Israel vs. Hamas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:14

TammyVN schreef:
Het ergert me wel heel erg dat de media het allemaal maar goed praat dat Hamas dagelijks 40 raketten op Israël afvuurde (ver voordat de 3 tieners ontvoerd zijn). Want, ze zijn zielig, ze kunnen niet eens goed mikken met hun raketten? Wait what? Dus als ik een steen tegen iemands hoofd gooi, die gaat dood, en daarna word ik onder vuur genomen, ben ik zielig? Ik ben dan net zo slecht als diegene die mij massaal onder vuur nemen.. In mijn ogen dan. Maar ik lijk hier momenteel best wel alleen in te staan.

Enfin, ik ga vandaag maar eens de foto's van Israël op mijn pc zetten. :+

Nou je staat echt niet alleen Tammy, ik denk er precies zo over. Tsja en dan lees je nu in de nieuwsberichten dat Hamas beweert het conflict gewonnen te hebben:

"dit gevecht was slechts de opmaat voor de grote overwinningsslag die de bezetting zal beëindigen. Het gewapende verzet heeft nog verrassingen in petto die groter zijn dan de raketten die Israël in het hart hebben geraakt".

En dan zijn er nog mensen die Israel als de grote boze wolf zien ???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:50

hahahatsjoe schreef:
"dit gevecht was slechts de opmaat voor de grote overwinningsslag die de bezetting zal beëindigen. Het gewapende verzet heeft nog verrassingen in petto die groter zijn dan de raketten die Israël in het hart hebben geraakt".

En dan zijn er nog mensen die Israel als de grote boze wolf zien ???

Waarom neem je die woorden zo serieus en laat je werkelijkheid zo buiten beschouwing?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:57

En we gaan weer verder. :(:)

Earlier on Friday, three hours before the end of truce two missiles had been fired at the border settlements in the Israeli territory

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:55

Shadow0 schreef:
Thesserd schreef:
Wat ik bedoel met, wat verwacht wordt van de buitenwereld: inmiddels vindt iedereen het namelijk wel 'normaal' hoe extreme islamieten zich gedragen. Denk aan ISIS en de christenen die massaal vervolgd en gedood worden.
Sja, dat is nou eenmaal een extremistische moslimgroep, dus dat gaat gewoon zo. Toch?

Nee. Het belangrijkste verschil is dat de VN een mandaat heeft over landen en Israel is een land, ISIS niet.

Daarnaast... ik ben gewoon niet overtuigd door het 'jamaar hunnie doen het ook'-argument. Wil je je daar echt mee meten? Als iedereen probeert net zo gewelddadig als 'de ander' te zijn dan loopt dat alleen maar uit in heel veel bloedvergieten. Kun je jezelf echt nog in de spiegel aankijken als het voornaamste antwoord op 'waarom heb je 1800 mensen gedood, waarvan zo'n 70 a 80% onschuldig niet betrokken, waaronder honderden kinderen, en heb je duizenden en duizenden mensen dakloos gemaakt' is 'jamaar zij zijn ook niet lief'? Dat maakt het toch in de verste verte nooit ok?

(En als je je daar echt mee wilt meten, moeten we Israel en mensen met banden met Israel volgens jou dan ook zo behandelen als mensen die verdacht worden van banden met ISIS of andere groeperingen - gevolgd, geen mogelijkheden om een baan aan te nemen waar een veiligheidscheck voor vereist is, opduiken op no-fly-lists, beperkingen van tegoeden en mogelijkheden om te handelen, economische sancties etc?)

Ik probeerde het al eerder duidelijk te maken maar, het is niet zo dat ik het OK vind wat Israel doet, omdat Hamas het ook doet. Ik vind het gewoon ergerlijk dat Israel nu als enige bad guy wordt aangewezen terwijl dat in mijn ogen niet zo is. En ik vind het ergerlijk dat niemand (in mijn omgeving tenminste) opkijkt van de daden van ISIS (en Hamas) maar wel iedereen wat te zeggen heeft over Israel.

Typisch media hype natuurlijk, maar dan nog. Dat irriteert mij enorm.

Dus het is zeker niet zo dat ik het eens ben met hoe het gaat en ik ben ook niet voor het 'ja maar hunnie doen het ook argument' :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:35

Thesserd schreef:
Ik vind het gewoon ergerlijk dat Israel nu als enige bad guy wordt aangewezen terwijl dat in mijn ogen niet zo is.

Maar die waarneming klopt gewoon niet volgens mij. Ik kan uiteraard niet voor jouw directe omgeving spreken, maar in het algemeen wordt Hamas helemaal niet opgehemeld, vindt men Israel zeker niet de enige bad guy en vindt niemand de daden van ISIS ook maar in de verste verte aanvaardbaar.

(Wel goed overigens om te beseffen dat ISIS niet in Gaza speelt - dat we die zaken niet door elkaar gaan halen.)

Thesserd

Re: Israel vs. Hamas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:24

True think, ISIS (eigenlijk nu IS. Bij isis moet ik elke keer denken aan die Egyptische godin :')) is een geheel ander probleem maar ik merk gewoon in mijn omgeving en op Facebook bijvoorbeeld dat er allerlei dingen circuleren over wat Israël allemaal wel niet heeft gedaan. Stel je bent pro-israel dan krijg je heel Facebook over je heen :') En hier in dit topic heb ik ook wat van dat soort dingen opgepikt :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:27

Nou wat het wat mij betreft is, is dat Israël zichzelf als land presenteert als beschaafd, ontwikkeld en weet ik het allemaal, terwijl ik van mening ben dat de daden helemaal niet zo beschaafd zijn.

Hamas heeft zichzelf nooit gepresenteerd als kijk ons eens beschaafd zijn...

http://israeltoday.nl/headlines/9-neder ... aborateurs

Als Palestijn is het niet verstandig tegen Hamas te protesteren, er gaan ook verhalen rond van geïntimideerde journalisten.

Het is al erg genoeg dat deze mensen, de Palestijnen, uit wanhoop dan maar Hamas 'kiezen'.
En dan doet Israël ook nog eens zo...

http://www.wimjongman.nl/nieuws/2014/me ... hamas.html

Nog iets: op bv Facebook zie ik vaak kwade moslims die onze laffe regering en zogenaamd pro Israël houding verachten.
Van de week was de Palestijnse minister van buitenlandse zaken bij nieuwsuur, en die prees juist Nederland met zijn goede banden met zowel Israël als Palestijns gebied, want de 3 miljoen € aan noodhulp van Nederland kon zo snel, via Israël in Gaza aankomen.
Israël boycotten, tot vijand maken enzovoorts helpt m.i. de mensen in Gaza niet.
De goederen uit bezette gebieden (of heel Israël) boycotten vind ik ook dubieus; de Palestijnen die daarvoor werken worden ook geraakt hiermee.

Ook vind ik het te schijnheilig voor woorden dat allerlei moslims protesteren tegen Israël, ik zie bewoordingen voorbij komen als: Palestina is van ons, enzovoort.
Umma (islamitische gemeenschap) voor Palestina.
Maar al die arme mensen die slachtoffer worden van isis en de (Nederlandse) jihadisten, die arme mensen die afgeslacht worden, hun kinderen uit wanhoop van de berg afgooien, daar hoor je geen of nauwelijks verontwaardiging over, ach ja, het zijn geen moslims, toch?
Ik las ergens dat niet alle Palestijnen even blij zijn dat moslimfanaten het conflict hebben gekaapt en er een (vrij radicaal) religieus conflict van hebben gemaakt.

Of wat te denken van de Jordaanse koning, ach die goede man heeft zo te doen met de Palestijnen in Gaza.
Maar ondertussen houdt hij zijn grens gesloten voor gevluchte Syrische Palestijnen.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israel-Pa ... Gaza.dhtml

http://rfadviseurs.nl/hsdwd/blog/index. ... -jordanie/

Het is overigens niet zo dat isis een ver-van-Gaza's-bed-show is.

http://nos.nl/op3/artikel/675629-exhoof ... hamas.html

Er gaan geluiden dat isis al opereert in Gaza.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:02

Nic schreef:
Nou wat het wat mij betreft is, is dat Israël zichzelf als land presenteert als beschaafd, ontwikkeld en weet ik het allemaal, terwijl ik van mening ben dat de daden helemaal niet zo beschaafd zijn.

Hamas heeft zichzelf nooit gepresenteerd als kijk ons eens beschaafd zijn...

Maar dit maakt het alsnog niet goed dat ze dan dus continue bommen afschieten op Israël..

Dus als je gewoon eerlijk bent en zegt: "Yo, wij zijn een groepering die graag met bommen gooien en hierbij het liefst zoveel mogelijk slachtoffers maken, deal with it!" is het ineens wel oke? Want het is dan te verwachten dat ze het doen?

Nogmaals, ik keur het massale beschieten van Gaza niet goed.. Maar Israël is echt niet de enige bad guy hier.

Wat Thesserd over Facebook zegt klopt. Ik zie ook alleen maar pro palestina dingen voorbij komen, ik durf ook geen foto's van Israël te posten. Heb nu wel een album maar die heet '14.. En heb er nu 3 foto's in staan :+.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 19:48

TammyVN schreef:
Maar dit maakt het alsnog niet goed dat ze dan dus continue bommen afschieten op Israël.

Nouja, dat komt niet zomaar ineens uit de lucht vallen... Ja de raketten wel, maar de reden ervan niet.
Ik snap je wel hoor, ik ben ook helemaal weg van Israël als land, en als ik dan denk aan die mensen die ik in 1987 heb bezocht, die er ook niet om gevraagd hebben daar geboren te worden en vervolgens familieleden in het leger te verliezen, ja oké.

Je kan zulke mensen moeilijk het land uit zetten doei, vanaf vandaag is het Palestina, wegwezen.
Maar.... Zoiets zijn inwoners ut Israël, en dan vooral nieuwe kolonisten, wél aan het doen met Palestijnen. En dát vind ik wel krom.
Israël heeft sinds 1987 heel erg weinig gedaan om de situatie van de Palestijnen te verbeteren, integendeel.
Ik denk dat mijn lijst met misstanden lang genoeg is.

Ikzelf ben echt heel lang pro- Israël geweest, zo van goed, nu het land er toch is kun je er maar het beste van maken nietwaar?
Plus dat ik vind dat zo tussen pak m beet 1900 en 1987 heeft niemand, nee ook de Arabische landen niet, zich het lot van de Palestijnen aangetrokken. (toen kwam Hamas).
En nu gaat iedereen ineens kwaad lopen zijn op Israël.

Kijk om nu nog te zeuren over grenzen uit 1946 ofzoiets ("Israël mag niet bestaan"), ja dat vind ik selectief, in de Levant wonen/woonden iets van 10 miljoen Palestijnen, als we gaan praten over Palestina terug geven dan kan Jordanië, deels Libanon en deels Syrië ook wel opdoeken.

Wat ik het ergste vind denk ik, is de totale wanhoop waarin die Gazanen leven en opgroeien. Hamas, die als een terreur hun regeert, maar de Israëli's hebben ook al bewezen een slechte en onbetrouwbare 'bondgenoot' te zijn.
Palestijnse burgers zijn doodsbang voor de IDF. Door hun eigen propaganda en demonisering van álle Arabieren zijn ze gewoon niet meer te vertrouwen.
Als je de verkeerde militair treft schiet ie gewoon de kinderen uit je hand vandaan. Oeps, foutje. Of: we hadden reden om aan te nemen dat het een terrorist was.
Ja nouja, Hamas is op zijn beurt ook zo onbetrouwbaar als wat, en op straat lopen ze niet met een herkenbaar Hamaspak aan, dus ja, alle reden om dan maar élke Palestijn in Gaza aan te zien voor terrorist, toch. :7

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 22:54

hahahatsjoe schreef:
Shadow0, ik heb het die persoon gevraagd omdat ik het in het kader van de discussie van belang vond. Net als dit filmpje... Israel wordt in dit topic ook ergens beschuldigd van het manipuleren van de pers, zonder bewijs. Dit filmpje bewijst hoe Hamas de pers manipuleert... op een werkelijk walgelijke manier.

http://www.jewsnews.co.il/2014/08/05/th ... -by-hamas/

MarvanTom, dat plaatje zegt alles. Maar ik denk dat je het filmpje uit mijn vorige post maar eens moet bekijken, want wat je daarna zegt over het conflict tussen Israel en Hamas klopt niet echt.

Die zogenaamde pb is niet eens een discussie waard.
Als iemand niet wil deelnemen aan dit topic, moet je ook niet via pb mensen benaderen om je pb anoniem te (laten) plaatsen.
Dat is verachtelijk om te (laten) doen.

Het filmpje is een manier om het conflict uit te leggen, ja.
Vanuit de ogen van Amerikanen, de grote 'broer' van Israel.

http://www.nu.nl/buitenland/3846943/hamas-weigert-ontwapenen.html
In dit stukje zijn beide partijen erg irreëel.
Wapens neerleggen als de andere partij de boel bezet houdt. 'Controleert'.
Hamas claimt een overwinning en Israel wil Duitsland als grenscontroleurs.
Ik vind het lachwekkend op een beschamende manier...

Bijna 1900 Palestijnen dood, overwegend burgers, maar Hamas heeft gewonnen en Israel wil Duitsland als helpende hand... %)
Tja...

Er zijn zoveel mensen die daar wonen en hier niet om hebben gevraagd: een plat gebombardeerd huis, geen water, eten, of wat dan ook, maar wel dode familieleden.
Ik kan me het niet eens voorstellen hoe dat moet voelen...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-14 00:09

Nic schreef:
TammyVN schreef:
Maar dit maakt het alsnog niet goed dat ze dan dus continue bommen afschieten op Israël.

Nouja, dat komt niet zomaar ineens uit de lucht vallen... Ja de raketten wel, maar de reden ervan niet.
Ik snap je wel hoor, ik ben ook helemaal weg van Israël als land, en als ik dan denk aan die mensen die ik in 1987 heb bezocht, die er ook niet om gevraagd hebben daar geboren te worden en vervolgens familieleden in het leger te verliezen, ja oké.

Je kan zulke mensen moeilijk het land uit zetten doei, vanaf vandaag is het Palestina, wegwezen.
Maar.... Zoiets zijn inwoners ut Israël, en dan vooral nieuwe kolonisten, wél aan het doen met Palestijnen. En dát vind ik wel krom.
Israël heeft sinds 1987 heel erg weinig gedaan om de situatie van de Palestijnen te verbeteren, integendeel.
Ik denk dat mijn lijst met misstanden lang genoeg is.

Ikzelf ben echt heel lang pro- Israël geweest, zo van goed, nu het land er toch is kun je er maar het beste van maken nietwaar?
Plus dat ik vind dat zo tussen pak m beet 1900 en 1987 heeft niemand, nee ook de Arabische landen niet, zich het lot van de Palestijnen aangetrokken. (toen kwam Hamas).
En nu gaat iedereen ineens kwaad lopen zijn op Israël.

Kijk om nu nog te zeuren over grenzen uit 1946 ofzoiets ("Israël mag niet bestaan"), ja dat vind ik selectief, in de Levant wonen/woonden iets van 10 miljoen Palestijnen, als we gaan praten over Palestina terug geven dan kan Jordanië, deels Libanon en deels Syrië ook wel opdoeken.

Wat ik het ergste vind denk ik, is de totale wanhoop waarin die Gazanen leven en opgroeien. Hamas, die als een terreur hun regeert, maar de Israëli's hebben ook al bewezen een slechte en onbetrouwbare 'bondgenoot' te zijn.
Palestijnse burgers zijn doodsbang voor de IDF. Door hun eigen propaganda en demonisering van álle Arabieren zijn ze gewoon niet meer te vertrouwen.
Als je de verkeerde militair treft schiet ie gewoon de kinderen uit je hand vandaan. Oeps, foutje. Of: we hadden reden om aan te nemen dat het een terrorist was.
Ja nouja, Hamas is op zijn beurt ook zo onbetrouwbaar als wat, en op straat lopen ze niet met een herkenbaar Hamaspak aan, dus ja, alle reden om dan maar élke Palestijn in Gaza aan te zien voor terrorist, toch. :7

Dat laatste... _/-\o_

En de allerlaatste zin, als Hamas niet wil dat er zo veel burger slachtoffers vallen (want dat vinden ze zogenaamd heel erg), moeten ze zich misschien wat professioneler opstellen als 'leger'. Niet voordoen als bevolking en zeker een eigen plek hebben voor al je wapens en raketten in plaats van her en der verspreid op gevoelige plekken... Ik ben echt van mening dat zij de Palestijnse bevolking gebruiken. In allerlei opzichten.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:34

MarvanTom schreef:
Als iemand niet wil deelnemen aan dit topic, moet je ook niet via pb mensen benaderen om je pb anoniem te (laten) plaatsen.

Zo hee wat een vooroordelen weer, zou het zo ook gaan bij Israel en Hamas? Ik kreeg het PBtje en ik werd geraakt door het gevoel van iemand die zich hier vrij zou moeten voelen, het is Nederland. Dus ik heb haar gevraagd of ik het mocht plaatsen... Ken je dat spreekwoord, oordeelt niet of gij zult zelf geoordeeld worden?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:35

Thesserd schreef:
En de allerlaatste zin, als Hamas niet wil dat er zo veel burger slachtoffers vallen (want dat vinden ze zogenaamd heel erg), moeten ze zich misschien wat professioneler opstellen als 'leger'. Niet voordoen als bevolking en zeker een eigen plek hebben voor al je wapens en raketten in plaats van her en der verspreid op gevoelige plekken... Ik ben echt van mening dat zij de Palestijnse bevolking gebruiken. In allerlei opzichten.

Thesserd, dit. En de rest van je post ook, je zegt het weer goed.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 07:39

Behalve dan wanneer andere mensen direct aangesproken worden die zich zo niet kunnen verweren....zo worden ondergetekende dingen in de schoenen gestoken die absoluut onwaar zijn,,,,

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 09:11

Dat laatste was eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld...
Ik begrijp je punt wel, en ben het ook eens met dat Hamas geen herkenbaar leger heeft (misschien logisch ook) en waarschijnlijk geen reet geeft om hun eigen volk, maar Israël is al jaren bezig alle Palestijnen te demoniseren tot terroristen.

Senator David Norris:"Israel bombs first and weeps later…":

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:26

hahahatsjoe schreef:
MarvanTom schreef:

Zo hee wat een vooroordelen weer, zou het zo ook gaan bij Israel en Hamas? Ik kreeg het PBtje en ik werd geraakt door het gevoel van iemand die zich hier vrij zou moeten voelen, het is Nederland. Dus ik heb haar gevraagd of ik het mocht plaatsen... Ken je dat spreekwoord, oordeelt niet of gij zult zelf geoordeeld worden?

papagroom schreef:
Behalve dan wanneer andere mensen direct aangesproken worden die zich zo niet kunnen verweren....zo worden ondergetekende dingen in de schoenen gestoken die absoluut onwaar zijn,,,,

Juist PPG!
Iemands gevoel vindt ik pas echt als deze persoon het zelf uitspreekt en plaatst in een topic.
En niet anoniem via pb en jij hahahatsjoe gebruikt het ook nog in het topic als een extra schep kolen op het vuur.

Misschien valt het je wel hardstikke tegen dat ik als deels Joodse heeeel anders naar deze situatie kijk.
En misschien wel meer mensen in dit topic.
Ik weet hoe de Holocaust en de 2e WO mijn eigen familie heeft beïnvloed, maar mijn Jodenbloed 'beslist' niet voor mij als persoon dat ik per sé pro-Israel moet zijn, anti-Hamas of wat dan ook.

Ik kan dit ook makkelijk zeggen, zo vanachter mijn compscherm in NL; ik sta er letterlijk en figuurlijk ver vanaf en niet middenin. Dat geeft vaak al een hele andere mening.
En aangezien je hier in NL wel je mening mag uiten, zonder dat je opgepakt wordt, maak ik gebruik van deze mogelijkheid.

@ Thesserd: De Palestijnen worden niet gebruikt, maar misbruikt.
Tegen wil en dank, als pionnetjes.
En niemand die daar ook maar iets aan doet...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:30

Mijn familie komt uit telaviv en als ik dat tegen mensen zeg gaan ze meteen met mij in discussie hoe slecht de Israëlieten wel niet zijn en hoe dapper die Palestijnen wel niet zijn. No offence maar mijn familie heeft een raket van die o zo dappere Palestijnen in hun huis gehad (geen gewonden gelukkig) en dat is niet omdat mijn familie zo gemeen is. Het is gewoon een oorlog die al te lang doorgaat, er vloeit teveel onschuldig bloed van beide kanten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:12

lifaya schreef:
Mijn familie komt uit telaviv en als ik dat tegen mensen zeg gaan ze meteen met mij in discussie hoe slecht de Israëlieten wel niet zijn en hoe dapper die Palestijnen wel niet zijn. No offence maar mijn familie heeft een raket van die o zo dappere Palestijnen in hun huis gehad (geen gewonden gelukkig) en dat is niet omdat mijn familie zo gemeen is. Het is gewoon een oorlog die al te lang doorgaat, er vloeit teveel onschuldig bloed van beide kanten.

Helemaal mee eens!

De raket zal van Hamas zijn geweest; de Palestijnen hebben niks. ;)
Maar jij geeft gelijk aan hoe er over Palestijnen wordt gedacht: ze kunnen allemaal wel Hamas zijn.
Dat is gewoon waar, Hamas is niet te onderscheiden van een Palestijn.
Zie ook Nic's post eerder.

Het moeten verdedigen om wie of wat je bent is soms zo'n gedoe, omdat mensen in 'hokjes' denken.
"Dan zal jij wel..."; NEE!
Geen enkel geweld is goed te praten, ik vind het zó oneerlijk tegenover onschuldige burgers.
Maar hoe meer posts van ervaringen van welke kant dan ook, hoe beter lijkt mij. :j

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:13

Tja en zo kende ik via een Israelisch ex-huisgenootje 10 jaar geleden tijdens de studietijd weer een hele hoop andere Israeliers die weg gevlucht waren uit hun land en al jarenlang illegaal in Europa verbleven, omdat ze absoluut niet in het leger wilden. Ook zij waren toen al absoluut tegen wat hun overheid daar voor beleid voerde en leefden liever in onzekerheid in Europa dan gedwongen te worden te vechten voor een doel waar zij niets voor voelden. Vind het ook erg jammer dat als men hier steun betuigd aan het Palestijnse volk (dus niet aan hamas!) men dan zowat gelijk wordt uitgemaakt voor antisemiet want dat is imo toch echt heel wat anders :(

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 16:49

MarvanTom schreef:
Iemands gevoel vindt ik pas echt als deze persoon het zelf uitspreekt en plaatst in een topic.
En niet anoniem via pb en jij hahahatsjoe gebruikt het ook nog in het topic als een extra schep kolen op het vuur.

Waarom zou iemand mij niet mogen PBen? En waarom zou ik niet geraakt mogen worden door iemands gevoel dat uitgesproken wordt? En waarom zou ik niet mogen vragen of ik dat mag delen ?

Jij doet het voorkomen dat ik en de PB-ster 1 of ander duister complot voeren samen, waar heb jij in vredesnaam last van, complotwanen? Dat jij niet kan geloven dat een gevoel oprecht is en dat zo'n gevoel oprecht gedeeld wordt zegt meer over jou dan over mij en dat is niet positief in dit geval.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:09

hahahatsjoe schreef:
Waarom zou iemand mij niet mogen PBen? En waarom zou ik niet geraakt mogen worden door iemands gevoel dat uitgesproken wordt? En waarom zou ik niet mogen vragen of ik dat mag delen ?

Dat mag allemaal :) Het enige dat niet mag is het werkelijk delen. Zelfs als de schrijver het ok vindt, is het toch niet toegestaan. Dat staat in de boktregels, maar er is ook een goede reden voor: het is een onplezierige en verwarrende manier van discussie voeren. Iedereen die mee wil doen aan de discussie is welkom, iedereen die per pb wil reageren mag dat, maar het anoniem reageren (doordat de een pb'tjes van een ander gaat plaatsen) mag niet.

(Nogmaals: ik reageer hier niet namens de mods, dus als je hier vragen over hebt, neem vooral contact op met iemand met een groene gebruikersnaam voor het officiele beleid.)

Citaat:
Jij doet het voorkomen dat ik en de PB-ster 1 of ander duister complot voeren samen, waar heb jij in vredesnaam last van, complotwanen? Dat jij niet kan geloven dat een gevoel oprecht is en dat zo'n gevoel oprecht gedeeld wordt zegt meer over jou dan over mij en dat is niet positief in dit geval.

Je maakt het hier nodeloos persoonlijk en aanvallend, wat mij betreft is dat niet nodig en geen fijne manier van discussieren.

Ten eerste twijfelt niemand eraan of het gevoel oprecht is. Wat er gezegd wordt is dat het niet terecht is, omdat kritiek op Israel niet hetzelfde is als antisemitisme, dat is wat anders.
Over complotten heeft verder niemand het, en door het zo in het extreme te trekken escaleert de discussie al snel. Meningsverschillen zijn prima, maar het is fijn als dat niet op de persoon wordt gespeeld.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:29

Betreft het leger, ja dat vind ik erg. Mijn werkgever komt ook uit israel ebhij kan dus niet naar israel gaan omdat hij dan het leger in zou moeten. Dat vind iernstig. Zo word je als onschuldige burger toch meegesleurd in deze nutteloze oorlog en vloeit er nog meer bloed.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 17:37

Zitouna schreef:
) men dan zowat gelijk wordt uitgemaakt voor antisemiet want dat is imo toch echt heel wat anders :(

Dit geeft wat verheldering ?

Citaat:
Tijdens de diaspora ontstond op veel plaatsen antisemitisme, een vorm van racisme. Als reactie op het antisemitisme ontstond met name vanuit Oost- en Centraal-Europa een Joodse nationale beweging, het Zionisme. De zionisten streefden naar een eigen land voor Joden in Palestina. Een deel van de zionisten emigreerden dan ook naar dat gebied. Dit droeg bij aan de groei van de Joodse gemeenschap in het toenmalig Ottomaanse en later Britse mandaatgebied Palestina en uiteindelijk aan de stichting van de staat Israël.
Niet alle Joden zijn echter zionist, velen zijn vooral loyaal aan hun nationaliteit vanuit hun geboorteland, naast de verbondenheid met hun historische/etnische afkomst.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:05

wat een bende is het daar zeg, beide partijen zijn inmiddels schurkenstaten geworden.
Redelijke kansloze situatie, bijzonder triest voor de mensen daar.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 19:40

Beste Shadow0, dit is gewoon zeuren ontzettend over niets door jullie (zonder daarbij namen te noemen). En dat niet 1x, nee vooral doorgaan om je gelijk te halen (mijn persoonlijke gevoel hierover). Graag ontopic blijven, ik reageer in elk geval niet meer op dit soort posts.