jasz schreef:Maar nu klink je alsof vegetariër of veganist zijn je ongelukkig maakt. Geloof me, dat is zeer zeker niet het geval.
Altijd ook weer dat beeld dat vegetariërs net als jehova's getuigen langs de deuren gaan om je hun vleesloze mening op te dringen. Ook niet waar.
Ik leg het alleen uit als mensen het vragen, en mijn ervaring is dat vleeseters vaker een negatief oordeel geven over mijn gebrek aan vlees. Terwijl is eigenlijk altijd alleen simpel zeg dat ik vegetariër ben en geen enkel dier eet. En willen ze dan meer uitleg, prima, dan krijg je die.
Ik heb ng nooit iemand random in een restaurant aangesproken met de vraag waarom diegene vlees eet. Ja, het is meer geaccepteerd dat we vlees eten, dan dat mensen dat niet doen. Maar daar moeten we nu wel overheen kunnen stappen. Vooral met wat we nu allemaal over vlees weten.
ik neem aan dat je het tegen mij had?
dan is mijn antwoord Nee dat link ik niet aan ongelukkig zijn.
maar aan dat veganisten zeer zeker veel ouder moeten worden als vleeseters, als vlees eten zo slecht is als we hier soms moeten geloven.
en ouderdom is niet per definitie gelukkiger. hoe ouder je wordt, hoe meer gebreken.. en de huidige ouderenzorg is al niet je van het, maar het gaat nog veel kostbaarder worden om iedereen maar in leven te houden en te laten genezen van alles wat we kunnen genezen.. de gemiddelde levensduur zal steeds verder stijgen, veel sterker dan de leeftijd waarop we met pensioen gaan.. dus de vergrijzing zet nog wel even voort, evenals natuurlijk alle gebreken en ongemakken die daar bij horen.. dat vind ik ongelukkig zijn.. Daarom zeg ik.. dan sterf ik liever voor mijn pensioen, dat wel ongeveer 80 jaar zal zijn straks, maar in de zeer gelukkig omstandigheid dat ik nog relatief gezond ben.. alleen tja dat vlees eten dat draait mij de nek dan om, voordat de ouderdom echt vervelend wordt.