Volkert van der G. is vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 22:01

Serieus geerke en Cowgirl? Ik krijg er echt een wrange smaak van in mijn mond, dat je daar grapjes over maakt :n

Je hoeft hem toch niet aardig te vinden, maar gestraft is gestraft. Als je iedereen die ooit een misdaad heeft begaan de rest van zijn leven op moest sluiten zou dat nog een leuke kostenpost worden. En we vinden het gevangeniswezen al zo duur...

Ach, laten we vooral blij zijn dat sommige mensen in dit topic geen rechter zijn :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:18

Magrathea schreef:
Serieus geerke en Cowgirl? Ik krijg er echt een wrange smaak van in mijn mond, dat je daar grapjes over maakt :n

Je hoeft hem toch niet aardig te vinden, maar gestraft is gestraft. Als je iedereen die ooit een misdaad heeft begaan de rest van zijn leven op moest sluiten zou dat nog een leuke kostenpost worden. En we vinden het gevangeniswezen al zo duur...

Ach, laten we vooral blij zijn dat sommige mensen in dit topic geen rechter zijn :j

Als je iemand met voorbedachte rade van het leven beroofd hoor je wat mij betreft niet meer in de samenleving thuis.
En je wrange smaak snap ik ook niet.. ik heb geen moordneigingen ofzo hoor en er worden grappen gemaakt over dingen die veel erger zijn. Ik zou hem alleen niet aankijken (of juist wel)...en als het mijn buurman was geworden was ik verhuist.
En denk je dat dit geen geld kost? Hij leeft de rest van zijn leven op de staat want aan een baan zal hij nooit meer komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:41

Ik hoor iedereen over 'hij heeft zijn straf uitgezeten'. Niet om de azijnpisser te zijn, want ik weet dat de Nederlandse wet zo werkt dat je vervroegd vrij mag onder voorwaarden, maar dan heeft hij toch niet zijn straf uitgezeten? 18 jaar cel en na 12 jaar eruit komen, tja, ik snap best dat mensen zoiets hebben van 'hij heeft zijn straf nog niet uitgezeten'..

Tuurlijk, die vent moet ergens wonen, alleen ik denk persoonlijk dat het beter is als de direct omwonenden hier als eerste van op de hoogte waren gesteld, in plaats van achteraf dmv een brief van de burgemeester.. Zou ik absoluut niet kunnen waarderen zelf.

Vind de 'wrange smaak' ook wel meevallen. Eerlijk is eerlijk, dat heeft ie toch echt zelf op zich afgeroepen.. Je bent niet verplícht om iemand te vermoorden hoor.. Maakt je leven een stuk makkelijker als je dat niet doet natuurlijk...

Anoniem

Re: Volkert van der G. is vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:48

Denk dat die omwonenden echt wel al op de hoogte zijn gesteld hoor. En ik denk dat ie een makkelijker leven had in de gevangenis. Nu wordt ie door de hele samenleving uitgespuugd en er is zo'n beetje een klopjacht op hem door wat van die mensen die denken dat ze er iets mee zullen bereiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:51

Ja, nu wel :+ Alleen ik vraag me af of ze daarvoor dus ook op de hoogte zijn gesteld of niet. Als je de verhalen leest van een omwonende die het huis wilde kopen maar niet mocht/ werd afgehouden, zonder reden en nu ineens dan zien dat Volkert er woont, komt het op mij in ieder geval over dat ze niet eerst op de hoogte zijn gesteld. :+

Ik denk dat ze het beter helemaal stil hadden kunnen houden omtrent z'n vrijlating..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:53

Ze hadden het sowieso beter stil kunnen houden. Prima als het openbaar gemaakt wordt maar aangezien er genoeg idioten rondlopen die niet na kunnen denken en een klopjacht gaan openenen.... Minder verstandig dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:55

Plus dat hij zelf geen contact mag zoeken met de media, dan vraag ik me dus oprecht af waarom ze het verstandig vonden om dan zijn vrijlating wel in de media te gooien. Nou hebben ze daar niet exact gezegd destijds hoe en wat en wanneer, maar goed, dan open je inderdaad wel het klopjachtseizoen :+

Goed, mijn vriend zal het ook niet worden hoor := Maar aan de andere kant, weet je inderdaad niet wat voor griezel je buurman is.blij dat ik geen buren heb :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:00

Magrathea schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:04

Tja... wat zal ik zeggen... mijn neefje is in 2006 vermoord en die gozer kwam na 4.5 jaar alweer op vrije voet.. ik vind 12 jaar een mooie straf.. de beste man heeft zijn straf uitgezeten.. en meer kan je er niet aan doen..ik snap de ophef niet helemaal! Er komen dagelijks moordenaars vrij die die 12 jaar nooit gehaald hebben! Hij is zeker wel hoger bestraft dan de gemiddelde moordenaar van de gemiddelde burger!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:09

Hij heeft z’n straf nog niet uitgezeten. Hij heeft immers een enkelband om en mag niet in een aantal steden komen. En zo zijn er nog een aantal regeltjes. Dus vrij om te gaan en staan.. Nee dat is ie nog niet.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:13

Nee dat klopt. Maar hij is wel weer buiten en binnen de muren heeft hij zijn straf uitgezeten!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:45

Milo2012 schreef:
Tja... wat zal ik zeggen... mijn neefje is in 2006 vermoord en die gozer kwam na 4.5 jaar alweer op vrije voet.. ik vind 12 jaar een mooie straf.. de beste man heeft zijn straf uitgezeten.. en meer kan je er niet aan doen..ik snap de ophef niet helemaal! Er komen dagelijks moordenaars vrij die die 12 jaar nooit gehaald hebben! Hij is zeker wel hoger bestraft dan de gemiddelde moordenaar van de gemiddelde burger!!

Serieus????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:47

Dat is gewoon een standaard uitdrukking... Die ken je blijkbaar niet?

Ik wil nog wel wat andere slakken voor je zoeken zodat je daar ook zout op kan leggen :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 10:52

Milo2012 schreef:
Nee dat klopt. Maar hij is wel weer buiten en binnen de muren heeft hij zijn straf uitgezeten!

Dit bedoelde ik ook ja :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:53

Cowgirl schreef:
Milo2012 schreef:

Serieus????

Serieus???? :')

Ben het wel met Milo eens. Hij heeft een flinke straf gehad, en is nu nog steeds niet volledig vrij. Daarnaast zal hij nooit meer 'normaal' in de maatschappij kunnen meedraaien. Nee, ik denk dat hij het nog zwaar zat gaat krijgen. ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:54

^^Als hij buiten het .e.e.a. overtreed mag ie weer gewoon terug voor de rest. Dus dat klopt eigenlijk ook niet helemaal :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 10:55

Okee okee Sammie, in principe staat hij gewoon buiten. Zucht ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:55

Hé als een ander op elke slak zout mag leggen, mag ik het ook :+ Lekker puh :P

:D

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:56

xSwanHeart schreef:
Milo2012 schreef:

Serieus????
Serieus???? :')

Ben het wel met Milo eens. Hij heeft een flinke straf gehad, en is nu nog steeds niet volledig vrij. Daarnaast zal hij nooit meer 'normaal' in de maatschappij kunnen meedraaien. Nee, ik denk dat hij het nog zwaar zat gaat krijgen. ;)

idd zijn echte straf is nog lang niet gedaan.. en daar zal hij de rest van zijn leven voor achterom moeten kijken.

de jongen die mijn neefje heeft vermoord.. kon op de dag dat hij vrij kwam de eerste vlucht naar suriname pakken.. en daar kraait geen haan naar...

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:57

Sammie schreef:
^^Als hij buiten het .e.e.a. overtreed mag ie weer gewoon terug voor de rest. Dus dat klopt eigenlijk ook niet helemaal :)

Never mind...... :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:01

Sammie schreef:
Dat is gewoon een standaard uitdrukking... Die ken je blijkbaar niet?

Ik wil nog wel wat andere slakken voor je zoeken zodat je daar ook zout op kan leggen :D

Ja hoor kom maar...heb nog 2 uurtjes voor ik te werk moet. :P

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:14

pff ookal heeft hij zijn straf uitgezeten ik denk dat er genoeg mensen zijn die een appeltje met hem willen schillen en ook in de krant staat dat hij zn leven niet zeker is.
vind het wel goed dat de naasten van hem weten waar hij woont maar het had van mij niet op de voorpagina van de krant gehoeven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:17

12 jaar is niks....wacht maar tot je zelf 60 bent dan begrijp je pas dat 12 jaar niks is.
Als je jong bent lijkt 12 jaar een eeuwigheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:20

Magrathea schreef:

mijn PERSOONLIJKE mening is dat ieder mens zijn recht verliest als hij iemand zomaar ombrengt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:49

geerke schreef:
12 jaar is niks....wacht maar tot je zelf 60 bent dan begrijp je pas dat 12 jaar niks is.
Als je jong bent lijkt 12 jaar een eeuwigheid.

Wat wil je hier nou mee zeggen? :+