Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tobbes schreef:Maar als je wel de hele dag kunt bokken en een paard kunt verzorgen? Veel bedrijven worden door de overheid financieel gestimuleerd om zoveel procent mensen met een beperking in dienst te neme. Zie ook wel genoeg mensen met een beperking die wel gewoon werken en vaak hebben dat soort mensen ook wel hele goede punten die een ander weer niet heeft.
Mocht niet lukken met werken dan heb ik zo iets van waarom dan geen bijrijpaard? Dat is financieel gezien een stuk verantwoordelijker.
8nnemiek schreef:Een te hoog inkomen, daar heeft vriendlief ook 'last' van, maar dan houd je toch zeker nog genoeg over per maand lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat iemand pakweg duizend euro kwijt is aan vaste lasten, tenzij je echt een flink huurhuis hebt of maandelijks veel hypotheek wil afbetalen.
Ik ken trouwens ook genoeg mensen met uitkering die wel elke avond kunnen gaan uiteten en geld hebben voor een dikke auto.. Maar dan klopt er gewoon iets niet. Met bijstand heb je daar gewoon geen geld voor.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die gewoon nog een spaarcentje hebben waarmee ze hun paard betalen. Als je genoeg bezuinigd op eten, gas/water/elektra en verder niet uitgaat en buiten de deur eet dan is dat wel te doen van die 600 euro.
Ayasha schreef:Nee maar dat ide krijg ik van sommige posters. Dat je met invaliditeit een aansteller bent en niks meer mag hebben. Dat 'de meesten' heus wel kunnen werken maar gewoon een rot-mentaliteit hebben.
Ayasha schreef:Mij willen ze niet, ben een te groot risico (verschillende keren letterlijk te horen gekregen.) ik had mijn paarden al voor ik ziek werd, toen ik nog fulltime werkte. Ik vind niet dat ik nog meer gestraft moet worden en dus mijn paarden weg zou moeten doen.
Waarom zou jij je met mijn financiën moeten moeien? Ik moei me toch ook niet met de jouwe? Mijn paarden komen niks te kort.
Tobbes schreef:Ayasha schreef:Mij willen ze niet, ben een te groot risico (verschillende keren letterlijk te horen gekregen.) ik had mijn paarden al voor ik ziek werd, toen ik nog fulltime werkte. Ik vind niet dat ik nog meer gestraft moet worden en dus mijn paarden weg zou moeten doen.
Waarom zou jij je met mijn financiën moeten moeien? Ik moei me toch ook niet met de jouwe? Mijn paarden komen niks te kort.
Je geeft zelf antwoord alJe had de paarden al.
Ik zeg niet dat je full time moet werken, dat is ook iets waar men stuk open minder in mag zijn. Al ken ik tegenwoordig wel steeds meer mensen die part time werken. Ook op fulle time werk plekken.
Jammer genoeg wordt met mijn financiën zeker bemoeit, zo vinden ze dat vanwege mijn inkomen de huur omhoog mag en dat ik volgende maand 50 euro extra belasting mag betalen omdat ik vakantie geld krijg.
xxCYNNxx schreef:Als je spaargeld hebt, kom je niet eens in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Die moet je dan eerst 'opeten'' ...zelfde geld voor een koophuis, vakantiehuis.
annnepannne schreef:of als iemand dermate is verslechterd qua gezondheid waardoor hij niet meer kan werken terwijl hij dit daarvoor wel heeft gedaan en de motivatie heeft om weer z.s.m te revalideren en re-integreren.
8nnemiek schreef:Een te hoog inkomen, daar heeft vriendlief ook 'last' van, maar dan houd je toch zeker nog genoeg over per maand lijkt me? Ik kan me niet voorstellen dat iemand pakweg duizend euro kwijt is aan vaste lasten, tenzij je echt een flink huurhuis hebt of maandelijks veel hypotheek wil afbetalen.
Ik ken trouwens ook genoeg mensen met uitkering die wel elke avond kunnen gaan uiteten en geld hebben voor een dikke auto.. Maar dan klopt er gewoon iets niet. Met bijstand heb je daar gewoon geen geld voor.
Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die gewoon nog een spaarcentje hebben waarmee ze hun paard betalen. Als je genoeg bezuinigd op eten, gas/water/elektra en verder niet uitgaat en buiten de deur eet dan is dat wel te doen van die 600 euro.
8nnemiek schreef:xxCYNNxx schreef:Als je spaargeld hebt, kom je niet eens in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Die moet je dan eerst 'opeten'' ...zelfde geld voor een koophuis, vakantiehuis.
Volgens mij mag je 5000 euro aan bezit hebben voor de bijstand, toch? Daar kun je best een paar jaar een paard van betalen.
sloffiee schreef:Nu we het toch over uitkeringen hebben... Hoe zit het met al die asielzoekers etc ze krijgen alles van huis tot auto en andere dingen zouden wij als eigen burgers niet iets luxe mogen hebben ? vind het een beetje cru om te gaan zeggen van met een uitkering heb je geen recht op een paard of iets anders niet iedereen kiest voor een uitkering
verootjoo schreef:sloffiee schreef:Nu we het toch over uitkeringen hebben... Hoe zit het met al die asielzoekers etc ze krijgen alles van huis tot auto en andere dingen zouden wij als eigen burgers niet iets luxe mogen hebben ? vind het een beetje cru om te gaan zeggen van met een uitkering heb je geen recht op een paard of iets anders niet iedereen kiest voor een uitkering
Say what?? Dat is echt echt echt niet waar hoorweet niet waar voor beeld jij van asielzoekers hebt? Maar die krijgen echt geen huis en een auto
een dak ja... Zelfs over bed, bad en brood wordt nog gediscussieerd...
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet waarom mensen graag naar anderen kijken. Wees blij met wat je zelf hebt, dat je ervoor kan werken en dat je jezelf in je levensonderhoud kan voorzien. Besef dat dat een voorrecht is, en ga niet oordelen over mensen die het anders doen.
Het kan me eerlijk gezegd geen barst schelen dat andere mensen uitkering krijgen, de hoogte ervan en of ze er wel of geen paard van kunnen betalen. Ik ben blij met mn eigen inkomen en leven (en nee, ik heb geen paard)
8nnemiek schreef:xxCYNNxx schreef:Als je spaargeld hebt, kom je niet eens in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Die moet je dan eerst 'opeten'' ...zelfde geld voor een koophuis, vakantiehuis.
Volgens mij mag je 5000 euro aan bezit hebben voor de bijstand, toch? Daar kun je best een paar jaar een paard van betalen.
Selina schreef:Dat aan bezit is dus alles he.
Je auto die zij ineens 2000 meer schatten, een spaarrekening van een dochter onder de 18.
Een spaarrekening waar je zelf geen eens bij kan omdat die op slot is. Zit je zo over heen.
Wij waren 'te rijk' terwijl we dus niet eens aan sommige dingen konden komen wat volgens hun inkomsten was.