Nikass schreef:Ik ben het hier mee eens, op basis van de beschikbare informatie. Ze had toch in het land kunnen blijven zodat ze hem af en toe kon bezoeken? Zodat ze zijn familie kon steunen en zij haar. Ik snap wel dat het nodig kan zijn om afstand te nemen, maar niet op die manier, niet zo rigoureus. Ook vind ik het te ver gaan dat er steeds gezegd wordt dat hij een alcoholist was. Dat blijkt imo niet uit de informatie. Ze trof hem een aantal keer laveloos aan als ze thuis kwam van haar werk (ze ging toch niet de deur uit??) dat maakt iemand nog geen alcoholist.
Ze ging niet (de deur) uit voor haar eigen broodnodige ontspanning.
Er zal toch brood op de plank moeten komen.
Alcoholist of niet, het is wel een "drankprobleem" helemaal als hij gaat liegen over drank en zelf toegeeft dat er een probleem is.
Waarom zou iemand geen afstand mogen nemen, waarom zou ze in de buurt moeten blijven om hem te steunen als je niet meer kunt? Omdat het zo hoort? Omdat men dat verwacht? Omdat hij en de ouders dat wensden? Waar is haar inbreng in haar eigen leven?
Als weekeinden zonder hem nog niet helpen, dan is er iets aan de hand dat echt niet beter wordt als je er maar bij betrokken blijft.
Ik snap heel goed dat je gewoon naar de andere kant van de wereld wilt, of gewoon stoppen met het leven, als je tegen de wand op vliegt.
xSogno , hyppolyte doelde volgens mij meer op de voorgaande jaren wat betreft het niet meer thuiswonen.
Happinez schreef:Klopt ze is geen slaaf maar er bestaat ook nog iets als normen en waarden, respect hebben voor elkaar.
Als iedereen alleen maar aan zichzelf gaat denken, zou de wereld wel heel kill worden ( wat hij eigenlijk ook wel een beetje word, omdat iedereen steeds meer met zichzelf en zijn of haar leven/carriere bezig is. )
Je kunt los van het feit dat je baas over je eigen leven bent, best compassie hebben. Maar er zijn grenzen. Als iemand mishandeld wordt, roep je ook "ga toch bij hem weg"....
En "elkaar" is ook wel een sleutelwoord. Wij weten niet in hoeverre hij nog respect voor haar had, welke normen en waarden hij nog had of juist opzij zette...
In een liefdesrelatie moet je, nogmaals, je vrijwillig geroepen voelen om voor elkaar te zorgen en dat was ook bij hen lang zo. Als het dan niet meer gaat, dan is dat niet zomaar.
Er is iets geknapt. Ze wist dat ze zichzelf moest rédden. En een ieder mag zichzelf redden.
Dat is wel wat anders dan een eigen pad inslaan zonder ooit aan iemand gedacht te hebben.