Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:02

Rebeccaa schreef:
muntdrop schreef:
Ik vind het een beetje vreemd, ov is voor iedereen, maar vooral voor mijzelf en mensen die door een beperking of handicap of wat dan ook een extra stoel hebben horen er niet thuis :').

Ben benieuwd wat je mening is als jij ooit zelf een handicap oploopt.

Ze bedoeld het juist sarcastisch.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:03

minikatje!! whahahaha! Stel je toch voor joh!!!

_O- _O- _O-

dan zou ik echt van mn stoel rollen

*oh! zitplaats vrij!*

Magrathea

Rebeccaa schreef:
muntdrop schreef:
Ik vind het een beetje vreemd, ov is voor iedereen, maar vooral voor mijzelf en mensen die door een beperking of handicap of wat dan ook een extra stoel hebben horen er niet thuis :').

Ik denk dat muntdrop meer "uit naam" sprak van de haters hier :j

linnnh

Ayasha schreef:
linnnh schreef:
Ik zit heel eerlijk ook liever alleen, maar heb dan weer niet het lef om mijn tas naast me op een stoel te zetten en naar buiten te kijken alsof ik mensen niet zie/hoor, toch iets met normen en waarden denk ik. :')

iemand expres irriteren en daarvan genieten getuigd gelukkig wel van goede normen en waarden. :D
Het is maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt blijkbaar. :D

Hoe bedoel je dit? Ik heb de betreffende knul niet expres geirriteerd, ik hem hem alleen ergens op gewezen toch? :)

MissBmx

Rebeccaa schreef:
muntdrop schreef:

Sarcasme ......

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:04

Amaris schreef:
FNews schreef:
En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?

Nou! Joh!

Doe es wild en haal je tas van die stoel.

En blijft zo iemand dan toch staan omdat ie staan als hobby heeft (you never know!) dan doe je gewoon weer eens wild en zet je tas weer terug op de stoel.

Heb jij je avonturen voor die dag weer beleefd, want zul jij lekker slapen 's nachts :')

Jij bent zeker nooit lui? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:05

Sorry muntdrop, ben pas net wakker, mijn begrijpend lezen niveau is nog niet wakker denk ik. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:05

Nou, eens even denken.... ik ga al jaaaaaaaren met de trein. En ik haal al jaaaaaaaren mn tas weg als het druk wordt en ik vraag ook al jaaaaaren netjes "mag ik hier zitten?" als er een tas ligt. En guess what, als het dan mag zeg ik ook nog heel blij "dank je wel!"

Lui zijn doe ik thuis wel op de bank.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:06

Lui is wel een beetje een slecht excuus.
Beetje boel zelfs.

@Amaris, Snel er weer terug op. Straks zet iemand zn tas erop!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:07

muntdrop schreef:

Geen persoonlijke aanval, maar dan heeft driekwart Nederland zeker een beperking of handicap waarvoor een extra stoel nodig is. Ik vind het zeker vervelend, maar vooral in de spits zij het zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:08

Laatst zat de hele trein half vol, dus op alle bankjes zat al iemand. (Ik zit ook het liefste alleen eigenlijk haha) en toen ging ik naast een vrouw zitten en die keek me heel geërgerd aan: kan je misschien ergens anders gaan zitten?

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik wist echt even niet wat ik er mee aan moest en ben uiteindelijk maar gewoon blijven zitten. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:08

Rebeccaa schreef:
Laatst zat de hele trein half vol, dus op alle bankjes zat al iemand. (Ik zit ook het liefste alleen eigenlijk haha) en toen ging ik naast een vrouw zitten en die keek me heel geërgerd aan: kan je misschien ergens anders gaan zitten?

Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik wist echt even niet wat ik er mee aan moest en ben uiteindelijk maar gewoon blijven zitten. :')

Tegenover gaan zitten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:09

minikatje schreef:
Lui is wel een beetje een slecht excuus.
Beetje boel zelfs.

@Amaris, Snel er weer terug op. Straks zet iemand zn tas erop!

Eej wat denkte gij nou.

Ik rol natuurlijk alleen van mn stoel van het lachen als ik aan de raamkant zit he. Met de tas natuurlijk aan de gangkant.

Ben wel goed maar niet gek.

:')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:10

Ik zou haar verbaasd aankijken en vragen waarom?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:10

Rebeccaa schreef:

Ja echt wel, gewoon blijven zitten :') Vroeg ze daadwerkelijk of je ergens anders wilde zitten? Wow.
Ik zou zeggen "gaat u zelf maar ergens anders zitten"

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:13

Rebeccaa schreef:

Ik vraag dan dus gewoon, is er iets? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:14

Ja het was zo'n 2-zits zeg maar. Kijk, ik zelf denk ook weleens: waarom ga je naast mij zitten als er nog vrije plaatsen zijn, waar je alleen kan zitten? Maar er waren nu gewoon geen vrije plaatsen meer, dus dan is het toch logisch dat je naast iemand gaat zitten. Ben uiteindelijk gewoon blijven zitten, maar ik was echt even een beetje verbaasd. :') Het zou niet eens in mij op durven komen om dat te vragen. En als ik echt last heb van iemand (ik kan 's ochtends echt over mijn nek gaan van mensen die salami naast mij gaan eten haha), dan sta ik gewoon op en ga ik ergens anders zitten/ergens staan. Probleem opgelost. :D Maar ik zou nooit durven vragen of iemand ergens anders kan gaan zitten. Best wel asociaal..

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:16

Rebeccaa schreef:

Oh jezus ik zou gelijk mn deo gaan checken enzo hahahaha! Dat verwacht je toch helemaal niet! (had je je tanden wel gepoetst?)

En als je dan toch bijdehand genoeg bent (helaas ben ik dat niet) dan had je eigenlijk moeten zeggen met een poeslief gezicht "kunt u misschien zelf ergens anders gaan zitten?"

Dit was misschien die vrouw uit de Telfortreclame. Van Bentley met chauffeur naar zelf drukken op de knop.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:17

Rebeccaa schreef:

"dat kan wel maar als iedereen me dat steeds gaat vragen ben ik de gehele rit een stoelendans zonder muziek aan het doen dus liever niet."?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:26

Amaris schreef:
Rebeccaa schreef:

Oh jezus ik zou gelijk mn deo gaan checken enzo hahahaha! Dat verwacht je toch helemaal niet! (had je je tanden wel gepoetst?)

En als je dan toch bijdehand genoeg bent (helaas ben ik dat niet) dan had je eigenlijk moeten zeggen met een poeslief gezicht "kunt u misschien zelf ergens anders gaan zitten?"

Dit was misschien die vrouw uit de Telfortreclame. Van Bentley met chauffeur naar zelf drukken op de knop.

Hahaha, ik kwam echt net de douche uit, dus misschien vond ze mijn shampoo stinken?? :')

Ik ben zelf niet assertief genoeg voor zulke bijdehante opmerkingen, maar ik denk dat ik inderdaad die vrouw uit die reclame had getroffen ja. _O-

En Ayasha, die is ook leuk haha, een stoelendans zonder muziek. :))

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:29

Ik zet m'n tassen in de bus en trein eigenlijk altijd naast me. Als ik met het OV ga is het om naar/van school te gaan, dus met de nodige bagage. Weekendtas of koffer, laptoptas en handtas passen echt niet allemaal tussen mijn benen. Probeer altijd zoveel mogelijk plek te maken maar dat lukt niet altijd. Vaak vinden mensen het dan ook geen probleem als er een tas van mij bij hem/haar staat, super fijn als iemand zo meehelpt :)

Vorige week werd ik uitgescholden in de trein omdat ik zelf naast het gangpad zat en de stoel naast het raam leeg was en ik niet op wilde schuiven, maar er zaten allemaal bruine vlekken en natte plekken op. Als jij daar wilt zitten; vooral doen, liever jij als ik. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:43

mariekerocky schreef:
Ik zet m'n tassen in de bus en trein eigenlijk altijd naast me. Als ik met het OV ga is het om naar/van school te gaan, dus met de nodige bagage. Weekendtas of koffer, laptoptas en handtas passen echt niet allemaal tussen mijn benen. Probeer altijd zoveel mogelijk plek te maken maar dat lukt niet altijd. Vaak vinden mensen het dan ook geen probleem als er een tas van mij bij hem/haar staat, super fijn als iemand zo meehelpt :)

Vorige week werd ik uitgescholden in de trein omdat ik zelf naast het gangpad zat en de stoel naast het raam leeg was en ik niet op wilde schuiven, maar er zaten allemaal bruine vlekken en natte plekken op. Als jij daar wilt zitten; vooral doen, liever jij als ik. :+

Dat had ik laatst ook! (de vlekken, niet de scheldkannonade).

Als ik dan ga zitten ga ik gewoon al verzinnen wat te zeggen als iemand commentaar heeft. Is toch erg eigenlijk he...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:48

mariekerocky schreef:

Opstaan, de gene er langs laten en weer gaan zitten! Succes ermee :D zo had ik dat opgelost :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 13:56

Wauw wat een tolerantie hier! Beide kanten op... Fatsoen ontbreekt overal blijkbaar.
Rekening houden met je medemens werkt beide kanten op he!

Volgens mij heb je verschillende type mensen die de tas liever laten liggen. Je hebt natuurlijk de luie en asociale medemens, die stomweg te egoistisch is om de tas te willen weghalen. Die zeggen bij een nette vraag ook nee of doen het met een diepe zucht. Dan is er de groep die zit te dromen oid en die reageren meestal wel netjes op de vraag om de tas weg te halen.
Dan is er nog een groep, waar ik zelf jaren geleden ook onder viel: de groep met psychisch moeite met vreemden (of mensen uberhaupt!) in hun persoonlijke ruimte. Mijn ervaring is dat ook deze groep wel netjes de tas weghaalt als je vraagt. Of zoals hierboven, verzoekt om ergens anders te gaan zitten. Blijkbaar ben je dan altijd asociaal: je bent aso als je de tas laat liggen, maar ook aso als je iemand verzoekt een andere plek te zoeken (als deze er is natuurlijk! Vragen te gaan staan vind ik wel aso).
Ik vind het echt zorgelijk hoe weinig respect er is voor zulke zaken. Zelfs expres gaan treiteren komt hier voorbij. Nou, top bezig hoor! Heel sociaal!
Kan je gaan roepen dat zulke mensen maar ander vervoer moeten nemen, maar die mogelijkheid moet er dan wel zijn. Niet iedereen heeft rijke ouders, zelf een hoog inkomen of de optie om alles in dezelfde stad te doen zodat je kan fietsen.
Ook een leuke: zeggen dat ze maar in therapie moeten. Helemaal mee eens, maar HOE denk je daar te komen?? Juist, ov..... Ik heb een jaar groepstherapie gedaan in amersfoort en woonde in utrecht, maar veel mensen kwamen wel van verder weg. Ik heb zelf enorm geluk gehad met mn verzekering, heb met veel zeuren en proberen vergoeding kunnen krijgen om met de auto te gaan. Vanwege deze reden, want treinreizen kostte me veel te veel energie door alle angst en stress. Maar dat was een uitzondering, het merendeel kreeg hooguit de trein vergoed. Wat moeten die mensen dan? Ze gaan in therapie om zulke sociale angsten e.d. aan te pakken, maar de enige optie om daar te komen is het ov. Soms moest ik wel met de trein en dan liet ik ook mn tas zo lang mogelijk liggen hoor. Ik kreeg gewoon een paniekaanval als iemand dicht naast me komt. Als de trein vol raakte, nam ik heus mn tas wel weg. Ook als iemand het vroeg deed ik dat met een glimlach en vriendelijk woord. Maar als eerste mn tas al weghalen terwijl er nog 10 man een stoel met tas bezet houd? Dat deed ik niet meer want ik hoopte dan gewoon dat ze eerst iemand anders zouden vragen. Zodra het vol liep en steeds meer mensen hun tas weg moesten halen, dan haalde ik de mijne dus wel weg omdat je dan wel weet dat het onvermijdelijk is dat iemand naast je komt. Maar waarom mezelf dat aandoen wanneer het nog niet nodig is omdat er nog andere plekken zijn???

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:10

Ik moest hier even aan denken :+