zult tot op bepaalde hoogte wel mee moeten doen, geen keuze.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:50

pien_2010 schreef:
Huertecilla schreef:
Was het maar zo simpel. Je zult tot op bepaalde hoogte wel mee moeten doen, geen keuze.

Tot op zekere hoogte ja, want je leeft nu eenmaal in de maatschappij doch je hoeft je echt niet te conformeren aan modaal en er zijn bepaald veel mensen die ook niet conform zijn met de schizo cultuur.
'Geen keuze' is meestal een excuus voor geen zin om de consequenties te accepteren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:01

Huertecilla schreef:
'Geen keuze' is meestal een excuus voor geen zin om de consequenties te accepteren.

Niet altijd, met geen keuze bedoel ik niemand ontkomt hieraan.
Zelfs wij niet die hier wonen in onze groene bubbel , helemaal zoals wij zelf willen wonen we, behoorlijk afgelegen. <3
V.b ik wandel graag en veel en ver. Op een keer kwam ik een man op een motor tegen die afremde toen hij me zag. Ik realiseerde me heel erg dat ik ergens ook wel wat kwetsbaar was voor lastig vallen, want ik was te ver van huis en van de bewoonde wereld. De motor stopte en ik voelde mijn hartje kloppen ondanks dat ik me absoluut niet bedreigd voelde. Het voelde pluis, maar toch...
Toen bleek het de zoon van onze beste vriend te zijn <3 , dus kus - kus en opluchting. Hij vertelde, dat hij geaarzeld had om te stoppen en te begroeten, omdat hij bezorgd was dat hij me misschien schrik zou aanjagen daar het erg afgelegen was. Dus ook hij kent de cultuur van vrouwen alleen, dat dit niet altijd goed afloopt.
Dat bedoel ik met als ik zeg, dat niemand er aan ontkomt. Je kunt je leven inderdaad heel anders inrichten met je eigen mensen om je heen die hetzelfde denken met afwijkende waarde en normen, maar er is altijd die grote wereld die je vroeg of laat toch weer ontmoet c.q. aan zich opdringt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 11:43

pien_2010 schreef:
[
V.b ik wandel graag en veel en ver. Op een keer kwam ik een man op een motor tegen die afremde toen hij me zag. Ik realiseerde me heel erg dat ik ergens ook wel wat kwetsbaar was voor lastig vallen, want ik was te ver van huis en van de bewoonde wereld. De motor stopte en ik voelde mijn hartje kloppen ondanks dat ik me absoluut niet bedreigd voelde. Het voelde pluis, maar toch...
Toen bleek het de zoon van onze beste vriend te zijn <3 , dus kus - kus en opluchting. Hij vertelde, dat hij geaarzeld had om te stoppen en te begroeten, omdat hij bezorgd was dat hij me misschien schrik zou aanjagen daar het erg afgelegen was. Dus ook hij kent de cultuur van vrouwen alleen, dat dit niet altijd goed afloopt.

Een trieste illustratie.