Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolien87 schreef:In vliegtuigen kun je toch ook altijd zien hoe hoog en snel je vliegt op zo'n scherm? Het moet toch wel iemand opgevallen zijn dat de hoogte wel heel snel minder werd.
Steef schreef:Volgens mij hebben Dennis en Valerio hier een keer een item over gemaakt. Gingen ook in een cabine met weinig zuurstof zitten, Dennis raakte toen volgens mij ook volledig in de war
Edit: linkje http://youtu.be/7ySTY4HiQks
N0a schreef:Jolien87 schreef:In vliegtuigen kun je toch ook altijd zien hoe hoog en snel je vliegt op zo'n scherm? Het moet toch wel iemand opgevallen zijn dat de hoogte wel heel snel minder werd.
Dat systeem wat jij bedoelt, met voor en achter camera zicht etc. Dat is volgens mij alleen in de grote internationale vluchten.
Bij een snelle daling merk je het enorm, tenminste ik wel. Krijg dan altijd een soort luchtbellen in mijn holtes die op mijn kies gaan drukken. Bij langzame daling merk ik niet veel, behalve soms dichte oren.
Ik verwacht dus dat die mensen wel hebben meegemaakt dat ze gingen dalen, maar er waarschijnlijk geen paniek was. In het vliegtuig denk je toch altijd maar "de piloot zal het wel weten"?
Danique schreef:Cinnepin schreef:Ja is ook een aircrash investigation van..Maar als je zo'n groot ding zo ziet gaan door de lucht, maakt dat wel indruk...
Ging die echt met de neus omhoog ----> zo door de lucht? Of viel hij recht naar beneden? Wat een raar idee...
Dominique_96 schreef:De term voor wat er gebeurt als luchtdruk wegvalt heet hypoxie. Je krijgt dan inderdaad niet voldoende zuurstof meer waardoor je bijvoorbeeld hele simpele dingen als bijvoorbeeld een kinderpuzzel oplossen niet meer kunt doen. Moet je je voorstellen hoe moeilijk een vliegtuig bedienen dan kan zijn. Daarna raak je natuurlijk ook bewusteloos.
Is verder wel heel interessant om te googlen trouwens.
Captain schreef:Dominique_96 schreef:De term voor wat er gebeurt als luchtdruk wegvalt heet hypoxie. Je krijgt dan inderdaad niet voldoende zuurstof meer waardoor je bijvoorbeeld hele simpele dingen als bijvoorbeeld een kinderpuzzel oplossen niet meer kunt doen. Moet je je voorstellen hoe moeilijk een vliegtuig bedienen dan kan zijn. Daarna raak je natuurlijk ook bewusteloos.
Is verder wel heel interessant om te googlen trouwens.
In de cockpit bevind zich een zuurstoftank voor de piloten. Die hebben dus een lange tijd zuurstof om het toestel in veiligheid te brengen.