ikkedus schreef:robert45 schreef:beelden op de tv Mevrouw: "het is jammer dat er geen negatief reisadvies is gegeven" "Dan was ik namelijk niet gegaan" Umh het is geen verplichting als je geboekt hebt..... En straks janken dat de hele vakantie zo dreigend is geweest zeker....
Sorry, maar wat een achterlijke reactie is dit! Dit was volgens velen blijkbaar te voorspellen, maar niet iedereen is zo goed op de hoogte.
En als je geboekt hebt, kan je je vakantie alleen annuleren of omboeken als er een negatiefcreisadvies afgegeven wordt.
De situatie was dus volgens instanties veilig genoeg om te reizen.
Ik snap dat je leven meer waard is dan het geld wat je voor een reis betaalt, maar zou jij dat geld weggooien en niet zijn gegaan als er op het moment van vertrek niets aan de hand is?
Ik heb ook een reis geboekt en vertrek vw. Met in mijn achterhoofd vooral de terroristische dreiging vanuit IS. Ik had geen idee van een op handen zijnde coup.
Ik hoop nu dat er wel een negatief reisadvies gaat komen, want anders ben ik mijn geld kwijt en ik heb er hard voor moeten werken. Ik vind het ook terecht dat ik daarvan openbaar mijn teleurstelling mag uitspreken, zonder dit soort commentaar en het bovengenoemde commentaar over " huilie huilie doen".
Kijk dat dit niet op voorhand te voorspellen was had je gelijk in. Echter Turkije is de afgelopen tijd nou niet bepaald rustig denk aan de regelmatige aanslagen die ze hebben. De instanties zullen alleen een negatief reisadvies geven als het echt niet anders kan. In grote toeristengebieden zoals marmaris was gisterenavond opstand en geweervuur. Erdogan gaat het hele leger zuiveren, houd journalisten aan waaronder ook NL. Doodstraf zijn ze weer aan het invoeren. Er zijn 2500 rechters ontslagen...
Gisteren is er een passagiersvliegtuig teruggekeerd vanwege de onlusten en nu is alles weer veilig en lopen ze bloemetjes te plukken zeker... Als ik geboekt had zou ik op dit moment hoe jammer het ook is niet gaan. Amerika stopt per direct alle vluchten tot 15 augustus tussen Turkije en Amerika. Dat doen ze niet zomaar...
Er is daar iets gaande wat wij absoluut niet moeten willen en wat de hele stabiliteit daar in gevaar brengt.