Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Wat leuk dat jij dit allemaal over mij hier zit te typen. Dat je daar je energie en tijd in wil steken.
Als jij mijn berichten eerder GOED gelezen hebt dan zie je dat het mij heel niet om die kwestie gaat maar dat ik mij dusdanig stoor aan types ( vaak zelf benoemde ,,deskundige,,) die zomaar beginnen te roepen dat iets moet stoppen of niet meer kan (in deze tijd) en vooral het handje vol mensen die daar achteraan hobbelen omdat ze ook zo nodig deze mening moeten delen.
En verder heb ik heel geen verantwoording aan jou of wie dan ook af te leggen over waarom ik iets vind en waar jij mij als ,,mindere,, ziet zie ik jou als sneu persoon die zich kennelijk stierlijk verveeld wat ik ook al eerder hier vermeld heb.
elenaMM77 schreef:ik ben om,
ik ga voor Piet Mondriaan,
of Mondriaan piet voortaan..
hele nieuwe stroming, de kunst en kitschpieten?
[ Afbeelding ]
soort kruizing tussen piet en horrorclown als je dat tegenkomt op straat
Emmaa_ schreef:rapido schreef:Wat leuk dat jij dit allemaal over mij hier zit te typen. Dat je daar je energie en tijd in wil steken.
Als jij mijn berichten eerder GOED gelezen hebt dan zie je dat het mij heel niet om die kwestie gaat maar dat ik mij dusdanig stoor aan types ( vaak zelf benoemde ,,deskundige,,) die zomaar beginnen te roepen dat iets moet stoppen of niet meer kan (in deze tijd) en vooral het handje vol mensen die daar achteraan hobbelen omdat ze ook zo nodig deze mening moeten delen.
En verder heb ik heel geen verantwoording aan jou of wie dan ook af te leggen over waarom ik iets vind en waar jij mij als ,,mindere,, ziet zie ik jou als sneu persoon die zich kennelijk stierlijk verveeld wat ik ook al eerder hier vermeld heb.
Is het wel eens in je opgekomen dat deze mensen zichzelf deskundigen noemen omdat zij de moeite hebben gedaan zich uitgebreid in te lezen op het onderwerp? Ik ga de discussie aan omdat ik al drie jaar bezig ben met informatie verzamelen over dit onderwerp, praten met mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben en vooral veel luister.
idinn schreef:Ik vind het dieptriest dat men tegenwoordig een kinderfeest probeert te verpesten. Omdat mensen er iets racistisch in zien. Zwarte piet is een slaaf en dat is beledigend. Het is een knecht en als mensen een beetje nadenken of googlen weten ze dat die betaald kregen. Die hele man draait erom dat hij tegen slavernij was. Dus ook indirect tegen discriminatie. En nu worden vooral juist die 2 zaken erbij gehaald. Alsof een kind dat zo ziet!? En nee, dat vind ik geen reden om het hele feest dan om te gooien voor de minderheid die er anders over denkt. Traditie is Traditie.
Laat zwarte piet zwart/bruin whatever die is. Als men valt over de rode lippen, kroeshaar en grote oorbellen. Het "stereotype" (die ik persoonlijk niet zie of zo op vat, maar goed) verander je dat toch. Prima, valt denk niemand over. Is iedereen tevreden.
Deze manier van tegen een kinderfeest schoppen is gewoon niet zo handig. Straks zijn alle pieten wit en is het verdorie weer discriminatie omdat het een "blanken only" feest is. Moeten ze dan weer allemaal zwart?