Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zwerte schreef:Tcm62 schreef:Zwerte als je 45 of55 bent dan echt niet meer hoor, het is ontzettend slecht voor je gezondheid en herstellen gaat steeds minder..
Toen ik nog 20 - 30- 35 was, was niets mij te gortig..maar nu dik 50 kan ik dat niet meer opbrengen en mijn man zorgt dat hij in banen ook niet meer in ploegen terecht hoeft te komen...en gelukkig eeft hij die keuze nu ivm werkzaamheden...
Toch bijzonder hoe je dat kan bepalen voor een ander. Ik heb een nieuwtje voor je: niet iedereen is zoals jij en je man. Je beredeneert dit zo te merken vanuit een dagmens die zich aanpast aan de nacht. Ik ben dus juist me continu aan het aanpassen aan een ritme wat niet bij me past. Daar moet ik van herstellen, niet van leven in de nacht....
Mijn moeder van 66 leeft ook nog steeds het liefst snachts en draaide tot vorig jaar toch echt nachtdiensten zonder probleem.
Tcm62 schreef:Omdar ik zie dar je begin 30 ben en ik een generatie ouder en met die leeftijdsgoep om ga en die leeftijdsgroep juist in de verdomhoek zit kwa werk..want 50+ is nl de wegwerpgroep.....en die groep komt nl in aanmerkimg voor de banen waar de 30ers voor bedanken omdat zij nl kwa gewilde leeftijd nog de keuze hebben..en de 50 plussers juist lichamelijk die ploegen niet meer trekken.....en juist met 57 het voor de wet niet meer hoeft...waarom omdat het killing is...
Heb zelf ook nachtdiensten gehad.....weet wat het is jaren lang...
Vjestagirl schreef:Ik denk dat het geweldig gaat werken. Het uitkerings- en toeslagensysteem zoals we het nu hebben is ontzettend ingewikkeld, onder andere omdat het allemaal maatwerk is. Pietje betaald €2,- meer huur dan Jantje, dus moet hij €0,65 meer huurtoeslag krijgen etc. Daar zit dus ook heel veel mensenwerk achter, die van alles moeten beoordelen, controleren etc.
Straks vervalt alles. Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, huurtoeslag, ziektekostentoeslag, bijstandsuitkeringen, stufi: alles gaat eruit. Daarvoor in de plaats krijgt iedereen hetzelfde. Minder administratie, minder rompslomp, minder gedoe.
Hierdoor zullen er idd mensen met een fulltime baan minder gaan werken, bijvoorbeeld om die tijd te steken in eigen bedrijfjes, creatieve projecten of gewoon om te relaxen en gelukkig te zijn (wat volgens mij nog steeds het doel is van leven; gelukkig zijn). Hierdoor zullen er veel meer parttime banen beschikbaar komen, dus overall kunnen er veel meer mensen aan het werk.
kohtje schreef:purny schreef:Maar daar kies jij voor. Ik heb niet gekozen voor de situatie. Ik ontvang een Wajong uitkering en werk. Maar helaas is het voor de wajonger absoluut niet motiverend om te werken. Als jij dat niet meer wilt kun je een normale baan zoeken. Ik kan dat niet.
Ik kies er voor omdat ik ook een inkomen moet hebben. Alleen met een eigen bedrijf krijg je niets terwijl als ik voor een baas zou werken krijg je het wel.
Ik zou me gemakkelijk voor een deel kunnen laten afkeuren maar heb de keus gemaakt om dat niet te doen.
Binnenkort ga ik op zoek naar een baan eens kijken wat dat me brengt.
bruintje123 schreef:Zwerte ik zeg niet dat jij het als gamen ziet. Ik zeg alleen dat het wat anders is. Ik zit ook in het nachtbraker topic en op de nachtdienst mensen na wordt er film gekeken en gegamed.
Ik kom op elke afdeling.
En spreek daar veel mensen.
Er zijn een paar mensen die vast nacht draait. De rest zou geen nacht willen.
En ja ik denk een ziekenhuis vol mensen best wel representatief is.
Veel parttimers daar. Van 18 en 24 uur in de week.
Toch willen die niet elke week 2 of 3 nachten.
Zeggen blij te zijn dat het team zo groot is maar 1 keer in de maand aan de beurt te zijn.
Dus ja. Waar zijn die nachtmensen dan die zo graag dan werken?
Met de mond ja.
Maar er staan. Nee dat niet.
Sizzle schreef:Een contract is gewoon een contract natuurlijk he.
Als iemand met een basisinkomen ervoor gekozen heeft om daarnaadt ook in de zorg te werken dan zal deze gewoon zijn nachtdiensten moeten draaien. Wat dat betreft zal er weinig veranderen.
Sterker nog, het wordt misschien zelfs beter omdat er dan meer mensen op minder uren contracten zitten zodat iedereen beter uitgerust is.
purny schreef:Zie jij het voor je. Op vrijwillige basis mensen wassen? Of op vrijwillige basis plantsoenen onderhouden. Wat moet d'r dan van de verzorgenden ig terecht komen
Sizzle schreef:Maar als je 3000 in de maand kunt hebben ipv 1500 gaan mensen gewoon werken hoor.
En werken is niet ineens vrijblijvend.
_Nelleke_ schreef:Juist, dus mijn voorstel: banen creëren in plaats van iedereen gratis geld geven is veel lucratiever.
Daardoor komt er ruimte op de arbeidsmarkt, gaan bedrijven weer fatsoenlijk betalen voor goed personeel, gaat de werkdruk omlaag, zit niet iedereen ongelukkig te zijn op een functie die ze niet willen beoefenen.
Bovendien geloof ik niet in het 'uitrusten' waar Shadow0 zulke waarde aan hecht. 'Rust roest' zullen we maar zeggen. Rust en niks te doen hebben zorgt ook voor eenzaamheid en vervallen in slechte patronen. Ik zie veel liever dat iemand een fietsenstalling zit te bewaken (betaald), daardoor een verantwoordelijkheid heeft, onder de mensen is, niet naar de alcohol grijpt of vereenzaamt. Of in een plantsoen werkt met gelijkgestemden, lekker in de buitenlucht en daarbij ook nog werkt aan een betere samenleving.
bruintje123 schreef:Maar als je zo al net zoveel krijgt als met werken.