Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 10:55

pol013 schreef:
Wat mij dan weer irriteert is dat kleding vaak op gefotoshopte modellen hangt die in de werkelijke wereld niet eens bestaan. Dan heb ik toch nog geen plaatje bij hoe het kleding stuk er uit gaat zien bij een normaal iemand? Zalando zet er tegenwoordig dan al bij welke maten een model heeft zodat ik kan zien dat het shirtje bij mij tot aan mijn enkels komt in plaats van aan de navel van het uber lange model :+

De mode wereld doet een beetje of er alleen dunne lange mensen zijn en dat is natuurlijk bullshit. Prima moeten ze zelf weten.
Een merk als dove gaat meer over jezelf verwennen en goed voelen. Dat moet ook gewoon kunnen met maat 42 en voor mijn part met maat 50 en daarboven. Zij promoten echt niet dikker worden( als je die modellen al dik wilt noemen) ze laten simpelweg wat meer variatie zien.

En een merk voor dikke dames gaat natuurlijk in op de curves die die dames hebben. Ze mogen er met hun curves toch ook gewoon zo goed mogelijk uit zien?

Ik vindt alles binnen de grenzen van het normale en gezonde echt gewoon helemaal prima. Als je jezelf maar niet in de weg zit.

maar dat fotoshoppen vind ik ook héél erg, want ze laten het onmogelijke zien en er zijn genoeg meiden die zo willen worden en denken "Afvallen!". Dat vind ik dus ook een slechte ontwikkeling, maar toevallig viel mij de laatste tijd de ontwikkeling van "dikkere" mensen promoten op. ( en dan vaak ten kosten van dunnere mensen, zie die plaatjes OP)

Maar nog dan met Dove, als ze hadden willen laten zien dat iedereen goed is, dan hadden ze ook modellen moeten neerzetten die dun waren.. Dus zowel meiden waarbij je een beetje de ribben ziet als meiden die wat steviger zijn, dan had ik je gelijk gegeven.. Maar juist omdat ze alleen wat vollere meiden gebruiken, komt het op mij anders over. Had dan diversiteit laten zien :)

pol013

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:57

Nessah, daar heb je wel een punt maar ik meen me te herinneren dat nederland toen een rits vrouwen had waar ook een magere en een oudere vrouw bij stond. Meer variatie inderdaad

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:58

Nessah schreef:
Maar een grote neus, schaad je lichaam niet.. Te dik of te dun wel, dus dat vind ik wel anders. ( voor iemand daar weer op reageert dek ik mijzelf alvast in, uiteraard bedoel ik géén dove dames of mensen met maat 42-44.. Ik bedoel écht overgewicht wat de gezond schaad ) Dus ik vind dat je te dun of te dik niet moet promoten. Een model waarbij je de ribben ziet, moet je ook niet promoten want straks gaan mensen dat normaal vinden en krijg je nog meer problematiek rondom de eetstoornissen.. Maar mensen met vetrolletjes vind ik dat precies zo. Want als ribben/vetrollen gezien wordt als normaal en goed, wat maakt het dan uit als je 10 kg aan komt of 10 kg afvalt? Mensen onderschatten het probleem van overgewicht/ondergewicht echt heel erg, ik heb er dagelijks ( beroepsmatig) mee te maken en zie wat een invloed social media heeft ( dus niet Dove) en ik vind dat geen fijne ontwikkeling.. Eerst zag ik alleen veel te dunne modellen of plaatjes over dun zijn wat ik niet goed vond en nu zie ik het opeens meer over wat dikke mensen. Beide vind ik gewoon geen goede ontwikkeling. Dat was mijn discussie punt en niet wie of wanneer iemand dik is en of dat wel of niet mooi is, daar ging het helemaal niet om.

Trouwens over die scheve tanden heb ik wel een leuk voorbeeldje.. H&M gebruikt meiden met een grote spleet tussen de tanden en opvallende sproeten. Maar nogmaals, dit heeft geen invloed op de volksgezondheid :)

Nog steeds denk ik niet dat het doel van zulke reclame modellen is dat iedereen maar dikker moet worden omdat dat mooier is, maar dat ook dikkere mensen zich gewoon mooi mogen voelen.

Dat mensen langzaamaan steeds dikker worden heeft denk ik minder te maken met zulke reclames en meer met het feit dat mensen niet meer buiten komen. Internet, tv, spelcomputers. Mensen zitten vaker stil. Gezond koken is meer werk en zelfs duurder dan vette troep, kindertjes worden zoet (letterlijk) gehouden met snoepjes in plaats van dat ze fatsoenlijk opgevoed worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:01

Qimm schreef:
Maar dat snap ik dan weer niet, waarom zou je dan niet meer blij kunnen zijn met je mooie gebit? Dat is toch wat je zelf wilde, kennelijk vind je dat mooi.

Dat is dus de invloed van reclame, waar Nessa dus ook over valt, het ïdeaalbeeld word anders. Perfecte gebitjes zijn uit, de nieuwe mode word "scheve tandjes".... Straks ben jij de enige met een perfect gebit, de mensen met scheve tanden zijn hoe je zou moeten zijn. Volgens de reclame dan.
En dan krijg je dus, dat je vriendinnen zeggen: "moet jij niet eens naar "de tandarts"Komt niet goed met al die rechte tandjes, moet meer variatie in, dat is veel beter.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:01

Zit nu te zoeken, maar ook dit was een reclame poster van Dove ( waar zij overigens al snel op terug kwamen, maar toch...)

Afbeelding

Sorry, bevestigd toch een beetje mijn gevoel.

bedoel, ik zie er in bikini ook uit qua lichaam als de bovenste meiden en ik ben ook gewoon echt hoor! :')
Laatst bijgewerkt door Nessah op 15-07-14 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:03

wat ik niet begrijp...als er een paard te dik is schreeuwt iedereen moord en brand...maar als vrouwen ''dik'' zijn is het in ene mooi?
Nee,ik heb niet tegen een paar kilo teveel,als de dames van Dove.Dat noem ik ook geen overgewicht,maar een daarboven geplaatste foto van een echt te zwaar iemand hoeft niet gepromoot te worden

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:06

om toch even de dove reclame als voorbeeld te nemen. Ik vind die vrouwen er echt veel natuurlijker en 'echter' uit zien dan de vrouwen op de posteer van victoria's secret. Vind ook zeker niet dat de vrouwen uit de dove reclame overgewicht hebben. Snap niet dat sommige mensen dat overgewicht noemen..
Laatst bijgewerkt door svb16 op 15-07-14 11:11, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:06

Nessah schreef:
bedoel, ik zie er in bikini ook uit qua lichaam als de bovenste meiden en ik ben ook gewoon echt hoor!

Zonder fotoshop??? Dan ben jij één van de unieke vrouwen op de wereld ;) .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:07

nynke55 schreef:
Qimm schreef:
Maar dat snap ik dan weer niet, waarom zou je dan niet meer blij kunnen zijn met je mooie gebit? Dat is toch wat je zelf wilde, kennelijk vind je dat mooi.

Dat is dus de invloed van reclame, waar Nessa dus ook over valt, het ïdeaalbeeld word anders. Perfecte gebitjes zijn uit, de nieuwe mode word "scheve tandjes".... Straks ben jij de enige met een perfect gebit, de mensen met scheve tanden zijn hoe je zou moeten zijn. Volgens de reclame dan.
En dan krijg je dus, dat je vriendinnen zeggen: "moet jij niet eens naar "de tandarts"Komt niet goed met al die rechte tandjes, moet meer variatie in, dat is veel beter.

Ik kan me daar niet in verplaatsen, ik wil niet aan een ideaalbeeld voldoen. Daarom heb ik moeite om het probleem te zien denk ik

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:08

geerke schreef:
wat ik niet begrijp...als er een paard te dik is schreeuwt iedereen moord en brand...maar als vrouwen ''dik'' zijn is het in ene mooi?
Nee,ik heb niet tegen een paar kilo teveel,als de dames van Dove.Dat noem ik ook geen overgewicht,maar een daarboven geplaatste foto van een echt te zwaar iemand hoeft niet gepromoot te worden

Dat paard heeft er niet zelf voor gekozen en kan daar zelf niets aanveranderen. Kindjes met overgewicht vind ik, om dezelfde reden, ook heel erg, de ouders zijn dan heel onverantwoordelijk bezig aangezien het kind niet zelf in staat is gezond te eten/leven.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:10

[***] schreef:
Nessah schreef:
bedoel, ik zie er in bikini ook uit qua lichaam als de bovenste meiden en ik ben ook gewoon echt hoor!

Zonder fotoshop??? Dan ben jij één van de unieke vrouwen op de wereld ;) .

Nou ik heb heus wel oneffenheden etc op mijn benen en glans niet zo mooi. Maar op de onderste dames is ook fotoshop gebruikt want ik zie geen een pukkeltje,vlekje,streepje oid.

Dus qua bouw, en niet qua knapheid/mooiheid, ben ik inderdaad gewoon als die bovenste hoor :)

Dat donkere meisje in het midden doet haar honden omhoog he, als ik dat doe en ik span aan dan zal je ook een raar figuur zien. Maar bijv die aan de buitenkanten, zo ben ik ook gewoon en in mijn omgeving vele anderen ook hoor :)
Laatst bijgewerkt door Nessah op 15-07-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:10

Ik ben het met TS eens. Ik stoor me ontzettend aan het soort plaatjes dat zij liet zien, en dan om het nog net even aan te moedigen:
Afbeelding
Afbeelding
(die van de man zat er aan vast :') )

Waar slaat zoiets op? Bij mij op facebook zijn er genoeg mensen die te dik zijn (en dan heb ik het niet over maat 40 mensen die er normaal uitzien) en dan dit soort plaatjes posten. Zo'n plaatjes zie ik alleen maar als een excuus om er niks aan te hoeven doen en anderen lekker de grond in te boren. En als je tevreden bent met wie je bent, hoef je zoiets niet te posten. En wat de mensen van mevrouw op het bovenste plaatje rechts gaan schreeuwen; ik zeg niet dat dat te dik is.

Ik heb zelf geen maatje 36, heb zelf ook een maat 38/40, heb voor mijn éigen gevoel wat overgewicht en wil er gewoon strak en afgetraind uitzien. Dat wil ík, daar maak ik toch ook niet zo'n achterlijke plaatjes van?
Laatst bijgewerkt door Limitless op 15-07-14 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:11

Qimm schreef:
geerke schreef:

Dat paard heeft er niet zelf voor gekozen en kan daar zelf niets aanveranderen. Kindjes met overgewicht vind ik, om dezelfde reden, ook heel erg, de ouders zijn dan heel onverantwoordelijk bezig aangezien het kind niet zelf in staat is gezond te eten/leven.

maar of dat je er wel of niet voor kiest heeft toch niks met 'mooi' te maken. Dat is wat geerke zegt geloof ik (corrigeer me als ik voor m'n beurt praat!) maar als paarden dik zijn, is het schandalig. Als vrouwen overgewicht hebben, is het mooi en iedereen waar je de ribben bij kan zien of die een laag vetpercentage hebben zijn een zakje botten en geen echte vrouw en daar houden mannen niet van (etc.. etc.. etc...)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:15

Vind jij die bovenste dames dan een gezond gewicht hebben ? Sorry, hoor, maar dat is dan helemaal van de pot gerukt. De onderste dames zijn zeker niet ongezond dik, maar de bovenste zijn wel ongezond mager. Sommigen hebben nu eenmaal een snel werkende stofwisseling (zoals mijn dochter bv, die 1m66 is en 42 kg weegt), waardoor ze heel mager van nature, maar wél gezond zijn, maar de meesten hebben dat niét. En dan is het jammer dat zulke meisjes zich een voorbeeld gaan stellen aan de VS-modellen, en obsessief met hun gewicht gaan bezig zijn omdat ze een onrealistisch ideaalbeeld hebben.
Ik snap je hele punt niet. De bovenste dames als ideaalbeeld gaan nemen vind ik veel ongezonder dan de onderste ! Te mager is net zo ongezond als te dik. En ik vind de bovenste dames even lelijk dan die uit dat plaatje met die size-plus bikinis. (mijn PERSOONLIJKE mening) Een paard waar alle botten uitsteken vinden jullie toch ook niet mooi ?
Normaal vind ik het mooiste. Maar nogmaals : echte schoonheid zit vanbinnen, en zelfs het knapste model, dat overdreven met haar uiterlijk bezig is, en stiekem neerkijkt op normale, gemiddelde mensen, sorry, maar zo iemand zal ik nooit aantrekkelijk vinden.
Laatst bijgewerkt door sevke op 15-07-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:15

Nessah schreef:
Nou ik heb heus wel oneffenheden etc op mijn benen en glans niet zo mooi. Maar op de onderste dames is ook fotoshop gebruikt want ik zie geen een pukkeltje,vlekje,streepje oid.

Dus qua bouw, en niet qua knapheid/mooiheid, ben ik inderdaad gewoon als die bovenste hoor

Dat donkere meisje in het midden doet haar honden omhoog he, als ik dat doe en ik span aan dan zal je ook een raar figuur zien. Maar bijv die aan de buitenkanten, zo ben ik ook gewoon en in mijn omgeving vele anderen ook hoor

Was ook maar een grapje hoor. Daarom een smiley erachter. En ja, de onderste foto is zeker ook gefotoshopt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:19

sevke schreef:
Vind jij die bovenste dames dan een gezond gewicht hebben ? Sorry, hoor, maar dat is dan helemaal van de pot gerukt. De onderste dames zijn zeker niet ongezond dik, maar de bovenste zijn wel ongezond mager. Sommigen hebben nu eenmaal een snel werkende stofwisseling (zoals mijn dochter bv, die 1m66 is en 42 kg weegt), waardoor ze heel mager van nature, maar wél gezond zijn, maar de meesten hebben dat niét. En dan is het jammer dat zulke meisjes zich een voorbeeld gaan stellen aan de VS-modellen, en obsessief met hun gewicht gaan bezig zijn omdat ze een onrealistisch ideaalbeeld hebben.
Ik snap je hele punt niet. De bovenste dames als ideaalbeeld gaan nemen vind ik veel ongezonder dan de onderste ! Te mager is net zo ongezond als te dik. En ik vind de bovenste dames even lelijk dan die uit dat plaatje met die size-plus bikinis. (mijn PERSOONLIJKE mening) Een paard waar alle botten uitsteken vinden jullie toch ook niet mooi ?
Normaal vind ik het mooiste. Maar nogmaals : echte schoonheid zit vanbinnen, en zelfs het knapste model, dat overdreven met haar uiterlijk bezig is, en stiekem neerkijkt op normale, gemiddelde mensen, sorry, maar zo iemand zal ik nooit aantrekkelijk vinden.

Waarom verzin jij dingen die ik gezegd zou hebben? zo vermoeiend.. Ik heb toch nergens gezegd dat de dove vrouwen ongezond dik zijn?? En ik heb nergens gezegd dat de bovenste vrouwen gezond gewicht hebben?? Waar staat dat de bovenste vrouwen wel ideaal zijn?? dat maak jij er van! niet ik! Ik laat alleen een creatie zien die Dove maakte hoor... Sjonge jonge zeg..
Het ideaal beeld zou er tussen in moeten zitten in mijn ogen. Jij vindt beide plaatjes iedereen lelijk? Nou ik niet, ik vind alle dames van die foto's knap ik kijk namelijk verder dan gewicht ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:21

chelle_dora schreef:
maar of dat je er wel of niet voor kiest heeft toch niks met 'mooi' te maken. Dat is wat geerke zegt geloof ik (corrigeer me als ik voor m'n beurt praat!) maar als paarden dik zijn, is het schandalig. Als vrouwen overgewicht hebben, is het mooi en iedereen waar je de ribben bij kan zien of die een laag vetpercentage hebben zijn een zakje botten en geen echte vrouw en daar houden mannen niet van (etc.. etc.. etc...)

het is schandalig dat je je paard bewust gezondheidsrisico's laat lopen. Heeft niets te maken met wel of niet mooi. Dikkere dames lopen ook gezondheidsrisico's, uiteraard. Maar desondanks kun je er nog wel mooi uitzien en mag je je ook mooi voelen. Want dat het ongezond is is al vervelend genoeg, moet je je dan ook maar onaantrekkelijk voelen? Nergens voor nodig. Er zijn zat aantrekkelijke stevige dames IMO

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:23

Nessah schreef:
Waarom verzin jij dingen die ik gezegd zou hebben? zo vermoeiend.. Ik heb toch nergens gezegd dat de dove vrouwen ongezond dik zijn?? En ik heb nergens gezegd dat de bovenste vrouwen gezond gewicht hebben?? Waar staat dat de bovenste vrouwen wel ideaal zijn?? dat maak jij er van! niet ik! Ik laat alleen een creatie zien die Dove maakte hoor... Sjonge jonge zeg..
Het ideaal beeld zou er tussen in moeten zitten in mijn ogen. Jij vindt beide plaatjes iedereen lelijk? Nou ik niet, ik vind alle dames van die foto's knap ik kijk namelijk verder dan gewicht ;)

Citaat:
Mijn mening? Ik heb zelf een sportief en slank lichaam en ben er trots op. Het kost mij veel werk om dit zo te houden en ik let op wat ik eet en de hoeveelheden hier van. Ik zit op een gezond gewicht. Ik vind dat mensen gemotiveerd moeten worden om een gezond gewicht te hebben en geen onder/overgewicht.

Citaat:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:23

sevke: allereerst vind ik niet dat je gewicht echt af kan lezen van een foto, zeker niet op foto's die aardig gephotoshopped zijn en vallen/staan met de juiste belichting, pose en afwerking.

Heel eerlijk, ik ben zelf liever zoals de dames op de bovenste foto dan de dames op de dove-foto. Simpelweg omdat ík mezelf niet mooi vind met een vetrol en een laagje spek.

Jouw dochter kan door een hele grote groep v/d bevolking net zo goed voor lelijk uitgemaakt worden, want van een foto kan je toch niet zien of iemand een snelle stofwisseling heeft en of diegene dus gezond is? Ik ken het probleem wel hoor want ik ben 1.64 en ben blij dat ik de 47 kilo haal, en bij mij kan je dus ook net wel/net niet m'n ribben zien. Maar om dan te zeggen dat iedereen van die bovenste foto ongezond is en lelijk is.. over neerkijken op een ander gesproken.. ;)

Een ideaalbeeld en daarin doorslaan is nooit gezond; ongeacht hoe zo iemand eruit ziet, want obsessief jezelf meten aan een ideaalbeeld kan psychisch al niet goed voor je zijn, laat staan lichamelijk.

maar betrek het even op je eigen dochter; bij haar zou het er ongetwijfeld ook flink op inhakken als er wordt gezegd dat ze geen echte vrouw is, omdat echte vrouwen rondingen hebben en dat ze nooit een vent zal vinden omdat mannen niet van een bot houden. Maar dat wordt normaal gevonden, 'want ze zijn toch ongezond'. Maar opmerken dat iemand een ongezond overgewicht heeft... Dat is 'lelijk doen' of 'iemand niet accepteren zoals ze is'.

Accepteer dan iemand ook die het mooi vindt om niet boven de 50 kilo uit te komen, dat is dan net zo goed ieders goed recht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-14 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:26

Die middelste dame in de vic sec reclame heeft gewoonweg een gat tussen haar benen. Begrijp dat dat ook weer een hype is bij jonge meiden. Dat je bovenbenen elkaar niet raken. Dat vindt ik (ook) echt van de pot gerukt.

Daarbij is (bij benadering) zo'n lichaam hebben nog tot daar aan toe als je rond de 20 bent maar echt niet meer gezond als je richting de 40 gaat. ( en die vrouwen moeten toch ook een bh aan? Of niet)

En ik zag er tot mijn 20 zo uit als de dames in de vic sec reclame (oke, zonder de boobs en met kortere pootjes) maar dat hoeft voor mij nu echt niet meer hoor. Had het steeds koud :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:30

Weet jet wat het is...
Ookal wil je je niet eens met gewicht bezig houden, je word gedwongen door opmerkingen van anderen. Of je nou dikker bent of dunner.
Tegen mij persoonlijk werd er regelmatig gezegd (door vollere personen ja) "meid wat ben jij eng dun"
Terwijl het ten eerste niet eens zo was, ten tweede zoiets zeg je toch niet???
Zo worden er ook tegen dikkere mensen opmerkingen gemaakt.

Er word gezegd dat TS er wel erg mee bezig zal zijn en dus onzeker zou zijn maar zoals ik zeg, je word wel beledigd (ook door die domme plaatjes ja van botten zijn voor honden etc) en dan mag je dat best aan de kaak stellen hoor.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 11:30

@Brainless: Zo jij zit er bovenop :) Maar dan nog heb ik nergens gezegd dat de vrouwen van Dove ongezond gewicht hebben :) En wat is er mis mee dat ik trots op mijn lichaam ben? Ik veroordeel toch niemand daarmee, ik zeg alleen dat ik veel doe om mijn lichaam zo te houden ( en vooral veel moet laten) en ja, ik vind mijn lichaam mooi en daar ben ik trots op. Mijn zus is trots op haar lichaam en die heeft maat 44, prima toch :) Iedereen kan trots zijn op zijn/haar lichaam. Daar is niks mis mee! En inderdaad ik vind gezond gewicht iets wat gemotiveerd zou moeten worden, omdat het gewoon weg gezond is.. Wat is daar mis mee? En ja, ik zie er uit zo in bikini, en ik ben echt in de zin nog nooit een operatie gehad oid.. Wat is daar mis mee? Wat wil je nu bereiken met die quotes van mij?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:31

Ik ben 37 en kan in het bovenste rijtje staan hoor. :+
OK, ik heb niet zulke mooie lange benen en mijn ribben zijn te breed om een 60 cm taille te hebben. Maar verder....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:35

Citaat:
@mylittlejoy: Waar heb ik gezegd dat maat 40 ongezond en niet fit is??? Dat zijn mijn woorden absoluut niet hoor :) Ik heb alleen gezegd dat ik die maten ( en dat puur vanuit Dove, niet algemeen nogmaals..) iets te dik vind. Ik heb niet gezegd dat ze ongezond of niet fit zijn, dat maak jij er nu van :) En iets te dik, ik vind dat niet lelijk hoor?? Wie zegt dat afgetraind mijn voorkeur heeft?? Waar stáát dat?? Mijn zus is vele maler knapper dan ik en zij heeft maat 44.. Dus ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt? Waarom moet dik altijd negatief worden opgevat??

Okay, chill. :oo

Lees jouw eigen onderstaande posts nog eens. Gewoon, even heel objectief. Kan je je dan voorstellen dat dit wordt opgevat als dat jouw voorkeur uitgaat naar afgetraind? Dat jij maat 40 ziet als overgewicht en niet dun/gezond? Snap je dat ik "daar die informatie vandaan haal"? Je roept zelf het hardst dat mensen moeten leren begrijpend lezen, maar dan dien je zelf ook wel begrijpend te typen.

Citaat:
Wat is dit voor ontwikkeling? Namelijk, dat het lijkt alsof overgewicht wordt gezien als iets wat beter is dan dun/gezond gewicht. Je ziet steeds vaker reclames met teksten van "gezonden echte vrouw". Dat zijn dan vrouwen met maat 42-44. banketstaaf gezegd, ook al is maat 40/42 gemiddeld in Nederland, is dat toch al te dik. Eenderzijds wordt er reclame gemaakt voor sporten en gezond voedsel, anderzijds zie ik voorbij komen dat overgewicht hebben mooi is. Ik heb het dan niet over extreem overgewicht, maar de maten die ik hierboven noemde.

Mijn mening? Ik heb zelf een sportief en slank lichaam en ben er trots op. Het kost mij veel werk om dit zo te houden en ik let op wat ik eet en de hoeveelheden hier van. Ik zit op een gezond gewicht. Ik vind dat mensen gemotiveerd moeten worden om een gezond gewicht te hebben en geen onder/overgewicht.

Citaat:
Ik vind een vrouw op zijn mooist met een platte gespierde buik.

Ik zie vrouwen met wat overgewicht, dus te dik. Niet veel te dik, maar een beetje te dik.

Citaat:
Ik wilde alleen een discussie openen over de manier van reclame maken met mensen met (licht) overgewicht, dat die teksten erbij niet nodig zijn. Ik heb níks tegen mensen met over gewicht.

Citaat:
Ik vind het goed als voor reclame verschillende mensen worden gebruikt, zoals supermarkt PLUS met het meisje met overgewicht. Maar het gaat mij om de manier waarop, als of vollere vrouwen alleen mooi zijn, dát vind ik geen fijne ontwikkeling dat komt op mij over alsof overgewicht gepromoot wordt, terwijl je in mijn ogen alleen gezond/sportief gewicht zou moeten promoten ivm met het welzijn van mensen.

Citaat:
Dit soort meiden, vind ik slanke meiden met een gezond gewicht. Maar dat vínd ik, is geen feit. En ik vind ze niet mooier dan de Dove meiden of lelijker, ik zeg alleen dat ik dit gezond gewicht vind.

Jij hebt het zelf in bijna al je posts over (even generaliserend) Victoria's Secret-vrouwen met een "gezond" gewicht en Dove-vrouwen met "overgewicht". Jij maakt zelf het onderscheid tussen dat de ene wel gezond is en de ander niet.

En dan zeg je "Ik heb niks tegen mensen met overgewicht". Maat 40 is met de gemiddelde Hollandse lengte (iets onder de 1.70m) geen overgewicht. Ook niet een beetje. Iemand met maat 40 (of 42 zelfs) kan makkelijk een BMI van 22/23 hebben, wat staat voor gezond gewicht.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:36

@TS : JIJ schreef toch dat het schandalig was dat zulke mensen de nieuwe norm worden ? Dat heb ik er toch uit begrepen. Nu IK vind het schandalig dat de bovenste mensen de norm zijn. Ik zal mij nuanceren : ik vind HET FIGUUR van de bovenste dames lelijk. Mag dat even ? Ik mag toch ook een mening hebben ? JIJ mag het figuur van de onderste dames lelijk vinden, dat is je goede recht ! Maar ik zal nooit opmerkingen maken naar iemand met een extreem mager of dik figuur, ik voel mij niet beter dan die mensen, namelijk.
Waarom betrek ik dat op mijn dochter ? Omdat zij nog van zichzelf vindt dat ze TE DIK (!!!) is. En dat vind ik erg. En de enige reden daarvan is dat plaatjes als die VS-modellen aan de jeugd wordt voorgespiegeld als zijnde de norm en normaal. Als iemand haar zegt dat ze te dun is, doet ze alsof haar dat kwetst, maar eigenlijk aanziet ze het als een compliment.
En eigenlijk heb ik veel medelijden met die mensen die hunzelf wel helemaal perfect vinden, en schoonheid het opperste goed.
Want ooit, en dat moment komt sneller dan je denkt, ben je zelf ook niet meer zo strak, wegens ouder, of kinderen gekregen, of wegens wat dan ook, en dàn zal de confrontatie met jezelf erg hard zijn !
Mensen, wind jullie niet zo op, wees eens tevreden met jezelf ! Pas als je vrede hebt met jezelf, wordt je er niet meer pissed van als iemand anders je te dun of te dik noemt. Zulke banaliteiten zullen je dan niet meer raken.
Vind ik mezelf perfect ? :D :D Verre van ! Maar ik heb er wel vrede mee. En je moest eens weten wat een rust dat brengt ! En dat probeer ik ook aan mijn kinderen over te brengen.
Als er een foto op bokt komt met een paard dat er in verhouding uitziet als een VS-model, dan roept het hele forum schande. Té is alleen goed in tévreden.
Trouwens : wat jij mooi en gezond noemt, is voor 90% van de mensen gewoon ongezond en te mager.