M_D_H Een discussie voeren kan ook op een fatsoenlijke manier, niet meteen beginnen met rot op dan als je door je argumenten heen bent.
Ik ben hier geboren en getogen, ik ga helemaal nergens heen omdat ik vind dat Zwarte Piet wel degelijk racistisch is. Dat is mijn mening en daar heb ik ook zeker recht op, niet dan ?
Daarnaast heeft nooit iemand beweert dat jij je excuses moet aanbieden vanwege het feit dat Nederland aan slavernij heeft gedaan.
Met je vraag dragen kleurlingen een pietenpak, NEE die dragen ze niet, maar het is wel de klederdracht die de pages vroeger moesten dragen. Dus het beeld wel degelijk een slaaf uit. Ontken dat niet.
Dat jij het niet zo ziet dat het wel degelijk met de slavernij te maken heeft, betekend niet meteen dat t niet zo is. Ik heb het verhaal gewoon van beide kanten bekeken. Natuurlijk is het leuk voor de kinderen dat Sinterklaas met Zwarte Piet langs komt en cadeautjes geeft enzo. Maar moeten hierdoor grote aantallen mensen zich gediscrimineerd en beledigd voelen? Nogmaals, het is totaal niet de bedoeling van de tegenstanders van Zwarte Piet om het Sinterklaasfeest af te schaffen. Maar om het leuk te maken voor ieder mens en kind in Nederland. Ook voor degenen met een kleurtje. Is het dan moeilijk om een paar kleine aanpassingen te maken ? Voor de kinderen maakt t niet zoveel uit. Als er bij het Sinterklaasnieuws word verteld dat Piet een nieuw kleurtje heeft gekregen dan begrijpen ze het heus wel.
LEKKERGEK:
Ben jij ooit beledigd geweest door het Kwaku festival ? Voelde je je daardoor ooit gediscrimineerd ?
Kan ik me niets bij voorstellen.
Tytonidae:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar bij dat soort pieten zijn er al veranderingen doorgevoerd.. Dus dat het niet meer op de originele Zwarte Piet lijkt.
Er word zoveel geklaagd dat er nu opeens over gezeurd word door de "buitenlanders" maar het is niet alleen van deze tijd. Social media zorgt ervoor dat het zich sneller verspreid. Maar al vanaf de jaren '80 zijn er mensen die Zwarte Piet willen veranderen.
Nogmaals, het is in ieder geval niet mijn intentie om een kinderfeest te verpesten, maar ik zou het mooi vinden om het leuk te maken voor alle inwoners van Nederland. Ik zou het ook raar vinden als in 1 keer alle Pieten hun schmink eraf moeten halen en maar een andere kleur moeten krijgen. Denk dat dat ook verwarrend is voor de kinderen die iets ouder zijn en het ook wat bewuster meemaken. Maar denk aan de medemens en verander elk jaar een klein dingetje.
Ohja @ sneeuwpop: Voor mij kwam het zo over dat je dat bedoelde, maar het is dus niet zo. Hoef je niet meteen op je achterbenen te gaan staan