IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:23

Ariannee schreef:
Omdat purny gelijk heeft..

Dank je

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:26

elenaMM77 schreef:
je durft wel..

weet je hoe menig oerhollandse kaaskop eruit ziet na een paar weekjes spanje in de zomer?
of een 4e generatie indonesiër?

Ohhh wacht, misschien bedoel je wel Gerard spong?
of Humberto Tan?
Edgar Davis misschien
of toch Ruud gullit?
Nelli Coman wellicht?
of liever Lucia Rijker?
ach nee, je bedoelt gewoon John Williams natuurlijk..

ach, nee, dat zijn natuurlijk de verkeerde tintjes, dit zijn allemaal surinamers.

zelfs Beethoven was flink zwart (bijnaam: de zwarte spanjaard).
de hele familie Di Medici is behoorlijk getint.

de hele geschiedenis zit vol met mensen die zwart zijn of een tintje..
zelfs toen al werden ze 'gewit' op portretten omdat zwart niet goed genoeg was.

Jammer is dat he? Bij ons vlakbij is vandaag een drugslab uitgefikt met drie Zuid-Amerikaanse verdachten. Als je die reacties daaronder leest, word je ook acuut weer misselijk. Eigen volk eerst en er mag vooral niets het land in dat er ook maar een klein beetje anders uitziet, want oeioei, als het bruin is, is het per definitie crimineel. Lijkt me best vermoeiend om zo te moeten leven eigenlijk....

Popstra

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:30

Als we dan toch over onze gekleurde medelanders hebben, zijn dat ook niet die proberen zwarte piet te laten verdwijnen?

Wij laten alles maar gebeuren want ach, het loopt allemaal niet zo een vaart hé en het valt aaaaaallemaal wel mee...
en zo langzaamaan sluipt er van alles in dat ons land zal doen veranderen en dat zal niet positief zijn!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:31

Oh ja joh, heeft Purny gelijk? Onderbouw dat eens dan?

En Rapido, daar is een apart topic voor.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:32

Blue_Eyes schreef:
Jammer is dat he? Bij ons vlakbij is vandaag een drugslab uitgefikt met drie Zuid-Amerikaanse verdachten. Als je die reacties daaronder leest, word je ook acuut weer misselijk. Eigen volk eerst en er mag vooral niets het land in dat er ook maar een klein beetje anders uitziet, want oeioei, als het bruin is, is het per definitie crimineel. Lijkt me best vermoeiend om zo te moeten leven eigenlijk....

maar dat zorgt er wel voor dat ik in ieder geval 1 ding begrijp van Wilders
en dat is dat hij zijn Indoroots angstvallig verborgen houdt en erom heen draait (misschien daarom dat hij witter dan wit wil lijken).. zijn grootvader heeft ook een handje buitenlanders meegenomen toen hij terugging naar Nederland.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-09-15 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:34

rapido schreef:
Als we dan toch over onze gekleurde medelanders hebben, zijn dat ook niet die proberen zwarte piet te laten verdwijnen?

Nah... Degene die in mijn FB tijdlijn het hardst tegen Zwarte Piet tekeer gaat, is een blanke Hollandse. :') Haar iets of wat getinte vrienden geven al aan haar deze komende maanden weer te blokkeren omdat ze die onzin allemaal niet hoeven te zien := Dus nee, dat zijn niet alleen onze gekleurde medelanders. Daar zitten net zo goed blanke Hollanders bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:40

geerke schreef:
kleur zegt niets...gewoon je normaal gedragen.

Precies..we zijn het met elkaar eens, dat gebeurt niet vaak :D

@ Purny:
Mijn man is licht getint en heeft een buitenlandse naam, maar toch is hij hier geboren en Nederlander :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:49

Hoezo heeft purny gelijk? Een Nederlander is volgens jullie blank, blond met blauwe ogen... Of wat?
Waarom kan een gekleurd iemand geen Nederlander zijn?
Ipv alleen "dit is mijn mening" neer knallen, verduidelijk die mening dan ook aks er, kennelijk, onduidelijkheden door ontstaan. Discussieert een stuk fijner :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:11

Electra63 schreef:
geerke schreef:
kleur zegt niets...gewoon je normaal gedragen.

Precies..we zijn het met elkaar eens, dat gebeurt niet vaak :D

@ Purny:
Mijn man is licht getint en heeft een buitenlandse naam, maar toch is hij hier geboren en Nederlander :j

:') :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:12

elenaMM77 schreef:
maar dat zorgt er wel voor dat ik in ieder geval 1 ding begrijp van Wilders
en dat is dat hij zijn Indoroots angstvallig verborgen houdt en erom heen draait (misschien daarom dat hij witter dan wit wil lijken).. zijn grootvader heeft ook een handje buitenlanders meegenomen toen hij terugging naar Nederland.

Hoezo angstvallig verborgen houd? iedereen weet toch dat hij van Indonesische afkomst is? dat zijn vrouw een Hongaarse is.Houd hij echt niet angstvallig verborgen hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:14

Quote:Een Nederlander is volgens jullie blank, blond met blauwe ogen...

Nee das een Germaan.Ik ben geen Nederlander,ik ben Germaan. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:36

En ik maar denken dat het gewoon afhangt van het hebben van Nederlandse nationaliteit! Domme ik :') Hangt gewoon af van je huidskleur! Scheelt de IND een hoop werk :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:40

en als je dan in de zomer goed gebruind bent door de zon krijg je plots een andere nationaliteit :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:41

Damned schreef:
en als je dan in de zomer goed gebruind bent door de zon krijg je plots een andere nationaliteit :D

Dat gebeurt mij niet hoor, ik blijf het hele jaar een roodharige Keltische :D

Maar goed, dat lijkt me wat offtopic :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:44

Hmm.. Nou dan ga ik zomers maar in Turkije, Italië of Spanje wonen. De reistijd wordt alleen wel verschrikkelijk lang...

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:44

Ik blijf t hele jaar super licht :( Hoelang ik ook in de zon lig.. En zonder zonnebrand wird ik eerder knalrood dan bruin :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:15

Tuurlijk mensen die getint zijn zijn ook Nederlanders. Die zijn hier geboren. Maar iemand die uit Syrië of een ander land komt heeft geen Nederlandse nationaliteit. Dat bedoelde ik

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:22

purny schreef:
Er zijn veel mensen van mening dat er ook rottigheid het land binnen komt. Op de tv zag ik de jongen. Hij had op z'n netst gezegd een getinte huidskleur. In ieder geval geen Nederlandse jongen

Maar hoe weet jij dan hier zo zeker dat het geen Nederlandse jongen is? Want hij was niet meer dan getint. Er zal vast wel niet-kaaskop bloed in zitten, maar dat kan ook als je al een aantal generaties in Nederland woont.

Afbeelding

Er is trouwens niets aan gevaarlijke materialen bij zowel hem als zijn rugzak gevonden en ik ontken niet dat het waarschijnlijk een buitenlander is, hoewel dat meer te maken heeft met het feit dat hij niet reageerde op de onderhandelingen en dat (laatste nieuws) het verhoor lastig gaat vermoedelijk vanwege een taalprobleem.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:25

Gelukkig (!) is het naar nu blijkt geen terrorist of iemand met kwade bedoelingen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:50

purny schreef:
Tuurlijk mensen die getint zijn zijn ook Nederlanders. Die zijn hier geboren. Maar iemand die uit Syrië of een ander land komt heeft geen Nederlandse nationaliteit. Dat bedoelde ik

Je weet dat je de Nederlandse nationaliteit ook kunt krijgen; hetzij via optie hetzij rechtswege? :) je hoeft niet perse in Nederland geboren te zijn om in aanmerking te komen voor de Nederlandse nationaliteit.

Misschien wel interessant voor je om te lezen:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... der-worden

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:34

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:38

Ben ik helemaal met je eens :j mensen die in Eindhoven wonen zijn niet te vertrouwen :n

Maar goed, criminelen zijn ook nou niet de meest betrouwbaarste mensen. Staat los van nationaliteit, geloof, huidskleur. Komt in alle lagen van de samenleving voor en al sinds het bestaan van de mensheid dat er mensen graag over lijken willen gaan om er zelf veel beter van te worden.

T is mooi dat ze opgepakt zijn.

'Mooi' voorbeeld uit Calais van de NOS:

Ook heel opmerkelijk is dat twee van de mensensmokkelaars in de buurt woonden: een vrouw uit Calais en eentje uit Duinkerken, dat in de buurt ligt", zegt Renout. "Bij mensensmokkelaars wordt vaak gedacht aan doorgewinterde criminelen, maar hier lijkt het erop dat 'gewone mensen' een graantje probeerden mee te pikken van de enorme bedragen die door vluchtelingen worden betaald."

Maar ja, t is ook wat om gelijk alle Fransen gelijk te beschuldigen van mensensmokkel, dat ze niet te vertrouwen zijn en vingers te wijzen naar een complete groep omdat er wat ellendelingen tussen zitten :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-09-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:51

En onderdeel van een heel netwerk, zo ik heb gehoord.. dus ik hoop dat ze een paar grote vissen hebben en niet een paar stromannen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:52

Zou geweldig zijn als ze idd nu meer kunnen pakken, ze werken zelden maar met z'n tweeën. Met deze hoeveelheden gesmokkelde mensen zit er toch vaak een organisatie achter.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:54

vuurneon schreef:
Ben ik helemaal met je eens :j mensen die in Eindhoven wonen zijn niet te vertrouwen :n

_O- _O- Thanks, vuur! :))