verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:33

Zo'n man hebben we in NL ook Daks, ik denk dat jij op hem stemt.

Volgens mij hebben vooral ook de gealieerden ons de vrijheid terug bezorgd. En zijn er na de oorlog heel veel mensen naar Amerika, Canada en Australie vertrokken, omdat ze hier niks meer hadden om voor te blijven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:34

Een deel van mijn voorouders uit die tijd zit in Amerika, Canada en Zweden........

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:36

Daks schreef:
Nee abbycootje niet egoistisch.
ongeveer 70 jaar geleden hebben onze voorouders gestreden voor onze vrijheid.
En wij staan op het punt dat weer heel makkelijk kwijt te raken.

Maken wij( onze generatie) het mee misschien wel misschien niet, maar de generatie hierna wel.

Waarom is IS begonnen in Syrie?
Voor het niet mogen uiten van je eigen mening tegen onderdrukking even kort gezegd.
Kijk verder naar pak en beet 50 jaar later de oorlog is daar waarschijnlijk nog steeds dus blijven de mensen vluchten. De vluchtelingen komen massaal naar europa toen.
Die achterlijke vent daar in syrie die moet en zal zijn gelijk hebben dat zit in zijn temperament en in zijn kop.
Dus wat gebeurd er elk land waar duizenden vluchtelingen heen zijn gegaan daar witl hij ook zijn gelijk halen.

Let op we hebben al eens zo'n man gehad en geloof dat we allemaal wel weten wie.

Niet te vergeten dat wij wél hulp kregen van o.a. Nieuw Zeelanders, canadezen, britten noem het maar op ... ;)

En geloof me ook in mijn familie is er gevochten voor vrijheid, mijn moeders oom heeft in het verzet gezeten is gemarteld maar omdat hij geen woord heeft los gelaten is hij geëxecuteerd op 24 jarge leeftijd.
Dat zij gevochten hebben voor vrijheid in dit land wilt niet zeggen dat wij als Nederlanders de enige zijn die recht hebben op deze vrijheid.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:36

Van FB, even om zaken in persectief te plaatsen...

Citaat:
Hoezo vluchtelingenprobleem? Reken even met me mee!

Er zijn tot nu toe ongeveer 207.000 vluchtelingen de EU binnen gekomen dit jaar. Dat zijn er 8625 per lidstaat. Als we er vanuit gaan dat de gemiddelde gezinsgrootte zo'n 4 personen is, dan moeten we per land ongeveer 2156 gezinnen opvangen.
Nederland telt alleen al 6500 steden, dorpen en buurtschappen. Als elke plaats nou 1 gezin opneemt per jaar, dan kunnen we dus nog drie keer zoveel vluchtelingen opvangen. En dan is Nederland nog maar een klein land. Stel je voor als we hetzelfde trucje toe zouden passen op Frankrijk, Duitsland of Engeland.
Weg met de AZC's, kom maar op met de spreiding!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:37

Lante schreef:
Zo'n man hebben we in NL ook Daks, ik denk dat jij op hem stemt.

Volgens mij hebben vooral ook de gealieerden ons de vrijheid terug bezorgd. En zijn er na de oorlog heel veel mensen naar Amerika, Canada en Australie vertrokken, omdat ze hier niks meer hadden om voor te blijven.

Dat zijn wel landen waar je weinig echte cultuurverschillen hebt. Dus dat zal makkelijk gaan als dit soort samenvoeging.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:39

Nee Lante zo'n man hebben we niet in nederland en waar ik op stem doet er niet toe.

Abbycootje wil jij nu zeggen dat er in syrie geen hulp is? Er is daar wel degelijk hulp.
Echter is de situatie daar kansloos en vraag me af of het daar te redden is tegen zo'n grootmacht.

Ik heb ook nergens gezegd dat er niemand hier welkom is maar niet de plannen die er zijn dat is gekke werk. We kunnen niet iedereen helpen. En zeker niet de gelukszoekers. Waarom duizenden km verder terwijl je door weet ik hoeveel veilige landen komt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:41

Mooi citaat. Over Anna

Hebben jullie rot op naar je eigen land gezien?
Gescheide gezinnen omdat de ene kon vlichten den de ander moest ächterlaten.

Kan het me niet voorstellen zonder me man of een van me kinderen. Gruwelijk.

En ja er zijn economische vluchterlingen.
In die landen zijn inmiddels organisatie s actief om mensen uit de droom te helpen. Asiel krijgen ze nieet zomaar. Veel economische vluchtelingen gaan niet als gezin. Die ik kende (vroeger uit de kerk) hadden vrouw en kids in eigenland zitten en stuurde geld op. En wouden tijdelijk hier werken. Het zou fijn zijn als die mensen tijdelijk even niet kwamen zodat we oorlogsvluchtelingen kunnen opvangen.

Nederlanders zijn op en top egoïstische.
Verschrikelijk
Laatst bijgewerkt door blokje op 04-09-15 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:43

Ik vind een deel van de 'anti vluchteling' mentaliteit in eigen land nog zorgwekkender dan de toestroom van de vluchtelingen...

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:46

Blue_Eyes schreef:
Van FB, even om zaken in persectief te plaatsen...

Citaat:
Hoezo vluchtelingenprobleem? Reken even met me mee!

Er zijn tot nu toe ongeveer 207.000 vluchtelingen de EU binnen gekomen dit jaar. Dat zijn er 8625 per lidstaat. Als we er vanuit gaan dat de gemiddelde gezinsgrootte zo'n 4 personen is, dan moeten we per land ongeveer 2156 gezinnen opvangen.
Nederland telt alleen al 6500 steden, dorpen en buurtschappen. Als elke plaats nou 1 gezin opneemt per jaar, dan kunnen we dus nog drie keer zoveel vluchtelingen opvangen. En dan is Nederland nog maar een klein land. Stel je voor als we hetzelfde trucje toe zouden passen op Frankrijk, Duitsland of Engeland.
Weg met de AZC's, kom maar op met de spreiding!

Als dit op waarheid berust.....gaan met die banaan. Lijkt toch een mooie oplossing? Maar dan moet ieder land/stad/dorp hier open voor staan.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:47

Daks schreef:
Nee Lante zo'n man hebben we niet in nederland en waar ik op stem doet er niet toe.

Abbycootje wil jij nu zeggen dat er in syrie geen hulp is? Er is daar wel degelijk hulp.
Echter is de situatie daar kansloos en vraag me af of het daar te redden is tegen zo'n grootmacht.

Ik heb ook nergens gezegd dat er niemand hier welkom is maar niet de plannen die er zijn dat is gekke werk. We kunnen niet iedereen helpen. En zeker niet de gelukszoekers. Waarom duizenden km verder terwijl je door weet ik hoeveel veilige landen komt.

Dat het enig sinds veilig is wilt niet per direct zeggen dat je in menselijke omstandigheden je bevind. denk aan met duizenden openbare toiletten moeten delen etc.
En dat zeggen dat daar de situate kansloos is. Maargoed dat de Britten en Canadezen in 45 die instelling niet gehad hebben ..
Er wordt te veel gespeculeerd en te weinig actie ondernomen.

En daarnaast, zón man hebben we naar mijn mening hier absoluut, ik heb een naar gevoel bij hem in mijn mening is hij net zo erg op de macht uit als andere genoemden.

abbycootje

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:48

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:50

Daks schreef:

Maken wij( onze generatie) het mee misschien wel misschien niet, maar de generatie hierna wel.

Voor het niet mogen uiten van je eigen mening tegen onderdrukking even kort gezegd.
Kijk verder naar pak en beet 50 jaar later de oorlog is daar waarschijnlijk nog steeds dus blijven de mensen vluchten. De vluchtelingen komen massaal naar europa toen.
Die achterlijke vent daar in syrie die moet en zal zijn gelijk hebben dat zit in zijn temperament en in zijn kop.
Dus wat gebeurd er elk land waar duizenden vluchtelingen heen zijn gegaan daar witl hij ook zijn gelijk halen.

Let op we hebben al eens zo'n man gehad en geloof dat we allemaal wel weten wie.

Daar heb je wel gelijk in! Vóór dat deze man en ik noem zijn naam maar even ,,Hitler,, dood en verderf zaaide waren er ook mensen die er voor waarschuwde en toen werd er hier gezegd dat het niet zo een vaart zou lopen!!
Kijk wat er toen gebeurd is!!

Vraag er maar na aan jullie grootouders als die dat hebben mee gemaakt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:51

Hier in de buurt is het zo mooi: enorme weerstand tegen de komst van een AZC (logisch, verandering is ook eng). Kort geleden zijn ze gaan kijken hoe de inwoners er nu tegenaan kijken nu het AZC er een tijd zit:
Wat een omslag! In positieve zin en zelfs mensen die ze thuis asielzoekers op de koffie uitnodigden omdat ze er een goed contact mee hadden!
toch mooi om te zien hoe ze stuk voor stuk terugkwamen op hun mening, nadat ze er ervaring mee hadden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:52

Zo'n man hebben we hier wel Daks, maar gelukkig is hij niet aan de macht! De mensen die op hem stemmen en hem na papegaaien, die kunnen in potentie net zo gevaarlijk worden als radicale moslims.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:54

elenaMM77 schreef:
ik wilde nog even een toevoeging doen aan de opmerking
dat het 'vol' raakt..

ja 1800 mensen per dag is veel.
zeker als je geen referentiekader hebt..

want wat is veel en wat is weinig.

als 1800 vluchtelingen veel is. Die je hebt over een relatief korte periode, want voorheen was het minder en ook deze stroom zal op den duur weer afnemen.

Dan vind ik om heel eerlijk te zijn het geboortecijfer van de Nederlandse bevolking ook gewoon schrikbarend.. met 480 kinderen die geboren worden per dag, in de wetenschap dat dit cijfer in de afgelopen twintig jaar nog nooit zo laag is geweest. .

480 kinderen is veel te weinig om onze pensioenen straks te betalen. Vergrijzing is een groot probleem in Nederland,

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:55

rapido schreef:
Daks schreef:

Daar heb je wel gelijk in! Vóór dat deze man en ik noem zijn naam maar even ,,Hitler,, dood en verderf zaaide waren er ook mensen die er voor waarschuwde en toen werd er hier gezegd dat het niet zo een vaart zou lopen!!
Kijk wat er toen gebeurd is!!

Vraag er maar na aan jullie grootouders als die dat hebben mee gemaakt.

Veel joden hadden al voor de oorlog last van hun medemensen die ze niet meer zagen als mensen, door de propaganda. Langzaam werd hun mindset gemanipuleerd. Precies wat rechts nu ook doet, vluchtelingen afschilderen als paria... En wat je helaas ook ziet dat het wordt overgenomen door anderen. Die het hebben over 'dat soort'.
Dat vind ik heel triest. Een sneeuwbal effect waar je niet blij van wordt. Hopelijk hebben wij geleerd van die les, dat wij allen mensen zijn.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 20:57

Lante schreef:
Zo'n man hebben we hier wel Daks, maar gelukkig is hij niet aan de macht! De mensen die op hem stemmen en hem na papegaaien, die kunnen in potentie net zo gevaarlijk worden als radicale moslims.

Als die facebooktrollen het land gaan overspoelen, zoek ik het wel in Zweden ofzo. Mensen met zulke gedachten vind ik net zo eng als IS.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:03

Zo'n man hebben we hier niet maar dat is mijn mening. Hij moord niet mensen uit puur om een ander geloof of een andere mening. Hij heeft verkeerder dingen gezegd en is daar later op terug gekomen.
Hij waarschuw wel voor iets waar vele mensen bang voor zijn. Hij zegt wat vele mensen niet durven te zeggen.. Maar dat mag niet.

Abbycootje wat vind jij menselijke omstandigheden. Wil jij elk individu een eigen onderkomen schenken?
Dan red je het niet met bovengenoemde rekening hoor. En oorlogsvluchteling betekend voor langere tijd maar niet onbepaald. Je moet immers terug als het veilig is.
Ik vind dan dat je blij moet zijn waar je ook bent ook al betekent dat met 5 man in een riante tent met elke dag goed voedsel en ja openbare toiletten(is niet erg mits ze bijgehouden worden)

Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:07

Daks schreef:

Natuurlijk id het rode kruis/ rode halve maan daar actief, maar we hebben het over een oorlog van een tiran tegen zijn eigen bevolking.
Citaat:

Als we als rijk land nu evenveel mensen zouden opnemen als Jordanië....? Dat lijkt mij geen gekkenwerk.
En dat we "iedereen" helpen: bedenk maar hoeveel mensen er in de regio al worden opgevangen.

Helpen is ook gewoon een plicht, hoor.

En gelukzoekers: denk een aan de Amerikaanse grondwet: de founding fathers hebben gesteld, dat het hun overtuiging is, dat all men are born equal en dat allen het recht hebben op liberty and to persue happines.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:11

Daks schreef:
Zo'n man hebben we hier niet maar dat is mijn mening. Hij moord niet mensen uit puur om een ander geloof of een andere mening. Hij heeft verkeerder dingen gezegd en is daar later op terug gekomen.
Hij waarschuw wel voor iets waar vele mensen bang voor zijn. Hij zegt wat vele mensen niet durven te zeggen.. Maar dat mag niet.

]

Die blonde meneer uit Venlo houdt zich helaas bezig met zaken waar veel mensen bang voor zijn.
Met als doel, meer angst te zaaien.
Als middelen worden doorgaans leugens en manipulaties gebruikt.

Ruiterlijke excuses voor zijn nare leugens heeft hij nooit aangeboden.

"Dat dat niet mag", dat lijkt me nogal wiedus.
(Of gepruil, dat mag, maar is ook minder fris. )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:13

vuurneon schreef:
Ik vind een deel van de 'anti vluchteling' mentaliteit in eigen land nog zorgwekkender dan de toestroom van de vluchtelingen...

+1

Daks

Janneke precies een tiran en die tiran is niet niet stoppen.
dus zal de vluchtelingen stroom niet stoppen voordat die idioot ooit gestopt word.

Dus zijn er ontelbare mensen die een onderkomen moeten hebben, maar niet allemaal hier.

je kan het ook anders zien janneke de rest steekt zijn kop in het zand en heeft een roze bril op.
Laatst bijgewerkt door Daks op 04-09-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Feit dat ie op een gemeenteraads vergadering in Zeewolde was zegt toch genoeg?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:14

Is ook de reden waarom veel mensen het maar lieten geworden dat de Joden werden benadeeld, ze waren gemanipuleerd om ze te zien als 'dat soort', heel langzaam dat ze het zelf niet merkten. Zie je op Facebook ook en zelfs op bokt... Mensen die zo gemanipuleerd zijn door thuis en rechtse kant dat ze vluchtelingen niet meer zien als volwaardige mensen. Dat is toch zorgwekkend?

Ik hoop van harte dat ik mijn kind een gezondere mindset mee ga geven en dat hij/zij open zal blijven staan voor de medemens,

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:16

vuurneon schreef:
Is ook de reden waarom veel mensen het maar lieten geworden dat de Joden werden benadeeld, ze waren gemanipuleerd om ze te zien als 'dat soort', heel langzaam dat ze het zelf niet merkten. Zie je op Facebook ook en zelfs op bokt... Mensen die zo gemanipuleerd zijn door thuis en rechtse kant dat ze vluchtelingen niet meer zien als volwaardige mensen. Dat is toch zorgwekkend?

Ik hoop van harte dat ik mijn kind een gezondere mindset mee ga geven en dat hij/zij open zal blijven staan voor de medemens,

Ze werden niet gemanipulleerd maar onderdrukt. Dat is een verschil.