Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Heb even gezocht op NPO naar de aflevering van Je Zal Het Maar Zijn waarin oa een kind van 2 verstandelijk beperkte mensen zit:
http://www.npo.nl/je-zal-het-maar-zijn/ ... =995971782
Hierin kun je goed zien wat het met een kind doet.
Zelf heb ik een autosomaal erfelijke aandoening die heel simpel gezegd zorgt dat de natuurlijke afweer tegen kankercellen ontbreekt.
Kans is dus 50% dat een kind van mij dat ook krijgt en aangezien ik de 3e generatie op rij ben en zelf kanker heb gehad en vrijwel zeker weer kanker ga krijgen heb ik de familielijn hier gestopt.
Wil een kind niet opzadelen met deze afwijking, maar ook niet met en zieke ouder die wellicht voor de ogen van dat kind overlijdt, zoals mij is gebeurt.
Daarnaast ben ik psychisch gewoonweg niet stabiel genoeg, maar dsat heb ik nog niet eens echt laten meewegen in de beslissing omdat ik de genafwijking al heftig genoeg vind.
lor1_1984 schreef:Zelf heb ik een autosomaal erfelijke aandoening die heel simpel gezegd zorgt dat de natuurlijke afweer tegen kankercellen ontbreekt.
Kans is dus 50% dat een kind van mij dat ook krijgt en aangezien ik de 3e generatie op rij ben en zelf kanker heb gehad en vrijwel zeker weer kanker ga krijgen heb ik de familielijn hier gestopt.
Wil een kind niet opzadelen met deze afwijking, maar ook niet met en zieke ouder die wellicht voor de ogen van dat kind overlijdt, zoals mij is gebeurt.
Daarnaast ben ik psychisch gewoonweg niet stabiel genoeg, maar dsat heb ik nog niet eens echt laten meewegen in de beslissing omdat ik de genafwijking al heftig genoeg vind.
leeneliefje schreef:_San87_ schreef:Down syndroom en zwakbegaafd is niet hetzelfde.
En het is mongoloïde.
I know, beweer ik ook niet. Had het specifiek over mensen met down's syndrome.
Wat is mongoloïde?
lor1_1984 schreef:Ik vind het zelf niet heel heftig, komt ook omdat ik al van jongs af aan 2x per jaar voor controles en consulten naar het ziekenhuis moet.
En ja, er was zeker een kinderwens, maar toen ik verder ging nadenken dan 'ik wil een kind' besefte ik waar ik dat kind mee opzadel.
gohya schreef:Ze is dol op kinderen en kan supergoed met kinderen omgaan.Ze is ook voorzichtig met kinderen/baby's en kinderen zijn ook dol op haar.Zij zou heel goed kinderen kunnen opvoeden,ondanks haar lage IQ.
Goof schreef:gohya schreef:Ze is dol op kinderen en kan supergoed met kinderen omgaan.Ze is ook voorzichtig met kinderen/baby's en kinderen zijn ook dol op haar.Zij zou heel goed kinderen kunnen opvoeden,ondanks haar lage IQ.
Dat is ze gek is op kinderen en zij op haar wil nog niet zeggen dat je kunt opvoeden.
Bij opvoeden komen ook dingen als plannen, verantwoordelijkheid en financiële aspecten kijken.
Goof schreef:gohya schreef:Ze is dol op kinderen en kan supergoed met kinderen omgaan.Ze is ook voorzichtig met kinderen/baby's en kinderen zijn ook dol op haar.Zij zou heel goed kinderen kunnen opvoeden,ondanks haar lage IQ.
Dat is ze gek is op kinderen en zij op haar wil nog niet zeggen dat je kunt opvoeden.
Bij opvoeden komen ook dingen als plannen, verantwoordelijkheid en financiële aspecten kijken.