Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Jolien87

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:12

Goh, wat kan een topic omslaan binnen een dag. Dit was toch best een fatsoenlijk topic ondanks de meningsverschillen hier en daar. Maar ik zie dat de emmers met modder inmiddels tevoorschijn zijn gehaald.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:17

Jolien87 schreef:
Goh, wat kan een topic omslaan binnen een dag. Dit was toch best een fatsoenlijk topic ondanks de meningsverschillen hier en daar. Maar ik zie dat de emmers met modder inmiddels tevoorschijn zijn gehaald.

Nee, dit voegt echt iets toe? :')

Ik ben het nog altijd geheel eens met Cowboy en Emma.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:29

Ik vind op sommige posts na de discussie nog steeds interessant om te volgen hier.
Als er maar goede argumenten worden gegeven.

En het moddergooien is niets vergeleken met hoe het er in de VS aan toe gaat. Daar is het niet meer modder gooien, maar gooien met veel erger dingen 8)7

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:45

Amandavd schreef:
Jolien87 schreef:

Hold your tits. :(:) Ik geef alleen aan dat de sfeer hier behoorlijk is omgeslagen en dat vind ik jammer want ik vond het mooi om te zien dat iedereen in zijn/haar waarde werd gelaten. Ik krijg sterk het idee dat dit steeds minder wordt.
Ik zeg nergens dat ik de discussie minder interessant vind.

Enne, dat moddergooien in Amerika heel normaal is hoeft niet te betekenen dat we dat hier dan ook maar moeten doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:50

Jolien87 schreef:
Amandavd schreef:

Hold your tits. :(:) Ik geef alleen aan dat de sfeer hier behoorlijk is omgeslagen en dat vind ik jammer want ik vond het mooi om te zien dat iedereen in zijn/haar waarde werd gelaten. Ik krijg sterk het idee dat dit steeds minder wordt.
Ik zeg nergens dat ik de discussie minder interessant vind.

Enne, dat moddergooien in Amerika heel normaal is hoeft niet te betekenen dat we dat hier dan ook maar moeten doen.

Zei je nou echt dat ik mijn tieten moet vasthouden? >;) Grapje he!

Maar ik snap je punt. Back on topic :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:56

Benieuwd of Trump nog een ander staaltje communicatie in huis heeft als hij tegen over een kopstuk uit de opec landen zit...of hij zijn fatsoen kent om deze mensen in hun wijze van lichaamstaal en gebruiken met respect het gesprek in weet te gaan..of dat hij zo lomp en onbeschoft al bij voorbaat de discussie die nog moet gaan beginnen vermoord heeft en een nieuw probleem heeft laten geboren.

Amerika heeft al zo veel oud zeer en historie waar ze niet trots op hoeven te zijn en alle onderhandelingen zullen dat met zich meedragen.

Het elan van Obama, die onberispelijke netheid uitstraalt, mist hij...ook Clinton zie ik niet als gesprekspartner met ieder land, ook zij komt mij niet sterk charismatisch over die deuren opent.

Op dit moment zie ik Amerika zoals het is...holle vaten klinken het hardst.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:05

Weet het niet of het al gezegd is maar blijkbaar is er sprake van aanslagen nét voor de verkiezingen :=
In Texas, Virginia en New York
Aha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:11

xTitanic schreef:
Weet het niet of het al gezegd is maar blijkbaar is er sprake van aanslagen nét voor de verkiezingen :=
In Texas, Virginia en New York
Aha..

Geen sprake van, er is een tweet de lucht in gegooid waar de bron vooralsnog niet van bevestigd is. Net zoals er voor elke grote bijeenkomst wel zo'n tweet boven komt borrelen

Firstofjuly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:15

Clinton! Hier op Bonaire krijgen we veel amerikaanse gasten en toevallig had ik gister een man bij ons rijden waarvan ik dacht dat hij wel eens een Trump stemmer zou kunnen zijn; hij kwam ook uit Dallas, het zuiden dus en dat zijn veelal republics maar hij verzekerde mij ervan dat hij Clinton zou stemmen en dat Trump nooit zal winnen. Hoop het maar, want ik vind het echt en ontzettend domme man met bizarre ideeen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:21

Uh oké, fijn :? Ik vind dat gehaat naar Trump stemmers toe echt enorm triest, nog triester dan de man zelf. De media probeert je ook gewoon richting Clinton te duwen, dat kun je goed of slecht vinden, maar het ontkennen is domweg je kop in het zand steken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:26

Nies_ schreef:
Uh oké, fijn :? Ik vind dat gehaat naar Trump stemmers toe echt enorm triest, nog triester dan de man zelf. De media probeert je ook gewoon richting Clinton te duwen, dat kun je goed of slecht vinden, maar het ontkennen is domweg je kop in het zand steken.

Dat ben ik grotendeels wel met je eens. Ik zie mezelf niet door 1 deur gaan met het overgrote deel van de Trump stemmers (net als met wilders), maar je moet wel luisteren naar wat hun zorgen dan zijn dat ze zich geneigd voelen om voor trump te kiezen. Wat aan zijn retoriek spreekt hen aan? Blijkbaar heeft hij er toch, net als met wilders, een talent voor om de spreekwoordelijke onderbuik van de samenleving aan te spreken. Er is een grote groep die ergens heel bezorgd over is, en die mensen moeten ook gehoord worden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:32

Hier een trump stemmer al zou ik mogen stemmen.

Ik vind hillary net hele enge een robot met flinke fouten, met dr rare toevallen met rare schuddingen etc.
Ook is ze gek op foto en video bewerking, veel dingen zijn fake..
Hoe kun je stemmen op een vrouw die zo eng is als haar, i don't get it..

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:38

Eigenlijk vreemd hoe het werkt in de (met name Amerikaanse) politiek. Wat maakt het uit of iemand sympathiek of niet overkomt (daarmee bedoel ik niet de uitspraken van Trump, maar bijvoorbeeld dat Hillary vaak 'koud' overkomt), of dat iemand wel of niet met het perfecte gezin het perfecte plaatje vormt, of iemand hetero of homo is, of iemand vroeger eens een jointje heeft opgestoken etc. Ik weet hoe de Amerikaanse politiek in elkaar steekt, maar soms kan ik het niet laten me erover te verbazen.
Ik bedoel het zegt allemaal helemaal niks over iemands capaciteiten als president.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:42

NathalietjeB schreef:
Hier een trump stemmer al zou ik mogen stemmen.

Ik vind hillary net hele enge een robot met flinke fouten, met dr rare toevallen met rare schuddingen etc.
Ook is ze gek op foto en video bewerking, veel dingen zijn fake..
Hoe kun je stemmen op een vrouw die zo eng is als haar, i don't get it..

Dus je zou op iemand niet stemmen op de hand van uiterlijk etc.?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:43

Clinton :j Ik had persoonlijk liever Bernie Sanders als kandidaat gezien but you take what you get en Trump is écht trash.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:46

Quebelle schreef:
Clinton :j Ik had persoonlijk liever Bernie Sanders als kandidaat gezien but you take what you get en Trump is écht trash.

[ Video ]

Ja, same. Ik was echt onwijs fan van Bernie Sanders, in alles. Zijn retoriek is zò sterk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:39

Emmaa_ schreef:
Quebelle schreef:

[ Video ]

Ja, same. Ik was echt onwijs fan van Bernie Sanders, in alles. Zijn retoriek is zò sterk.

Hij is voor ons Europeanen qua ideeen ook het meest 'herkenbaar'. Van de dingen die Sanders zegt gaan hier niet spontaan de haren van in de krul. Dat scheelt ook.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:49

Amerikaanse die ik heb gesproken, vertelde dat de Amerikanen a great time hebben met Trump, maar dat hij nooit zal winnen omdat ze hem niet als president willen, maar de entertainment die hij biedt tijdens de verkiezingen voor hun grappig is, sensatie en vermaak.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 21:56

Wow het ging hier snel ineens!

Even voor de duidelijkheid, Ik ben tegen beide, een half jaar geleden was ik nog voor Trump omdat ik echt anti-hillary ben, maar.. nu ik de debatten heb gevolgd, gezien heb hoe snel hij beledigd is en hoe snel hij dan verbaal om zich heen slaat, ben ik van mening dat het echt geen president materiaal is.
Eerlijk zijn en dingen eruit flappen is dan genoemd. eerlijk is hij zowieso al niet, en als hij eenmaal "getriggerd" is praat/roept hij zonder na te denken.
Dat kan nog wel eens problemen geven internationaal.

Isolatisch is hij ook gewoon niet.. hij heeft dingen gezegd zoals uit nato te willen, en de UN op te willen doeken, maar in laatste debat was het meer "oh als ze ons maar betalen willen we best meehelpen." Hetzelfde met zijn "ik was tegen de Irak oorlog." wat hij later benoemde als "het was wel ok geweest als we er maar wat aan over gehouden hadden".
Ook wil hij het leger uitbreiden zodat ze weer de grootste en de beste zijn, dat duidt ook niet echt op een "we gaan hier thuis wegen en muren bouwen en verder niet" mentaliteit.
Bij Trump is het heel belangrijk dat je al zijn woorden naleest, want hij kan het goed brengen maar inhoudelijk klopt er geen steek van.

Clinton is corrupt, of is veel te lang in de overheidsmolen blijven hangen om onafhankelijk van connecties en dergelijke beslissingen te nemen. Daarnaast: als je al zo lang meedraait in dat cirkeltje kun je op zijn minst verwachten dat je weet hoe je staatsgeheimen moet bewaren, ze had niet voor niets een scif in haar huizen. (Sensitive Compartmented Information Facility)

De project Veritas film over de rellen waar Clinton voor betaald zou hebben, tja, Trump heeft aan o'Keefe gedoneerd in 2015, plus o'Keefe is al vaker voor de rechter gesleept voor kunstig knip en plakwerk.

Het lastige aan het hele twee partijen idee is dat het gewoon echt een voetbalpartij is, compleet met hooligans, en dat is vooral nu best eng. Hoop dat ze daar met zijn allen in ieder geval van leren voor de volgende keer, en meer inhoudelijk op policies stemmen in de primaries in plaats van op degene die zich het beste verkoopt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:29

Dat vind ik mooi om te lezen Drifter, dat je van mening veranderd bent. Dat is een teken van een ruime blik en een flexibele geest. (Vind ik altijd mooi, ongeacht in welke richting er veranderd is). Het zou mooi zijn als meer mensen zich durven te laten overtuigen door (nieuwe) feiten, en altijd kritisch blijven, in plaats van zich in te graven in hun mening. Dit geeft mij weer wat vertrouwen in de mensheid. :)

Ik las overigens net op Facebook dat het net kiezen is tussen Nixon en Caligula.

Geniaal. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:35

bijna alles beter dan trump.. dus dan clinton

alleen al om de opmerkingen racistische gedoe van trump.. en er is zoveel op te noemen waarom hij echt geen president moet woorden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:48

Trump is een schoolvoorbeeld van een narcist en heeft nog geen werkelijk inhoudelijk ding over wat hij wil met het land gezegd. Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat hij ook maar iets voor het land kan betekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:59

Lusitana schreef:
Trump is een schoolvoorbeeld van een narcist en heeft nog geen werkelijk inhoudelijk ding over wat hij wil met het land gezegd. Ik snap niet dat er mensen zijn die denken dat hij ook maar iets voor het land kan betekenen.

Geen narcist. Wel een enorme egoïstische hufter met grootheidswaanzin. Daar zit een groot verschil tussen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 00:21

Ik had ook absoluut op Bernie gestemd, die had gewoon ipv Clinton naast Trump moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 06:25

Cowboy55 schreef:
Daar heb je gelijk in. Vrijgesproken en dus onschuldig. Net als....OJ Simpson?

Vrijgesproken wat wil zeggen dat er niet genoeg correct verkregen bewijs is om hem schuldig te verklaren en te straffen.

Ik snap wat je wilt doen met je vergelijking met OJ Simpson, maar het is geen sterk argument.