Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Nee abbycootje niet egoistisch.
ongeveer 70 jaar geleden hebben onze voorouders gestreden voor onze vrijheid.
En wij staan op het punt dat weer heel makkelijk kwijt te raken.
Maken wij( onze generatie) het mee misschien wel misschien niet, maar de generatie hierna wel.
Waarom is IS begonnen in Syrie?
Voor het niet mogen uiten van je eigen mening tegen onderdrukking even kort gezegd.
Kijk verder naar pak en beet 50 jaar later de oorlog is daar waarschijnlijk nog steeds dus blijven de mensen vluchten. De vluchtelingen komen massaal naar europa toen.
Die achterlijke vent daar in syrie die moet en zal zijn gelijk hebben dat zit in zijn temperament en in zijn kop.
Dus wat gebeurd er elk land waar duizenden vluchtelingen heen zijn gegaan daar witl hij ook zijn gelijk halen.
Let op we hebben al eens zo'n man gehad en geloof dat we allemaal wel weten wie.
Citaat:Hoezo vluchtelingenprobleem? Reken even met me mee!
Er zijn tot nu toe ongeveer 207.000 vluchtelingen de EU binnen gekomen dit jaar. Dat zijn er 8625 per lidstaat. Als we er vanuit gaan dat de gemiddelde gezinsgrootte zo'n 4 personen is, dan moeten we per land ongeveer 2156 gezinnen opvangen.
Nederland telt alleen al 6500 steden, dorpen en buurtschappen. Als elke plaats nou 1 gezin opneemt per jaar, dan kunnen we dus nog drie keer zoveel vluchtelingen opvangen. En dan is Nederland nog maar een klein land. Stel je voor als we hetzelfde trucje toe zouden passen op Frankrijk, Duitsland of Engeland.
Weg met de AZC's, kom maar op met de spreiding!
Lante schreef:Zo'n man hebben we in NL ook Daks, ik denk dat jij op hem stemt.
Volgens mij hebben vooral ook de gealieerden ons de vrijheid terug bezorgd. En zijn er na de oorlog heel veel mensen naar Amerika, Canada en Australie vertrokken, omdat ze hier niks meer hadden om voor te blijven.
Blue_Eyes schreef:Van FB, even om zaken in persectief te plaatsen...Citaat:Hoezo vluchtelingenprobleem? Reken even met me mee!
Er zijn tot nu toe ongeveer 207.000 vluchtelingen de EU binnen gekomen dit jaar. Dat zijn er 8625 per lidstaat. Als we er vanuit gaan dat de gemiddelde gezinsgrootte zo'n 4 personen is, dan moeten we per land ongeveer 2156 gezinnen opvangen.
Nederland telt alleen al 6500 steden, dorpen en buurtschappen. Als elke plaats nou 1 gezin opneemt per jaar, dan kunnen we dus nog drie keer zoveel vluchtelingen opvangen. En dan is Nederland nog maar een klein land. Stel je voor als we hetzelfde trucje toe zouden passen op Frankrijk, Duitsland of Engeland.
Weg met de AZC's, kom maar op met de spreiding!
Daks schreef:Nee Lante zo'n man hebben we niet in nederland en waar ik op stem doet er niet toe.
Abbycootje wil jij nu zeggen dat er in syrie geen hulp is? Er is daar wel degelijk hulp.
Echter is de situatie daar kansloos en vraag me af of het daar te redden is tegen zo'n grootmacht.
Ik heb ook nergens gezegd dat er niemand hier welkom is maar niet de plannen die er zijn dat is gekke werk. We kunnen niet iedereen helpen. En zeker niet de gelukszoekers. Waarom duizenden km verder terwijl je door weet ik hoeveel veilige landen komt.
Daks schreef:Nee abbycootje niet egoistisch.
Maken wij( onze generatie) het mee misschien wel misschien niet, maar de generatie hierna wel.
Voor het niet mogen uiten van je eigen mening tegen onderdrukking even kort gezegd.
Kijk verder naar pak en beet 50 jaar later de oorlog is daar waarschijnlijk nog steeds dus blijven de mensen vluchten. De vluchtelingen komen massaal naar europa toen.
Die achterlijke vent daar in syrie die moet en zal zijn gelijk hebben dat zit in zijn temperament en in zijn kop.
Dus wat gebeurd er elk land waar duizenden vluchtelingen heen zijn gegaan daar witl hij ook zijn gelijk halen.
Let op we hebben al eens zo'n man gehad en geloof dat we allemaal wel weten wie.
elenaMM77 schreef:ik wilde nog even een toevoeging doen aan de opmerking
dat het 'vol' raakt..
ja 1800 mensen per dag is veel.
zeker als je geen referentiekader hebt..
want wat is veel en wat is weinig.
als 1800 vluchtelingen veel is. Die je hebt over een relatief korte periode, want voorheen was het minder en ook deze stroom zal op den duur weer afnemen.
Dan vind ik om heel eerlijk te zijn het geboortecijfer van de Nederlandse bevolking ook gewoon schrikbarend.. met 480 kinderen die geboren worden per dag, in de wetenschap dat dit cijfer in de afgelopen twintig jaar nog nooit zo laag is geweest. .
rapido schreef:Daks schreef:Nee abbycootje niet egoistisch.
Daar heb je wel gelijk in! Vóór dat deze man en ik noem zijn naam maar even ,,Hitler,, dood en verderf zaaide waren er ook mensen die er voor waarschuwde en toen werd er hier gezegd dat het niet zo een vaart zou lopen!!
Kijk wat er toen gebeurd is!!
Vraag er maar na aan jullie grootouders als die dat hebben mee gemaakt.
Lante schreef:Zo'n man hebben we hier wel Daks, maar gelukkig is hij niet aan de macht! De mensen die op hem stemmen en hem na papegaaien, die kunnen in potentie net zo gevaarlijk worden als radicale moslims.
Daks schreef:Abbycootje wil jij nu zeggen dat er in syrie geen hulp is? Er is daar wel degelijk hulp.
Echter is de situatie daar kansloos en vraag me af of het daar te redden is tegen zo'n grootmacht.
Citaat:Ik heb ook nergens gezegd dat er niemand hier welkom is maar niet de plannen die er zijn dat is gekke werk. We kunnen niet iedereen helpen. En zeker niet de gelukszoekers. Waarom duizenden km verder terwijl je door weet ik hoeveel veilige landen komt.
Daks schreef:Zo'n man hebben we hier niet maar dat is mijn mening. Hij moord niet mensen uit puur om een ander geloof of een andere mening. Hij heeft verkeerder dingen gezegd en is daar later op terug gekomen.
Hij waarschuw wel voor iets waar vele mensen bang voor zijn. Hij zegt wat vele mensen niet durven te zeggen.. Maar dat mag niet.
]
vuurneon schreef:Is ook de reden waarom veel mensen het maar lieten geworden dat de Joden werden benadeeld, ze waren gemanipuleerd om ze te zien als 'dat soort', heel langzaam dat ze het zelf niet merkten. Zie je op Facebook ook en zelfs op bokt... Mensen die zo gemanipuleerd zijn door thuis en rechtse kant dat ze vluchtelingen niet meer zien als volwaardige mensen. Dat is toch zorgwekkend?
Ik hoop van harte dat ik mijn kind een gezondere mindset mee ga geven en dat hij/zij open zal blijven staan voor de medemens,