Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:24

Cardy schreef:
Feit blijft dat ze in de mode wereld houden van slank, zeer slank. Dat een meisje met haar formaat en postuur favoriet/muze is, zegt al genoeg.

Ik vind het een goeie zaak dat deze foto verboden is.

En of het nou wel/niet de keuze van het model is dat ze zo slank is.. Is niet relevant lijkt mij. Kijk naar de bigger picture. Jaren terug werden zeer slanke, tot anorexia modellen door alles en iedereen geaccepteerd. Nu komen er toch steeds meer kritische noten.

Te dik/te dun is allebei niet goed, maar 1 praat het ander niet goed.

Anorexia is geen naam van een bepaalde lichaamsbouw maar een psychische aandoening. :roll:

Ik ben het verder helemaal eens met Sizzle. 'Je kan jezelf niet maken' :) De reacties die dit model krijgt zijn belachelijk.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:26

waarom wil niemand toch dik of dun zijn? Het kan allebei erg mooi zijn. Vind het absoluut niet goed dat er alleen maar dunne of dikke mensen getoond worden, laten we het alsjeblieft zo divers mogelijk houden zodat iedereen lekker zichzelf kan zijn. En dan kan je uiteraard niks zeggen over deze ene foto.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:30

UhNee schreef:
Cardy schreef:
Feit blijft dat ze in de mode wereld houden van slank, zeer slank. Dat een meisje met haar formaat en postuur favoriet/muze is, zegt al genoeg.

En of het nou wel/niet de keuze van het model is dat ze zo slank is.. Is niet relevant lijkt mij. Kijk naar de bigger picture. Jaren terug werden zeer slanke, tot anorexia modellen door alles en iedereen geaccepteerd. Nu komen er toch steeds meer kritische noten.

Anorexia is geen naam van een bepaalde lichaamsbouw maar een psychische aandoening. :roll:

Ik ben het verder helemaal eens met Sizzle. 'Je kan jezelf niet maken' :) De reacties die dit model krijgt zijn belachelijk.

Klopt, je kan ook Anorexia hebben als je bijv. 140 kg weegt en binnem hele korte tijd 90/100 kg weegt door afvallen.

Maar om mijn tekst onderuit te willen halen door alleen die ene opmerking... Mag hopen dat je vast weet wat ik bedoel.

En eetproblemen gaan vaak hand in hand met een serieuze modellen carrière.

Edit: de reacties naar het model zijn zeker niet netjes. Hoop wel dat bedrijven zoals Yves Saint Laurent op de vingers getikt blijven als zij te magere modellen gebruikt of foto's gebruikt waarbij de modellen (nog) magerder lijken.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:39

UhNee schreef:
Cardy schreef:

Klopt, je kan ook Anorexia hebben als je bijv. 140 kg weegt en binnem hele korte tijd 90/100 kg weegt door afvallen.

Maar om mijn tekst onderuit te willen halen door alleen die ene opmerking... Mag hopen dat je vast weet wat ik bedoel.

En eetproblemen gaan vaak hand in hand met een serieuze modellen carrière.[/quote]

Ik haal je tekst niet onderuit, maar ik snap niet zo goed dat je die opmerking maakt als je prima weet dat anorexia geen lichaamsbouw is :o Komt op mij een beetje hetzelfde over als :'Ze is dun, dus zou wel anorexia hebben'

Ik snap wel wat je bedoeld. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:40

Wow wat een vooroordelen over anorexia zeg.
Kan dat ook in de categorie met een drugsdieet? :D

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:43

Dan is dat zeker niet mijn bedoeling geweest. Wilde juist aangeven dat men niet naar de betrokken model moet kijken, maar naar de grote bedrijven die bepaalde type meiden vaak kiezen. Van zeer slanke tot anorexia modellen. Waar de betrokken model tussen valt durf ik niet te zeggen, ken haar niet haha.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:45

Ik snap niet dat dit topic meteen weer over anorexia moet gaan, dat is helemaal niet the deal in dit verhaal.

Wie van jullie vinden dit meisje trouwens wel er gezond uit zien en helemaal niet te slank? Gewoon even ter intresse, buiten alle meningen waarom je haar niet zou moeten bannen ect.

OutOfTheWood

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:47

Ik vind haar maten gewoon goed.
Ze is 18, groeit misschien nog een klein beetje bij en verder heeft ze bijna dezelfde maten als D. Kroes.
Als ze ook die bespiering krijgt, dan hoor je niemand meer :')

Ayasha
Blogger

Als ik foto's van haar bekijk (dus niet enkel die in de opening) vind ik haar niet ongezond mager.

UhNee

Cardy schreef:
Dan is dat zeker niet mijn bedoeling geweest. Wilde juist aangeven dat men niet naar de betrokken model moet kijken, maar naar de grote bedrijven die bepaalde type meiden vaak kiezen. Van zeer slanke tot anorexia modellen. Waar de betrokken model tussen valt durf ik niet te zeggen, ken haar niet haha.

Ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar zo'n opmerking kan zeer knullig overkomen. Nu doe je het bijvoorbeeld weer. Anorexia is niet persé gebonden een bepaalde lichaamsbouw.

Edit: ik vind haar er ook niet ongezond uitzien. Dun, maar niet ongezond dun.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:49

UhNee schreef:
Cardy schreef:

Ik snap dat dat niet de bedoeling is, maar zo'n opmerking kan zeer knullig overkomen. Nu doe je het bijvoorbeeld weer. Anorexia is niet persé gebonden een bepaalde lichaamsbouw.

En daar gaat mijn post ook niet specifiek over. Kan het ook anders zeggen: van zeer slanke tot met eet-stoornis gekwelde modellen. En dat is mede de schuld van de grotere bedrijven, de modellen wereld is hard en eist heel veel van deze meiden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:51

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:53

Cardy schreef:
UhNee schreef:

En daar gaat mijn post ook niet specifiek over. Kan het ook anders zeggen: van zeer slanke tot met eet-stoornis gekwelde modellen. En dat is mede de schuld van de grotere bedrijven, de modellen wereld is hard en eist heel veel van deze meiden.[/quote]

Ik snap waar je vandaan komt hoor! Het probleem is dat je niet aan de buitenkant kunt zien of een model 'met een eetstoornis gekweld model' is. Dus in feite kan je het niet zo stellen :)
Maar nu gaan we misschien te veel offtopic.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:54

Ik vind zelf vooral de gebande foto niet mooi, imo lijkt ze daar onnatuurlijk slank, of zelfs te mager.

Op andere foto's staat ze er beter op en mooiere composities.

@ UhNee: als ze in een verdere fase zitten is bij modellen zeker te zien of zij een eetstoornis hebben. Vaak zijn het toch al slanke mooie meiden die door de modellenwereld nog meer moeten afvallen. Wat ik als laatste hierover wil zeggen is dat het probleem niet bij het model neergelegd moet worden, maar bij de grote bedrijven die zorgen voor problemen bij de modellen. Net zoals met de foto.. Vind het erg dat het model hierover aangevallen wordt terwijl het mede door de fotograaf als door Yves Saint Laurent komt.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 05-06-15 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:56

Op de naaktshoot vind ik haar helemaal niet te mager.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:56

Ik vind de modellen vooral niet mijn smaak. Of dat te dun is, dat laat ik aan de medici over. Er kunnen 1001 redenen zijn waardoor iemand zo dun is. Dit hoeft niet altijd te komen door een psychische aandoening. Er zijn ook genoeg mensen die dolgraag aan zouden willen komen, maar dat domweg niet lukt.

Ik zie liever fitte modellen. Curvy, maar vooral waaraan je ziet dat ze gezond leven en sporten. De high fashion modellen zijn vaak erg hoekig en plat, wat met wat meer krachttraining waarschijnlijk te verbeteren is. Maar nogmaals: dat is mijn smaak, en klaarblijkelijk niet die van de grote modehuizen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:59

dnieSz schreef:
Ik snap niet dat dit topic meteen weer over anorexia moet gaan, dat is helemaal niet the deal in dit verhaal.

Wie van jullie vinden dit meisje trouwens wel er gezond uit zien en helemaal niet te slank? Gewoon even ter intresse, buiten alle meningen waarom je haar niet zou moeten bannen ect.

Ik vind d'r ( Kiki Willems) na het bekijken van andere foto's van d'r er zeker niet ongezond uitzien, of veel te mager. Is ze extreem slank? Ja zekers, maar is duidelijk haar bouw, dus te slank is niet aan de orde in haar geval.
Ze is gewoon een mooie gebouwde slanke meid...niks mis mee
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-06-15 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:01

Cardy schreef:
Ik vind zelf vooral de gebande foto niet mooi, imo lijkt ze daar onnatuurlijk slank, of zelfs te mager.

Idd daar lijkt dat zo.
Op andere foto's van hetzelfde model vind ik het wel meevallen.
Er zijn echt mensen met zo'n lichaamsbouw; dat hoeft niet persé te betekenen dat ze ziek zijn of een eetstoornis hebben.

Zelf ben ik ook dun. Maar ik ben daarbij niet lang, dus lijkt het nog wel mee te vallen. Toch heb ik ook de bekende opmerkingen gehoord die al eerder in dit topic werden aangehaald door (onder andere) de slankere medeboksters onder ons.
Als ik dat soort opmerkingen lees/hoor, dan krijg ik altijd het gevoel dat het uit een soort van afgunst/jaloezie voortkomt...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:02

Ik vind haar echt niet te mager. Op geen enkele foto. Op de blootfoto's kan je ook goed zien dat het echt wel meevalt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:03

essie_blue schreef:
Ik vind haar echt niet te mager. Op geen enkele foto. Op de blootfoto's kan je ook goed zien dat het echt wel meevalt.

Dat vind ik ook idd

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:07

mairead schreef:
Cardy schreef:

Idd daar lijkt dat zo.
Op andere foto's van hetzelfde model vind ik het wel meevallen.
Er zijn echt mensen met zo'n lichaamsbouw; dat hoeft niet persé te betekenen dat ze ziek zijn of een eetstoornis hebben.

Zelf ben ik ook dun. Maar ik ben daarbij niet lang, dus lijkt het nog wel mee te vallen. Toch heb ik ook de bekende opmerkingen gehoord die al eerder in dit topic werden aangehaald door (onder andere) de slankere medeboksters onder ons.
Als ik dat soort opmerkingen lees/hoor, dan krijg ik altijd het gevoel dat het uit een soort van afgunst/jaloezie voortkomt...

En jammer dat je het stukje eronder weg hebt gehaald. Ik zeg NERGENS dat ze te mager is. Maar juist door de foto wordt ze als te mager neergezet imo.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:11

@Cardy; Je vat mijn post verkeerd op, ik ben het juist met je eens. ;) Ik haalde jouw quote alleen aan om mijn punt te onderbouwen, niet om tegen te spreken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:25

Maar als je iemand niet 'dunner' mag fotograferen (wat niets met de gezondheid van de dame in kwestie te doen heeft), trek dan de lijn dooren verbied alles wat een onrealistisch beeld kan geven.
Photoshoppen voor de perfect gave huid, belichting voor mega stalend haar, beetje de boobs en kont photoshoppen zodat ze perfect zijn. Dat is toch net zo onrealistisch?
Als jij 15 bent en onder de puisten zit en op alle foto's in de flair hebben die tieners perfecte gezichtjes is dat toch ook frustrerend? Misschien zelfs nog wel meer zelfs.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:38

essie_blue schreef:

geef eens een linkje als je wil?

Sizzle@ heeft wel een punt...

PowerReiner

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:14

De hele benadering in de modellenwereld is imo verkeerd. De nadruk en dus ook selectie van modellen zou vanuit het oogpunt moeten komen dat ieder mens mooi is. Dun, dik en alles ertussenin.

Nu wordt er gehamerd op maten, modellen worden vaker dan eens gedwongen af te vallen terwijl ze al mager zijn, maat 36/38 wordt bestempeld als plus size terwijl dit de gemiddelde maten zijn van een normaal mens.

Dit meisje vind ik niet lelijk, wel erg dun. Dat ze afgebrand wordt vind ik oneerlijk. Sommige meiden zijn inderdaad zo dun van nature, sommigen worden gedwongen omdat ze model willen worden/zijn. Hoe dan ook, het is niet haar eigen schuld. Dat het een ongezond ideaalbeeld is, daar ben ik het wel mee eens.
Het ideaalbeeld zou imo dus ook moeten zijn dat iedereen mooi kan zijn, van maat 30 tm 50 om maar even wat te noemen.

Wat iedereen er van vind, mooi of lelijk, is persoonlijk. De ene man houdt van dikke billen, en de andere juist niet.