Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:17

Uitgehuwelijkte kindjes van 8-13 etc :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:42

Electra63 schreef:
Ik geloof niet dat jij je realiseert hoe het is, om je huis, je land, je vrienden en een deel van je familie achter te laten, zonder te weten of je ze ooit terug ziet.

ik vraag me ook af, welk risico je in Nedërland kan vergelijken met in een bootje stappen met de kans op verdrinken?

Ik realiseer me dit echt wel. Alleen vind ik dat het cultuurverschil tussen ons en de vluchtelingen te groot is om ze hier allemaal op te gaan vangen en te laten integreren in onze samenleving.
Ze passen qua mentaliteit en cultuur veel beter in de naburig oliestaten. Maar hoeveel laten de rijke oliestaten er binnen? Geen een!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:57

damian23 schreef:
Electra63 schreef:
Ik geloof niet dat jij je realiseert hoe het is, om je huis, je land, je vrienden en een deel van je familie achter te laten, zonder te weten of je ze ooit terug ziet.

ik vraag me ook af, welk risico je in Nedërland kan vergelijken met in een bootje stappen met de kans op verdrinken?

Ik realiseer me dit echt wel. Alleen vind ik dat het cultuurverschil tussen ons en de vluchtelingen te groot is om ze hier allemaal op te gaan vangen en te laten integreren in onze samenleving.
Ze passen qua mentaliteit en cultuur veel beter in de naburig oliestaten. Maar hoeveel laten de rijke oliestaten er binnen? Geen een!

Komt nog bij dat deze migranten hun onderlinge stammen oorlogen gewoon mee nemen en ook voortzetten in Europa
deze mensen zijn niet te integreren in een westerse cultuur.
die arme kindbruidjes mogen van mij komen kunnen we gelijk de echtgenoot er uitgooien }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:05

vibabu schreef:
Sammie schreef:
Nederland iig opeens niet meer :)) Een stuk minder asielzoekers deze week zonder verklaarbare reden.

Waarom niet? Puur nieuwsgierig

Zonder verklaarbare reden betekent dat er geen antwoord is op het ‘waarom niet’. Ik heb wel een vermoeden, maar zou het bijzonder dom vinden als de media/ onderzoekers dat zelf niet weten te verzinnen. Je weet het echt maar nooit! In de periode dat dat hek gebouwd is in Hongarije stroopte het aantal vluchtelingen, die moesten eerst een andere route vinden. Als dat de oorzaak is zou de stroom ergens volgende week weer omhoog moeten gaan.

De winter verwacht ik niet. Juist voor de winter zou er een piek moeten zijn en in Kroatië of Servië (een van de twee) staken er nog vorige week 10.000 over op 1 dag. Ze zijn er dus wel. Wellicht ligt de focus nu veel meer op Zweden en Duitsland.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:12

Ik merk ook aan de berichtgeving van VVD op Facebook dat ze inderdaad meer inspringen op de dingen die Wilders ook doet en vindt haha.

Zie bijv. deze:
Afbeelding

En deze :+
Afbeelding

En deze :D
Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:13

Ik heb van de week onderstaande blog op mijn fb gezet. Zulke mooie reacties kwamen er. En een gezonde discussie kwam los. We hoeven niet allemaal dezelfde mening te hebben. Maar een beetje meer naastenliefde kan geen kwaad.

Kennen jullie nog het gevoel dat je vroeger wel eens stampvoetend op de grond lag te trappelen in de supermarkt omdat je je zin niet kreeg? Of wellicht herinner je die gênante momenten van dat je eigen kind daar lag te droogzwemmen en jij met een rood hoofd probeerde je spartelende kind van de grond te peuteren en weer in het karretje probeerde te vouwen. Hoe ongemakkelijk kan een mens zich op zo een moment voelen....
Nou, zo ongemakkelijk voel ik me de laatste tijd vaak. Namelijk als ik FB open en zoveel haat lees. Voor mij is FB een feestboek en hou ik het graag gezellig. Niet om mijn ogen te sluiten voor de bagger overal ter wereld, maar gewoon omdat ik graag positieve posts deel met mijn fb-vriendjes. Nu snap ik best dat mensen ook graag hun meningen of ervaringen delen die niet altijd even leuk zijn, maar waar komt al die haat vandaan?
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat je een vluchteling geen dak boven zijn hoofd gunt, dat je deze liever laat creperen dan toelaat in je land. Honden halen we massaal uit welke wereldeel dan ook omdat we het zielig vinden en ze dan graag hier een warm mandje geven. Maar voor mensen gooien we de grenzen dicht, heel apart deze denkwijze. Niemand kan er iets aan doen waar zijn wiegje of nestje stond, dat geld voor mens en dier. Wij hebben het geluk dat we in Nederland op deze wereld werden gezet. Hun hebben de pech dat hun wiegje in een oorlogsgebied stond. Hoe mooi is het dan dat je de wereld kunt helpen door die mensen toegang te verstrekken in ons nog lang niet volle kikkerlandje? Ik moet dan altijd denken aan die o zo gezellige meezinger die iedereen meebrult maar waar de helft blijkbaar niets van meent: Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen......
Dat er terroristen tussen kunnen zitten is echt heel akelig, maar moet je ze daarom allemaal maar laten verzuipen? Ik draai het om. Stel dat Nederland ooit in oorlog is en ik moet vluchten, dan zal ik heel dankbaar zijn dat ik ergens wordt opgevangen waar mensen het liedje van The Scene koesteren, al denk ik dat we deze dan eerst moeten vertalen. Nederlands is tenslotte niet bepaald een wereldtaal.
Dat er hier meer geld moet naar de zorg, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook daar kunnen de vluchtelingen niets aan doen. En iedereen die roept: "Neem liever een bejaarde in huis ipv een vluchteling" , ik zeg doen! Dan is dat probleem ook direct opgelost. Maar ik roep het niet hoor, want ik hoef echt geen bejaarde in mijn huis. Stiekem doe ik dus ook aan discriminatie, leeftijdsdiscriminatie wel te verstaan.
Ik zal op deze post vast niet zoveel likes en reacties krijgen als op mijn lollige berichten over mijn beestebende. Maar stiekem hoop ik wel dat iederen hem leest en er toch heel eventjes bij stil staat. Zoveel mensen zoveel meningen, dus dat niet iedereen het met me eens is, dat snap ik best. Maar misschien heb ik nu toch iemand die altijd hard achter de spreuken van die wandelende geblondeerde pruik aanrent, toch even aan het twijfelen gebracht. Dat zou mooi zijn. smile-emoticon

vibabu

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:24

Mooi verwoord freggle. Ik snap alleen de vergelijking dier-mens niet zo. Behalve dan dat sommige mensen waar de dieren vandaan gehaald worden beesten zijn. (Als ik even kijk naar de dierengevechten die gehouden worden en hoe sommige dieren in andere landen behandeld worden)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:32

Voor wie zijn verlof nog moet plannen heb ik hier een suggestie:
⇒Wees avontuurlijk en ga eens illegaal ...
Als je eens echt iets bijzonders wilt meemaken, wees dan klaar voor avonturen zoals je het zelf nooit voor mogelijk zou kunnen houden.
Denk er eens over na en veel geluk bij het proberen!

1.. Ga illegaal naar bv. Marokko, Pakistan, Turkije, Afghanistan of Irak.

2..Trek je niets aan van immigratieregels, visa, internationale wetten of andere belachelijke voorschriften.

3.. Als je daar eenmaal bent eis je van de lokale overheid
kosteloze medische bijstand voor jou en je hele familie.

4.. Eis dat alle gezondheidswerkers vloeiend Nederlands spreken,en dat in hospitalen en verzorgingshuizen alle vo eding klaargemaakt wordt volgens jouw westerse eetgewoontes.

5.. Eis dat alle wettelijke formulieren, aanvragen en
inschrijvingsdocumenten in jouw taal vertaald worden.

6.. Zorg dat je je zonder beperking voortplant.

7.. Wijs elke kritiek op dit onverantwoord kweekgedrag af met de woorden:
"Dit heeft te maken met onze cultuur en godsdienst, daar begrijpen jullie niets van."

8.. Behoud je oorspronkelijke identiteit.
Hijs een grote vlag van je westers land boven op je huis, hang ze voor je raam of aan je auto.

9.. Spreek thuis en in het openbaar alleen Nederlands en zorg ervoor dat je talrijke kinderen hetzelfde doen.

10.. Eis lessen over westerse cultuur in de moslimscholen.

11.. Vraag een plaatselijk rijbewijs en het equivalent van een SIS-kaart.

12.. Aan de hand van deze documenten eis je al de andere legale voordelen op, en beschouw je het bezit van deze documenten als een rechtvaardiging voor je onwettige aanwezigheid in Marokko, Pakistan, Turkije, Afghanistan of Irak.

13.. Rijdt met je auto rond zonder verzekering of keuring en beschouw de plaatselijke verkeersregels als uitsluitend geldig voor de inboorlingen.

14.. Dring erop aan dat alle lokale ambtenaren, gerechtsdienaars, agenten en iedereen die met je in contact komt Nederlands leert.

15.. Organiseer protestmarsen tegen uw gastland en haar inwoners, en zet je soortgenoten aan tot geweld tegen blanken, niet-christenen en tegen de regering die je binnenliet.

16.. Verlang dat je vrouwelijke familieleden zich niet moeten bedekken in het openbaar en dat ze geen burka moeten dragen.

HIERBIJ WENS IK JULLIE VÉÉL SUCCES!

Laat IK eens kijken of IK het snap .....

Als U de grens van NOORD KOREA illegaal overschrijdt wordt U 12 JAAR in een werkkamp opgesloten.

Als U de IRAANSE grens illegaal overschrijdt wordt U vastgehouden voor onbepaalde tijd.

Als U de grens van AFGHANISTAN illegaal overschrijdt wordt U doodgeschoten.

Als U de grens van SAUDI ARABIË illegaal overschrijdt zult U worden opgesloten.

Als U de grens van CHINA illegaal overschrijdt wordt ernooit meer iets van U gehoord.

Als U de grens van VENEZUELA illegaal overschrijdt zult U worden gebrandmerkt als spion en je lot is bezegeld.

Als U de grens van CUBA illegaal overschrijdt zult U -tot uw dood- in een politieke gevangenis worden geworpen.

Als U de grens van NEDERLAND illegaal overschrijdt dan krijg je:

• een hotelkamer
• een advocaat
• gratis rechtsbijstand
• steun van het centrum voor gelijke kansen
• politici die je er toe aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid
• een baan
• een rijbewijs
• sociale verzekeringskaart
• bijstand
• huurtoeslag óf een lening voor het kopen van een huis
• gratis onderwijs
• gratis gezondheidszorg
• honderden euro's aan waarde voor het afdrukken van documenten en brochures in je eigen taal
• het recht op het voeren van de vlag van je land tijdens het protesteren, omdat je vindt dat je niet met genoeg respect wordt behandeld
• en als je weer remigreert (dus teruggaat naar je geboorteland) krijg je € 1.000.
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 30-09-15 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:35

Zo en nu ben ik er klaar mee. Fijne discussie nog :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 11:45

Esther28 *\o/*

En verder..
De vergelijking over die honden: daar ben ik dus ook fel tegen.
Stel idioten die massaal straathonden naar Nederland halen, dan ben je toch niet helemaal lekker?
Er zijn hier honden genoeg.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:08

Esther, dit is vast de propaganda die de mensensmokkelaars daar op pamfletten verspreid....

Je hebt helemaal gelijk...en als je je ook nog keert tegen dit gedrag, ben je rascist en xenofoob, psychisch gestoord en heb je last van angstaanvallen voor het onbekende..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:10

Dat lijstje is wel heel erg makkelijk en bevoordeeld in elkaar gegooid. Er zitten echt diverse punten in die niet kloppen. En een aantal punten in die ik niet eens anders zou willen. Onderwijs bijv. is de sleutel tot alles. Zeer verstandig om kinderen, ookal is de status nog niet permanent, onderwijs te geven. Vijf jaar lang geen onderwijs krijgen is opgroeien tot galg en rad. Bovendien is het een manier om in aanraking te komen met onze cultuur, met een andere manier van leven dan wat ze thuis meekrijgen..

Ik ben voor opvang in de regio, maar dit soort lijstjes slaan kant noch wal en slaan volledig de plank mis omdat er zoveel dingen in staan die bewijsbaar niet waar zijn en verder vol staan met vooroordelen. Kom (alleen) met feitelijke punten, daar bereik je veel meer mee. Dit is gewoon domme kolder waarbij illegaal de grens oversteken en asiel aanvragen al in het begin door elkaar worden gehaald. En vandaar af aan kun je het al niet meer serieus nemen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:13

Freggie als jij moet vluchten, kies je daar een Moslimland voor uit? En jij als vrouw, hoe denk je hoe dat zal gaan...

Laat dit probleem nl niet ons probleem worden en laten we het laten waar het hoort, in die regio...de buurlanden helpen met opvang...omdertussen misschien op politiek niveau een oplossing zoeken met de koppen bij elkaar van alle landen die hierin gemoeid willen zijn...

Het gaat niet om on-humaan gevoel, maar wie je met welke problemen en welke door de eeuwen heen met de paplepel ingegoten gedachtegoed, dat zoooo ver ligt van de Eurpese manier van kijken in de wereld...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:19

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:
Die vrouwen en kinderen zijn nu sexslavin geworden....in een streng moslimland kun je als vrouw alleen niet leven..

Echt bijzonder, die berichten die je plaatst. Het zijn een soort slechte sprookjes. Kunnen zo op bepaalde site worden geplaatst, worden dan geroeptoeterd en daarna als feit gepresenteerd.

Ik vind het echt bijzonder dat jij op jouw leeftijd nog zo naif bent en je hoofd in de wolken plaatst..

De sexslavinnen is iets waar de vrouwengemeenschap nl heel erg mee kampt op dit moment...dat jij dat onkent, is een vrouwonwaardig zou ik bijna zeggen..

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:24

Esther28 _/-\o_ _/-\o_

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:33

Sammie schreef:
Dat lijstje is wel heel erg makkelijk en bevoordeeld in elkaar gegooid. Er zitten echt diverse punten in die niet kloppen. En een aantal punten in die ik niet eens anders zou willen. Onderwijs bijv. is de sleutel tot alles. Zeer verstandig om kinderen, ookal is de status nog niet permanent, onderwijs te geven. Vijf jaar lang geen onderwijs krijgen is opgroeien tot galg en rad. Bovendien is het een manier om in aanraking te komen met onze cultuur, met een andere manier van leven dan wat ze thuis meekrijgen..

Ik ben voor opvang in de regio, maar dit soort lijstjes slaan kant noch wal en slaan volledig de plank mis omdat er zoveel dingen in staan die bewijsbaar niet waar zijn en verder vol staan met vooroordelen. Kom (alleen) met feitelijke punten, daar bereik je veel meer mee. Dit is gewoon domme kolder waarbij illegaal de grens oversteken en asiel aanvragen al in het begin door elkaar worden gehaald. En vandaar af aan kun je het al niet meer serieus nemen.

Misschien een domme vraag maar bestaat er wel asiel in die landen? Wat als ik nu naar Syrië ga, m'n paspoort versnipperd en roep asiel? Word ik dan ook als asielzoeker opgevangen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:34

Freggle_Edge schreef:
Ik heb van de week onderstaande blog op mijn fb gezet. Zulke mooie reacties kwamen er. En een gezonde discussie kwam los. We hoeven niet allemaal dezelfde mening te hebben. Maar een beetje meer naastenliefde kan geen kwaad.

Kennen jullie nog het gevoel dat je vroeger wel eens stampvoetend op de grond lag te trappelen in de supermarkt omdat je je zin niet kreeg? Of wellicht herinner je die gênante momenten van dat je eigen kind daar lag te droogzwemmen en jij met een rood hoofd probeerde je spartelende kind van de grond te peuteren en weer in het karretje probeerde te vouwen. Hoe ongemakkelijk kan een mens zich op zo een moment voelen....
Nou, zo ongemakkelijk voel ik me de laatste tijd vaak. Namelijk als ik FB open en zoveel haat lees. Voor mij is FB een feestboek en hou ik het graag gezellig. Niet om mijn ogen te sluiten voor de bagger overal ter wereld, maar gewoon omdat ik graag positieve posts deel met mijn fb-vriendjes. Nu snap ik best dat mensen ook graag hun meningen of ervaringen delen die niet altijd even leuk zijn, maar waar komt al die haat vandaan?
Ik begrijp met de beste wil van de wereld niet dat je een vluchteling geen dak boven zijn hoofd gunt, dat je deze liever laat creperen dan toelaat in je land. Honden halen we massaal uit welke wereldeel dan ook omdat we het zielig vinden en ze dan graag hier een warm mandje geven. Maar voor mensen gooien we de grenzen dicht, heel apart deze denkwijze. Niemand kan er iets aan doen waar zijn wiegje of nestje stond, dat geld voor mens en dier. Wij hebben het geluk dat we in Nederland op deze wereld werden gezet. Hun hebben de pech dat hun wiegje in een oorlogsgebied stond. Hoe mooi is het dan dat je de wereld kunt helpen door die mensen toegang te verstrekken in ons nog lang niet volle kikkerlandje? Ik moet dan altijd denken aan die o zo gezellige meezinger die iedereen meebrult maar waar de helft blijkbaar niets van meent: Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen......
Dat er terroristen tussen kunnen zitten is echt heel akelig, maar moet je ze daarom allemaal maar laten verzuipen? Ik draai het om. Stel dat Nederland ooit in oorlog is en ik moet vluchten, dan zal ik heel dankbaar zijn dat ik ergens wordt opgevangen waar mensen het liedje van The Scene koesteren, al denk ik dat we deze dan eerst moeten vertalen. Nederlands is tenslotte niet bepaald een wereldtaal.
Dat er hier meer geld moet naar de zorg, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ook daar kunnen de vluchtelingen niets aan doen. En iedereen die roept: "Neem liever een bejaarde in huis ipv een vluchteling" , ik zeg doen! Dan is dat probleem ook direct opgelost. Maar ik roep het niet hoor, want ik hoef echt geen bejaarde in mijn huis. Stiekem doe ik dus ook aan discriminatie, leeftijdsdiscriminatie wel te verstaan.
Ik zal op deze post vast niet zoveel likes en reacties krijgen als op mijn lollige berichten over mijn beestebende. Maar stiekem hoop ik wel dat iederen hem leest en er toch heel eventjes bij stil staat. Zoveel mensen zoveel meningen, dus dat niet iedereen het met me eens is, dat snap ik best. Maar misschien heb ik nu toch iemand die altijd hard achter de spreuken van die wandelende geblondeerde pruik aanrent, toch even aan het twijfelen gebracht. Dat zou mooi zijn. smile-emoticon

Honden vergelijken met vluchtelingen? Leuk, maar deze honden hebben geen eigen denkwijze, geen eigen cultuur en geen eigen geloof. Deze zullen dus op geen enkele wijze een bedreiging vormen voor onze samenleving. Nouja, op hondsdolheid na dan :+

Daarbij, ontken je de problemen die er in AZC's zijn momenteel? Het is niet zwart wit. Niet alle vluchtelingen zijn zielig, en niet alle vluchtelingen zijn goudzoekers of terroristen. Als we gewoon de feiten bekijken, de verhalen van vrijwilligers aanhoren en de problemen in AZC's niet verbloemen ("Ja maar ze zitten met zo veel op elkaar, met die denkwijze zijn ze nou eenmaal opgegroeid blabla"), weten we gewoon dat er een grote groep bij zit, die verwacht hier alles te krijgen en een bedreiging vormen voor onze veilige samenleven door o.a. hun bizarre kijk op vrouwen bijvoorbeeld.

En nogmaals, tuurlijk wil je als vluchteling ergens heen kunnen. Maar waarom naar een land waar je totaal niet thuis past? Wij gaan toch ook niet naar Saudi Arabie vluchten als er hier nood aan de man is? En stel we zouden dat wel doen, en we gaan verregaande hulp verwachten (huis en gratis geld) en onze eigen normen en waarden en cultuur behouden... Denk je dat dat goed gaat? Nee. Dan ben ik als blonde jonge vrouw gewoon een Westerse prutsmuts en zullen ze het minste of geringste aanpakken om mij te straffen, te verkrachten, misschien wel te stenigen? Wij zouden vluchten naar een Duitsland, Engeland, Amerika of misschien zelfs Zuid Korea. Een land die qua normen en waarden dichter bij ons ligt, en dan is Noord Korea al gewaagd denk ik.

Heel mooi om te zeggen dat iedereen hier welkom is, dat is een prachtige droom, maar wat mij betreft is niet iedereen hier welkom. En ik snap ook niet goed hoe je dat wel kan vinden. Laat ze aub een goed onderscheid maken tussen échte vluchtelingen en de vele gelukzoekers en herriemakers. Al zal dat heel lastig zijn...
Daarnaast is het gewoon zaak dat die hele IS (en eigenlijk alle terreurgroeperingen) opgedoekt wordt daar. Hup, samen met Rusland en Amerika er tegenaan. Er zullen veel burgerslachtoffers vallen aangezien die 'honden' zich lekker mengen in de grote steden, maar als er niks gedaan wordt blijft dit een eindeloos probleem en daarbij eindeloze discussie.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:41

@ts,

Ik vind deze discussie heel erg moeilijk.

Aan de ene kant vind ik dat we ze moeten helpen, mits ze zich aanpassen aan onze cultuur. Ik zou het namelijk ook fijn vinden als andere landen voor mij klaar zouden staan. En het zijn ook mensen die gewoon een leven hadden daar. Waarom zou je andere mensen niet willen helpen die in nood zijn. Natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat is ook zo met de Nederlandse bevolking of welk "volk" dan ook.

Aan de andere kant. Wij als een rijk land hebben ook geen eindeloze geldpot en ruimte tot onze beschikking. Er kunnen nog huizen gebouwd worden, maar dan blijft er zo weinig natuur over om bijvoorbeeld lekker in buiten te rijden. :)

Ik denk vooral dat het probleem in de landen zelf waar de mensen vandaan komen, moet worden opgelost. Maar als het eenvoudig was, dan was dat allang gedaan... maarja de gulden middenweg, ik weet niet of dat voor deze kwestie bestaat....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:47

Dat is geen domme vraag, maar het antwoord weet ik er ook niet op. Je kunt trouwens prima asiel aanvragen zonder je paspoort te hoeven versnipperen. (Ik gok dat ze inmiddels bij het COA ook niet meer zo dom zijn in het geloven dat dat wel heel vervelend is dat je dat toevallig kwijt bent geraakt). Ook in Nederland probeert men dan secuur te achterhalen waar je vandaan komt, al maakt dit het er niet makkelijk erop en is er een grote foutmarge. Illegaal de grens over'schrijden', zoals het er staat, kan eigenlijk gewoon niet in Nederland. Je kan wel illegaal in Nederland verblijven, maar door het ondertekenen van het Schengenvedrag is vrij verkeer mogelijk en Nederland heeft zich ook te houden aan de verdragen omtrent asielaanvraag. En vrijwel iedereen mag asielaanvragen in Nederland (dus daar gaat het ook al mis, verblijf jij illegaal in Nederland en heb je nooit eerder asiel aangevraagd mag je dat gewoon doen.) Asielaanvragen betekent niet dat dit ook verkregen gaat worden. Dat het bezopen is dat elke aanvraag, (dus ook landen waar geen oorlog is en ze puur komen om die 1000 euro in ontvangst te nemen) serieus behandeld wordt, zal ik niet ontkennen maar er staan zoveel dingen in dat lijstje dat het een karikatuur van zichzelf wordt. Zonde.. Je bereikt meer met de juiste informatie.

Dan asiel in Syrië.. Geen idee dus, het is daar ook een ander land. Niet zo als hier. Je kan daar vermoedelijk veel sneller 'illegaal' verblijven dan in andere landen en het aanvragen of vervalsen van een paspoort is er ook niet lastig. Of ze officieel een verdrag hebben voor asielaanvraag geen idee dus, maar dat wil niet zeggen dat je er nooit op een bepaalde manier kan gaan wonen en werken. Visum's kennen ze wel, ze kennen ook werkvisums. Mogen alleen geen Israëlische stempels in staan :D En je moet een heel pakket inleveren wie wat betaald, wat je gaat doen en hotelboekingen. Vergelijkbaar met China. Maar dat zegt dan weer niks over hoe ze omgaan met officiële asielaanvragen. Ik gok dat ze dat niet kennen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:15

Esther28 :+

Ik doe op facebook al die posts over de migratiestroom aanvinken als "wil ik niet zien".
Lekker rustig :o Ik hoef er niet continu over te lezen/horen.

Ik doe mijn centje toch al bijdragen via de belasting en het rijk. Of ik dat nu wil of niet.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:24

Ik vind het artikel wat de Telegraaf vandaag 'gepubliceerd' heeft wel een tikkeltje apart om te lezen. Ik zag al diverse bronvermeldingen voorbij komen dat dit bericht al bijna een jaar geleden opgezet is (door welke partij weet ik niet). Nu neem ik de Telegraaf sowieso niet erg serieus, maar dat bericht deed me wel een paar keer fronzen.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:27

Freggle_Edge schreef:

Ik zie dit soort posts vaker op fb voorbij en hoewel ik niet pertinent tegen de opvang van echte oorlogsvluchtelingen ben, word ik altijd een soort van misselijk van de eeuwige deken van liefde waar alles maar mee bedekt moet worden.

De vergelijking met dieren gaat sowieso nergens over. Stel ik kies voor een hond uit het buitenland, gaat deze vast niet zeggen: "eey, ik wil ander voer want dit is niet goed genoeg" of maakt hij/zij mijn huidige blonde hond vast niet uit voor racist. Als je dan toch een vergelijking wilt trekken tussen mens en dier, kun beter stellen dat een dier een stuk dankbaarder is.

Nee, de mensen kunnen er niets aan doen dat hun wieg in een oorlogsgebied heeft gestaan maar er zijn daar ook verdomd weinig mensen waarbij eens een lampje gaat branden van "het kan ook anders :)* ". Laten we eens kappen met de stammen oorlogen, mensen met een andere religie of die andere vorm van de islam belijden te vervolgen en eens een beetje toleranter na elkaar zijn. Nee, is plaats daarvan maken we ons eigen land kapot en gaan we vervolgens naar Europa om daar de beest uit te hangen. Ik zie niet in waarom de Europese bevolking en vrijwillers die vluchtelingen proberen te helpen zo behandelt moeten worden door deze mensen en dit nog pikken ook.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:29

Hoe naief kan je zijn om te denken dat er in zeeuws vlaanderen geen azc zijn kom op zeg ja die zijn er dus wel en gelukkig word nl steeds meer wakker en gaat beseffen dat we die mensen terug moeten sturen en de grenzen dicht moeten doen!!!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 14:35

vibabu schreef:
Mooi verwoord freggle. Ik snap alleen de vergelijking dier-mens niet zo. Behalve dan dat sommige mensen waar de dieren vandaan gehaald worden beesten zijn. (Als ik even kijk naar de dierengevechten die gehouden worden en hoe sommige dieren in andere landen behandeld worden)

Ik schrijf bijna al mijn teksten over dieren. Grappige verhalen die graag gelezen worden, vooral dus ook door veel dierenliefhebbers. Vandaar dat ik even heb verwezen naar de dieren. Natuurlijk kun je mensen en dieren niet echt vergelijken, dat doe ik ook niet hoor. Maar met dieren raak je makkelijk de gevoelige snaar. Vandaar dat ik dit er in heb meegenomen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:32

Het is heel moeilijk, maar ik vind gewoon dat die rare mensen met een gestoorde cultuur en slechte bedoelingen weg moeten :(