Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:54

Dat soort kinderen is in de meeste gevallen altijd een geheim. Er zijn weinig vrouwen die binnen hun kennissenkring gaan vertellen dat ze A) vreemd gaan en nog minder B) mogelijk zwanger zijn van die vreemdganger. Cijfers over dat soort situaties (veel gehoord is het welbekende 1 op 10 zou van een ander zijn, maar nergens op gebaseerd : http://www.nrcnext.nl/blog/2012/02/15/n ... of-moeder/) neem ik niet met een korrel, maar met een bad vol zout.

In mijn kennissenkring (en kennissenkringen zijn doorgaans groot- die van mij wel iig) ken ik wel geteld 1 vrouw die een kind heeft waarvan niet helemaal met zekerheid valt te zeggen wie de vader is (aldus het gerucht). Dat ze vreemd ging is dan weer geen geheim, maar daar treed ik verder niet over in details. Het was iig zo klaar als een klontje dat ze vreemd ging en dat twee relaties achter elkaar :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:58

Huertecilla schreef:
Ook in jouw kennissenkring. Hooguit is het geheim. ´Béter´ hypocriet...

Een kind lijkt me toch moeilijk geheim houden, jou niet?

Desmond Morris is nog alive and kicking hoor, zijn laatste boeken zijn nog heel nieuw: http://www.desmond-morris.com/. Ik adviseer het omdat je nogal eenzijdig lijkt te denken dat alles door de (hypocriete) cultuur komt. Maar die cultuur is toch echt zo geworden als hij is door onszelf.

Als er geen grootschalige behoefte was geweest aan een vaste thuisbasis en een vaste partner dan zouden die er ook niet zijn gekomen in onze cultuur.

Jij bent de uitzondering; dat is niet erg hoor, ik vind het leuk dat er verschillen zijn! Maar ik vind het wel kwalijk dat je de massa (waaronder mij) beticht van hypocrisie, alleen maar omdat ik tevreden ben binnen een monogame relatie. Natuurlijk zie ik wel eens lekkere mannen buiten mijn relatie. Maar ik hoef daar niet zo nodig mee naar bed. Maakt me dat hypocriet? Volgens mij niet, volgens jou wel. Als je het mij vraagt is het vooral een kwestie van tevreden zijn met wat je hebt.

Volgens mij ben je zo'n pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Ik vind het namelijk hypocriet om anderen de les te gaan lezen over duurzame relaties met één persoon terwijl je daar zelf duidelijk niet toe in staat bent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:15

sallandval schreef:
Een kind lijkt me toch moeilijk geheim houden, jou niet?

Jeetje, begrijp jij het even niet.

Citaat:
Volgens mij ben je zo'n pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. Ik vind het namelijk hypocriet om anderen de les te gaan lezen over duurzame relaties met één persoon terwijl je daar zelf duidelijk niet toe in staat bent.

Jeetje, begrijp jij het even niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:23

Misschien komt dat wel omdat jouw taalgebruik nogal corresondeerd met die uit een wetboek, laat het nou net zijn dat ik vandaag al genoeg uit wetboeken gelezen heb. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:45

MarlindeRooz schreef:
Misschien komt dat wel omdat jouw taalgebruik nogal corresondeerd met die uit een wetboek, laat het nou net zijn dat ik vandaag al genoeg uit wetboeken gelezen heb. :D

Citaat:
Ook wel koekoeksjong genoemd.

Ja inderdaad; héél ambtelijk... _O-

Verder niet zo interessant.
Het onderwerp is een onderzoek wat publiceert dat 48% van de mannen en 43% van de vrouwen vreemdgaat.
Dat sluit naadloos aan bij de gegevens over modale relatieduur en koekoeksjongen/vrouwelijk overspel-gen.

Het is al decennia bekend dat de meeste mensen ander doén dan ze zeggen mbt wat maatschappelijk geaccepteerd is.

Mijn conclusie is dat het massale overspel en de schade door bedrog blijkbaar maatschapelijk geaccepteerd zijn.

Ik vínd dat erg grappig in het licht van de doorgaans ronduit agressieve veroordeling van de alternatieve modellen waarbij de betrokken volstrekt transparant in overeenstemming hetzelfde doen.

Sammie

Re: Helft van alle Nederlanders gaat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:00

Citaat:
Het onderwerp is een onderzoek wat publiceert dat 48% van de mannen en 43% van de vrouwen vreemdgaat.

Nou nee hoor. :D RTL schrijft een zeer suggestief stuk nav een stukje van één of ander glossy psychologiemagazine en goochelt daar in met cijfers waar Hans Kazan jaloers op is. Laten we eerst de juiste cijfers uit een correct uitgevoerd onderzoek er naast leggen eer we kunnen suggereren dat het aansluit op jouw visie van
Citaat:
Dat sluit naadloos aan bij de gegevens over modale relatieduur en koekoeksjongen/vrouwelijk overspel-gen.
Want ook daar gooi je met cijfers die al naar gelang de inhoud van je post significant veranderen. En ook voor die koekoeksjongen zijn geen duidelijke cijfers/onderzoek voor handen.
Citaat:
Mijn conclusie is dat het massale overspel en de schade door bedrog blijkbaar maatschapelijk geaccepteerd zijn.
Juist niet. Het is niet maatschappelijk geaccepteerd, anders werd het niet stiekem gedaan en was de inhoud van door jouw eerder gehaalde diverse Bokttopics compleet anders. Stond iig niet iedereen direct bij “mijn partner gaat vreemd, wat moet ik doen” te schreeuwen: “Dumpen die vent, is geen knip voor de neus waard. Je kan beter krijgen. Schop ‘m t huis uit en pluk ‘m kaal!”

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:09

Als ik zie hoeveel mensen in onze vriendenkring al uit elkaar/gescheiden zijn, dan zou die 50% ongeveer kunnen kloppen.
Bij de fietsvrienden van mijn man zijn er 4 gescheiden, mijn man en nog 1tje zijn de enigen nog die getrouwd zijn. Bij 2 ging de vrouw weg, bij 1 ging de man weg en in 1 geval weet ik zeker dat de man vreemd ging, dus die is er door zijn vrouw uitgegooid.
Bij onze gezamenlijke vriendengroep is er gelukkig slechts 1 koppel gescheiden (vrouw ging vreemd en verliet haar man voor een ander).

In mijn jeugdjaren (13-18 jaar) heb ik heul veul vriendjes gehad en ik ben bedrogen geworden (volgens mij maar echt door 1tje :o ) en ik zal zelf misschien ook wel eens iemand hebben bedrogen, maar dat kan ik me niet meer herinneren :+ .

Ik heb 1 keer iemand na een 4-jarige relatie verlaten voor 1 van zijn beste vrienden (mijn huidige man). Maar die relatie zat al meer dan een jaar niet goed. Het bleef maar aanduren, omdat ik hem geen pijn/verdriet wilde doen. En toen ik uiteindelijk verliefd werd op 1 van zijn beste vrienden was dat zeer pijnlijk voor iedereen, maar het had niet gebeurd als mijn relatie goed had gezeten. ik kan niet zeggen dat ik vreemd ben gegaan. Zodra ik kon, heb ik het uitgemaakt en ben verder gegaan met mijn man.

In deze relatie heb ik alles wat ik wens en ik probeer het ook zo te houden om dat gevoel wederzijds te hebben....dus ...ik ga zometeen maar eens verzinnen wat ik ga koken, want de liefde van een man gaat OOK door de maag :D }> <3

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:10

Isabonny schreef:
Als ik zie hoeveel mensen in onze vriendenkring al uit elkaar/gescheiden zijn, dan zou die 50% ongeveer kunnen kloppen.

Het is ook niets nieuws/vreemds/onwaars. Al decennia helder en in verschillende onderzoeken en verschillenden facetten onderbouwd.
Ontkennen is voor velen blijkbaar comfortabeler dan erkennen.
Prima uiteraard.
Net zo prima als wel erkennen en voor een ander model kiezen.
Het vervelende is dat de ontkenners de erkenners doorgaan verketteren.
Het schadelijke daarin zit in het voorhouden van een onterechte roze droom aan jongen mensen waarvan meer dan de helft vervolgens onnodig schade door bedrog oploopt.

De realiteit is dat de kans op vreemdgaan/bedrog, koekoeksjongen en modaal niet zo duurzame relaties deel zijn van (sexuele) monogamie met eeuwige trouw.
De verschillende exácte %s zijn niet zo interessant. Het betreft bij elkaar een laag slagingspercentage voor het model.
De succeskans is zó laag dat het mijns inziens slecht ouderschap is om kinderen deze informatie te onthouden.
Zoals ik dat zie heb je als ouder de plicht om jouw kinderen een zo goed mogelijk gevulde gereedschapskist voor hun leven mee te geven.

Nu we toch bij kinderen zijn:
De verantwoordelijkheid voor een kind is hoe lang? Laten we zeggen 18 jaar. Modaal 2eneenbeetje kinderen, 2 jaar ertussen; zeg maar 25 jaar verantwoordelijkheid voor kinderen.
De modale ´duurzame´ relatieduur van 5- 7 jaar steekt daar schril bij af.
´De kinderen zijn de dupe´ is een veelgehoorde opmerking waar weinig mee gedáán wordt |(

Zoals ik dat zie zijn kinderen DÚBBEL de dupe:
- van ouders die scheiden door onvolledige voorlichting
- van zelf scheiden door onvolledige voorlichting

... en ondertussen gewoon collectief vrolijk volhouden 8)7

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:29

Slecht ouderschap? Laat iedereen dat altijd nog voor zichzelf bepalen HC. Wat jij suggereert is weer kantje boord he, zeker met je smiley gebruik er elke keer bij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:58

En 2en een beetje kinderen klopt ook niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:12

Cinderella schreef:
Slecht ouderschap? Laat iedereen dat altijd nog voor zichzelf bepalen HC. Wat jij suggereert is weer kantje boord he, zeker met je smiley gebruik er elke keer bij.

Gebruik je toch de rode knop :)*

Krijg ik vast wel weer een ban en dan kan iedereen* weer tevreden ongestoord verder gaan.

De samenleving is blijkbaar helemaal +:)+ met huidige situatie, want het is al decennia meerderheidsgedrag* tenslotte.

Sammie schreef:
Dat soort kinderen is in de meeste gevallen altijd een geheim.

...

In mijn kennissenkring (en kennissenkringen zijn doorgaans groot- die van mij wel iig) ken ik wel geteld 1 vrouw die een kind heeft waarvan niet helemaal met zekerheid valt te zeggen wie de vader is

...en de anderen zijn geheim ;)

Overigens is er WEL harde informatie. Namelijk die van de vele vaderschapsonderzoeken.

* uitgezonderd Boktsters natuurlijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 18:41

Wij (ik en partner) komen beide uit families waar in de huidige 3 levende en gehuwde generaties nog nooit iemand gescheiden is of een duidelijk ongelukkig huwelijk had. We hebben het dan over een zeer grote familie want beide opa en omas hadden 6 kinderen. Dus al die 6 kinderen zijn nig bij hun originele partner en al hun kinderen die inmiddels getrouwd zijn, zijn ook allemaal nog bij elkaar.
Dat schijnt inderdaad vrij uniek te zijn, maar genetisch ligt die monogamiteit bij ons dus ook dubbel vast zullen we maar zeggen :P

Buitenechtelijke kinderen komen vaker voor in achterstands wijken. Je kunt de cijfers dus niet zomaar over de hele populatie doortrekken. In mijn vriendenkring weet ik gewoon zeker dat mensen erg open en eerlijk zijn en de kans op achterbaks bedrog is dan gewoon veel kleiner. Bij 1 kennis had ik een hele valse gedachte toen hun zoon geboren was. Haar man vind ik namelijk ontzettend onaantrekkelijk, op het afstotelijke af....helaas lijkt het kind sprekend op zijn vader. Toen dacht ik: toch zonde dat hij de vader is :o

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:04

Huertecilla schreef:
Overigens is er WEL harde informatie. Namelijk die van de vele vaderschapsonderzoeken.

Nou geef eens links van artikelen dan?

Ik zal er wel niets van begrijpen, maar in mijn vriendenkring blijft héél weinig geheim hoor. Vrouwen praten nu eenmaal (veel en vaak).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:48

Sizzle schreef:
Buitenechtelijke kinderen komen vaker voor in achterstands wijken.

Waar baseer je dat op?

Armoe houd je netjes toch?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 08:06

Kom, jij bent degene die over de vele (vaderschaps)onderzoeken. Het zou dan toch geen verrassing voor je moeten zijn dat bepaalde 'maatschappelijke conflicten' in bepaalde lagen (horizontaal en verticaal) in de bevolking vaker voor komen dan elders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:06

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Buitenechtelijke kinderen komen vaker voor in achterstands wijken.

Waar baseer je dat op?

Armoe houd je netjes toch?!

Is onderzocht. In sommige Engelse achterstandswijken was het aantal buitenechtelijke kinderen haast de helft.
Maar vraag me niet om een link. Ik ben geen database en sla niet alles op uit het verleden. Ik kende voorheen echter veel mensen in de klinisch genetica.

Ik woonde vroegah in zo'n tokkies wijkje en daar zag je overdag (als student kun je dat goed zien) regelmatig de voordeur wissel.
Haast de halve wijk stond daar ook gewoon echtelijke ruzies te hebben op straat :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:48

Sammie schreef:
Kom, jij bent degene die over de vele (vaderschaps)onderzoeken. Het zou dan toch geen verrassing voor je moeten zijn dat bepaalde 'maatschappelijke conflicten' in bepaalde lagen (horizontaal en verticaal) in de bevolking vaker voor komen dan elders.

Ik ben me ervan bewust dat het in alle lagen van de bevolking in gelijke mate voorkomt doch op een andere wijze ingevuld wordt en zich uit.
Zo zijn risqué feestjes altijd in beter gesitueerde wijken.
Zo zijn de bezoekers van dergelijke feestjes altijd beter gesitueerden.
Idem parenclubs waar je geen platte beurs voor kán hebben.
Dit alles is zo discreet mogelijk. Logischerwijze is het gebruik van de voordeur in de rijtjeshuis-woonwijk zichbaarder.

In elke laag van de bevolking is het vrouwelijke overspel-gen in gelijke mate hogerop winkelend.
Wederom is het hogerop minder zichtbaar.
Net tattoos ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 10:53

Ik bedoelde niet dat overspel vaker voorkomt in achterstands wijken, maar de hoeveelheid buitenechtelijke kinderen.
Even ter verduidelijking.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:04

Huertecilla schreef:
Sammie schreef:
Ik ben me ervan bewust dat het in alle lagen van de bevolking in gelijke mate voorkomt doch op een andere wijze ingevuld wordt en zich uit.
Staat een beetje haaks op mijn post :+ En overigens ook op jouw vergelijking met tattoo’s. Die komen ook niet overal in alle lagen van de bevolking op gelijke mate voor. Het aantal kinderen per huishouden is niet eens in alle lagen van de bevolking gelijk..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:08

Sammie schreef:
Het aantal kinderen per huishouden is niet eens in alle lagen van de bevolking gelijk..

% :)*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:11

En nu? :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:15

Een van de redenen dat buitenechtelijke kinderen in minder geschoolde groepen vaker onopgemerkt blijven (en dus probleemloos vaker geboren kunnen worden) is omdat als een kind bijvoorbeeld voor genetische aandoening bij een arts komt en na genetisch onderzoek blijkt dat er geen gevaar is voor toekomstige kinderen er bij minder geinformeerden geen alarmbellen gaan rinkelen op dat moment :+
Zelfde als bloedgroepen vergelijken en dan niet realiseren dat er bij A x 0 nooit B uit kan komen....

Dat is hetzelfde als een jongere bokker hartnekkig blijft beweren dat ze een schimmelpony uit 2 bruine ouders heeft en gewoon niet wil horen dat dit niet kan.

Als je een donker kindje krijgt van een blanke vader kan dat wat sneller problemen geven :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:40

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:55

sallandval schreef:
IQ

en dan is er nog EQ.

Welicht nog veel belangrijker.
Ik merk dat hier in het zuiden van Spanje.
Daar is de intelligentie exact gelijk verdeeld als in het noorden.
Er is echter een ENORM verschil in emotionele ontwikkeling.
Ik venk dat met name het eq, emotionele ontwikkeling, empathisch vermogen, kritische succesfactoren zijn in duurzame relaties.
Het maakt daarbij niet uit welke relatievorm het betreft en bedrog is het ultieme failliet.
Wat nu te doen met het gegeven dat meer dan de helft van duurzame relaties in NL te maken krijgt met bedrog?
Ontkennen?
Onze kinderen onvoorbereid die weg opsturen?
DAT is imo niet goed.
Of dat nu monogamie, polyagamie of watvoorgamie dan ook betreft is niet waar ik op doel. Dat is imo allemaal gelijkwaardig indien alle betrokkenen ervoor kiezen.
Dit kiezen is alleen mogelijk als men alle opties kent en wel als zijnde gelijkwaardig; dat het niet gaat om het leven conform een bepaald relatiemodel maar gaat om integriteit, eerlijkheid.

Wat nu?
Erken dat er massaal bedrog is.
Erken dat dit niet goed is.
Erken dat er iets schort aan hoe we onszelf en ons grut voorlichten. Dat het gewicht wat we aan de verschillende normen toekennen niet goed is; dat de waardes welke we nu hanteren tot massaal bedrog leiden. Dat dit niet de juiste waarde is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:03

Huertecilla schreef:
Wat nu te doen met het gegeven dat meer dan de helft van duurzame relaties in NL te maken krijgt met bedrog?

Volgens mij lees jij echt enorm selectief en alleen wat in jouw straatje past.

Ik ben er iig klaar mee, want veel verder dan dit gaan we, vermoed ik, zo niet komen. :)