Susan88 schreef:Ik ben ook niet blij met deze regeling.
Mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader verdient modaal en mijn moeder niet erg veel, maar mijn vader zal waarschijnlijk niet meebetalen aan de studie. Mijn moeder heeft gespaard voor het collegegeld. Helaas moet ik voor de studie uit huis. Ik heb dan wel het geluk dat ik een technische studie (Werktuigbouwkunde of civiele techniek) ga doen. (Waarschijnlijk) heb ik dan snel na mijn studie een goed betaalde baan. Ik vind het alleen geen prettig idee om daarna met een aardige schuld te zitten.
Ik vind het alleen erg raar dat mensen meer MBO'ers in de maatschappij willen. Wetenschap is zo belangrijk. Waarom zou je dat ontmoedigen? Door wetenschap komt er veel vooruitgang en kunnen we misschien nog wat langer van het leven genieten op aarde of ergens anders in het helal (leven van de mensheid niet per individu). Ook zullen er door de wetenschap steeds meer MBO'ers vervangen worden door robots of andere machines.
Wel vind ik dat meer mensen beta-studies zouden moeten doen. Kunst, ruïnes, geloof oid zijn allemaal leuk en aardig, maar helpen de maatschappij niet echt verder vind ik. Hiermee wil ik niemand beledigen, maar dit is hoe ik het zie.
Ga je toevallig naar de TU Delft?