Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:49

Sterker nog, volgens mij willen veel mensen er nu alweer eentje opnieuw houden vanwege het gevoel van misleiding door dwaze politica.

Ik zou nogmaals een referendum ook te gek voor woorden vinden en denk dat de EU ook echt gezicht verliest zou het nu ineens soft optreden.
Bij 100.000 moet het op de agenda komen en ze zitten nu rond de 150.000 als ik mij niet vergis, maar zo kan je ook eeuwig doorgaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 23:56

goldenarrow schreef:
Sammie schreef:
Reizen wordt voor ons iig persoonlijk goedkoper, meer pond voor je euro :)

Verder vind ik de Engelsen niet echt laks, op een bepaalde manier maken zij zich om bepaalde zaken totaal niet druk. Maar misschien zijn het wel de Nederlanders die hier de stresskippen in zijn. Het gemiddelde Engelse huis en bouwstijl maakt op mij geen indruk, behalve dan die echte Gregoriaanse en Victoriaanse landhuizen (incl way of life), maar de gemiddelde Engelsman is toch echt een stuk vriendelijker dan de gemiddelde Nederlander.

Vind je? En ik zat nog te klagen tegen mijn vriend dat iedereen (en met name de buschauffeurs) zo onvriendelijk waren := :)) En dat hij maar naar Nederland moest komen, want daar waren de mensen tenminste wél vriendelijk.

Dan ben je toch echt op de verkeerde plekken geweest.

De Britten zijn feitelijk niet beter of slechter dan de Hollanders maar je moet ze wel op de juiste plek treffen.
Ik kom al ruim 15 jaar met regelmaat in GB en als je gewoon gezond respect toont, krijg je gewoon gezond respect terug van ze.
Degenen die dat niet doen is het asociale klootjesvolk wat in GB ook niet meer of minder erg is dan in NL.

woepsie90

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 00:06

Ik woon sinds 2,5 maand op Isle of Man, ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren. Dat valt geloof ik ook onder GB maar we hebben hier wel eigen muntsoort en bestuur/politiek... Heb er totaal geen kennis van dus ga mij maar even inlezen voordat ik een mening vorm :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 00:08

Ja Isle of Man, leuk interessant politiek eilandje. Het is wel Brits Kroonbezit, maar geen onderdeel van de VK. En ik geloof dat de queen daar Lord genoemd wordt _O- Staat nog wel op mn lijstje om een keer te bezoeken :))

Ik bedenk mij net.. Hebben jullie daar gestemd?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:40

Isle of man, dat staat op mijn verlanglijst om eens met de zeilboot heen te trekken, maar ik ben inderdaad benieuwd hoe het daar dan werkt met vakanties enzo, heb je daar dan uiteindelijk ook een visum voor nodig?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 08:49

ikke schreef:
goldenarrow schreef:
Vind je? En ik zat nog te klagen tegen mijn vriend dat iedereen (en met name de buschauffeurs) zo onvriendelijk waren := :)) En dat hij maar naar Nederland moest komen, want daar waren de mensen tenminste wél vriendelijk.

Dan ben je toch echt op de verkeerde plekken geweest.

De Britten zijn feitelijk niet beter of slechter dan de Hollanders maar je moet ze wel op de juiste plek treffen.
Ik kom al ruim 15 jaar met regelmaat in GB en als je gewoon gezond respect toont, krijg je gewoon gezond respect terug van ze.
Degenen die dat niet doen is het asociale klootjesvolk wat in GB ook niet meer of minder erg is dan in NL.

Oh, dat weet ik ook wel hoor. Het was ook niet helemaal serieus bedoelt (al heb ik dat wel tegen mijn vriend gezegd overigens :P ). Net als dat je in Nederland stukken hebt waar je ook aso's hebt zal dat in welk ander land ter wereld niet anders zijn. Ik was in Nottingham en daar kwam het een beetje over als een 'wij- en anderen-cultuur'. Als je bij de 'wij' hoort was het prima, als je daar niet bij hoort dan werd je vreemd aangekeken. Niet helemaal vreemd dus dat ze in Nottingham voornamelijk 'Leave' hebben gestemd. (http://www.nottinghampost.com/nottingha ... story.html)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:09

Sammie schreef:
Ja Isle of Man, leuk interessant politiek eilandje. Het is wel Brits Kroonbezit, maar geen onderdeel van de VK. En ik geloof dat de queen daar Lord genoemd wordt _O- Staat nog wel op mn lijstje om een keer te bezoeken :))

Ik bedenk mij net.. Hebben jullie daar gestemd?

Nee niks over stemmen gehoord. Pas op Social Media kwam ik achter het hele brexit gebeuren :j. En inderdaad, zij heet Lord, hilarisch!!

8nnemiek schreef:
Isle of man, dat staat op mijn verlanglijst om eens met de zeilboot heen te trekken, maar ik ben inderdaad benieuwd hoe het daar dan werkt met vakanties enzo, heb je daar dan uiteindelijk ook een visum voor nodig?

Ja mooi, toevallig eergister op het strand een kletspraatje gemaakt met iemand die net met zijn zeilboot vanuit Wales aan was komen varen. Gigantisch ding, echt prachtig!

En geen idee wat betreft vakanties en visum. Nu kan je hier gewoon naartoe komen zoals elk ander land, mijn familie komt om de haverklap op bezoek met de auto en boot of via vliegtuig. Geen problemen! Afwachten dus...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-06-16 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:13

Voorlopig kan je nog met een id kaart naar GB. zie het ook niet gebeuren dat het ineens per volgende maand visumplicht is oid

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:24

Er wordt wel gesproken over een mogelijke verplichte green card voor de City. Maar dat zijn mogelijkheden, geen concrete plannen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:46

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 10:50

Dat is wel de petitie van een persoon, eerst maar eens kijken hoeveel stemmen dat krijgt en hoe serieus het is :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:04

De teller staat nu al op 112.000 stemmen, moeten ze het dan niet gaan bespreken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:06

Nou al 113.000 mensen hebben getekend. Al zou dat inderdaad een beetje al te zot worden :')
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 25-06-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:07

goldenarrow schreef:
De teller staat nu al op 112.000 stemmen, moeten ze het dan niet gaan bespreken?

vanaf 150.000 staat erbij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:15

Nou, de nadelen van een referendum laten zich wel erg tekenen op deze manier. Ultieme democratie :))

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:48

Tsja, het komt er wel op neer dat bijna de helft van het land er absoluut niet mee eens is. Eigenlijk zou zoiets pas moeten gelden als bijv. 75% voor stemt. Dan vertegenwoordig je met zo'n beslissing écht de meerderheid van het volk.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:08

Ik ben voor qualified majority voting in referenda, maar ben bang dat het niet gaat werken :')

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:17

Ik snap het probleem niet zo, dit is toch overal zo?
Als hier in Den Haag de helft plus 1 voor stemt gaat het ook door..daar heb ik nog nooit zo´n discussie over meegemaakt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:24

das dan jammer voor die minderheid dat Balkenende niet premier is van de UK; want dan was het resultaat toch wel aan de kant geschoven
kuch europese grondwet kuch

Je hebt een democratie en een van de basisprincipes is dat de meeste stemmen gelden en of dat dan 1 meer is of 100; de meeste stemmen gelden.
Normaal gesproken dan; praktijk laat nog wel eens anders zien
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 25-06-16 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:26

Bij het behaalde aantal stemmen moet het wel of niet uitvaardigen op de politieke agenda komen, daarmee is het dus een gespreksonderwerp waarop het antwoord ja of nee is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:32

gekvanfleur schreef:
Ik snap het probleem niet zo, dit is toch overal zo?
Als hier in Den Haag de helft plus 1 voor stemt gaat het ook door..daar heb ik nog nooit zo´n discussie over meegemaakt.

Dit ging meer over referenda. Nu is er een referendum gehouden over Schotland zelfstandig of niet. Nee is het antwoord. Komt er een ref over UK in de EU of niet. 52% zegt eruit, dus dat gaat gebeuren. Vervolgens is die 48% het daar niet mee eens én een deel van die 52% ook niet, dus hop weer een nieuw ref. Dan wil Schotland weer een ref, want die willen wel bij de EU blijven. Gebied Londen ook, dus die willen óók een ref. Dan heb ik nog iets gelezen over een ref over de voorwaarden van een ref.

Zie je het probleem ontstaan? Straks hebben we een ref. na of over een ref. na/over een ref. na/over een ref omdat die Engelsen eens een keer nee zeiden tegen de EU.Terwijl dat eigenlijk stiekem niet eens de bedoeling was. :oo

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:35

Kan er iemand ook uitleggen wat wij als burgers er belang bij hebben om bij de europese unie te blijven?
Persoonlijk zijn we alleen tegen een hoop nadelen aangelopen.In dit topic lees ik vooral veel nageklets wat politici ons wijs willen maken.Dat de unie in hun voordeel werkt geloof ik wel en ook wel dat we een mooie melkkoe zijn voor landen die het zelf financieel rot hebben.

Maar sinds de gulden een euro werd en er allerlei oostbloklanden bij de unie betrokken worden is het voor ons alleen een financiele aderlading geweest.
Dus ik zou graag eens oprecht weten welk voordeel er voor de burger bij is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:38

dan moeten mensen beter nadenken, want als er maar 2 opties zijn en je wil een proteststem uitbrengen dan weet je dat je 50/50 kans hebt dat het compleet verkeerd uitpakt.
Want wie weet zijn er met jouw nog tig mensen die zo redeneren.
Het is een groot risico die je op dat moment neemt en kun je dan maar beter gebruiken bij wat minder belangrijke zaken.
En als je dan toch je zin wil doordrijven en een proteststem wil uitbrengen dan moet je eerst maar eens goed nadenken of je je wel kan vinden in die protestoptie, mocht onverwacht die optie als winnaar uit de bus komen.
Gewoon blind proteststemmen is dom en moet je achteraf niet zeuren als het verkeerd uitpakt: if you can't do the time, don't do the crime

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:54

Wat ik nu zo opvallend vind in één keer kan Ruute zich de ontevredenheid van de burger wel voorstellen, ook hij voelt dat, blablabla. HIj had allang gewaarschuwd moeten zijn maar helaas begint het er steeds meer op te lijken dat de europese burger echt geen donder te vertellen heeft. En daarin schuilt het grote gevaar voor ons allemaal met figuren als Le Pen, Wilders en alle andere partijen die hetzelfde aanhangen, want die doen straks bij landelijke verkiezingen een grote greep naar de macht en dan is het inderdaad wachten op chaos en gedonder.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:03

Rutte denkt aan volgend jaar; verkiezingen, dus wordt langzaam aan weer tijd om de bezorgde burgervader uit te hangen; zieltjes moeten gewonnen worden.

Maar laat het in godsnaam ook niet Wilders zijn zeg; dan gaan we echt de rand over vrees ik. Die man heeft net zo weinig realiteitsbesef als Rutte.

Alleen vrees ik dat die heel hoog gaat scoren gezien de arrogantie van de gevestigde partijen. Al put ik dan weer hoop uit het feit dat uitslagen bij de uiteindelijke verkiezingen 9 van de 10 keer heeeeeeeeeeeeeel anders uitpakken dan de peilingen. Peilingen zijn te manipuleren door bv alleen bepaalde bevolkingsgroepen te vragen naar hun keuze en in bv achterstandswijken zullen geen vvd stemmers zitten, maar wel weer veel wilders stemmers; ach een groot deel van die groep stemt toch niet; te veel werk, geen zin en heeft toch geen zin; dat is toch wel de houding van velen in die groep.
Dus we hebben nog hoop :D