Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:nontie schreef:En wat nou dan als je fysiek bent afgekeurd (heb ooit gesolliciteerd bij politie, maar afgewezen door chronische knieblessure).
Ik kan geen fysiek werk doen, dus ook niet in bijvoorbeeld een verzorgingstehuis.
Ik doe een administratieve opleiding zodat ik mijn knie niet belast.
Ze kunnen mij toch niet dwingen mijzelf nog meer 'kapot' te maken.
Defensie is meer dan alleen kanonnenvlees![]()
Sleutelen of de voorraden bijhouden, administratie, hospik ed
Of anders the 5th
Sizzle schreef:Zoolgangster schreef:Nee hoor, mijn man kon "mooi" opdraven toen hij al studeerde (universiteit) omdat hij geen uitstel meer kreeg. (Traject MAVO HAVO VWO, werken en studeren.)
Weg studie, want daarna ging hij maar werken... anders zou hij nooit meer aan de bak komen.
Dan had hij zelf ook een mooie studievertragingbingebouwd
unihorses schreef:achtelijk, ik wil niet voor dit land vechten, ik ben dit land namelijk al heel lang spuug en spuug zat. en dan moet ik maar verplicht in dienstplicht? ja daaaaaaaaag waar haal ik die tijd vandaan? studeren, 2 paarden , werk , jong oranje .. ik kan niet zomaar even een half jaar in mijn leven opgeven een half jaar is heel heel veel!
jongeren heropvoeden ja zorg dat jongeren dan naar school kunnen dus stop niet met de stufi ipv ze het leger in te schoppenheb een beetje t idee dat je nu wordt gestimuleerd geen goede educatie te hebben en dan maar het leger in.. hoe kan dit in godsnaam nou niet voor studievertraging zorgen?
als ze dit doen is het dikke doei, ik ben geen een land of iemand anders trouw enkel mezelf. ik zal ook alleen vechten voor mezelf ( en me paarden ) maar nooit voor dit malle land deze verzameling van vluchtelingen en buitenlanders want wat is nederland nu eigenlijk ? ik voel me eerlijk gezecht haast allochtoon in nederland ...
BaileyMix schreef:Het mooie is wel dat het merendeel dat hier roept "JA VOER MAAR IN STELLETJE WATJES, GEEN RESPECT HEBBEN ZE MEER BLABLA" sowieso buiten de eventuele regeling zou vallen of zich verschuilt achter het "Ja maar ik heb een kind/ben zwanger" gezeik. Even met kind laten schoppen en je bent er vanaf dus?
Finliox schreef:BaileyMix schreef:Het mooie is wel dat het merendeel dat hier roept "JA VOER MAAR IN STELLETJE WATJES, GEEN RESPECT HEBBEN ZE MEER BLABLA" sowieso buiten de eventuele regeling zou vallen of zich verschuilt achter het "Ja maar ik heb een kind/ben zwanger" gezeik. Even met kind laten schoppen en je bent er vanaf dus?
Dit dus. Voor die "asociale" jeugd is het goed, maar ik ben te zwak/te ziek/zwanger/te oud. Pfft.
BaileyMix schreef:Het mooie is wel dat het merendeel dat hier roept "JA VOER MAAR IN STELLETJE WATJES, GEEN RESPECT HEBBEN ZE MEER BLABLA" sowieso buiten de eventuele regeling zou vallen of zich verschuilt achter het "Ja maar ik heb een kind/ben zwanger" gezeik. Even met kind laten schoppen en je bent er vanaf dus?
ThirzaXinge schreef:wat ben ik blij dat ik 14 ben, ik heb al een hekel aan dit land en dan moet ik er ook nog voor vechten, ja dikke doei![]()
wat een achterlijk idee zeg, we leven in 2015 niet in de middeleeuwen.
nu zou ik zoiezo afgekeurd worden doordat ik soms kortsluiting krijg als iets echt moet, maar ook als ik dat niet had zou ik het voor geen miljoen doen.
BaileyMix schreef:Kijk, ik zou momenteel ook best tekenen hoor. Maar dan verwacht ik wél bij terugkomst dat de staat wat voor mij terug doet: Mijn gewone, gewenste opleiding bekostigen bijvoorbeeld. Aangezien dat niet het geval is, ben ik ook gekke Henkie niet en steek ik liever dat half jaar in iets dat nuttig is voor mijzelf en niet voor de overheid.
BaileyMix schreef:Kijk, ik zou momenteel ook best tekenen hoor. Maar dan verwacht ik wél bij terugkomst dat de staat wat voor mij terug doet: Mijn gewone, gewenste opleiding bekostigen bijvoorbeeld. Aangezien dat niet het geval is, ben ik ook gekke Henkie niet en steek ik liever dat half jaar in iets dat nuttig is voor mijzelf en niet voor de overheid.
ThirzaXinge schreef:nu zou ik zoiezo afgekeurd worden doordat ik soms kortsluiting krijg als iets echt moet, maar ook als ik dat niet had zou ik het voor geen miljoen doen.
BaileyMix schreef:Het gaat er meer om dat de overheid van ons verwacht dat wij ons inzetten voor de maatschappij, terwijl zij zelf totaal niks nada doet voor wie dan ook in de maatschappij. Ouderen, zieken, jonge gezinnen, studenten, werkelozen krijgen niks geen hulp meer, leger wegbezuinigd, iedereen betaald zich driedubbel blauw en wat krijgen we aan het eind van de rit te horen? Een half jaar dienstplicht, 'want je moet eens iets overhebben voor de maatschappij'. Nee, dank je, gekkies.