Vjestagirl schreef:En een natuurlijke afspeenleeftijd van 7 jaar?! Sorry hoor, maar nee.
Zit je daar in groep vijf met je beker moedermelk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djinnie schreef:@Ryder: bedankt! Maar ik voel me niet beledigd. Ik schrijf alleen dat ik de reacties in dit topic niet uitnodigend vind om te reageren. Terwijl je voor een discussie niet alleen maar 1 zijde kunt hebben, toch? Wij slapen samen, ik voed mijn dochter zolang zij daar behoefte aan heeft en ik me er ook goed bij voel, ik draag mijn kinderen. En dat blijf ik doen, al zou heel bokt op de kop staan.
Diane65 schreef:De applausgeneratie die zometeen aan mijn bed moet staan als ik oud en bejaard in een verzorgingshuis lig, daar hou ik mijn hart voor vast.
Air schreef:Sammie schreef:Ik dacht heel even dat dat ene stukje sarcastisch was bedoeld, maar ik vrees dat ze het stikserieus menen
Hoe ben ik ooit mijn jeugd doorgekomen zónder krijspaleis...
Als ik jou was zou ik in krijstherapie gaan
BaileyMix schreef:Nee, niet als de ouders al een standje geven nee. Maar als het kind echt hinderlijk bezig is en de ouders zeggen er niks van... Tja iemand moet die monsters dan tot orde roepen toch!
Air schreef:Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/
Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.
Citaat:Gelukkig heb ik na de komst van onze derde een limousinehoofd ontwikkeld. Zo ideaal! Ik heb een doorzichtig raam in mijn hoofd, dat ik dicht kan schuiven zodat ik ben afgesloten van het geluid. Ik zie alles, maar het volume komt niet meer binnen.
StalNollie schreef:meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen, en nog verwarrend voor een kind ook nog. 1 op 1 en niet meerder om zo'n kind heen
wat ik zie bij jo frost en ik ben heus niet tegen alles hoor, maar ik zie vaak kindjes waarbij eerdere signalen worden gemist. vorige week goed voorbeeld dat jongetje kwam echt aandacht en liefde tekort. en zocht dit op bij zijn moeder en vooral in de nacht, omdat kinderen dan veel verwerken. kind word zonder pardon weggestuurd en krijgt nog de volle laag ook nog, en hij mag op de trap nadenken over de situatie!!! erg sneu dit jongetje had alleen een arm om zich heen nodig.
Shadow0 schreef:BaileyMix schreef:Nee, niet als de ouders al een standje geven nee. Maar als het kind echt hinderlijk bezig is en de ouders zeggen er niks van... Tja iemand moet die monsters dan tot orde roepen toch!
Nee hoor, dat hoeft niet. Belangrijker: het heeft totaal geen zin en werkt vermoedelijk alleen maar averechts: het roept zowel bij kind als ouders vermoedelijk eerder ergernis en verzet op... Reactie van obstinate kinderen en ouders is dan eerder om het nog eens te doen. En van een ordinaire scheldpartij over en weer wordt de sfeer en beschaving ook niet beter.
Soms is het beste wat je kunt doen gewoon loslaten en je er niet aan ergeren. Je wel ergeren verandert de situatie namelijk niet ten goede, kost energie, verpest je eigen humeur en kan maken dat de zaken alleen maar verder escaleren.