Stop Jo Frost?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:15

Vjestagirl schreef:
En een natuurlijke afspeenleeftijd van 7 jaar?! Sorry hoor, maar nee.

Zit je daar in groep vijf met je beker moedermelk :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:15

djinnie schreef:
@Ryder: bedankt! Maar ik voel me niet beledigd. Ik schrijf alleen dat ik de reacties in dit topic niet uitnodigend vind om te reageren. Terwijl je voor een discussie niet alleen maar 1 zijde kunt hebben, toch? Wij slapen samen, ik voed mijn dochter zolang zij daar behoefte aan heeft en ik me er ook goed bij voel, ik draag mijn kinderen. En dat blijf ik doen, al zou heel bokt op de kop staan. ;)

Ik heb dat inderdaad te sterk geformuleerd, waarvoor excuses. Daarnaast dacht ik te lezen dat je de discussie niet prettig vond omdat je je aangesproken voelde, maar dan heb ik me vergist (gelukkig)!

Gelijk heb je: doen wat jij wilt. Ik ben momenteel zelf zwanger en merk nu al in hoeverre mensen hun mening geven over dingen. Ik begrijp heel goed dat mensen dat goed bedoelen, maar soms is het heel verwarrend (of ronduit vervelend, als ik ergens anders zelf heel anders over denk. Maar dat houd ik maar voor me op dat soort momenten :P ).

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:16

Bovendien voel ik ook passief-agressief de borstvoedingsterroristen naar boven komen in dat prachtige stukje....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:16

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. :')

Daarnaast mistte ik inderdaad ook dingen uit de aflevering, ja, dat is lekker makkelijk! Maar dat heet geen alternatief bieden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:17

BaileyMix schreef:
Bovendien voel ik ook passief-agressief de borstvoedingsterroristen naar boven komen in dat prachtige stukje....

Haha ja inderdaad! Zo tussen neus en lippen door, maar wel heel duidelijk aanwezig.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:17

Maarree.. wat is in hemelsnaam een krijspaleis? :+

vuurneon

Re: Stop Jo Frost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:18

De supermarkt bij BaileyMix :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:19

Het prachtige ''gezang'' van ''zeer goed opgevoede'' kinderen.
Blijkbaar moet krijsen een volledig normale manier van communiceren zijn voor een kind?

Vandaar die gilwedstrijdjes in mijn vorige wijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:19

Slina schreef:

Indoorspeeltuin?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:24

vuurneon schreef:
De supermarkt bij BaileyMix :D

:)) Ik vrees het..!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:25

Keet schreef:
Slina schreef:

Indoorspeeltuin?

Vind ik krijspaleis toch een leukere benaming :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:26

Ik dacht heel even dat dat ene stukje sarcastisch was bedoeld, maar ik vrees dat ze het stikserieus menen :')

Hoe ben ik ooit mijn jeugd doorgekomen zónder krijspaleis... ;(

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:27

Keet schreef:
Slina schreef:

Indoorspeeltuin?

Wel eens in de tunfun geweest? aaarrrghhh!

vuurneon

Sammie schreef:
Ik dacht heel even dat dat ene stukje sarcastisch was bedoeld, maar ik vrees dat ze het stikserieus menen :')

Wat dacht je van je ouders? Geen wandelcoach, geen prof kok :')

Keet

jorretje schreef:

Nee, mag jij met Gup heen :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:28

De applausgeneratie die zometeen aan mijn bed moet staan als ik oud en bejaard in een verzorgingshuis lig, daar hou ik mijn hart voor vast. De kinderen van tegenwoordig worden als halve heiligen opgevoed. Alles mag, alles kan. Maar soms ook tot dat de ouders er zelf last van krijgen, dan is een tik ook zo uitgedeeld. Lekker inconsequent opvoeden. Tja... Kinderen heb ik niet, nooit gewild, maar paarden wel. En zoals je met je paard(en) omgaat zou je ook met je kinderen om moeten gaan en dat is wat Jo Frost doet. Duidelijke grenzen aan geven en nee is nee, ja is ja en geen discussie over mogelijk. Simpel zat. Maakt het voor de kinderen ook heel prettig want ze weten waar ze aan toe zijn. En geeft ze ook gelijk incasseringsvermogen want ze krijgen vaker nee te horen en een sociale antenne, want ze leren ook rekening te houden met een ander. Dusssss...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:29

Diane65 schreef:
De applausgeneratie die zometeen aan mijn bed moet staan als ik oud en bejaard in een verzorgingshuis lig, daar hou ik mijn hart voor vast.

'Wat knap dat jij mij een schone inco geeft!!' En 'wat heb jij mijn drinken toch knap in mijn lekvrije beker gedaan en o wat geweldig dat jij zelf de gordijnen open hebt gedaan zonder dat ik daar apart voor op het belletje hoefde te drukken' 'ach lieverd, je bent mij nu al 3 keer vergeten naar de wc te brengen vandaag, maar geeft niets hoor want je bent gewoon de beste!' Applaus!
:')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-03-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:30

Keet schreef:
jorretje schreef:

Nee, mag jij met Gup heen :D

-O- oliebol ik dacht dat ik daar nooooiiiiit meer heen hoefde!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:31

Sammie schreef:

Als ik jou was zou ik in krijstherapie gaan :j

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:32

Air schreef:
Sammie schreef:

Als ik jou was zou ik in krijstherapie gaan :j

eens! Mag je gezellig met mij en Gup van Keet mee naar de tunfun strakjes!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:35

Thanks ;( Dat heb ik wel nodig. Ben gelijk depri nu.. Altijd al gedacht dat ik wat miste in mijn jeugd.. Nu weet ik eindelijk wat het is.. Een krijspaleis *snif*

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:39

BaileyMix schreef:
Nee, niet als de ouders al een standje geven nee. Maar als het kind echt hinderlijk bezig is en de ouders zeggen er niks van... Tja iemand moet die monsters dan tot orde roepen toch!

Nee hoor, dat hoeft niet. Belangrijker: het heeft totaal geen zin en werkt vermoedelijk alleen maar averechts: het roept zowel bij kind als ouders vermoedelijk eerder ergernis en verzet op... Reactie van obstinate kinderen en ouders is dan eerder om het nog eens te doen. En van een ordinaire scheldpartij over en weer wordt de sfeer en beschaving ook niet beter.

Soms is het beste wat je kunt doen gewoon loslaten en je er niet aan ergeren. Je wel ergeren verandert de situatie namelijk niet ten goede, kost energie, verpest je eigen humeur en kan maken dat de zaken alleen maar verder escaleren.

Air schreef:
Ik ben heel benieuwd wat jullie van het alternatief vinden wat ze aanbieden:
http://liefdevol-opgroeien.nl/media/jo- ... an-anders/

Ik vind er bepaalde dingen van maar zeg nog even niets omdat ik benieuwd ben hoe anderen dit vinden.

Ik denk dat we het daar wel over eens zijn :) Ik denk niet dat het de problemen aanpakt die het aan moet pakken. (Maar... het kan natuurlijk wel zijn dat het voor sommige ouders beter past omdat het hun stijl is. Dat mag. Daar heb ik geen moeite mee.)

Ik vind krijspaleis eng - maar neem kinderen van harte af en toe mee naar een bos ofzo waar ze inderdaad ongestoord kunnen rennen en schreeuwen, want dat hoort wel gewoon bij kind zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:44

Ik googelde eens op 'krijspaleis' en leerde spontaan een nieuw mamabegrip, het -let op- Limousinehoofd. 8-)

Citaat:
Gelukkig heb ik na de komst van onze derde een limousinehoofd ontwikkeld. Zo ideaal! Ik heb een doorzichtig raam in mijn hoofd, dat ik dicht kan schuiven zodat ik ben afgesloten van het geluid. Ik zie alles, maar het volume komt niet meer binnen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:44

StalNollie schreef:
meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen, en nog verwarrend voor een kind ook nog. 1 op 1 en niet meerder om zo'n kind heen

wat ik zie bij jo frost en ik ben heus niet tegen alles hoor, maar ik zie vaak kindjes waarbij eerdere signalen worden gemist. vorige week goed voorbeeld dat jongetje kwam echt aandacht en liefde tekort. en zocht dit op bij zijn moeder en vooral in de nacht, omdat kinderen dan veel verwerken. kind word zonder pardon weggestuurd en krijgt nog de volle laag ook nog, en hij mag op de trap nadenken over de situatie!!! erg sneu dit jongetje had alleen een arm om zich heen nodig.

Dan heb je niet goed gekeken. Jo legde juist uit dat Scott dat gedrag vertoonde omdat hij dan eindelijk positieve aandacht kreeg, en dat zijn moeder ervoor moest zorgen dat ze leuke dingen met hem deed en positief was op normale momenten, zodat hij daar niet snachts om hoefde te komen vragen.

Ik ben absoluut niet voor een Spartaanse opvoeding, maar dit zie ik tot op heden nog totaal niet bij Jo Frost. Ik heb ook dit hele topic doorgelezen op zoek naar een goed argument "tegen" haar, maar ik heb nog niets steekhoudends kunnen vinden.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-03-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:46

Shadow0 schreef:
BaileyMix schreef:
Nee, niet als de ouders al een standje geven nee. Maar als het kind echt hinderlijk bezig is en de ouders zeggen er niks van... Tja iemand moet die monsters dan tot orde roepen toch!

Nee hoor, dat hoeft niet. Belangrijker: het heeft totaal geen zin en werkt vermoedelijk alleen maar averechts: het roept zowel bij kind als ouders vermoedelijk eerder ergernis en verzet op... Reactie van obstinate kinderen en ouders is dan eerder om het nog eens te doen. En van een ordinaire scheldpartij over en weer wordt de sfeer en beschaving ook niet beter.

Soms is het beste wat je kunt doen gewoon loslaten en je er niet aan ergeren. Je wel ergeren verandert de situatie namelijk niet ten goede, kost energie, verpest je eigen humeur en kan maken dat de zaken alleen maar verder escaleren.

Dat hoeft dus wél, ik heb namelijk last van dat kind. Ik hoef het niet te tolereren dat er één of ander krijsend, schoppend en slaand mormel in mijn buurt komt en mijn oren pijnigt. En als de ouders op dat moment besluiten dat ze de verantwoordelijkheid om op te voeden toch niet zo leuk vinden, dan moet iemand anders het doen! Of kind en/of ouders dat vervelend vinden zal me aan m'n reet roesten natuurlijk...