overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 02:25

LesleyxLinn schreef:
Rowdine schreef:
Ik ben benieuwd naar zijn beweegredenen om zoiets zo snel te zeggen op tv. Niet naar het gevolg ervan want dat lijkt me duidelijk.

Maar dat heeft denk ik wel met elkaar te maken.
Ze geven uitleg waarom ze de vrouw naar huis hebben laten gaan.

Ja, maar daar vraag ik niet naar? Ze hebben heus niet als reden voor het geven van een dergelijk bericht dat ze de mensen graag naar huis willen sturen. Ze zullen gegronde redenen hebben, neem ik aan. Hoewel ik dus van mening ben dat ze de mededeling over noodweer wel erg vroeg hebben gedaan :)

Baileysdream

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 02:32

Kijkt iemand van jullie wel eens pownews?
Daarin 'interviewde' ze bekende van de slachtoffers.. ze vertelde letterlijk 'het waren goede jongens en soms heb je geld nodig'
met andere woorden iemand gewapend overvallen mag zeer zeker, en als je dan iemand neerschiet tja dat is je risico.. maar als juwelier zijnde je zaak+leven beschermen en perogeluk direct goedschieten zou je voor in de bak moeten belanden.. en daarnaast bleken dit jongens te zijn die vaker 'dit soort dingen' uithaalde.. oh en volgens hun kwam ze er alleen maar meeweg omdat het nederlanders waren en de overvallers buitenlands..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 02:41

Redelijk bizarre situatie is het. Het goedpraten van overvallen snap ik al helemaal niet. Nu heeft zij geschoten, anders was ze misschien haar man, en in ieder geval haar handel kwijt. Uit welk land je komt, dat maakt me niets uit maar je hebt gewoon af te blijven van de spullen van een ander. Klaar.

Voor dat echtpaar, maar ook voor de nabestaanden lijkt het me verschrikkelijk. Die mensen hebben allemaal een trauma. Het zal je kind zijn, dan kun je nog zoveel fouten hebben gemaakt in de opvoeding (als dat al zo is), dan nog.. het is wel je kind.

Wat ik niet begrijp is dat dan de marrokaanse gemeenschap zegt, aldus de televaag, dat ze hun kinderen niet aankunnen en dat er moeite is met werk vinden. Eh ja, maar dat is voor iedereen, waarom zou je een uitzondering maken? :?
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2245 ... os___.html

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 03:46

Ik vind dat ze goed gehandelt heeft!
Als het blanke waren geweest zou ik het er hetzelfde over denken!
Boontje komt om zijn loontje!
Overvallen plegen hoord niet en moet zwaar worden afgestraft...
Opgeruimt staat netjes.
Wij moeten ook werken voor ons geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:03

Mensen praten makkelijk....als je eens wist wat een impact het is om je wapen te gebruiken.......er doden bij vallen wat je niet zo in de zin had.....ook als beginnende crimineel zal het doodschieten niet in zijn kouwe kleren gaan zitten, maar die zit in een scene van stoer, geld, macht, anonimiteit en ingeprate haat....

Als je een persoon bent die moedig is in stress situaties en je geliefde dreigt te verliezen omdat de eisen van de overvallers wellicht eens niet in te willigen valt, net geld bij de bank, niet die diamanten, niet die sleutel, tijdsvertraging erg lang van de kluis is....etc..etc...dan ga je overleven, zij of wij....

Heeft niks met naar huis toe sturen te maken...voor komen gaat ze zeker, een akelige rechtzaak wordt het....vraag mij af of ze met rust gelaten worden...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:11

Baileysdream schreef:
Kijkt iemand van jullie wel eens pownews?
Daarin 'interviewde' ze bekende van de slachtoffers.. ze vertelde letterlijk 'het waren goede jongens en soms heb je geld nodig'
met andere woorden iemand gewapend overvallen mag zeer zeker, en als je dan iemand neerschiet tja dat is je risico.. maar als juwelier zijnde je zaak+leven beschermen en perogeluk direct goedschieten zou je voor in de bak moeten belanden.. en daarnaast bleken dit jongens te zijn die vaker 'dit soort dingen' uithaalde.. oh en volgens hun kwam ze er alleen maar meeweg omdat het nederlanders waren en de overvallers buitenlands..

Ja, het waren zulke goede jongens. 20 jaar oud en al bekend bij politie!

Het feit dat hun familie het goed praat, geeft wel aan wat een vertekend beeld deze familie heeft. Dit kan een normaal fatsoenlijk mens toch met de beste wil van de wereld niet goedpraten?

Toen mijn oom werd gepakt met een schip vol coke in Ghana en nu voor de rest van zijn leven vast zit in een gore gevangenis daar, had ik alleen medelijden met mijn nichtjes. Mijn oom? Die had beter moeten weten. Eigen schuld, dikke bult! Dat ga je toch niet goedpraten?

Ik zag een opmerking op internet waar staat: schiet ze terug naar Marokko! Dat is letterlijk gedaan, want, ook al is 1 van de 2 een Nederlander, onze grond is te min om in begraven te worden. Nederland is goed om te bestelen en beroven, maar als er dan dode bij vallen spuugt men op alles wat in Nederland rond loopt.

Rare familie, hele rare familie..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:26

Wat die jongens gedaan hebben is afschuwelijk en zeker niet goed te praten. Maar reken er maar op dat ze geen fijne liefdevolle jeugd hebben gehad. Een anti- sociale persoonlijkheid ontwikkel je niet zomaar. Daarom is dit triest voor ALLE partijen en is het maken van hatelijke opmerkingen richting Marokkanen geen enkele positieve danwel intelligente bijdrage. 20 jaar is geen leeftijd waarop je zou moeten overlijden. Ook niet als je een dergelijke misdaad op je geweten hebt. Daarom hebben we de doodstraf afgeschaft.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:48

Ach hij heeft geen driewieler gehad toen die klein was . Sorry ik vind het geen rede om mensen hun leven te verwoesten door gewapend hun zaak te overvallen.
Als ik op tv zie dat zijn "vrienden"het eigenlijk heel normaal vinden want ja je wil ook wel eens wat kopen wordt ik niet goed. Volgens mij krijgt iedereen hier in Nederland een uitkering.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:00

Tja Kohtje, ik geef heel duidelijk aan dat er geen excuus is voor hun gedrag. Maar het is niet zo simpel als geen driewieler hebben gehad. Nogmaals: een anti-sociale persoonlijkheid (stoornis) ontwikkel je niet zomaar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:05

Of gewoon geen opvoeding gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:08

Viel binnen in het stukje Paul Witteman.

Daar komt aan de orde dat de meesten die crimineel zijn een zeer laag IQ hebben. Hoe ga je dat oplossen? Als je toch veel geld wil hebben, niks met leren hebt en het ook niet kan?

Dan ben je feitelijk al kansarm, want de kansen die je dan hebt is laag geschoolde arbeid met dito financiele mogelijkheden...en juist in die richting is weinig werk..

Welk hulp programma ga je daar voor in elkaar zetten?

Want dat geld dan toch voor elk kind die niet kunnen leren en daardoor geen kansrijke toekomst te gemoed kan gaan, mits geholpen door familie in bv familie bedrijfjes?

Als er dan wordt geroepen dat de overvallers en wanhoopsdaad hebben gepleegd?

We hebben toch een vangnet in de vorm van bv uitkeringen, huursubsidie, gesubsidieerde banen? Dat geldt toch voor iedereen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:09

Nou sorry hoor maar dan hebben er onder die groep van jong volwassenen wel veel last van die stoornis en ik word er altijd een beetje kriegelig van dat alles op de jeugd gegooid wordt. Het gaat mij nieteens om marokkanen, wie er ook zoiets flikt neemt het risico dat er iets verkeerd af kan lopen maar het feit dat ze op tv komen met hun demonstratie bevestigd toch weer de gedachten die al veel mensen hebben over hun.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:14

russel schreef:
Viel binnen in het stukje Paul Witteman.

Daar komt aan de orde dat de meesten die crimineel zijn een zeer laag IQ hebben. Hoe ga je dat oplossen? Als je toch veel geld wil hebben, niks met leren hebt en het ook niet kan?

Dan ben je feitelijk al kansarm, want de kansen die je dan hebt is laag geschoolde arbeid met dito financiele mogelijkheden...en juist in die richting is weinig werk..

Welk hulp programma ga je daar voor in elkaar zetten?

Want dat geld dan toch voor elk kind die niet kunnen leren en daardoor geen kansrijke toekomst te gemoed kan gaan, mits geholpen door familie in bv familie bedrijfjes?

Als er dan wordt geroepen dat de overvallers en wanhoopsdaad hebben gepleegd?

We hebben toch een vangnet in de vorm van bv uitkeringen, huursubsidie, gesubsidieerde banen? Dat geldt toch voor iedereen?

Er is een groot te kort aan opvangvoorzieningen en begeleiding voor deze licht verstandelijk beperkten. Zeker als hun lage IQ (tussen de 60 en de 85) nog gepaard gaat met een gedragsstoornis. Hier moet dus in geïnvesteerd worden. Deze jongens zijn vaak ontzettend beïnvloedbaar en worden gemakkelijk gebruikt door anderen. Het is niet voor niets dat ze vaak vermindert toerekeningsvatbaar worden verklaard.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:15

Amandavd schreef:
Of gewoon geen opvoeding gehad...

En daar kies je als baby/peuter voor, toch?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:18

chanicha schreef:
Nou sorry hoor maar dan hebben er onder die groep van jong volwassenen wel veel last van die stoornis en ik word er altijd een beetje kriegelig van dat alles op de jeugd gegooid wordt. Het gaat mij nieteens om marokkanen, wie er ook zoiets flikt neemt het risico dat er iets verkeerd af kan lopen maar het feit dat ze op tv komen met hun demonstratie bevestigd toch weer de gedachten die al veel mensen hebben over hun.

Ik vind die demonstratie ook absurd. Slechte jeugd is geen excuus (nogmaals) maar de meesten hebben er wel mee te maken gehad. Dat maakt het wat mij betreft triest in plaats van te juichen dat er een jongen van 20 is doodgeschoten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:29

Ik denk dat er veel meer mensen zijn die een slechte jeugd hebben gehad maar die hebben een keuze, net zoals iedereen. Mijn moeder heeft ook een slechte jeugd gehad maar die heeft de keus gemaakt om het anders te doen. Ook vind ik dat de marokkanen die wel willen werken en leren er zich eens mee moeten bemoeien maar zoals zo vaak denken zij dat het niet hun probleem is. Ze blijven bij hun eigen clubje en spugen op alles wat regel en wet is en dat ligt toch wel degelijk aan de opvoeding.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:36

Een laag IQ is totaal geen reden om geen goed werk te kunnen vinden. Er zijn zat beroepen voor mensen met een laag IQ waar ontzettend veel vraag naar is en ze een hoog uurloon kunnen vragen.. denk aan tegelzetter, loodgieter, heftruckchaffeur, vrachtwagenchauffeur, kitter, loonwerker, dakdekker, timmerman.. Ze zijn heel lastig te vinden en behoorlijk prijzig als je een goede vakman nodig hebt. Voor iedereen is wel een passend beroep te vinden.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:42

Waarom wordt er nu een heel blik open getrokken met redenen van waarom de jongeren het hebben gedaan?

Ook met een laag IQ kan men werk vinden! En ook met een slechte jeugd! Iedereen heeft een keuze! Voor iedereen die stinkend zijn best doet is een passend beroep te vinden, ik ben naar Duitsland verhuisd omdat ik in mijn eigen omgeving echt geen werk kon vinden.

Ik vindt het jammer echt jammer dat die idioot van een Geert Wilders toch een beetje gelijk krijgt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:05

8nnemiek schreef:
Een laag IQ is totaal geen reden om geen goed werk te kunnen vinden. Er zijn zat beroepen voor mensen met een laag IQ waar ontzettend veel vraag naar is en ze een hoog uurloon kunnen vragen.. denk aan tegelzetter, loodgieter, heftruckchaffeur, vrachtwagenchauffeur, kitter, loonwerker, dakdekker, timmerman.. Ze zijn heel lastig te vinden en behoorlijk prijzig als je een goede vakman nodig hebt. Voor iedereen is wel een passend beroep te vinden.

Jongeren met een IQ van rond de 70 kunnen dit werk echt niet uitvoeren hoor. Jij onderschat deze beroepen of overschat zwakbegaafdheid. Deze jongens kunnen soms niet eens goed zelfstandig met het openbaar vervoer reizen en kunnen vaak niet tegen onverwachte veranderingen. Dus het werk moet heel gestructureerd en voorspelbaar zijn. Met begeleiding.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:06

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:07

Adriana schreef:
Waarom wordt er nu een heel blik open getrokken met redenen van waarom de jongeren het hebben gedaan?

Ook met een laag IQ kan men werk vinden! En ook met een slechte jeugd! Iedereen heeft een keuze! Voor iedereen die stinkend zijn best doet is een passend beroep te vinden, ik ben naar Duitsland verhuisd omdat ik in mijn eigen omgeving echt geen werk kon vinden.

Ik vindt het jammer echt jammer dat die idioot van een Geert Wilders toch een beetje gelijk krijgt.

Tja dat weet ik ook niet, het ging niet om redenen in lk geval. Ik heb alleen aangegeven dat ik niet blij ben met de dood van een twintig jarige jongen, ondanks zijn misdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:08

Waarom zou Wilders hiermee gelijk krijgen? Vind ik totaal niet.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:19

Nikass schreef:
Jongeren met een IQ van rond de 70 kunnen dit werk echt niet uitvoeren hoor. Jij onderschat deze beroepen of overschat zwakbegaafdheid. Deze jongens kunnen soms niet eens goed zelfstandig met het openbaar vervoer reizen en kunnen vaak niet tegen onverwachte veranderingen. Dus het werk moet heel gestructureerd en voorspelbaar zijn. Met begeleiding.

Maar ze kunnen wel zelfstanding met een wapen omgaan en een overal plegen??? Die groep waar jij nu over spreekt is ook niet in staat om een overval te plegen.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:24

Nikass schreef:
Waarom zou Wilders hiermee gelijk krijgen? Vind ik totaal niet.

Het stigmatiserende beeld wat Wilders probeert te schetsen?? Het is nu bekend dat beide van Marokkaanse afkomst waren...

Dit wordt een discussie zonder einde zoals wel vaker. Ik hoop niet dat de eigenaren van de juwelier veroordeeld worden, die zijn al veroordeeld voor de rest van hun leven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:28

Nikass schreef:

Dat is wel iets heel anders := mensen met een laag IQ zijn niet meteen zwakbegaafd. Voor zwakbegaafden gelden speciale regels, die krijgen een speciale uitkering en wonen in een begeleide woonomgeving. Die zullen zeker geen overvallen plegen! Maar zelfs die mensen werken! Ik heb gewerkt bij een gezin met een verstandelijk gehandicapte man, en die werkte gewoon mee in de kantine. Nog nooit iemand gezien die zo secuur te werk ging! Waar ik nu werk worden zwakbegaafden ingezet om washandjes te tellen.
Dus nogmaals; mensen met een lager IQ kunnen prima werken. Mensen die niet goed kunnen nadenken zijn juist vaak heel goed met hun handen of hebben juist een heel goede motoriek. Voor jou lijkt dat werk misschien moeilijk, maar er zijn genoeg zwakbegaafden die zo'n werk met twee vingers in hun neus doen..