pol013 schreef:Wat mij dan weer irriteert is dat kleding vaak op gefotoshopte modellen hangt die in de werkelijke wereld niet eens bestaan. Dan heb ik toch nog geen plaatje bij hoe het kleding stuk er uit gaat zien bij een normaal iemand? Zalando zet er tegenwoordig dan al bij welke maten een model heeft zodat ik kan zien dat het shirtje bij mij tot aan mijn enkels komt in plaats van aan de navel van het uber lange model![]()
De mode wereld doet een beetje of er alleen dunne lange mensen zijn en dat is natuurlijk bullshit. Prima moeten ze zelf weten.
Een merk als dove gaat meer over jezelf verwennen en goed voelen. Dat moet ook gewoon kunnen met maat 42 en voor mijn part met maat 50 en daarboven. Zij promoten echt niet dikker worden( als je die modellen al dik wilt noemen) ze laten simpelweg wat meer variatie zien.
En een merk voor dikke dames gaat natuurlijk in op de curves die die dames hebben. Ze mogen er met hun curves toch ook gewoon zo goed mogelijk uit zien?
Ik vindt alles binnen de grenzen van het normale en gezonde echt gewoon helemaal prima. Als je jezelf maar niet in de weg zit.
maar dat fotoshoppen vind ik ook héél erg, want ze laten het onmogelijke zien en er zijn genoeg meiden die zo willen worden en denken "Afvallen!". Dat vind ik dus ook een slechte ontwikkeling, maar toevallig viel mij de laatste tijd de ontwikkeling van "dikkere" mensen promoten op. ( en dan vaak ten kosten van dunnere mensen, zie die plaatjes OP)
Maar nog dan met Dove, als ze hadden willen laten zien dat iedereen goed is, dan hadden ze ook modellen moeten neerzetten die dun waren.. Dus zowel meiden waarbij je een beetje de ribben ziet als meiden die wat steviger zijn, dan had ik je gelijk gegeven.. Maar juist omdat ze alleen wat vollere meiden gebruiken, komt het op mij anders over. Had dan diversiteit laten zien