Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:12

dees_daan schreef:
Nogmaals, veel mensen in de omgeving van Bas zijn ook christen, zij hebben geen problemen met zijn geaardheid. Hoe had hij dan moeten weten dat deze man dat wel heeft?
Hij wist inderdaad dat het een christelijk bedrijf was maar door zijn eigen ervaringen met christelijke mensen zag hij dit niet aankomen, ik vind dat niet vreemd.

Tussen christelijk en christelijk zit nogal een verschil vind je niet?
Als je zo streng christelijk bent dat je op zondag je luiken sluit en je site uit de lucht haalt kun je er donder op zeggen dat ze dat niet leuk zouden vinden. Terwijl zijn schoonmoeder die elke zondag naar de kerk gaat en bid voor het eten, maar het verder wel goed vind er waarschijnlijk een stuk minder problemen mee heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:16

Froukje schreef:
dees_daan schreef:
Nogmaals, veel mensen in de omgeving van Bas zijn ook christen, zij hebben geen problemen met zijn geaardheid. Hoe had hij dan moeten weten dat deze man dat wel heeft?
Hij wist inderdaad dat het een christelijk bedrijf was maar door zijn eigen ervaringen met christelijke mensen zag hij dit niet aankomen, ik vind dat niet vreemd.

Als je zo streng christelijk bent dat je op zondag je luiken sluit en je site uit de lucht haalt kun je er donder op zeggen dat ze dat niet leuk zouden vinden. Terwijl zijn schoonmoeder die elke zondag naar de kerk gaat en bid voor het eten, maar het verder wel goed vind er waarschijnlijk een stuk minder problemen mee heeft.

Hij kan toch niet ruiken dat deze man er zo tegenover staat?
We hebben gemeenschappelijke vrienden en ik zie regelmatig christelijke teksten op FB langskomen van 1 van hen, toch heeft diegene er ook geen moeite mee.
Dus hij had dit naar mijn idee gewoon niet kunnen weten.

Gelukkig heeft hij inmiddels zoveel aanbiedingen gehad dat hij moet gaan selecteren waar hij zijn stage wil/kan lopen dus dat is top.

Freggle_Edge

Re: Geen stage voor Bas (25), want hij heeft een vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:22

Het zou in mij echt niet op komen om zondagsluiting te linken aan anti-homo-zijn.
Misschien ben ik daar te blond voor of te goedgelovig. Maar die 2 zaken staan voor mij echt totaal los van elkaar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:31

Froukje schreef:
dees_daan schreef:

Tja, ik zou dat niet linken aan anti homo. Ik ben opgevoed met zondag = dag van de heer en wij mochten nooit ergens heen (ja, naar de kerk en daarna rondje wandelen met gezin), geen cent uitgeven en toen op zondag winkels open mochten was dat een zonde (en de winkel van de familie is nooit op zondag open geweest). En ik ken wel meer die principieel zondag geen handel bedrijven vanuit religie, maar absoluut ruimdenkend zijn tov hun medemens: net zoals mijn ouders zijn.

T is geen verband hoor dat als je op zondag absoluut geen handel bedrijft, je daarmee ook anti homo bent :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-11-15 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:32

Ik vind het behoorlijk naïef om die link niet te leggen. Maar goed, misschien heb ik wel te veel zwaar gelovigen in de omgeving die ook behoorlijk anti-homo zijn waardoor ik van te voren wel weet dat ze zo iets niet leuk vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:35

Ik vind het juist vreemd om zelf die conclusie te trekken dat er een verband is tussen dicht op zondag en anti homo :+ Gelukkig is het niet zo dat je vanzelfsprekend anti homo bent omdat je vanwege je geloof geen handel wilt bedrijven op zondag.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:37

Ik leg die linkt ook niet. Ik mocht vroeger op zondag ook niet met vriendinnetjes afspreken...... En ik ben niet eens gedoopt. Dus nee ik leg die link niet.

En daarbij, sluiten op zondag mag, discrimineren niet. Dus met die wetenschap waarom niet solliciteren?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:42

Ik heb het helemaal niet over alleen zondagssluiting, want dat is hier in de buurt zelfs nog heel normaal en die zijn echt niet allemaal anti-homo.
Maar als je én je winkel dichtplant met luiken én je site compleet uit de lucht haalt moet er toch echt wel wat gaan dagen, want dat is meer dan gewoon streng gelovig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:09

Toch kun je dan nog steeds niet het linken aan anti homo... Echt niet. Heeft niets met naïef te maken, maar simpelweg omdat je dat verband niet kunt leggen. In mijn familie werd (en door een deel nog steeds wordt) ook geen handel gedreven op zondag, niet online (en website op zwart hadden ze ook gedaan als ze een webwinkel hadden maar er was alleen een fysieke winkel), niet in de winkel: zelfs geen ijsje mocht gekocht worden, niets verkocht en ik mocht écht niet met vriendinnen afspreken. Maar geen 1 is anti homo en zal ook absoluut geen homo weigeren bij een sollicitatie als hij of zij wel de gevraagde kwaliteiten heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:16

OsMo schreef:
Ja ik snap wat je bedoeld Annelies :j . Je hebt gelijk ik zelf was niet verbaast over het afwijzen van Bas en het kan zijn dat de werknemers idd ook niet verbaast zijn.

Maar blijf bij mijn standpunt dat het ze niet aangerekend kan worden :+ .

Ik heb ook nergens gezegd dat het ze aangerekend moet worden ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:09

Froukje schreef:
Ik heb het helemaal niet over alleen zondagssluiting, want dat is hier in de buurt zelfs nog heel normaal en die zijn echt niet allemaal anti-homo.
Maar als je én je winkel dichtplant met luiken én je site compleet uit de lucht haalt moet er toch echt wel wat gaan dagen, want dat is meer dan gewoon streng gelovig.

Dus moet je ook maar meteen er vanuit gaan dat zo'n bedrijf tegen de wet in gaat?

Jeetje, wat moet je over veel dingen nadenken wanneer je homo bent zeg. Over veel meer dingen dan een hetero. Wat een onzin zeg...

Ik ben ook christelijk opgevoed, maar geen haar op mijn hoofd of dat van mijn ouders die er aan denkt homo's te discrimineren. Of te beweren dat onze lieve heer anti-homo is. Is nogal op Zijn stoel gaan zitten niet waar?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:37

Als hij nou vrijgezel was geweest en zijn homoseksualieit niet uitvoerde, dan was hij wel welkom geweest... Zou hij dan vervolgens ontslagen mogen worden als hij naar verloop van tijd weer een relatie zou krijgen...?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:34

Froukje schreef:
Ik vind het behoorlijk naïef om die link niet te leggen. Maar goed, misschien heb ik wel te veel zwaar gelovigen in de omgeving die ook behoorlijk anti-homo zijn waardoor ik van te voren wel weet dat ze zo iets niet leuk vinden.

Serieus >;) ?
Ik dacht echt dat Homo zijn gewoon aanvaard was.
Ik weet echt niet wat ik lees in dit topic.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:37

Qimm schreef:
Als hij nou vrijgezel was geweest en zijn homoseksualieit niet uitvoerde, dan was hij wel welkom geweest... Zou hij dan vervolgens ontslagen mogen worden als hij naar verloop van tijd weer een relatie zou krijgen...?

:D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:58

beatje schreef:
Froukje schreef:

Serieus >;) ?
Ik dacht echt dat Homo zijn gewoon aanvaard was.
Ik weet echt niet wat ik lees in dit topic.

Ik vind dit een erg naïeve uitspraak, en je bent niet de enige die soortgelijke uitspraken doet in dit topic dus dit is niet persoonlijk bedoeld. Maar ik vind dit echt zo van als we me zijn allen maar hard genoeg doen alsof homo's volledig geaccepteerd worden in onze samenleving dan is dat ook zo, lekker politiek correct allemaal. :D Helaas is dat dus niet zo en ik vind het behoorlijk naïef van mensen die denken dat dit wel zo is. Ook mensen die doen alsof je zwaar gelovigheid niet kan linken aan niet tolerant zijn tegen homo's. Helaas is dit gewoon zo en dan kun je wel doen alsof dat niet zo is, maar daarmee hou je alleen maar jezelf voor de gek. Iedereen weet toch dat bepaalde groepen over het algemeen (utizonderingen daargelaten maar dat geldt voor alles) minder tolerant zijn richting homoseksuelen: zwaargelovigen (en niet alleen christenen), hooligans, etc.

Ik vind niet dat dit bedrijf goed gehandeld heeft, absoluut niet. Alleen het bedrijf staat wel bekend als zeer gelovig, de meisjes die in de winkel werken lopen ook met lange rokken rond en dus geen broeken voor de vrouwen. Ik denk dat ieder weldenkend mens hier wel genoeg uit zou kunnen afleiden. Homo zijn mag natuurlijk geen grond zijn om iemand af te wijzen, maar je gaat als meisjesmeisjes met roze fluffy kleuren enzo toch ook niet solliciteren bij een tattooshop, dan weet je toch ook dat je niet bij dat bedrijf past.

Nogmaals, ik ben het absoluut niet eens met hoe er hier gehandeld is en ik vind ook dat homo's gewoon niet anders behandeld zouden mogen worden dan andere mensen, maar helaas wordt NIEMAND in onze maatschappij gelijk behandeld niet. Mannen-vrouwen, homo's-hetero's, christenen-moslims, blanke mensen-gekleurde mensen, knappe mensen-lelijke mensen, dikke mensen-dunne mensen etc etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:44

Vind je, Loose?
Als ik me niet vergis, staat in de Bijbel dat de wet van een overheid boven de bijbel gaat.

Leven deze mensen de bijbel lekker selectief na. Doen ze in mijn ogen sowieso al, maar goed.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:09

Ik snap niet helemaal wat dat met mijn post te maken heeft? :D Ik vind het alleen maar raar dat mensen hier zo verbaasd over zijn en doen alsof het nooit voorkomt. Homo zijn is gewoon niet 100% aanvaard in onze maatschappij, en vooral niet bij bepaalde groepen zoals zwaar gelovigen. Dan kunnen mensen wel doen alsof het wel helemaal geaccepteerd is omdat dat zo hoort, maar dat is gewoon niet zo helaas. Vooral dat geen link zien tussen geloof en homo-acceptatie, hoe naïef ben je. :x
In de wet kan wel staan dat je mensen niet mag discrimineren op seksuele geaardheid, maar er wordt ook nog steeds gestolen ook al staat in de wet dat dat niet mag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:58

Loose, elke gelovige is een individu dus om een hele groep over 1 kam te scheren vind ik niet correct. Dat iemand een mormoon is, wil niet zeggen dat hij dus meerdere vrouwen heeft 'omdat het zo hoort', evenmin kun je over een geloofsrichting zeggen dat ze anti homo zijn. De paus staat ook niet te springen om homo's, wil niet zeggen dat dus maar elke katholiek homo onvriendelijk is. Zelfs binnen 1 kerkgemeenschap kunnen opvatting sterk tussen mensen onderling verschillen,dat het niet terecht is om maar een verband te leggen tussen streng gelovig en anti homo. Heeft iets met naïviteit te maken maar met realiteit dat niet elke Gelovige gelijk is :+

Ja er zijn gelovigen die het gooien op de bijbel en wijzen met een vingertje; o foei gij homo die het bed deelt met iemand van hetzelfde geslacht en daar verbaas ik mij niet over hoor dat dat gebeurt. Maar ik verbaas mij over het direct stellen van een verband 'a van dat geloof, dus homo onvriendelijk" en dat vind ik te makkelijk gesteld.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 25-11-15 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:00

Loose ik snap werkelijk waar niet dat in een moderne maatschapij als deze ,mensen nog zo bekrompen kunnen leven.Gelovig of niet .Als je gelovig ebnt kan je toch wel gewoon je verstand gebruiken en snappen dat mensen er niks aan kunnen doen dat ze als homo geboren worden.Net als mensen er niks aan kunnen doen dat ze als vrouw of dat ze blond geboren worden.

Enige goedpraterij van die winkel snap ik ook niet.Mij zouden ze nooit daar nog als klant zien ,ondanks dat ik 30 jaar getrouwd en hetero ben.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:43

vuurneon schreef:
Loose, elke gelovige is een individu dus om een hele groep over 1 kam te scheren vind ik niet correct. Dat iemand een mormoon is, wil niet zeggen dat hij dus meerdere vrouwen heeft 'omdat het zo hoort', evenmin kun je over een geloofsrichting zeggen dat ze anti homo zijn. De paus staat ook niet te springen om homo's, wil niet zeggen dat dus maar elke katholiek homo onvriendelijk is. Zelfs binnen 1 kerkgemeenschap kunnen opvatting sterk tussen mensen onderling verschillen,dat het niet terecht is om maar een verband te leggen tussen streng gelovig en anti homo. Heeft iets met naïviteit te maken maar met realiteit dat niet elke Gelovige gelijk is :+

Ja er zijn gelovigen die het gooien op de bijbel en wijzen met een vingertje; o foei gij homo die het bed deelt met iemand van hetzelfde geslacht en daar verbaas ik mij niet over hoor dat dat gebeurt. Maar ik verbaas mij over het direct stellen van een verband 'a van dat geloof, dus homo onvriendelijk" en dat vind ik te makkelijk gesteld.

Loose schreef:
Iedereen weet toch dat bepaalde groepen over het algemeen (utizonderingen daargelaten maar dat geldt voor alles) minder tolerant zijn richting homoseksuelen: zwaargelovigen (en niet alleen christenen), hooligans, etc.

Ik scheer niet een hele groep over één kam, maar over het algemeen kan je wel zeggen dat zwaargelovige mensen minder tolerant tegenover homoseksuelen staan. Toen ik erachter kwam om welk bedrijf het ging in dit bericht verklaarde dat voor mij meteen een hoop, ik ben er wel eens geweest en het is er idd erg conservatief. Bij dat soort bedrijven kan je wel eerder verwachten dat ze hier problemen mee hebben dan bij een 'normaal' bedrijf. Net als dat je eerder kan verwachten berooft te worden als je 's nachts over straat gaat in een slechte buurt dan wanneer je 's nachts door een nette buurt loopt: het zou niet mogen gebeuren, maar het gebeurt toch en in het ene geval loop je daar meer kans op dan in het andere.

Beatje: Ik heb er ook geen begrip voor en vind het ook nogal bekrompen dat je zo kan denken, maar in dit geval was het toch eigenlijk wel een soort van te verwachten? Dat bedrijf is echt een uitzondering, ik ben nog nooit in een winkel geweest waar het geloof zo vanaf spat. Het is te gek voor woorden maar bij zo'n bedrijf wel een soort van te verwachten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:31

Loose schreef:
Ik snap niet helemaal wat dat met mijn post te maken heeft? :D Ik vind het alleen maar raar dat mensen hier zo verbaasd over zijn en doen alsof het nooit voorkomt. Homo zijn is gewoon niet 100% aanvaard in onze maatschappij, en vooral niet bij bepaalde groepen zoals zwaar gelovigen. Dan kunnen mensen wel doen alsof het wel helemaal geaccepteerd is omdat dat zo hoort, maar dat is gewoon niet zo helaas. Vooral dat geen link zien tussen geloof en homo-acceptatie, hoe naïef ben je. :x
In de wet kan wel staan dat je mensen niet mag discrimineren op seksuele geaardheid, maar er wordt ook nog steeds gestolen ook al staat in de wet dat dat niet mag.

Ik wel... Als die mensen de Bijbel op hun manier zo strikt naleven, moeten ze ook de wet boven de bijbel stellen. En dat doen ze niet...
Dus waarom moet je er maar van uitgaan dat het gelovige mensen zijn en je er dus als homo niet aan de bak komt? Heb uw naaste lief... :+

Overigens is stelen natuurlijk niet te vergelijken met discrimineren, dat snap je natuurlijk wel. Stelen is een materialistische aangelegenheid, discriminatie is een persoonlijke en emotionele aangelegenheid.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 12:10

:){ jeetje.. lijkt wel zwarte piet discussie
of dat je alleen in aanmerking komt wanneer je bewezen atheist bent :7

nog even en je mag niet meer paardrijden in dit land