Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:24

Een hotel waar weinig kinder animatie is of een eetgelegenheid met een kaart waar niets op staat wat de meeste kinderen aan spreekt, daar ga je amper kinderen vinden. Ik denk dat er wel mogelijkheden genoeg zijn om naar toe te gaan zonder dat er "kindvrije horeca" moet zijn.
Wat mijn honden betreft: als wij van thuis uit vertrekken om ergens te gaan eten, blijven ze gewoon in hun mand. Helaas voor degenen die vies zijn van honden, gaan onze meiden vaak mee op daguitstap of op reis en aangezien je uw hond niet in de auto kan laten (zeker als het warm weer is), gaan ze mee eten op plekken waar honden welkom zijn. Heb je daar een probleem mee, ga dan enkel eten op plekken waar een sticker "verboden voor honden" op de deur hangt.
Echt hé, ik ben die alles verbieden mentaliteit onderhand zo zat! Ben vooraan in de 40 en heb al heel wat dingen verboden zien worden, omdat mensen niets meer van een ander kunnen verdragen. Leer samen leven en gun iedereen zijn of haar pleziertje en ja, bij een ander zijn plezier gunnen kom je al eens tegen dat je iets wat jij vervelend vindt zal moeten verdragen.

bruintje123

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:27

Ik ben een groot honde liefhebber.
Maar op de hulphond na horen die ook niet binnen in een restaurant.
Is er buiten plek om te eten vind ik dat nog weer wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:29

bruintje123 schreef:
Ik ben een groot honde liefhebber.
Maar op de hulphond na horen die ook niet binnen in een restaurant.
Is er buiten plek om te eten vind ik dat nog weer wat anders.

Dus wij mogen onze honden niet meer meenemen op daguitstap of op reis, omdat jij geen honden in een restaurant wil? Euh sorry hoor, zoals ik al schreef, kies dan iets waar geen honden binnen mogen, dan heb je er ook geen last van.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:32

Je draait het om.
Je kan je hond meenemen naar waar je wil alleen bij de eetgelegenheid is het ongepast.

Wat zo raar is en jij weet dat ook omdat je geen jonkie meer bent.
Vroeger haalde niemand het in zijn hoofd er dier in een restaurant te nemen.
Nu is de ander er zeur.

Niet te tolerantie is veranderd maar het normale fatsoen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:34

:') Waar sommige mensen zich aan storen zeg,

Blijf anders lekker thuis als je je overal aan irriteert.

Wat is er mis om aan te geven dat je last hebt van andermans hond/kind/telefoon gesprek.

Ik weet niet hoe vaak jullie uit eten gaan en waar allemaal maar wij gaan toch regelmatig en het komt zelden voor dat ik me irriteer aan andermans kinderen / hond.

Komt misschien omdat ik dan in goed gezelschap ben en daar ook geen oog voor heb ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:36

Als de kinderen bij je onder de tafel verstoppertje spelen en de ouders dat normaal vinden kun je er niet echt omheen om ze niet op te merken :P

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:37

bruintje123 schreef:
Als de kinderen bij je onder de tafel verstoppertje spelen en de ouders dat normaal vinden kun je er niet echt omheen om ze niet op te merken :P

Dan stuur je ze toch weg? -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:40

En als ze daar niet naar luisteren?
En de ouders het oké vinden?

Dat is echt wel geprobeerd hoor. .

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:42

bruintje123 schreef:

Dan stap je naar het personeel toe om een klacht in te dienen dat ze je lastig vallen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:45

Ook aangesproken.

Klacht indienen vind ik niet netjes.
Restaurant kan er ook weinig aan doen dat er zulke onfatsoenlijke mensen zijn die vinden dat ze het recht hebben op een fijne avond uit eten.

En de rest niet zeuren. Het zijn kinderen. Stelletje intolerante zeurders :+

Daarom komen er ideeën voor kindvrij.
Dat zal echt niet zijn omdat lastige kinderen zo zeldzaam zijn.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:46

bruintje123 schreef:

Ik kan me eigen serieus niet voorstellen dat dit vaak gebeurd, als het al gebeurd. Maar bij mij zou de volgende stap manager of personeel worden.

Er wordt hier in dit topic gedaan alsof kinderen onmogelijke monsters zijn (oke ze zitten er tussen) en dat elke ouder een onaanspreekbare tokkie is die je op eet als je daar wat tegen zegt. Vind het hier erg overtrokken.

Maar misschien is het dan maar inderdaad beter dat er kind vrije horeca komt, kunnen de allergische mensen daar lekker gaan zitten.

Of misschien beter, restaurants waar je in een geluidsdicht hokje kan gaan zitten... :')

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:50

bruintje123 schreef:
Ook aangesproken.

Klacht indienen vind ik niet netjes.
Restaurant kan er ook weinig aan doen dat er zulke onfatsoenlijke mensen zijn die vinden dat ze het recht hebben op een fijne avond uit eten.

En de rest niet zeuren. Het zijn kinderen. Stelletje intolerante zeurders :+

Daarom komen er ideeën voor kindvrij.
Dat zal echt niet zijn omdat lastige kinderen zo zeldzaam zijn.

Dat is het hem dus, die onfatsoenlijke mensen hebben inderdaad het recht uiteten te gaan, omdat ze daar namelijk evengoed voor betalen. En ik heb zo'n idee dat je niet erg duidelijk bent geweest in je communicatie, gezien je het niet netjes vind om het personeel er bij te halen, maar wel je avond laat verpesten.

Heel apart dat het grootste deel van de koters niet luistert en onfatsoenlijke ouders heeft.

Sommige voelen zich hier echt superieur als ze uit eten gaan :D :')

En kind vrije horeca zal er komen omdat mensen steeds minder van elkaar kunnen verdragen en graag een voorkeursbehandeling willen. Maar het zal zo te lezen vast goed lopen :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:52

Ik denk dus dat het veel vaker voorkomt.
Voor een enkeling wordt dit niet bedacht.
Zie ook de vele voorbeelden al in dit topic.

Zo heb ik mij eens plaatsvervangend geschaamd.
Neefje ook een ongeleid projectiel.
Schoonmoeder had ons allen uit eten gevraagd.

Lang verhaal kort. Wij zaten tegen de muur. Tafel voor ons is verhuisd toen het mogelijk was.
Andere schoonzus heeft met haar lieve kind zich ook geërgerd. En schoonmoeder heeft ons nooit meer uitgenodigd .

Je zou toen maar in dat restaurant gezeten hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:55

Ik zat deze vakantie buiten de schoolvakantie in Kreta, en het was HEERLIJK. Ik werk bij de appie achter de kassa en dan word je helemaal gek van die gillende k*t kinderen in het autootje. :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:55

Het personeel is er wel bijgehaald. Zoals je Kon lezen. Maar geen klacht ingediend.
Personeel excuseerde zich ook voor dat gedrag.
Hebben ook die mensen aangesproken. Kleurtjes gegeven enz.
Maar sommige mensen menen werkelijk dat de wereld maar moet aanpassen aan hun onopgevoede etters.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:02

bruintje123 schreef:
Het personeel is er wel bijgehaald. Zoals je Kon lezen. Maar geen klacht ingediend.
Personeel excuseerde zich ook voor dat gedrag.
Maar sommige mensen menen werkelijk dat de wereld maar moet aanpassen aan hun onopgevoede etters.

Dan is dat wel echt heel naar en dan zijn het ook een stelletje tokkies die je avond vergallen inderdaad :(:) Daar zou ik ook niet blij van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:09

bruintje123 schreef:
Je draait het om.
Je kan je hond meenemen naar waar je wil alleen bij de eetgelegenheid is het ongepast.

Wat zo raar is en jij weet dat ook omdat je geen jonkie meer bent.
Vroeger haalde niemand het in zijn hoofd er dier in een restaurant te nemen.
Nu is de ander er zeur.

Niet te tolerantie is veranderd maar het normale fatsoen.

Ik kwam in mijn kindertijd ook overal mensen met honden tegen hoor, daar was helemaal niets abnormaals aan. Honden van de restaurant eigenaar kwamen toen gewoon ook in de zaal en ze zaten zelfs in de keuken. Dat is nu net de reden waarom er nu zaken zijn waar honden niet toegelaten zijn en waarom er sinds een 15-tal jaar regels zijn rondom het niet toelaten van de hond in de keuken.
En ik draai niets om, volgens jou zou ik mijn honden niet mee op daguitstap mogen nemen als we nadien ook gaan eten en niet mee op vakantie mogen nemen (tenzij ik een eigen vakantiehuis zou hebben), omdat jij vindt dat ALLE restaurants hondenvrij moeten zijn. Dat terwijl het in de meeste zo al is, maar zelfs die enkele waar het nog wel kan, zijn ons blijkbaar niet gegund. Heb je nog geen keuze genoeg tussen degenen waar mensen met honden niet mogen komen ofzo?
En nu wil men blijkbaar ook steeds meer de kinderen weren, precies of alle kinderen lastpakken zonder goede opvoeding zijn. Dus ouders moeten binnenkort hun kinderen thuis laten als ze een dagje weg willen of als ze op reis gaan, of ze moeten hun kinderen ergens vastbinden of op sluiten als ze ergens gaan eten.
Ik snap niet waarom mensen zich zo focussen op het weren uit het dagelijks beeld van datgene waar ze zelf tegen zijn, zielig hoor. En het gaat niet stoppen bij kindvrije horeca, helaas. Wat gaat het volgende zijn als mensen ervoor gezorgd hebben dat ouders niet meer met hun kinderen op restaurant kunnen? Wie weet dat dan de anti paarden op de openbare weg zuurpruimen in gang schieten om alle ruiters te weren.
Ga onder een glazen stolp leven als je niets van een ander kan verdragen, dat is veel leuker voor de mensen die wel tolerant zijn.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:14

MarlindeRooz schreef:
Ik zat deze vakantie buiten de schoolvakantie in Kreta, en het was HEERLIJK. Ik werk bij de appie achter de kassa en dan word je helemaal gek van die gillende k*t kinderen in het autootje. :')

Het is ook een typisch NL fenomeen; k*tkinderen. Ik woon in Belgie en het hele jaar hoor je niks in de supermarkt tot de Nederlanders in de vakanties met hun onopgevoede kroost de boel komen verzieken.... -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:23

Sandra kun jij overdrijven zeg.

Ja er komen regels als mensen zich niet meer kunnen gedragen.
Ik kwam vroeger echt nooit IN een restaurant honden tegen. Nee nu ook niet. Door het verbod. Een verbod omdat mensen zelf geen fatsoensnormen meer hebben.

En omdat er dadelijk een paar kindervrije restaurants gaan komen ga jij overdrijven dat kinderen nergens meer mogen komen.
Laat ik het idee hebben dat er meer dan genoeg plekken over blijven voor kinderen hoor.

En mocht het ooit zo zijn dat bijna elk gewoon restaurant dat in gaat voeren dan is het zeker dat de ergernis wel erg hoog geweest en de klandizie wel erg verplaatst naar kindvrij.

Dat zou dan ook te denken moeten geven.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:25

storrum schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het is ook een typisch NL fenomeen; k*tkinderen. Ik woon in Belgie en het hele jaar hoor je niks in de supermarkt tot de Nederlanders in de vakanties met hun onopgevoede kroost de boel komen verzieken.... -O-

Het is ook echt Nederlands dat de prinsjes en prinsesjes alles mogen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:27

En de termen (of zelfs scheldwoorden) die hier worden gebezigd, dat is wel normaal?

Als iedereen nu gewoon wat rekening met elkaar zou houden, dus van allebei de kanten geven... dan zou er geen enkel probleem zijn. Wat een intolerantie...

Al heb ij dus, zoals al eerder geschreven, geen problemen met kindvrije horeca of kindvrije tijden in restaurants.

Misschien is plastische chirurgie voor een enkeling een optie? De te lange tenen operatief laten verwijderen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:32

Kan die plasticus dan ook een mute knopje inbouwen :+

Precies rekening met elkaar houden.
Maar ook graag aan de kant van juist de overlast gever.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:35

bruintje123 schreef:

Uiteindelijk heeft die situatie niets meer met kinderen te maken en alles met de keuze van die mensen om zich gewoon asociaal op te stellen. En het restaurant pikt dat vervolgens ook. Het zijn niet alleen de ouders die geen grenzen stellen - het zijn ook al die andere mensen (met name de horeca in deze situatie) die geen grenzen durft te stellen.

En dat zie je dan steeds. Omdat we niemand meer aan durven te spreken op gedrag (waar het om gaat) verzinnen we allemaal abstracte regels over dingen die helemaal het punt niet zijn, zodat niemand meer eens een eigen inschatting moet maken of eens een grens aan moet geven. Alles anoniem en abstract. Maar echt oplossen doet dat niets. Uiteindelijk raken we alleen nog maar verder van elkaar vervreemd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:44

Als cassiere spreek ik regelmatig kinderen aan hoor, ik ga niet schreeuwen om mijn klanten te verstaan. :n

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:45

waar ik een nog veel grotere hekel aan heb , als je op een terras zit en mensen zitten voor je te roken :brr:
Laatst nog meegemaakt.