GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:55

nou...1x bijten is voor mij genoeg om een heis uit te delen....het is maar goed dat ik geen kinderen heb :7

Britta31

Re: GGD start onderzoek naar krijsende peuters zonder toezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 18:58

Mijn oudste was ook een bijtertje en dat kun je niet toestaan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:18

Kinderen hebben grenzen nodig dus het is heel belangrijk om consequent te zijn en daarbij ging ik ook niet vaak in discussie hoor, ik vind het tegenwoordig veel te ver gaan. Wel vind ik praten heel belangrijk met je kinderen en eerlijkheid. Ik heb een hele fijne relatie met allebei mijn dochters en we kunnen over van alles praten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:24

Sommige ouders vergeten ook dat een klein kind te mondig kan worden.Als ze op school met andere kindjes willen spelen zit niet iedere moeder daar op te wachten en wil dus niet dat hun eigen kind met het mondige kindje speelt.Bij mijn dochter zit ook een meisje in de klas.Brutaal en dat mag van mama zegt ze dan.Dat was dus 1 keer en nooit meer bij ons.Dus of dat zo goed is voor een kind.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:25

Maar brutaal en mondig zijn toch heel verschillende dingen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:51

Vjestagirl schreef:
Jongens, wat zullen er een hoop voor het leven beschadigde mensen rondlopen...

nou idd, die zijn er zeker!

mijn moeder heeft ook ooit uitspraken gedaan die ik nooit vergeten ben
en maar raar vinden dat ik niet zulke dikke mik met d'r ben!!

even nadenken voor je wat zegt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:54

Sok schreef:
Ja.

Ik vind je uitspraak getuigen van (verkeerde) aannames. Je weet de situatie helemaal niet, hoe kun je daar dan ZO over oordelen en daarmee ook nog iemand keihard betichten van laks ouderschap. :? :?

Ja jij vind dat en ik vind dat…..
Duidelijk een meningsverschil dus!
ik beticht niks, ik zeg wat ik vind en dus mijn mening erover is

Jij schuift dus een betichting in mijn schoot

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 19:59

Daar kan een verschil in zitten.Dat meisje uit de klas van dochter was voor het eerst bij ons.Bleef eten en toen begon het al.Niets was lekker,dan maar een tosti.Luste ze niet meer want er zaten zwarte dingetjes op(van het ijzer).Ik zei dat is niets pulk het er maar af.Toen was de tosti koud,wilde ze een andere.Kreeg ze niet,ik zei moet je sneller eten wordt de tosti niet koud.En dan heb ik het nog niet over het drinken gehad.Zelfde verhaal ongeveer.Toen zei dat meisje dat haar mama dat wel deed en ze dat bij ons ook zo wilde.Dat bleef dus bij 1 keer spelen bij ons.Als kinderen bij mij zijn gelden er de zelfde regels als voor mijn kinderen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:02

Ik had die tosti al niet gemaakt. Heel vervelend maar wel duidelijk. Je bent al meegegaan in wat haar moeder steeds doet; toegeven

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:10

Natuurlijk is er verschil.
hier komt ook weleens een brutaal kindje spelen.
Ze zijn wel te sturen. De moeder lacht alles weg. probeert zacht op te voeden, maar raakt kant nog wel.

De jongen deed de eerste keer dat hij kwam spelen de honden plagen, ballen uit de kerstboom slaan, dochtertje echt uitschelden en pesten. en grote mond naar mij.

Nou ik heb hem even vriendelijk verzocht dat het hier niet de bedoeling was en dat hij anders maar naar huis moest gaan. daarop kreeg ik een schop voor mijn schenen.
Ventje is netjes op het strafkrukje beland. Daarna ging het beter.
nu iedere keer ( 1 a 2x in de week) als hij komt spelen vertel ik hem bij de voordeur de 3 belangrijkste regels en vraag zijn bevestiging dat hij ze begrepen heeft en heb niks geen dol meer met hem.

gek genoeg spelen ze alleen nog maar hier en niet meer thuis.
Omdat hij het hier zo leuk vind (eigen zeggen)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:29

Als een kind voor het eerst komt,wil je het ook leuk houden.En mijn jongste was voor het eerst in de klas.Ze was blijven zitten.Dus wil ik niet gelijk als een zeur moeder bij dat meisje overkomen.Vriendschap is ook niets geworden,mijn dochter vond haar ook een zeurpiet die altijd de baas wilde spelen.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:08

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:23

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:29

Gewoon normaal, ze gaan dan echt niet ineens schreeuwen ofzo hoor.
Of denk je dat je respect leert door slaan en schreeuwen? Ik denk het juist niet.
Of gewoon normale omgangsvormen, die leer ook niet door slaan of schreeuwen imo. Want imo is slaan of schreeuwen niet normaal.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen denken dat kinderen waar niet tegen geschreeuwd wordt en/of die niet geslagen blijven volkomen losgeslagen ventielen zijn terwijl meerdere onderzoeken het tegendeel bewijzen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:31

Ik vraag me altijd wel af hoe die onderzoeken gedaan worden.
Natuurlijk is er verschil of je opgroeit in een achterbuurt of in het gooi.
Kindjes zien er daar tiptop uit, krijgen alles wat hun hartje begeert, de druk om geld ligt ook veel lager.

Ik vraag me dan weleens af. Geef iedereen een vast bedrag van bijvoorbeeld 2000 in de maand. En zelfde vaste uitgaven.
Hoe zou het er dan uitzien?

Maar zouden die kinderen dan mooit een stemverheffing krijgem? En dan te bedenken dat die ouders in sommige gevallen als complete viswijven te keer gaan tegen anderen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:37

milou123 schreef:
Gewoon normaal, ze gaan dan echt niet ineens schreeuwen ofzo hoor.
Of denk je dat je respect leert door slaan en schreeuwen? Ik denk het juist niet.
Of gewoon normale omgangsvormen, die leer ook niet door slaan of schreeuwen imo. Want imo is slaan of schreeuwen niet normaal.

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat mensen denken dat kinderen waar niet tegen geschreeuwd wordt en/of die niet geslagen blijven volkomen losgeslagen ventielen zijn terwijl meerdere onderzoeken het tegendeel bewijzen.

Ik ben daar gewoon benieuwd naar. Naar hoe deze kinderen functioneren en hoe kinderen functioneren die wel een tik krijgen, op hun donder krijgen als ze iets doen wat niet mag.

Er staat namelijk dat het averechts werkt, maar wat ze onderzocht hebben is n korte termijn. Ik ben benieuwd hoe de verschillende aanpakken op de lange(re) termijn werken, 10, 20 50 jaar.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 08-04-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:41

Vjestagirl schreef:
Rumina schreef:

En hoe functioneren deze kinderen later zelfstandig, in een baan bijvoorbeeld?

Er staat in dat ze gestructureerder leven.
Ik ga er derhalve van uit dat de kinderen meer discipline kennen en daarom in een baan ook hun voordeel kennen. Er staat niet in dat zij omdat er zoveel ruimte is voor onderhandeling het kind maar mag doen waar hij zelf zin in heeft.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:42

Och ik ken in mn omgeving al een voorbeeld waarbij de moeder onwijs schreeuwt.
Kindje is niet te houden. Ik behandel dat kindje zoals ik mn eigen kind behandel en niets aan de hand.

Dat wij niet slaan, schreeuwen en de baas spelen. Wil niet zeggen dat wij ons geduld niet verliezen en geen grenzen hebben.
Mijn dochter wil momenteel niet slapen.
Prima, ik blijf rustig bij haar en laat haar vertellen hoe dr dag was (ter info ze is 2,5) en tada, mevrouw slaapt zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:44

Iris82 schreef:
Vjestagirl schreef:

En hoe functioneren deze kinderen later zelfstandig, in een baan bijvoorbeeld?

Er staat in dat ze gestructureerder leven.
Ik ga er derhalve van uit dat de kinderen meer discipline kennen en daarom in een baan ook hun voordeel kennen. Er staat niet in dat zij omdat er zoveel ruimte is voor onderhandeling het kind maar mag doen waar hij zelf zin in heeft.

Dat zeg ik toch ook nergens. Ik vraag me gewoon af hoe die kinderen op de langere termijn functioneren. Als ze gaan puberen, als ze een baan hebben, als ze zelf kinderen hebben.

Jullie hangen daar een oordeel aan vast. Want je mag wel oordelen over iemand die z'n kind wel een keer een tik verkoopt, laat huilen of weet ik het wat, maar waag het niet om een vraag te stellen over een methode die wel in het straatje van de mensen in dit topic past, want dan is een vraag ineens een aanval.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:45

Oh? Ik vatte jouw reactie ook niet op als een aanval hoor.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:01

CarinaR schreef:
Och ik ken in mn omgeving al een voorbeeld waarbij de moeder onwijs schreeuwt.
Kindje is niet te houden. Ik behandel dat kindje zoals ik mn eigen kind behandel en niets aan de hand.

Dat wij niet slaan, schreeuwen en de baas spelen. Wil niet zeggen dat wij ons geduld niet verliezen en geen grenzen hebben.
Mijn dochter wil momenteel niet slapen.
Prima, ik blijf rustig bij haar en laat haar vertellen hoe dr dag was (ter info ze is 2,5) en tada, mevrouw slaapt zo.

Er zit een duidelijk verschil tussen altijd schreeuwen en af en toe de stem verheffen of een keer een tik geven.
Een kind word er dan imuun voor.

Mijn dochter is ook 2,5. Een middagdutje doet ze al ruim een jaar niet meer (op een enkele uitzondering na)
Savond is het standaard 7 uur naar bed. Wassen, tandenpoetsen, dag (nogmaals) bespreken, verhaaltje, zingen en dan gaat het licht uit. Maar dan wil ze soms nog niet slapen. Breekt ze de boel letterlijk af.
Dan krijgt ze toch na de 2de waarschuwing toch de vriendelijke mededeling er direct mee te stoppen en haar bed in te gaan En dan slaapt ze ook vrij vlot.

Maar als ze bij mijn moeder is en die doet de zachte manier dan zit ze makkelijk tot 11 uur op omdat ze gewoon vertikt te gaan slapen.
Mijn ma moet haar dan ook echt een x of 10 naar bed brengen en uiteindelijk gaat ze er maar zelf bij liggen.

Gek genoeg is mijn ma vergeten dat ik om de zelfde reden weleens met kaplaarsjes en puama in de sneeuw heb gestaan en er daarna nooit meer uit ben geweest als het niet nodig was.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:00

Als je alleen al gaat kijken naar de onderzoeken van IJzendoorn kun je al je conclusies trekken: In onderzoek wordt aangetoond dat stress en tekorten aan koestering (in kwetsbare periodes van de ontwikkeling) ook op de lange termijn negatieve gevolgen hebben voor stressbestendigheid en het geheugen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:40

En wanneer heeft een kind stress?
Als het voor de 3de keer aan het gas draait en een tik op de vingers krijgt.

Of wanneer het een stemverheffing krijgt omdat ze na de 100ste keer die som nog niet snappen.

Daar zit een groot verschil tussen.

Bij mij krijgen ze bij het eerste een tik.
Met de woorden als je nog een keer aan het gas zit krijg je een tik op je vingers. Doen ze het dan alsnog krijgen ze meteen de tik op de vingers.

Het laatste nooit van zijn leven.
Ook geen stemverheffing.
Het woordje nee kent een kindje heel goed.
De sommen kan het brein niet verwerken.

Ik merk momenteel heel erg op school dat het niveau te hoog ligt voor mijn zoontje.
Hij is een vroege leerling en zit als enige 5 jarige in groep 2 in zijn klas.
Hij moet kleine sommetjes maken en hij snapt het nog niet. Daar raakt hij heel erg gefrustreerd van wat in zijn gedrag tot uiting komt. Dan ga ik hem niet temperen. Maar zet hem op zijn fiets of crossmotor zodat hij die frustratie er uit kan gooien.

Dan krijgt hij van mij absoluut geen standje Als hij ontploft.

Daar word dan weer geen onderzoek naar gedaan. Dat mijn zoontje (en met hem vele andere ) van een te hoge moeilijkheidsgraad faalangst en stress krijgt .

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:47

Daar is nu ook juist heel erg veel aandacht voor.
Voor het hele onderwijs en alle eisen is juist nu (goddank) aandacht.
Nog te weinig, dat zeker.
Maar er zijn veel onderzoeken naar. Ook naar dat soort stresszaken.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:58

Ja met als resultaat dat de kinderen met 2,5 al 5 dagen in de week naar school moeten om achterstanden bij te werken. Resultaat: kind nog ongelukkiger.