Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Islamic law has actually been adopted in Britain officially. Sharia courts have been given powers by the Government to rule on Muslim civil cases. These cases include domestic violence, divorce and financial disputes.
Five Sharia courts in the UK are backed by the British judicial system through the High Court. In the past British Sharia court rulings could only be enforced through voluntary acceptance among Muslims. These five courts are in London, Birmingham, Bradford, Manchester and Nuneaton. Glasgow and Edinburgh are next in line.
....
In domestic disputes the man’s word is taken over the woman’s unless the woman has a few witnesses on her behalf. If one of the witnesses is a man then that is more trustworthy.
When a minority have such an influence that they manipulate and cause the Government to step back passively, allowing the group to intimidate communities, then the Government is responsible for any conflicts within those communities.
Welcome to Sharia England.
http://www.abacus-news.co.uk/faith/shar ... ngland.php
Kwanyin schreef:Het is al twee jaar oud en zover ik weet zijn andere publieke aangelegenheden niet massaal gevolgd, zo'n ontwikkeling heeft het project dus niet. Ik snap gewoon niet dat mensen zo op hun poten gaan staan voor een stomme kleine gebedsruimte die een bedrijf heeft bedacht om meer klanten aan te trekken. Als je over de islam praat zijn er veel grotere problemen dan zoiets banaals. Dat wij hier België in verhouding de meeste syriëstrijders leveren, die vaak nog minderjarig zijn ook, en binnenkort terugkeren met boodschappen dat ze hier ook aanslagen zullen plegen, dat ik vind ik zorgwekkend. Dat er extremisten op straat rondlopen die anderen opruien en jongeren voor zulke doelen ronselen, dat vind ik zorgwekkend. Die jongen die geen woord tegen zijn juffrouw zei omdat papa heeft verteld dat je niet tegen een vrouw moet praten, dat vind ik zorgwekkend. Dat zijn gebeurtenissen en ideeën die hier niet rijmen. Een onozele gebedsruimte die door de media is opgeblazen helemaal niet.
Jodi93 schreef:Ik word hier zo moe van.... Vind je het gek dat Nederlanders klagen?!
Dat gezeik met zwarte piet, negerzoenen nu een aparte ruimte voor moslims... Het komt me de strot uit...
We wonen in Nederland en ook hun mogen zich een beetje aanpassen aan ons hoor.
Wat is next? Verboden om jodenkoeken te verkopen????
Thesserd schreef:Bij ziekenhuizen is het natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar eventueel aan het rouwen bent bijvoorbeeld.
Verder weet iedereen dat niemand behoefte heeft aan een stilte ruimte in een pretpark. Nog geen 1 procent van de niet-moslims. Dat durf ik bijna met zekerheid te zeggenik zou niemand op kunnen noemen die daar evt behoefte aan heeft. Het zullen in 99% van de gevallen moslims zijn die moeten bidden. Dat het theoretisch gezien voor iedereen is zegt mij echt helemaal niks.
Gruis schreef:@Kwanyin: Ja, maar het één staat onvermijdelijk in verbinding met het ander. Waarom moet het jongetje dat niet tegen zijn juf mag praten zich aanpassen aan de normen van hier? Omdat hij dat op andere gebieden ook niet hoeft: hij kan namelijk zijn eigen taal spreken met zijn taalgenoten, kan overal halal vlees krijgen, kan bidden op zijn werk tussendoor, kan naar de moskee gaan als hij dat wil. Maar waarom mag hij dan niet vrouwen negeren? Dat hoort er volgens hem ook bij. Er moet gewoon een duidelijke grens getrokken worden, pas dan kunnen zulke gevallen ook echt goed aangepakt worden.
Citaat:Hoe het verder met die gebedsruimte zit is me ook niet helemaal duidelijk. En wellicht is dat dan ook niet het goede voorbeeld in dit geval. Maar dan kan je wel begrijpen waarom de meeste mensen zo op hun achterste benen staan als ze zo'n bericht lezen: voor hun gevoel is het wel zo dat moslims dit geëist en weer gekregen hebben. En de media doet er niet erg veel aan om dat gevoel weg te nemen. En het feit dat het met die gebedsruimte misschien dan niet helemaal zo zit, betekent niet dat het in andere gevallen niet wel zo zit.
Thesserd schreef:Bij ziekenhuizen is het natuurlijk een heel ander verhaal omdat je daar eventueel aan het rouwen bent bijvoorbeeld.
Verder weet iedereen dat niemand behoefte heeft aan een stilte ruimte in een pretpark. Nog geen 1 procent van de niet-moslims. Dat durf ik bijna met zekerheid te zeggenik zou niemand op kunnen noemen die daar evt behoefte aan heeft. Het zullen in 99% van de gevallen moslims zijn die moeten bidden. Dat het theoretisch gezien voor iedereen is zegt mij echt helemaal niks.
Kwanyin schreef:Die grens is ook duidelijk. Er is godsdienstvrijheid in Nederland, en België. Maar wel binnen de perken van het wettelijke.
Zo is het hier verboden om je gezicht te volledig te bedekken. En mag een moslima dus wel een hoofddoek dragen, maar geen nikaab of burka. Ondanks of dat in haar geloof zo moet, het mag niet. Zo mag je gerust bidden, maar je mag niet prediken tot haat en terrorisme. En elk bedrijf heeft het recht om een gebedsruimte te maken die voor iedereen bedoelt is, of het te laten
Kwanyin schreef:... Als je over de islam praat zijn er veel grotere problemen dan zoiets banaals. Dat wij hier België in verhouding de meeste syriëstrijders leveren, die vaak nog minderjarig zijn ook, en binnenkort terugkeren met boodschappen dat ze hier ook aanslagen zullen plegen, dat ik vind ik zorgwekkend. Dat er extremisten op straat rondlopen die anderen opruien en jongeren voor zulke doelen ronselen, dat vind ik zorgwekkend. Die jongen die geen woord tegen zijn juffrouw zei omdat papa heeft verteld dat je niet tegen een vrouw moet praten, dat vind ik zorgwekkend. Dat zijn gebeurtenissen en ideeën die hier niet rijmen. ...
Kwanyin schreef:En als het door Walibi aangeboden gebedsruimte die er al twee jaar staat uiteindelijk er toe gaat leiden dat jouw wijk een Sharia-wijk word kom ik je persoonlijk excuseren.
Tytonidae schreef:@Marlinderooz,
Even gauw over de Gouden Eeuw, de geschiedenisfreak in mij kon het niet laten, die tolerantie was alleen in Holland en met name Amsterdam zo aanwezig, de rest van Nederland viel in het niets als het daarom gaat