Nexit ja of nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nexit

Ik stem voor een nexit
148 (16%)
Ik stem tegen een nexit
750 (83%)

Totaal aantal stemmen: 898

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:47

Jullie denken dat Wilders niets bereikt. Ik heb zo al een paar dingetjes, en als me inlees vind ik er nog veel meer.

We hebben 130 rijden door Wilders. De dierenpolitie was door Wilders. De nationale politie is door Wilders. En de studenten OV kaart is bedacht door Pim Fortuyn :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:50

Hoi Danzzz,
een ding tegelijk graag.
Bokker 1 dreigde in mijn ogen het kind met het badwater weg te gooien - politici zijn er om namens ons dingen te doen, dwz goede wetten te maken en het geld zo te sturen dat er in de 21ste en 22ste eeuw goed te leven valt.
(....daarna de vraag 'wat is goed' - en dan komen dus de onderhandelingen.)

Bokker 2 wordt door mij met instemming aangehaald: veel mensen reageren puur emotioneel, de ratio lijkt ver te zoeken, evenals de feitenkennis - en ongure elementen spelen hier op in. En helaas gaat dat zo goed, dat een deel van de serieuze politiek zich mee laat sleuren.

En nu mijn opmerking over Wilders.
Let eerst op het woord belofte.
Een verkiezingsprogramma is 1 ding, dan weet je als kiezer de richting - als volwassen Nederlandse hoor je te weten dat een verkiezingsprogramma nooit kan worden uitgevoerd.
Kan gewoon niet, coalitie.
Binnen het programma kun je nadruk leggen en soms sneuvelen toch belangrijke punten in de coalitiebesprekingen.

Dat kan balen zijn, maar een kiezer die ipv te balen zich bedrogen acht, heeft niets van onze democratie begrepen.

Soms doen politici harde belotes die ze breken, dat is erg naar, maar soms kan het niet anders. (Net het gewone leven.)

De kern van mijn opmerking tav. Wilders zat hier in: dat ik het werkelijk beneden ieder peil vond, om een belofte te laten donderen zonder wat voor serieus overleg dan ook.
Gewoon een uurtje nadat de stembussen dicht waren, er nog niet onderhandeld werd (want geen uitslag ) - er was nul noodzaak en dan "hoepla", een belofte overboord.

Nou, als jij namen weet van Nederlands politici die vergelijkbaar wangedrag / minachting voor de kiezer hebben laten zien, dan houd ik me aanbevolen. Zelfs glibberalen als Van Agt en Lubbers waren de fatsoenlijkheid zelf vergeleken bij GW.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:52

janderegelaa schreef:
En de studenten OV kaart is bedacht door Pim Fortuyn :D

Die werd in 1989 ingevoerd, hoor.
...misschien dat Pim Fortuyn het weleens in een column heeft genoemd, maar dat is echt alles.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:56

janderegelaa schreef:
De nationale politie is door Wilders. :D

Ja, een bestuurlijke chaos en een peperdure ex chef die nu een riante afvloeiingsregeling heeft. (En af en toe een adviesje uitbrengt voor een astronomische vergoeding.)

De agenten op straat hebben alleen maar last ervan.

(....ik zou willen dat het waar was, dat GW niets bereikt heeft.)

Shadow0

Re: Nexit ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:59

Ik denk dat Wilders al heel veel bereikt heeft: een enorme toename van haat en agressie. Het is alleen niet wat ik WIL bereiken.

De rest van die voorbeelden... mwah. Schijndingetjes. Blingbling - het glimt leuk, het leidt zeker een dagje af van de werkelijkheid, daaronder, leegte. (En ach, bij de 130 ook een toename aan onduidelijkheid, verkeersslachtoffers, lawaai en uitstoot, maar who cares.)

Is gek misschien, maar ik verwacht van de politiek dat ze iets doen aan het verbeteren van een samenleving, ipv het verzinnen van een paar volstrekt oppervlakkige glimmertjes. Je kon de leegte van Wilders zodra je voorbij de vreemdelingenhaat gaat volgens mij niet beter illustreren dan hiermee. Behalve anti-buitenlanders, anti-moslims is er gewoon niks.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:00

Janneke2 schreef:
janderegelaa schreef:

...misschien dat Pim Fortuyn het weleens in een column heeft genoemd, maar dat is echt alles.

Fortuyn was de projectleider die werd aangenomen om de OV kaart in te voeren. ALS hij al iets bedacht heeft in dit project, dan is het de invoeringswijze. Subtiel verschil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:04

janderegelaa schreef:
Jullie denken dat Wilders niets bereikt. Ik heb zo al een paar dingetjes, en als me inlees vind ik er nog veel meer.

We hebben 130 rijden door Wilders. De dierenpolitie was door Wilders. De nationale politie is door Wilders. En de studenten OV kaart is bedacht door Pim Fortuyn :D

Iedere beetje politicus heeft goede dingen op zijn naam staan, anders zitten ze alleen maar onze centen op te vreten..

Maar om eerlijk te zijn..

studenten OV door Pim Fortuin? Uhmmm voor mijn studietijd (ruim 20 jaar geleden) reisden alle studenten vrij.. Prins Bernard Jr. heeft toen nog een leuk bezorgdienstje opgezet die concureerde met de PTT, zij konden immers gratis reizen dus lagere overheadkosten.. Kabinet Lubbers III

Net voor ik ging studeren kwam de OV week en weekend kaart. Kabinet Kok I

Dus ik weet niet goed waar Pim Fortuin precies begonnen is met zijn initiatief wetsvoorstellen.. Maar de bezorgdienst Prins Bernard heette niet voor niets Ritzen Koeriers... Naar minister Jo Ritzen die het studenten OV mogelijk maakte.. En laten we wel wezen.. Gratis reizen voor studenten is toch echt beter dan de huidige reisproducten.

130 mogen rijden, fijn.. Heel fijn zelfs..

Maar om eerlijk te zijn zie ik dan meer nut en plezier in:
Informatieverschaffing aan consumenten over dierenwelzijn bij vleesproducten
Schrapping van het verbod op godslastering uit het Wetboek van Strafrecht
Verruiming in de Winkeltijdenwet die gemeenten in staat stelt zelf te beslissen over zondagsopening
Uitbreiding artikel 1 van de Grondwet met het verbod om op grond van handicap en hetero- of homoseksuele gerichtheid te discrimineren

snelheidsverhoging past in deze tijd, maar de bovengenoemde wetswijzingingen zo mogelijk nog meer.. Maar daarmee ga ik niet direct stemmen op diegene die die zaken op z'n naam heeft staan.. of m daarom een pluim in de reet steken..

je mag er minstens van uit gaan dat iedere politicus in ieder geval enkele nuttige wetswijzigingen op z'n naam heeft.. Mijn voorkeur gaat uit naar het tweede rijtje, simpelweg omdat die niet gericht zijn op het ronselen van populariteit.. denk dat menigeen niet eens zal weten wie ze ingediend heeft.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:13

Shadow0 schreef:
Ik denk dat Wilders al heel veel bereikt heeft: een enorme toename van haat en agressie. Het is alleen niet wat ik WIL bereiken.

De rest van die voorbeelden... mwah. Schijndingetjes. Blingbling - het glimt leuk, het leidt zeker een dagje af van de werkelijkheid, daaronder, leegte. (En ach, bij de 130 ook een toename aan onduidelijkheid, verkeersslachtoffers, lawaai en uitstoot, maar who cares.)

Is gek misschien, maar ik verwacht van de politiek dat ze iets doen aan het verbeteren van een samenleving, ipv het verzinnen van een paar volstrekt oppervlakkige glimmertjes. Je kon de leegte van Wilders zodra je voorbij de vreemdelingenhaat gaat volgens mij niet beter illustreren dan hiermee. Behalve anti-buitenlanders, anti-moslims is er gewoon niks.

Toevallig hadden ze het van de week op de radio er over dat de verhoging van de snelheid NIET had geleid tot meer verkeersslachtoffers :o.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:49

Janneke2 schreef:
janderegelaa schreef:

Jij bent echt zo slecht op de hoogte. Pim Fortuyn was de directeur van de OV Bank

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:51

Cowboy55 schreef:
Janneke2 schreef:

Fortuyn was de projectleider die werd aangenomen om de OV kaart in te voeren. ALS hij al iets bedacht heeft in dit project, dan is het de invoeringswijze. Subtiel verschil.

De OV studentenkaart is ingevoerd door Lubbers en wie was destijds de adviseur van Lubbers...Fortuyn. En die is toen het project ook gaan leiden. De OV studentenkaart komt uit de hoed van Fortuyn.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:53

Janneke2 schreef:
janderegelaa schreef:
De nationale politie is door Wilders. :D

Ja, een bestuurlijke chaos en een peperdure ex chef die nu een riante afvloeiingsregeling heeft. (En af en toe een adviesje uitbrengt voor een astronomische vergoeding.)

De agenten op straat hebben alleen maar last ervan.

(....ik zou willen dat het waar was, dat GW niets bereikt heeft.)

De nationale politie was een heel goed idee waar ook de politie heel erg blij mee was. Dat de uitvoering echt bagger is kan Wilders niet helpen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:58

janderegelaa, wat hebbik een verschrikkelijke manier van net niet persoonlijk worden dat t opvalt, maar wel steken onder water geven. Bah

De Nationale politie is absoluut geen goed idee en de mensen zijn er totaal niet blij mee. Het is van redelijk goed draaiend KLPD naar een grote chaos geworden met onduidelijke richtlijnen en bazen die er allemaal niks meer van snappen. De enige reden dat de grote chefs van de toendertijd KLPD er blij mee waren is de verandering in salarisschalen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:07

Celiien schreef:
janderegelaa, wat hebbik een verschrikkelijke manier van net niet persoonlijk worden dat t opvalt, maar wel steken onder water geven. Bah

De Nationale politie is absoluut geen goed idee en de mensen zijn er totaal niet blij mee. Het is van redelijk goed draaiend KLPD naar een grote chaos geworden met onduidelijke richtlijnen en bazen die er allemaal niks meer van snappen. De enige reden dat de grote chefs van de toendertijd KLPD er blij mee waren is de verandering in salarisschalen.

Ik zie geen steken onder water eigenlijk...waar zie jij dat?

De nationale politie was op papier echt een heel goed idee en moest eigenlijk het gat opvullen die was gevallen met het afschaffen van de rijkspolitie. De uitvoering is alleen echt helemaal verkeerd gegaan, net zoals zo ongeveer alle overheidsprojecten falen. Neem het P2000 systeem bij de politie, de ICT bij defensie, het nieuwe marineschip wat in stukken gezaagd moet worden omdat er een constructiefout in zit. En zo zijn er talloze voorbeelden. Daar kun je Wilders alleen niet verantwoordelijk voor houden.

Het is jammer dat er zo'n hetze tegen Wilders is terwijl zijn anti islam gedachtegoed maar een klein deel is van het partijprogramma. Ik begrijp dat mensen niet op hem stemmen en ik begrijp ook waarom en ik ben het er mee eens. Maar je moet niet je ogen sluiten voor andere, best wel goede ideeën/standpunten. Nu worden ze hier afgeschoten enkel alleen omdat Wilders ze zegt. Terwijl alle partijen na de eerste verkiezingszege van de PVV heel veel standpunten overgenomen hebben.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:11

Als we Geert W nou op een bootje naar Dover zetten:)*. Is hij uit de EU, hoeft hij zich niet meer druk te maken over de 'eurofiele elite' en dan is Nederland een nare racist armer. *\o/*

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:38

janderegelaa schreef:

De OV studentenkaart is ingevoerd door Lubbers en wie was destijds de adviseur van Lubbers...Fortuyn. En die is toen het project ook gaan leiden. De OV studentenkaart komt uit de hoed van Fortuyn.[/quote]

Kabinet Lubbers, Lubbers was Premier, Ritzen was de minister van onderwijs. De OV bank(?) verantwoordelijk voor het project. wie de directie van een bank vormt, of raad van bestuur of projectleider doet er eigenlijk helemaal niet ter zake, want dan kun je de credits wel heel ver doorschuiven.. want kun je ook stellen dat het ene jan pieter cornellissen was die bedacht heeft dat het een kaartje moest zijn, of dat het 'iedere student vrij reizen' moest worden.. Een projectleider leidt een project, maar is geenzins de bedenker van het project of de inhoud per definitie.

Ik heb menig project geleid en enkele producten/diensten de wereld in geholpen... Maar die staan gewoon op conto van mijn werkgever.. Ik kan er mee schermen dat ik erbij betrokken was, en/of dat ik een project geleid heb, maar niet dat het product of dienst er door mijn toedoen is.. was ik er niet geweest had een ander het wel gedaan in opdracht..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:49

elenaMM77 schreef:
Kabinet Lubbers, Lubbers was Premier, Ritzen was de minister van onderwijs. De OV bank(?) verantwoordelijk voor het project. wie de directie van een bank vormt, of raad van bestuur of projectleider doet er eigenlijk helemaal niet ter zake, want dan kun je de credits wel heel ver doorschuiven.. want kun je ook stellen dat het ene jan pieter cornellissen was die bedacht heeft dat het een kaartje moest zijn, of dat het 'iedere student vrij reizen' moest worden.. Een projectleider leidt een project, maar is geenzins de bedenker van het project of de inhoud per definitie.

Ik heb menig project geleid en enkele producten/diensten de wereld in geholpen... Maar die staan gewoon op conto van mijn werkgever.. Ik kan er mee schermen dat ik erbij betrokken was, en/of dat ik een project geleid heb, maar niet dat het product of dienst er door mijn toedoen is.. was ik er niet geweest had een ander het wel gedaan in opdracht..

Carrière:

Pim Fortuyn studeerde o.a. sociologie, econometrie en politicologie. Van 1990 tot 1995 was hij buitengewoon hoogleraar aan de Erasmus Universiteit van Rotterdam. Tussen 1993 en 2001 schreef hij columns voor het weekblad Elsevier.
Fortuyn werd onder meer bekend als de bedenker van de OV-jaarkaart voor studenten. Ook was hij auteur van een aantal kritische beschouwingen over de multiculturele samenleving en de islam. Berucht was zijn botsing met VARA-icoon Marcel van Dam in de televisie-uitzending van Het Lagerhuis op 15 februari 1997. Daar werd hij door Van Dam uitgemaakt voor "een minderwaardig mens". Opmerkelijk genoeg vormde de belediging door Van Dam wel de aanzet voor Fortuyns eigen politieke carrière.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:50

bruintje123 schreef:
Daarmee heeft hij dan bewezen net zulke leugenaar te zijn als de rest in de regering. Zoals Rutte meerdere malen.

Het verschil is dat PvdA en VVD een coalitie vormen, dus allebei wat moeten toegeven/inleveren om tot een compromis te komen. Wilders zit in de oppositie, dus juist hij kan zich aan zijn verkiezingsbeloftes houden.
Maar de PVV is helemaal niet voor de ouderen of minderbedeelden (zie stemgedrag laatste jaren in de kamer), daarbij komt GW oorspronkelijk uit de rechts, conservatieve kant van de VVD. GW maakt gewoon misbruik van de ontevredenheid van burgers.
Dat deel van zijn stemmers zal straks alleen maar verder gestraft worden, als hij ooit regeringsverantwoordelijkheid neemt/krijgt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:54

janderegelaa schreef:

Geert de credits van Pim geven?
Geert heeft gewoon het charisma en tactiek van Pim afgekeken. Maar zij komen allebei oorspronkelijk uit een heel ander politiek nest en hadden zeker een heel andere intentie...

De rest klopt ook niet veel van.... maar daar heb ik geen tijd voor om inhoudelijk op in te gaan, nu

Kamy

Re: Nexit ja of nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:12

Geert heeft het charisma afgekeken. Maar hij geeft er een andere draai aan haha.
Maar als ik janderegelaa lees, heeft Geert al zoveel goeds voor NL betekend, dat ik hem vergeef een wolf(racist, populist) in schaapskleren te zijn. Not!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:18

Kamy schreef:
Geert heeft het charisma afgekeken. Maar hij geeft er een andere draai aan haha.
Maar als ik janderegelaa lees, heeft Geert al zoveel goeds voor NL betekend, dat ik hem vergeef een wolf(racist, populist) in schaapskleren te zijn. Not!

Als je nou eerst eens goed leert lezen en niet alleen dat wat je wilt lezen. Dan zou je nu heel anders antwoorden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:23

zoals je het opschrijft, komt het wel zo over Janderegelaar.

zoals ik al aangaf, ik mag hopen dat iedere politicus in zijn voorcarriere en in zijn politieke carrière goede dingen doet... De aangehaalde punten zijn aardig, maar zo kun je bij iedere politicus nu, in het verleden, nationaal of internationaal, goede punten aanheffen, hoe goed of slecht hij verder was in zijn functie of karakter.

dat men wijst op bepaalde punten waarom iemand een persoon veracht, wil niet zeggen dat hij niets gedaan heeft voor zijn volk/medemens.. De geschiedenis zit vol goede voorbeelden van mensen die naast slechte eigenschappen ook enkele goede dingen gedaan hebben. Of je nu achter Wilders staat, of pal er tegenover, hij heeft heus wel ergens iets goeds gedaan.. maar dat geld ook voor je buurman, kind, achterneef, oom agent en je leraar, kortom voor iedereen. Dat neemt niet weg dat als je iets negatiefs vind je ook meteen ieder goed dingetje moet benoemen..

de maximale snelheid iets omhoog krikken vind ik persoonlijk nu niet iets om iemand op te hemelen.. is gewoon een puntje dat hij geregeld heeft.. Net zo goed als dat een andere politicus omstreeks dezelfde periode heeft gezorgd dat je op basis van een handicap of seksuele voorkeur niet gediscrimineerd mag worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:29

elenaMM77 schreef:

Over deze zin lezen jullie heen:

Ik begrijp dat mensen niet op hem stemmen en ik begrijp ook waarom en ik ben het er mee eens.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:36

janderegelaa schreef:
elenaMM77 schreef:

Over deze zin lezen jullie heen:

Ik begrijp dat mensen niet op hem stemmen en ik begrijp ook waarom en ik ben het er mee eens.

Nee hoor. Ik had em wel gelezen! En bedankt voor je begrip.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:43

janderegelaa schreef:

...misschien dat Pim Fortuyn het weleens in een column heeft genoemd, maar dat is echt alles.[/quote]
Jij bent echt zo slecht op de hoogte. Pim Fortuyn was de directeur van de OV Bank[/quote]

Dank je vriendelijk!

On topic is brexit/ nexit.
Afgeleid daarvan, maar al een beetje off topic: 'de' politiek in NL. Politiek gesproken komt het ding van Lubbers.
(Dat "een adviseur" van dat kabinet later zelf de politiek in ging, is secundair.)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:51

Morganlefay schreef:
De Betuwe Lijn de lijn-> Rotterdam Zevenaar die dus gedeeltelijk ondergronds gaat en een "klein beetje" meer heeft gekost dan gepland. (Niet de Betuwe route-> Elst Dordrecht).

Ja, sinds "de politiek " de rijksbouwmeesters heeft afgeschaft, gaan alle grote projecten over het budget heen.
(Vroegah werden de deltawerken en de afsluitdijk gewoon op tijd en binnen budget gedaan.)

Maar zonder dat iemand het echt merkt gaat er heel erg veel goederenvervoer overheen, snel en veilig.
Behalve dus als er onderhoud is: dag en nacht gaan dan lange treinen met zo'n 60 containers om de tien minuten door Brabant en Limburg, inclusief stadsharten en spoorwegovergangen.

Dus ik heb bezwaar tegen de bewering dat (ik citeer) "het ding geen reet heeft opgebracht".