Kerk van het vliegend spaghettimonster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:01

Zoolgangster schreef:
randalinpony schreef:
Nou ja Pasta en de Inquisitie komen grofweg uit dezelfde regio. Je weet maar nooit. :+

Oh help, nu je het zegt... :oo

:+

Ach ja vanuit NL lijkt alles klein....

In werkelijkheid liggen Amsterdam en Berlijn heel wat dichter naast elkaar dan pasta en inquisitie.

Overigens legt de inquisitie de vinger op exact wat het probleem is van de drie semetische mononotheistische godsdiensten: De hogere moraal met het gelijk van de enige god aan de zijde met de rest als rechteloze ongelovigen.
Jodendom, christendom en islam zijn alle drie fundamenteel intolerant doordat ze exclusief de enige echte god claimen en dus goddelijk gelijk aan hun zijde.

Kelly_ann

Re: Kerk van het vliegend spaghettimonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:31

Moeten we het vliegend spaghettimonster zien als één? Ik bedoel maar... kan zomaar ontsporen tot exclusief wezen waarin fundamentalisten gaan geloven :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:47

Kelly_ann schreef:
Moeten we het vliegend spaghettimonster zien als één? Ik bedoel maar... kan zomaar ontsporen tot exclusief wezen waarin fundamentalisten gaan geloven :=

Dat is een goede vraag. Het zou namelijk ook zomaar kunnen dat je hem moet zien als één en tegelijk ook als drie (spaghetti, gehaktballen en ogen op steeltjes) die samen een ondeelbaar geheel vormen maar zich toch afzonderlijk kunnen manifesteren als verschijningsvormen van het monster.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:00

Spaghetti is ook niet 1 ding, maar een verzameling van een boel slierten; sliert van de liefde, sliert van de kunst, sliert van de oorlog, sliert van de..., moet ik doorgaan?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:16

Het spaghetti monster bestaat uit veel ingredienten. Zoals het leven een beetje droevig,een beetje regen maar ook uit liefde, geluk ,lachen en zonneschijn wat het een heerlijk recept voor leven maakt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:22

Kelly_ann schreef:

de liever nietjes geven aan dat fundamentalistisch gedrag niet oke is. Misschien als er een soort calvénistische afsplisting komt die vinden dat de liever nietjes niet goed genoeg zijn zouden er alsnog fundamentalisten kunnen komen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:41

oomens schreef:
Kelly_ann schreef:

Dat is een goede vraag. Het zou namelijk ook zomaar kunnen dat je hem moet zien als één en tegelijk ook als drie (spaghetti, gehaktballen en ogen op steeltjes) die samen een ondeelbaar geheel vormen maar zich toch afzonderlijk kunnen manifesteren als verschijningsvormen van het monster.

:') _O-

Hm, ja, of moeten we het vliegend spaghettimonster eerder zien als een soort Mao, vader moeder en minnaar in één, die ons verlicht de weg wijst en gelukkig nog wat Rode Garde (tomatensaus) achter de hand heeft om ons onverwijld op het juiste spoor te zetten, mochten we afdwalen van de gelukzalige kudde.... (kan je wel een tand of twee kosten maar is voor je eigen bestwil....)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:42

Jolien87 schreef:
Spaghetti is ook niet 1 ding, maar een verzameling van een boel slierten; sliert van de liefde, sliert van de kunst, sliert van de oorlog, sliert van de..., moet ik doorgaan?

Het Ondeelbaar Geheel Uit Vele Delen. We gooien er nog wat godsdienstlogica tegenaan. :+

Citaat:
calvénistische afsplisting

En zo dringt de commercie onze godsdienst binnen. _O- :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:49

Yay. Tenminste 1 iemand zag mijn geforceerde woordgrapje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:09

Qimm schreef:
Yay. Tenminste 1 iemand zag mijn geforceerde woordgrapje

Spaghetti, cayunkruiden, stukjes pinda erover; falafel erbij; gepresenteerd met satesaus en we hebben wereldgodsdienstwereldeten.
Nu nog tafelgasten die de lievernieten kennen en zich daar naar gedragen.

Een goed motto voor de maaltijd lijkt mij; er is meer.

Hoewel ze meyt open geest aan tafel welkom zouden zijn, sluiten monotheistische fijnpoeperds van de grote drie zichzelf helaas uit. Jammer.

De pastafaries daarentegen vinden in 'waarschijnlijk bestaat god niet' en de lievernieten sluiten 'god bestaat' uit.
Dat de grote drie monotheistische godsdiensten dit laatste dogma hebben maakt hen en de aanhanger potentieel gevaarlijk.
De pastafaries houden een heerlijk humanistische spiegel voor.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:13

Waarom je daarvoor mij quote, is me niet helemaal duidelijk :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:15

Qimm schreef:
Waarom je daarvoor mij quote, is me niet helemaal duidelijk :D

Jij legt zelf de koppeling tussen spaghetti en pindakaas, ik maak er pindasaus mee :)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:16

Culinair genie. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:18

Haha ik zat bij de sauzen van de calvé met mijn hoofd

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:25

randalinpony schreef:
Culinair genie. :+

Straks soba noedels* met roergebakken groente. Kleine krokant gebakken gehaktballetjes erbij; is nog van een verwilderd zwijn wat vrienden levensbedrijgende overlast bezorgde.
* Compleet met vergiet dus :D

Ramen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:33

Ik ben behoorlijk gevaarlijk als Christen *lol* :')

HC ik vind jou eigenlijk helemaal geen pastafari, je bent continue op andere geloven als Christendom, Islam en Jodendom aan het afgeven.
Je noemt de aanhangers potentieel gevaarlijk en daarmee suggereer je dat je beter bent als pastafari.
Volgens mij schend je daarmee al de eerste "liever niet".

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:11

speedfiets_2 schreef:
Het spaghetti monster bestaat uit veel ingredienten. Zoals het leven een beetje droevig,een beetje regen maar ook uit liefde, geluk ,lachen en zonneschijn wat het een heerlijk recept voor leven maakt

Prachtig beschreven! :D

Ik had er eerder nog nooit van gehoord, maar ik moet zeggen dat ik me aardig kan vinden in de "liever-nietjes" van de kerk. Beschrijving van hemel en hel klinkt ook aantrekkelijk (vooral de hemel natuurlijk).
Misschien toch maar eens verder in verdiepen en eventueel aanmelden bij de kerk. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:17

OsMo schreef:
Ik ben behoorlijk gevaarlijk als Christen *lol* :')

HC ik vind jou eigenlijk helemaal geen pastafari, je bent continue op andere geloven als Christendom, Islam en Jodendom aan het afgeven.
Je noemt de aanhangers potentieel gevaarlijk en daarmee suggereer je dat je beter bent als pastafari.
Volgens mij schend je daarmee al de eerste "liever niet".

Ik ben inderdaad wel ergens tegen; tegen het claimen van de eigen god als de enige omdat het gevaarlijk is gebleken.
Daarmee suggereer ik niets, daarmee STEL ik dat dit niet claimen beter is.

Al mij dat tot niet pastafari maakt, welnu ook +:)+ vandaag hadden we een vegetarische bonen/groenteschotel in wraps.

Verder ben ik naastig op zoek naar een hoofdeksel van kurk:

http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/ ... 7/$_57.JPG

p.s. is persoonlijk worden geen liever niet van Bokt??

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:41

Ik claim wel dat mijn ene God voor mij beter is dan alle andere goden. En ik weet dat er met mij zijn die ook zo denken maar nog geen 1 van de club (3000 leden) waar ik bij zit heeft ooit iemand gedood.
Zelf zou ik nog geen mens lager schatten dan mijzelf laat staan iemand pijn doen.

Steeds schrijf je dat mensen die 1 van de grote geloven navolgen mogelijk gevaarlijk zijn en daarmee ben je enorm aan het generaliseren.
Ik ken genoeg mensen zowel christenen als islamitische mensen die vredelievend in het leven staan en geen mens kwaad doen.
Dat er een aantal zijn die slechte dingen doen wil niet zeggen dat we allemaal zo zijn. Het grote gedeelte is niet zo.

Ik word overigens niet gemeen persoonlijk maar geef gewoon een mening hoe ik denk over jou denkwijze waar ik het niet mee eens ben.
Dat ik dit aan jou richt heeft te maken met dat het ook gericht is aan jou.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:14

OsMo schreef:
Steeds schrijf je dat mensen die 1 van de grote geloven navolgen mogelijk gevaarlijk zijn en daarmee ben je enorm aan het generaliseren.

Nope, geen generaliseren :)*

Verder schrijf ik wat anders.
Wat ik schrijf is dat individuele vrijheid ophoudt waar de rechten van andere beginnen.
Mbt godsdienst is het geloven dat de eigen god de enige echte is grensoverschrijdend omdat het stelt dat die van een ander een afgod is.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:21

heb het topic niet gelezen.

maar, ik bedoel spaghetti is ook wel erg lekker he.
vliegend pizzamonster was wel wat beter geweest :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:33

Huertecilla schreef:
OsMo schreef:

Nope, geen generaliseren :)*

Verder schrijf ik wat anders.
Wat ik schrijf is dat individuele vrijheid ophoudt waar de rechten van andere beginnen.
Mbt godsdienst is het geloven dat de eigen god de enige echte is grensoverschrijdend omdat het stelt dat die van een ander een afgod is.

Nu is dat an sich geen probleem, dat wordt het pas op het moment dat het geloven dat eigen god de enige echte is leidt tot het opleggen van dat geloof aan anderen. O.a. in het kader van dit is de enige juiste manier om te leven en dus moet jij het ook zo doen. Van wat dat voor ellende oplevert staat de geschiedenis inderdaad vol.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 09:57

tamary schreef:
Nu is dat an sich geen probleem, dat wordt het pas op het moment dat het geloven dat eigen god de enige echte is leidt tot het opleggen van dat geloof aan anderen. O.a. in het kader van dit is de enige juiste manier om te leven en dus moet jij het ook zo doen. Van wat dat voor ellende oplevert staat de geschiedenis inderdaad vol.

en laat dat nu inherent zijn aan de grote drie.

In de VS bv. leidt dat opleggen aan anderen van de eigen normen en waardes zelfs tot ge- en verboden in de slaapkamer!!! In the land of the free ben je niet eens vrij in je eigen slaapkamer door de hogere christelijke moraal.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:22

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:36

Gisteren was er ook een heel stuk over bij 1 vandaag _O- Echt geweldig!
Een professor (oid?) die uitlegde dat de Joden 2000 jaar geleden waarschijnlijk precies hetzelfde tegen het Christendom aankeken enzo, echt briljant :D