Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:Ik geef de agent groot gelijk dat hij geschoten heeft en ik kan het verkeerd hebben, maar stond hij ook volledig in zijn recht om te schieten.
En dat de hond dood geschoten is volledig zelf verantwoording van de eigenaar deze had er gewoon voor moeten zorgen dat de honden niet los konden lopen. Hadden ze niet losgelopen zonder eigenaar was er ook niks aan de hand geweest zeer waarschijnlijk.
lifaya schreef:Ik heb het filmpje bekeken en de bruine staf had absoluut geen agressieve houding. De gevlekte reageerde op de houding van de agent , honden reageren ook zo op mijn gehandicapte broertje als hij er weer eens als een slungel bij staat maar dat is puur omdat er iets niet klopt. Het is geen agressie.
De bruine hond is in mijn ogen absoluut onnodig neergeschoten, die liep niet eens naar de agent toe. Ze waren met de bosjes bezig ofzo. Eerste schoten kan ik me nog voorstellen maar echt, die tweede was in mijn ogen zinloos en een hond die voor niets is overleden. Ook honden kunnen ontsnappen. In dit geval met extremere gevolgen
Net zoiets als losgeslagen paarden aan de snelweg... Die ga je toch ook niet afschieten? Die brengen echt wel wat meer schade toe als ze voor een auto komen.
estja schreef:In Duitsland mag je inmiddels dit soort honden niet meer zomaar houden. En als je dat wel mag is een muilkorf verplicht. Je zult moeten bewijzen dat je in staat bent om een dergelijke hond, die toch gefokt is op agressie, te kunnen houden en er op de juiste manier mee om te gaan. Je moet dan een proef afleggen en over de juiste papieren beschikken. Die papieren krijg je niet zomaar en dat kost tijd en geld en is een goede manier om het kaf van het koren te scheiden.
kitlover schreef:Het is niet de agent zijn schuld dat hij geschoten heeft. Dat was een fractie van een seconde actie. Het is de schuld van de eigenaar dat er uberhaupt geschoten is! De honden hadden nooit uit moeten kunnen breken en vervolgens een andere hond aan moeten vallen.
Ik vond dat de agent goed heeft gehandeld. Bij een melding krijg je kort te horen wat er aan de hand is. Dat zal nu ongeveer 'er zijn twee honden losgebroken die een buurtbewoner hebben aangevallen' (op zo'n moment is er niet veel duidelijk over wat er gebeurd en hoe erg het is gebeurd. Als de meldkamer doorkrijgt dat een man is gebeten Door twee losse honden geven ze dat Door en niet dat de man is gehapt omdat ze zn hond aan vielen. )
De agent wist dat de honden gevaarlijk waren, de honden komen blaffen en dreigend op hem en zijn partner af en lijken vervolgens in de aanval te gaan.
Ik zou persoonlijk ook hebben geschoten.
En voor de mensen die dan denken dat ik honden haat. Ik ben opgegroeid met rottweilers en Staffords. Ik weet hoe onberekenbaar de honden ineens kunnen reageren.
Jennyj01 schreef:Vraag me af hoe iedereen zou reageren als de boswachter je paard doodschiet nadat jij eraf bent gevallen en hij hem niet te pakken krijgt. Dan zouden er bijna kamervragen over komen. Dan roepen we toch ook niet: ja maar hij mag niet los door het bos lopen. Had je maar moeten blijven zitten. Eigen schuld. Hij rende ook zo hard rond.
Angeliquee18 schreef:Die Honden hadden echt niet doodgeschoten hoeven worden hoor. Die ene hond had niet eens een mens aangevallen, maar een hond ! En die hond gaf die man een snauw toen hij er tussen kwam. Thats it !
En iedereen kan wel roepen, dan hadden die eigenaren die honden maar terug moeten roepen, wat als je het even niet Door heb, en die honden lopen 3 straten verder? Dan kan je niet zoveel hè !
Als het bijvoorbeeld een goldenretriever was geweest met een Hollandse opa als baas, was het allemaal heel erg geweest.
Maar als het pitbull's zijn van een Marokkaan is baas + hond slecht.
Sammy_xxs schreef:Ja juist je had hem weggetrapt, dat had die agent ook kunnen doen ipv gelijk erop los schieten!
Maar omdat meneer een pistool heeft is tie maar verplicht om hem te gebruiken? alsjeblieft zeg.
yentl2010 schreef:Wanneer worden ze hier in Nederland toch eens wakker
In Spanje zijn dit soort rassen niet eens toegestaan op campings en vele andere landen ook niet oa Italie
En hier in dit kleine kikkerlandje is er het ene na het andere incident met dit soort honden
Word tijd er weer een gebod op komt en inderdaad net zoals in naaste buurlanden een verplichte cursus en anders verplicht muilkorfen
kitlover schreef:yentl2010 schreef:Wanneer worden ze hier in Nederland toch eens wakker
In Spanje zijn dit soort rassen niet eens toegestaan op campings en vele andere landen ook niet oa Italie
En hier in dit kleine kikkerlandje is er het ene na het andere incident met dit soort honden
Word tijd er weer een gebod op komt en inderdaad net zoals in naaste buurlanden een verplichte cursus en anders verplicht muilkorfen
In nederland zijn er binnen de stamboeken al strenge regels aan verbonden. En in Spanje zijn ze wel toegestaan, ongemuilkorft. Het is niet verstandig om zomaar dingen te gaan roepen als je er niks vanaf weet![]()
En hoeveel mensen worden er jaarlijks gebeten Door chiauha's en jack Russells. En laten we de losgeslagen jachthonden niet vergeten. Het aantal aanvallen van kleine honden is veel meer dan de aanvallen van grote honden.
Het aantal mensen vorig jaar op de eerste hulp Door kleine hondjes was veel hoger dan met grote. (Moeder werkt op de eerste hulp)
kitlover schreef:yentl2010 schreef:
In nederland zijn er binnen de stamboeken al strenge regels aan verbonden. En in Spanje zijn ze wel toegestaan, ongemuilkorft. Het is niet verstandig om zomaar dingen te gaan roepen als je er niks vanaf weet![]()
En hoeveel mensen worden er jaarlijks gebeten Door chiauha's en jack Russells. En laten we de losgeslagen jachthonden niet vergeten. Het aantal aanvallen van kleine honden is veel meer dan de aanvallen van grote honden.
Het aantal mensen vorig jaar op de eerste hulp Door kleine hondjes was veel hoger dan met grote. (Moeder werkt op de eerste hulp)
Er staat op campings in Spanje. Niet het hele land dus (geen idee hoe het daar zit met regelgeving verder)
Debbie00 schreef:Ik heb een tijd terug gezien hoe een stafford een andere hond vast had. Hij wilde niet loslaten en de baas probeerde zijn bek open te breken. Dat lukte, maar toen had hij de hand van de eigenaar in zijn bek. Die man schreeuwde het uit van de pijn. Het was op de avond van het songfestival. Ik hoorde allemaal gejank en geschreeuw en keek uit het raam. Ik ben toen snel naar buiten gegaan. Echt vreselijk. Ik heb de stafford over genomen van de baas en die maar proberen de bek los te breken. Ik hoorde van omstanders dat die hond wel vaker een andere hond had gepakt. Het is nog door mij hoofd geschoten om de hond een trap te geven. Maar ik was bang dat hij anders mij zou grijpen en het was niet mijn hond. (anders zou ik het wel weten!! sorry hoor!)
Zoolgangster schreef:Jennyj01 schreef:Wie zegt dat hij gebrekkige info heeft gehad?
Hij wist niet hoe lief die hond anders altijd was, volgens de eigenaresse tenminste.
mika11 schreef:Nou ja, het wachten is op het volgende incident met een stafford/pitbull.
En dan begint de hele discussie overnieuw.
Een bepaald groep mensen met deze honden verpest het voor de rest, die wel hun hond goed onder controle hebben en goed opvoeden.
Dat geld in principe wel voor alle rassen, maar die hebben (on)terecht niet zo'n slechte naam.
Die honden kunnen er zelf niks aan doen, die doen niet anders dan wat ze kennen, ze zijn ook het slachtoffer van alles.
Nikass schreef:Oja en over die auto: als een stevige hond als een Staff met volle vaart de bocht te klein neemt en tegen een auto loopt dan zit daar een deuk in ja. Mensen die hier veronderstellen dat de honden de auto gebeten hebben... oei die hebben wel heel veel fantasie.
yentl2010 schreef:Wanneer worden ze hier in Nederland toch eens wakker
Nikass schreef:Okee die heb ik niet gezien. ..dat is wel heel raar...een Staff heeft brede kaken maar hoe je die in een auto zet?