Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:43

Ja en wat er dan gebeurt met je, heeft een naam, alleen ben ik die even vergeten en ik kan het zo snel ook even niet vinden.

Feit is dat je helemaal in de war raakt en daarna langzaam wegzakt.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:43

*Komt onder steen vandaan*

Klopt als de luchtdruk wegvalt is er geen zuurstof meer. er zullen dan zuurstof maskers naar beneden komen. maar deze geven enkel voor een paar minuten zuurstof. daarna kom je zonder zuurstof in een bewusteloosheid toestand.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:46

Als ik vlieg merk ik altijd wel als de daling word ingezet.
Me oren gaan gelijk irritant doen.
Ook dit wordt langzaam ingezet.
En je ziet de bergen misschien ook dichterbij komen als je bij het raampje zit?

Hoop het echt niet voor deze mensen dat ze het 8 minuten lang hebben mee gemaakt.
vreselijk allemaal :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:50

In vliegtuigen kun je toch ook altijd zien hoe hoog en snel je vliegt op zo'n scherm? Het moet toch wel iemand opgevallen zijn dat de hoogte wel heel snel minder werd.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:51

judith__ schreef:
*Komt onder steen vandaan*

Klopt als de luchtdruk wegvalt is er geen zuurstof meer. er zullen dan zuurstof maskers naar beneden komen. maar deze geven enkel voor een paar minuten zuurstof. daarna kom je zonder zuurstof in een bewusteloosheid toestand.

12 minuten om precies te zijn.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:56

Jolien87 schreef:
In vliegtuigen kun je toch ook altijd zien hoe hoog en snel je vliegt op zo'n scherm? Het moet toch wel iemand opgevallen zijn dat de hoogte wel heel snel minder werd.

Dat systeem wat jij bedoelt, met voor en achter camera zicht etc. Dat is volgens mij alleen in de grote internationale vluchten.

Bij een snelle daling merk je het enorm, tenminste ik wel. Krijg dan altijd een soort luchtbellen in mijn holtes die op mijn kies gaan drukken. Bij langzame daling merk ik niet veel, behalve soms dichte oren.

Ik verwacht dus dat die mensen wel hebben meegemaakt dat ze gingen dalen, maar er waarschijnlijk geen paniek was. In het vliegtuig denk je toch altijd maar "de piloot zal het wel weten"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:58

Las dat ze weer verder gingen , alles verpulverd de slachtoffers ook. Het grootste deel wat ze tot nu toe gevonden hadden was ter grootte van een aktetas

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:00

Was het ook niet zo dat bij bepaalde storingen volgens de voorschriften sowieso gedaald moet worden? Dat hoeft natuurlijk niet altijd alarmbellen te laten rinkelen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:12

Volgens mij hebben Dennis en Valerio hier een keer een item over gemaakt. Gingen ook in een cabine met weinig zuurstof zitten, Dennis raakte toen volgens mij ook volledig in de war

Edit: linkje http://youtu.be/7ySTY4HiQks

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:20

Jolien87 schreef:

Dat heeft dit vliegtuig type niet ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:22

Steef schreef:
Volgens mij hebben Dennis en Valerio hier een keer een item over gemaakt. Gingen ook in een cabine met weinig zuurstof zitten, Dennis raakte toen volgens mij ook volledig in de war

Edit: linkje http://youtu.be/7ySTY4HiQks

volgens mij is hij nogsteeds in de war :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:38

N0a schreef:
Jolien87 schreef:

Dat systeem wat jij bedoelt, met voor en achter camera zicht etc. Dat is volgens mij alleen in de grote internationale vluchten.

Bij een snelle daling merk je het enorm, tenminste ik wel. Krijg dan altijd een soort luchtbellen in mijn holtes die op mijn kies gaan drukken. Bij langzame daling merk ik niet veel, behalve soms dichte oren.

Ik verwacht dus dat die mensen wel hebben meegemaakt dat ze gingen dalen, maar er waarschijnlijk geen paniek was. In het vliegtuig denk je toch altijd maar "de piloot zal het wel weten"?

Ook tijdens simpele vluchten naar Londen met Easyjet kon je dit zien.

Maar thanks voor de opheldering Steffii. Ik dacht dat dit standaard was.

SAKKIA

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:41

Ik heb ook bij een aantal vluchten dat systeem gezien! Vond dat dus altijd wel interessant :j Dit wordt dan trouwens gewoon getoond op de tv schermen, die voorin en (2 keer soms) halverwege het vliegtuig hangen.
Leuker was natuurlijk gewoon als er iets leuks te zien was :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:42

we mogen er toch stiekum wel vanuit gaan dat de passagiers die 8 minuten niet bewust meegemaakt hebben? Anders waren er toch wel SMS, telefoontjes of Whatsappjs gepleegd/gestuurd?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:43

Dan moet je wel netwerk hebben en meestal heb je dat niet

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:44

Nou ja dat ligt er maar net aan. Het kan best zijn dat ze daar helemaal geen bereik hebben. Wat gezien het gebied waar ze neergekomen zijn helemaal geen raar idee is ;)

Volgens mij zijn de telefoontjes die gepleegd zijn tijdens 9-11 ook met een vliegtuig telefoon gemaakt en niet zozeer alleen met mobieltjes.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:48

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:10

Mij staat de Bijlmer ramp nog bij. Ik was nog erg jong en ik reed met mijn ouders en zus op de snelweg in die buurt.
Ik weet nog dat mijn vader een vliegtuig aanwees en zei : *dat vliegtuig vliegt wel erg raar*. Hij vloog toen verticaal door de lucht en was dus zijn motoren al kwijt.
Ik heb dus dat vliegtuig vlak voor de ramp zien vliegen.
Een aantal minuten later hoorde we op de radio dat de Bijlmer was ingevlogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:17

Oude taxi chauffeur zag dat ook , die is later naar Friesland gekomen. Bizar was dat , ik was nog baby maar als ik die beelden achteraf kijk

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:20

Ja is ook een aircrash investigation van..Maar als je zo'n groot ding zo ziet gaan door de lucht, maakt dat wel indruk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:22

Cinnepin schreef:
Ja is ook een aircrash investigation van..Maar als je zo'n groot ding zo ziet gaan door de lucht, maakt dat wel indruk...

Ging die echt met de neus omhoog ----> zo door de lucht? Of viel hij recht naar beneden? Wat een raar idee...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:37

De term voor wat er gebeurt als luchtdruk wegvalt heet hypoxie. Je krijgt dan inderdaad niet voldoende zuurstof meer waardoor je bijvoorbeeld hele simpele dingen als bijvoorbeeld een kinderpuzzel oplossen niet meer kunt doen. Moet je je voorstellen hoe moeilijk een vliegtuig bedienen dan kan zijn. Daarna raak je natuurlijk ook bewusteloos.
Is verder wel heel interessant om te googlen trouwens.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:45

Danique schreef:
Cinnepin schreef:

Ging die echt met de neus omhoog ----> zo door de lucht? Of viel hij recht naar beneden? Wat een raar idee...

1 vleugel boven, andere beneden..dus gekanteld zeg maar

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:49

Dominique_96 schreef:
De term voor wat er gebeurt als luchtdruk wegvalt heet hypoxie. Je krijgt dan inderdaad niet voldoende zuurstof meer waardoor je bijvoorbeeld hele simpele dingen als bijvoorbeeld een kinderpuzzel oplossen niet meer kunt doen. Moet je je voorstellen hoe moeilijk een vliegtuig bedienen dan kan zijn. Daarna raak je natuurlijk ook bewusteloos.

In de cockpit bevind zich een zuurstoftank voor de piloten. Die hebben dus een lange tijd zuurstof om het toestel in veiligheid te brengen.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 14:56

Captain schreef:
Dominique_96 schreef:

In de cockpit bevind zich een zuurstoftank voor de piloten. Die hebben dus een lange tijd zuurstof om het toestel in veiligheid te brengen.

Zoals Lous zei, 12 minuten. En is er eenmaal geen zuurstoftoevoer meer, ben je na een paar minuten weg.