Blue_Eyes schreef:Ik denk dat je je daar nogal in vergist, Tamary. Die smokkelaars werken inderdaad bepaald niet gratis, maar mensen verkopen letterlijk alles wat ze hebben om daar weg te komen. Soms is het zelfs zo dat moeders zichzelf verkopen zodat hun kinderen weggesmokkeld kunnen worden.
Op zich is het zo dat de allerschrijnendste gevallen daar niet weg komen, dat wil echter niet zeggen dat de mensen die hier komen economisch vluchteling zijn; bijv. journalist is een leuke baan waar je geld mee verdiend kunt hebben, maar als je land dan in een oorlog terecht komt, kunnen ze zomaar ineens op je kop uit zijn.
er zijn inderdaad veel verhalen bekend van mensen die zichzelf verkopen/ oudste zoon verkopen/ oudste dochter verkopen, Om weg Te Komen. Denk niet dat ze dat voor de lol doen.
En Dan ken ik nog genoeg verhalen van moeders die zichzelf verkochten en Dan met dat geld Hun kind op het vliegtuig zetten. Of je kind aankomt weet je nooit, maar die kleine kans op een beter Leven voor Hun kind is genoeg Om die beslissing Te maken. Denk niet dat je dat doet als je ook maar enig vooruitzicht hebt op iets beters.
of mensen die de huid van Hun vingertoppen afsneden, zodat ze niet geïdentificeerd kunnen Worden.. Sorry maar dat doe je ook niet zomaar.
nee, ik denk niet dat deze mensen 'zomaar' vluchten. Daar zit Meer ellende achter Dan wij ons met zijn Allen kunnen voorstellen.