Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 09:00

Sammie schreef:
Lusitana schreef:
.. wil ik over het algemeen vooral zeggen dat men er in Nederland echt voor moet waken dat het niet verder achteruit gaat, want het is al erger geworden met homohaat. Dus hoewel ze best veel rechten hebben wordt de kwaliteit van leven wel langzaam aan steeds meer bedreigd.

Voor iemand die in Portugal woont en niet in Nederland vind ik dit een opvallende opmerking. Homoacceptatie in nl is al jaren stijgende! Dit is vanmorgen nogmaals bevestigd doormiddel van de uitkomsten van een onderzoek..

Het is jaren idd stijgende volgens onderzoek maar praktijk vind vaak anders. Ik moet zeggen dat het in de kleinere gemeenschappen zoals dorpen op mij over komt dat het beter word. Maar in de stedelijke gebieden word de acceptatie steeds minder onder elkaar vind ik. En ik ben niet de enige die dit vind.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:06

Eulogy schreef:
Je vergelijkt nu slechte eigenschappen met homo zijn.
Iemand die moeite heeft of niet achter homoseksualiteit kan staan vind dat waarschijnlijk ook :) onbetrouwbaar is niet persé slecht.. ;) Onbetrouwbaar kan ook spontaan en onverwachts zijn. Sommige mensen kunnen daar ook niet tegen. :)

chanel1985 schreef:
Sammie schreef:
Dat kan heel goed hoor... :? Ik kan dat ook heel goed voorstellen. Je kan iemand toch een hele toffe peer vinden, alleen jammer dat die persoon drinkt, zo onbetrouwbaar is etc...

Vind je niet dat er een verschil is tussen iemand die drinkt (waar je imo zelf voor kiest of je bent alcoholist en dat is een ziekte) en iemand die homo is en dat ook uit ( waar je zelf niet voor kiest en geen ziekte is)?
Een hetero uit toch ook zijn hetero zijn?

Dit was een voorbeeld :+ Je doet net of een homo alleen maar een homo is en niet meer.. Het is een persoon, een mens van vlees en bloed met goede en kwalijke eigenschappen. Evenals ieder ander. Je kunt een homopersoon ook mijden omdat het een oplichter is. Dan mijdt je hem omdat het een oplichter is en niet omdat het een homo is.

Ik heb toch wel wat vrienden die ik hartstikke tof, maar een bepaalde eigenschap wat minder (te grove woorden en grappig, een flierefluiter in zijn/haar relatie). Dát specifieke gedrag waardeer ik niet, maar het is niet aan mij om hem op te voeden of hem/haar daarop aan te spreken. En als je even nadenkt heb je dat in je eigen vriendenkring ook vast. Je hebt wrs ook gewoon close vrienden, 'gewoon' goede vrienden en kennissen die je graag ziet maar toch op een andere manier dan die ene beste vriendin. Gewoon omdat die feeling net iets anders ligt. Een persoon heeft heel veel facetten en niet zo oppervlakkig dat er maar twee kanten aan zitten.. Met de een kun je prima stappen, maar bijv. een avondje Twee voor Twaalf kijken zit er niet in. Dat kun je ook heel simpel doortrekken naar oké, je bent homo. Dat is iets waar ik moeite mee hebt/ jammer vindt, maar dat is jouw keuze. Ik ga daar mij verder zo min mogelijk mee bemoeien. Ik vind je als persoon verder wel geweldig. Je bent welkom. We zijn vrienden.

speedfiets_2 schreef:
Het is jaren idd stijgende volgens onderzoek maar praktijk vind vaak anders. Ik moet zeggen dat het in de kleinere gemeenschappen zoals dorpen op mij over komt dat het beter word. Maar in de stedelijke gebieden word de acceptatie steeds minder onder elkaar vind ik. En ik ben niet de enige die dit vind.
heb je zelf niet in de gaten hoe krom dit klinkt??? Hoe denk je dat dat onderzoek gedaan wordt?? Omdat jij dat vindt klopt dat onderzoek niet?? Daarom doen ze ook steekproeven gebaseerd op methodes die zorgen dat het betrouwbaar is en voor een heel gebied geldt. In dit geval voor heel Nederland. Het CPB is niet zomaar een klein onderzoeksbureautje hoor..

https://www.scp.nl/Publicaties/Alle_pub ... nitor_2016 Alstu..

Een samenvatting van RTL vind je hier: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/neder ... ksualiteit
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-05-16 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:12

Maar dan keur je gedrag af dat niet specifiek aan het homo zijn verbonden. Al het gedrag dat je opnoemt kan voor iedere mens opgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:13

Sammie schreef:
speedfiets_2 schreef:
heb je zelf niet in de gaten hoe krom dit klinkt??? Hoe denk je dat dat onderzoek gedaan wordt?? Omdat jij dat vindt klopt dat onderzoek niet?? Daarom doen ze ook steekproeven gebaseerd op methodes die zorgen dat het betrouwbaar is en voor een heel gebied geldt. In dit geval voor heel Nederland.

Heb je een linkje naar het onderzoek? Als het goed onderzoek is staat daar een omschrijving van de steekproef en de onderzoeksmethode in. Ben daar wel benieuwd naar namelijk.

Edit: je hebt al een linkje toegevoegd. Top!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:16

Een homo is toch ook een mens? En niet enkel een homo. Een homo is een persoon met goede en kwalijke eigenschappen. Ik zie het probleem niet hoor. Ander voorbeeld: Prima dat je homo bent, maar dat dansen op een boot in een strak leer jack met uitsnijdingen bij je billen en op andere locaties of dat gedans in een strak roze pompoenpak vind ik niet nodig < of zelfs gewoon ronduit belachelijk >.

Imo kun je dus heel goed een persoon accepteren en bepaalde eigenschappen van die persoon iets minder accepteren. Dat maakt hem/haar als persoon of vriend echter niet minder.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-05-16 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:17

In een eerdere reactie kwam dit naar voren : citaat: " Alleen dat ze het misschien afkeuren. Het gedrag wordt afgekeurd, maar als mens over het algemeen niet."

Het gedrag, dus bv het aangaan van een relatie met iemand van hetzelfde geslacht, hand in hand lopen, het bed delen,... van een homo/ lesbische wordt afgekeurd. Wat blijft er dan nog over om goed te keuren?
Is een relatie aangaan en liefde delen niet iets fundamenteel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:22

Chanel, ik heb het nu al drie of vier keer uitgelegd en je komt telkens met hetzelfde argument dat dus al dir of vier keer is weerlegd. Ik ga mijzelf niet nogmaals herhalen. Zoals je zelf zegt dat <specifieke> gedrag wordt afgekeurd... Een mens bestaat wel uit iets meer dan homo of hetero zijn. Je kan ook het vreemd gaan of het continue rondwippen van je heterovriend afkeuren. Daar hoef je als vriend(in) niet bij lang stil te staan en prima vrienden zijn met zo'n persoon. Dat doet niks af aan de verder eigenschappen van die persoon.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:28

Sammie, insgelijks Denk dat we inderdaad over langs elkaar heen praten, maar is niet erg.
Je kan "gedrag" op verschillende manieren interpreteren, jij doelt op dat soort gedrag. Ik doel op gedrag waar veel mensen op doelen en dat afkeuren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:32

Sammie schreef:
Chanel, ik heb het nu al drie of vier keer uitgelegd en je komt telkens met hetzelfde argument dat dus al dir of vier keer is weerlegd. Ik ga mijzelf niet nogmaals herhalen. Zoals je zelf zegt dat <specifieke> gedrag wordt afgekeurd... Een mens bestaat wel uit iets meer dan homo of hetero zijn. Je kan ook het vreemd gaan of het continue rondwippen van je heterovriend afkeuren. Daar hoef je als vriend(in) niet bij lang stil te staan en prima vrienden zijn met zo'n persoon. Dat doet niks af aan de verder eigenschappen van die persoon.

Precies dat dus :') was ook al gestopt met uitleggen. Je kan zoveel gedrag afkeuren zonder de mens af te keuren. Je keurt je kind toch ook niet af, wel z'n gedrag als ie z'n bord eten door de kamer smijt :+
Ik kan idd prima vrienden met iemand zijn en toch bepaald gedrag niet vinden kunnen. Dat doet niets af aan de vriendschap; ik ben nl van mening dat iedereen zichzelf voor God moet kunnen verantwoorden en als diegene z'n gedrag voor God kan verantwoorden is het voor mij prima. Maak me er ook niet heel druk om, heb zelf al genoeg aan mn eigen zonden :Y)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 09:33

Sammie ik zeg niet dat het onderzoek niet klopt. Ik vertel alleen mijn eigen ervaring en die van andere.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:38

verootjoo schreef:
Sammie schreef:
[naam], ik heb het nu al drie of vier keer uitgelegd en je komt telkens met hetzelfde argument dat dus al dir of vier keer is weerlegd. Ik ga mijzelf niet nogmaals herhalen. Zoals je zelf zegt dat <specifieke> gedrag wordt afgekeurd... Een mens bestaat wel uit iets meer dan homo of hetero zijn. Je kan ook het vreemd gaan of het continue rondwippen van je heterovriend afkeuren. Daar hoef je als vriend(in) niet bij lang stil te staan en prima vrienden zijn met zo'n persoon. Dat doet niks af aan de verder eigenschappen van die persoon.

Precies dat dus :') was ook al gestopt met uitleggen. Je kan zoveel gedrag afkeuren zonder de mens af te keuren. Je keurt je kind toch ook niet af, wel z'n gedrag als ie z'n bord eten door de kamer smijt :+
Ik kan idd prima vrienden met iemand zijn en toch bepaald gedrag niet vinden kunnen. Dat doet niets af aan de vriendschap; ik ben nl van mening dat iedereen zichzelf voor God moet kunnen verantwoorden en als diegene z'n gedrag voor God kan verantwoorden is het voor mij prima. Maak me er ook niet heel druk om, heb zelf al genoeg aan mn eigen zonden :Y)

Ik begrijp heus wel wat jullie bedoelen, ik ben niet dom. Dat soort "gedrag" kan je inderdaad afkeuren en is inderdaad te vergelijken met uw voorbeeld van een bord door de kamer te smijten.

Maar je kan het minimaliseren, maar er zijn ook veel mensen,die mensen die een relatie aangaan met iemand van hetzelfde geslacht met de bijhorende gedragingen, "gedrag" vinden dat ze afkeuren en dat vind ik verwerpelijk. Dit voorbeeld kan je niet vergelijken met jouw voorbeeld van een bord door de kamer zwieren, dat is appelen met peren vergelijken.

Begrijpen jullie wat ik wil bedoelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:39

Feitelijk gezien is dat toch ook gedrag?

Zoals ik eerder zei. Dat je homoseksuele gevoelens hebt daar kan je niets aan doen. Maar in principe heb je natuurlijk de keuze of je daar wel of niet wat mee doet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:45

In theorie heeft iedereen dat, maar daarom moet men dat ook niet afkeuren, of je nu hetero, homo, bi,...
Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels bij. Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn, zelfs als je alleen bent, ben je hetero of homo, of bi....
Ik ben hetero maar heb in mijn hele leven nog nooit geen enkele afkeuring gehad om mijn hetero zijn. Er heeft nog nooit iemand mij veroordeelt omdat ik een relatie heb met alle gedragingen die er bij horen.
Maar als ik een winkelstraat loop en er lopen 2 vrouwen hand in hand, moet je eens zien hoeveel mensen hun hoofd omdraaien met de bijhorende blik.
Als ik met mijn vriend hand in hand door de straat loop krijg ik geen één afkeurende blik.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 12-05-16 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:47

Nee chanel, ik begrijp je echt niet. :n En ik heb al gepoogd uit te leggen hoe ik het wel zie. :)

speedfiets_2 schreef:
Sammie ik zeg niet dat het onderzoek niet klopt. Ik vertel alleen mijn eigen ervaring en die van andere.

Lusitana zegt dat het al erger is geworden met de homohaat in Nederland. Dat de kwaliteit van leven wel langzaam aan steeds meer bedreigd [wordt].. Dat klopt niet.. Daarvoor is een landelijke onderzoek die dat onderbouwt. Jij zegt letterlijk "het is idd stijgende volgens onderzoek maar praktijk vind [ik] vaak anders." Daarom zijn er dus dergelijke onderzoeken, omdat de ervaring van één persoon niet gelijk staat aan de gehele situatie of populatie van dat land.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:49

Ja, sammie, ik heb het ook al tig keren uitgelegd, dus ik laat het ook hierbij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:50

Ik keur ook sommige heteroseksuele gedragingen af hoor. Zo vind ik dat seks in een huwelijk hoort, en dat mensen niet zomaar overal sekspartners kunnen oppikken, en one night stands hou ik al helemaal niet van.
Dat ik mijn leven zo wil inrichten is mijn keuze. Dat andere mensen niet willen trouwen maar wel samenwonen en ook kinderen hebben zou niet mijn keuze geweest zijn, maar er behoren ook zulke mensen tot mijn vriendengroep, die ook christelijk zijn :) als zij hun eigen keuzes maar kunnen verantwoorden ;)

Ik heb hier overigens nog nooit mensen raar zien kijken als er een homo of lesbo stel door de winkelstraat loopt :n en als ze al kijken dan zie je toch niet of het een afkeurende blik is? :+ dat is interpretatie... Je weet nooit of ze het zo bedoelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:52

Haha, ik ben dus een "zondaar" in uw ogen :D (grapje hé)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:53

Iedereen is een zondaar, want niemand is zonder zonden ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:57

Aangezien bevriende vrouwen ook wel eens hand in hand lopen is er geen enkele reden om aan te nemen dat hoofden massaal gedraaid worden bij een lesbisch stel. Er zit immers geen sticker op hun voorhoofd of meedansende oplichtende pijlen met "homoalert" erop...

In dat aangehaalde onderzoek staat eveneens dat zoenende of hand in hand lopen lesbische stellen veel meer geaccepteerd worden dan twee zoenende of hand in hand lopende mannen. Maw met andere woorden met dat laatste heeft de gemiddelde Nederlandse bevolking meer moeite. Dat zegt echt er weer niks over algemene acceptatie.

Ik hoef geen zoenend homostel te zien in een steegje, maar ook geen zoenend heterostel in een steegje. Dat soort dingen die je imo maar lekker thuis.

Het is trouwens wel een Nederlands onderzoek.. Misschien dat de homoacceptatie in België op een veel lager niveau ligt? Maar daar weet ik dan weinig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:16

Lente schreef:

Zoals ik eerder zei. Dat je homoseksuele gevoelens hebt daar kan je niets aan doen. Maar in principe heb je natuurlijk de keuze of je daar wel of niet wat mee doet.

Een keuze heb je altijd. Je hebt ook de keuze om te ademen of niet tenslotte. Maar waar het hier om gaat is het veroordelen van de keuzes van anderen. Keuzes die veel voor ze betekenen.

De keuze of ik een rode of een blauwe jurk koop is een andere keuze dan de keuze of ik in mijn leven relaties aanga of niet, of ik bid of naar de kerk ga. En het lijkt mij heel belangrijk dat mensen zich geaccepteerd voelen als het om dat soort belangrijke keuzes is een mensenleven gaat en niet afgewezen worden. Want als je dat soort keuzes afwijst, wijs je iets af wat een persoon in heel grote mate maakt tot wie hij is.

Een vriendin van mij is christelijk. En lesbisch. Maar toen ze aan de dominee vroeg of ze als praktiserend lesbische vrouw welkom was, was het antwoord van deze dominee "nee." Ze mocht zich wel lesbisch voelen van de dominee, maar geen lesbische relatie hebben. Dus zolang ze een relatie had, was ze niet meer welkom in die kerk. De kerk waar ze in was opgegroeid.
Haar gereformeerde familie gaf, toen ze uit de kast kwam, aan dat ze haar niet meer zouden accepteren als ze een relatie zou krijgen. En dat gebeurde ook. Eerst was ze alleen nog maar welkom bij haar familie als haar vriendin thuis bleef, later bleven de uitnodigingen helemaal uit. Haar ouders zijn haar gelukkig wel altijd blijven steunen, maar onlangs, bij de uitvaart van haar vader, waren er tantes en nichten die haar zo voorbij liepen en niet eens condoleerden.

Ja, technisch gezien had ze een keuze. Ze had ook de rest van haar leven alleen kunnen blijven tenslotte.

Een vroegere collega van me stond 20 jaar geleden voor hetzelfde dilemma. Hij wilde zijn familie niet teleurstellen, maar ook niet zijn verdere leven eenzaam blijven. Hij werd depressief en maakte een einde aan zijn leven. Ook dat is natuurlijk in letterlijke zin een keuze.

Maar ik zou zelf toch liever spreken van gebrek aan keuzemogelijkheden. Want wat beiden wilden was een relatie kunnen hebben en tegelijk geaccepteerd worden door hun kerk en hun dierbaren. Maar die optie zat er voor beiden helaas niet bij.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:34

Sammie schreef:
Aangezien bevriende vrouwen ook wel eens hand in hand lopen is er geen enkele reden om aan te nemen dat hoofden massaal gedraaid worden bij een lesbisch stel. Er zit immers geen sticker op hun voorhoofd of meedansende oplichtende pijlen met "homoalert" erop...

In dat aangehaalde onderzoek staat eveneens dat zoenende of hand in hand lopen lesbische stellen veel meer geaccepteerd worden dan twee zoenende of hand in hand lopende mannen. Maw met andere woorden met dat laatste heeft de gemiddelde Nederlandse bevolking meer moeite. Dat zegt echt er weer niks over algemene acceptatie.

Ik hoef geen zoenend homostel te zien in een steegje, maar ook geen zoenend heterostel in een steegje. Dat soort dingen die je imo maar lekker thuis.

Het is trouwens wel een Nederlands onderzoek.. Misschien dat de homoacceptatie in België op een veel lager niveau ligt? Maar daar weet ik dan weinig van.

Of dat het nu een lesbisch koppel, een homokoppel is, mensen draaien daar hun hoofd voor, al helemaal als ze eens een knuffel of kus geven. Dat uw ervaring niet zo is, is uw ervaring. Mijn ervaring is anders.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:35

safina schreef:
Lente schreef:

Een keuze heb je altijd. Je hebt ook de keuze om te ademen of niet tenslotte. Maar waar het hier om gaat is het veroordelen van de keuzes van anderen. Keuzes die veel voor ze betekenen.

De keuze of ik een rode of een blauwe jurk koop is een andere keuze dan de keuze of ik in mijn leven relaties aanga of niet, of ik bid of naar de kerk ga. En het lijkt mij heel belangrijk dat mensen zich geaccepteerd voelen als het om dat soort belangrijke keuzes is een mensenleven gaat en niet afgewezen worden. Want als je dat soort keuzes afwijst, wijs je iets af wat een persoon in heel grote mate maakt tot wie hij is.

Een vriendin van mij is christelijk. En lesbisch. Maar toen ze aan de dominee vroeg of ze als praktiserend lesbische vrouw welkom was, was het antwoord van deze dominee "nee." Ze mocht zich wel lesbisch voelen van de dominee, maar geen lesbische relatie hebben. Dus zolang ze een relatie had, was ze niet meer welkom in die kerk. De kerk waar ze in was opgegroeid.
Haar gereformeerde familie gaf, toen ze uit de kast kwam, aan dat ze haar niet meer zouden accepteren als ze een relatie zou krijgen. En dat gebeurde ook. Eerst was ze alleen nog maar welkom bij haar familie als haar vriendin thuis bleef, later bleven de uitnodigingen helemaal uit. Haar ouders zijn haar gelukkig wel altijd blijven steunen, maar onlangs, bij de uitvaart van haar vader, waren er tantes en nichten die haar zo voorbij liepen en niet eens condoleerden.

Ja, technisch gezien had ze een keuze. Ze had ook de rest van haar leven alleen kunnen blijven tenslotte.

Een vroegere collega van me stond 20 jaar geleden voor hetzelfde dilemma. Hij wilde zijn familie niet teleurstellen, maar ook niet zijn verdere leven eenzaam blijven. Hij werd depressief en maakte een einde aan zijn leven. Ook dat is natuurlijk in letterlijke zin een keuze.

Maar ik zou zelf toch liever spreken van gebrek aan keuzemogelijkheden. Want wat beiden wilden was een relatie kunnen hebben en tegelijk geaccepteerd worden door hun kerk en hun dierbaren. Maar die optie zat er voor beiden helaas niet bij.

Hier ga ik helemaal in mee. perfect verwoord.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:36

Homoseksueel zijn en dit uiten is hetzelfde als bijvoorbeeld bruin haar hebben en dit niet verven omdat het niet goedgekeurd word.
Je kan er vrij weinig aan doen, je bent er me geboren en het zal altijd zo zijn. Het groeit altijd weer zo terug en mensen maken er veel te veel een probleem van. Waarom denken mensen die homoseksualiteit afkeuren dat het makkelijk is om deze gevoelens in te houden? Heteroseksuele mensen mogen al hun gevoelens uiten maar homos niet vanwege een aantal zinnen in verschillende bijbels?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:01

Niet alleen praktiserende homo's komen er niet altijd goed vanaf als het om het walhalla gaat natuurlijk... Veel kerken keuren ook hetero stellen af die bv hokken zonder te trouwen en seks hebben voor het huwelijk. Gedrag wordt afgekeurd, niet de hetero. Buurvrouw vond het echt oprecht jammer dat ik voor het trouwen al samen ging wonen, maar vond mij alsnog een tof mens ;)
Ik trouwde zelfs in een kerk, niet voor de kerk en natuurlijk was dat voor wat mensen ook een dingetje maar die kerk vond elk huwelijk een feest :) dus stelde zich graag open voor huwelijken. Ook tussen homo's en ik ben zelfs getrouwd met een atheïst in de kerk haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:39

idd!

chanel1985 schreef:
Of dat het nu een lesbisch koppel, een homokoppel is, mensen draaien daar hun hoofd voor, al helemaal als ze eens een knuffel of kus geven. Dat uw ervaring niet zo is, is uw ervaring. Mijn ervaring is anders.

Wat ik duidelijk probeer te maken dat 'mensen draaien hun hoofd daarvoor' niet klopt. Je stelt daarmee stilletjes dat iedereen dat doet en overal. Dat is dus onjuist. Ik eindig niet voor niks misschien is dat in België anders, maar in Nederland is het helemaal niet standaard dat mensen hun hoofd ervoor draaien en/of 'blikken' geven. Dat heeft niks met 'eigen' ervaringen te maken. Onderzoekjes gaan over landelijk gemiddelden, dus in het geval Nederlands onderzoek is er een groep die dergelijke gebaren in het openbaar afkeurt, maar dit zegt niks over draaiende hoofden en afkeurden blikken. Dit kan natuurlijk best gebeuren en zal irl ook wel gebeuren, maar die groep is wel in de minderheid.

chanel1985 schreef:
Maar als ik een winkelstraat loop en er lopen 2 vrouwen hand in hand, moet je eens zien hoeveel mensen hun hoofd omdraaien met de bijhorende blik.

Dus vertel er dan bij hoeveel mensen doen dat dan? En hoeveel mensen lopen er die dat niet doen? Dat is een graadmeter. :)