TammyVN schreef:Maar dit maakt het alsnog niet goed dat ze dan dus continue bommen afschieten op Israël.
Nouja, dat komt niet zomaar ineens uit de lucht vallen... Ja de raketten wel, maar de reden ervan niet.
Ik snap je wel hoor, ik ben ook helemaal weg van Israël als land, en als ik dan denk aan die mensen die ik in 1987 heb bezocht, die er ook niet om gevraagd hebben daar geboren te worden en vervolgens familieleden in het leger te verliezen, ja oké.
Je kan zulke mensen moeilijk het land uit zetten doei, vanaf vandaag is het Palestina, wegwezen.
Maar.... Zoiets zijn inwoners ut Israël, en dan vooral nieuwe kolonisten, wél aan het doen met Palestijnen. En dát vind ik wel krom.
Israël heeft sinds 1987 heel erg weinig gedaan om de situatie van de Palestijnen te verbeteren, integendeel.
Ik denk dat mijn lijst met misstanden lang genoeg is.
Ikzelf ben echt heel lang pro- Israël geweest, zo van goed, nu het land er toch is kun je er maar het beste van maken nietwaar?
Plus dat ik vind dat zo tussen pak m beet 1900 en 1987 heeft niemand, nee ook de Arabische landen niet, zich het lot van de Palestijnen aangetrokken. (toen kwam Hamas).
En nu gaat iedereen ineens kwaad lopen zijn op Israël.
Kijk om nu nog te zeuren over grenzen uit 1946 ofzoiets ("Israël mag niet bestaan"), ja dat vind ik selectief, in de Levant wonen/woonden iets van 10 miljoen Palestijnen, als we gaan praten over Palestina terug geven dan kan Jordanië, deels Libanon en deels Syrië ook wel opdoeken.
Wat ik het ergste vind denk ik, is de totale wanhoop waarin die Gazanen leven en opgroeien. Hamas, die als een terreur hun regeert, maar de Israëli's hebben ook al bewezen een slechte en onbetrouwbare 'bondgenoot' te zijn.
Palestijnse burgers zijn doodsbang voor de IDF. Door hun eigen propaganda en demonisering van álle Arabieren zijn ze gewoon niet meer te vertrouwen.
Als je de verkeerde militair treft schiet ie gewoon de kinderen uit je hand vandaan. Oeps, foutje. Of: we hadden reden om aan te nemen dat het een terrorist was.
Ja nouja, Hamas is op zijn beurt ook zo onbetrouwbaar als wat, en op straat lopen ze niet met een herkenbaar Hamaspak aan, dus ja, alle reden om dan maar élke Palestijn in Gaza aan te zien voor terrorist, toch.