Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:43

Urielle schreef:
Astma heb ik zelf nooit gezien als een dodelijke ziekte, heb gelukkig ook 'alleen maar' inspanningsastma, last bij de allergie voor bomen rond augustus/september enkele weken en last van roken en uitlaatgassen (die ik dus zoveel mogelijk vermijd). Mijn astma is dusdanig klein/ te beperken dat ik er bij het krijgen van mijn kinderen niet eens over nagedacht hebt.
Tot dusver heb ik een dochter met darmproblemen waarvoor geen oorzaak gevonden is nog, een dochter met een intolerantie voor melk en ei en zij heeft bronchitis, en een zoon die ik binnenkort wil laten testen op allergieen omdat hij eczeem heeft gehad, gevoelig is voor diarree en recent netelroos had dus ik vermoed dat hij ook een voedingsallergie heeft. De dochter met de voedingsintoleranties heeft ook nog fysiek andere klachten door haar vroeggeboorte maar die had ik niet kunnen voorkomen, mijn vliezen braken te vroeg en dat is niet erfelijk.
Als ik echt drager was geweest van een dodelijke of zeer beperkende ziekte had ik idd geen kinderen gekregen. Ik heb verder voor zover ik weet ook geen erfelijke aandoeningen (of je drager bent wijst de praktijk meestal uit....)

Jaarlijks sterven er 200.000 mensen aan de gevolgen van astma.
En het feit dat jou kinderen allergieën hebben wijst er op dat de kans groot is dat je toch echt astma in de gene hebt door gegeven.
En wat doe je als je kinderen allergie blijken te hebben voor huisdieren, paarden enz.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:49

net als reageerbuis baby's... ik snap heel goed dat als je graag kinderen wilt je hier heel veel voor doet, maar waarom zo ver gaan dat de kans zeer groot is dat het kind afwijkingen heeft?

Ik en ook iemand die een kind via IFV heeft gekregen, arm kind heeft tig aandoeningen en wordt plat gespoten met allerlei medicijnen omdat hij anders niet mee kan komen.

Dat is voor god spelen in mijn ogen.

Begrijp mij niet verkeerd, het is hartverscheurend om geen kinderen te kunnen krijgen.
Stel nou dat manlief zo slecht zaad heeft dat hij geen kind kan verwekken waarom het dan afdwingen met als gevolg dat er kind gemaakt wordt uit 'kapot' zaad en het kind met allerlei aandoeningen moet leven omdat papa en mama zo graag een kind wilden?

Is een moeilijk onderwerp dat snap ik en ik wil niemand veroordelen maar persoonlijk zou ik niet zo ver gaan.

rien10

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:54

Tja, moeilijke discussie.
Als je KNHS wilt starten, moet je paard/pony geent zijn.
Als je je hond naar een opvang wilt doen in de vakantie, moet hij geent zijn.
Als je je kind...........
Niet enten, wel enten. In discussies ga je er niet uitkomen. Er is altijd onenigheid met echte of valse argumenten voor en tegen. Maar ja, als een KDV de regel stelt "inenten" dan is het jouw keuze om daar je kind wel of niet naar toe te brengen.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:55

MargreetW, ik vindt het respectloos dat jij mij zo loopt af te zeiken op mijn levensstijl.

Ik zeg nergens dat iemand zijn kinderen niet mag laten inenten alleen dat ik er anders naar kijk.
Jij komt erg dwingend over en kraakt mij af terwijl iedereen toch zijn eigen keuzes mag maken?

Laat mij lekker op een natuurlijke manier leven als ik dat wil, dan doe jij het op jouw manier en is iedereen blij.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

En dat is nou juist het moeilijke in dit verhaal. Iedereen heeft echt, echt, echt, het recht om zijn of haar leven in te richten naar zijn of haar wensen, idealen, richtlijnen, godsdienst en noem maar op. Daar kan je het hartgrondig mee eens of oneens zijn. Maar je hebt het daar bij te laten. Waarom aanvallen, veroordelen?

Er zijn dingen die ik nooit zou doen. Er zijn dingen die ik (weloverwogen) wel doe. Er zijn dingen die ik (weloverwogen) niet doe. Er zijn dingen die ik altijd zou doen. Wat maakt het de buurman uit wat ik doe?

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:02

indd rien10, laat iedereen op zijn of haar manier leven zonder te oordelen.
Ik doe wat ik denk dat goed is voor mij en mijn kids.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:04

hallo zeg, daar roep je even wat!
Ik ben alleen realistisch en dat raakt je dus, dat is heel wat ander. Jij leest alleen datgene uit mijn stukjes die je wilt lezen, de rest sla je dus gemakshalve maar over?
Jij mag van mij doen en laten wat je wilt, al mijn kinderen of kleinkinderen maar geen last = ziektes krijgen van kinderen die bewust niet-gevaccineerd zijn. Zo denk ik er over. En dat schrijf ik overal.

Waar ik op ageer is dat JIJ en niet ik schrijft over dingen als belachelijk vinden dat je moet betalen om op deze planeet te mogen leven.
En wat ik dan schrijf dat ik zo'n schoondochter heb gehad, die dat ook riep, en dingen riep over banken, een andere wereldeconomie, geen straling, noem maar op.
Maar als je dan vroeg hoe zie jij het dan voor je dan kwam ze met allerlei vage argumenten waarom het volgens haar mis gaat, en dan met oplossing kwam nou eh alle straling eruit. Ja en dan? Terug naar de postkoets of zo? En dan liep ze mokkend weg. Bokt en telefoon is nou niet een goede keuze om hier uitgebreid op in te gaan maar het geeft het wel redelijk weer.

Ik vind het eerder respectloos van jou dat je mij respectloos noemt terwijl ik nergens maar dan ook nergens zeg dat ik jou tot iets dwing of het niet met je levensstijl eens bent. Integendeel zelfs, ik benoem juist elke keer dat het jou eigen mening is.

Maar ik vind wel dat als jij zoiets roept dat je dan best met een reële oplossing mag komen, maar dan herhaal je jezelf en verder niet.
Dus nogmaals, doe waar jij je goed bij voelt en als jij dat tegenover jezelf en je kinderen kunt verantwoorden heb je mijn zegen. Maar als ze wel mazelen o.i.d. krijgen dan eis ik wel heel dwingend van je dat ze uit de buurt van mijn kleinkinderen blijven. En dat mag ik willen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:07

En als BOINK dus als regel stelt dat kinderen zonder enting niet in het KDV mogen, kan iedereen dat stom vinden. Of terecht, maar als het een regel is (wordt) dient iedereen zich er aan te houden. Knarsetandend misschien, maar regels zijn regels.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:14

xxStitchxx schreef:
Laat mij lekker op een natuurlijke manier leven als ik dat wil, dan doe jij het op jouw manier en is iedereen blij.

Komen jouw kinderen wel eens in contact met andere kinderen?

Zo ja, dan bestaat er een kans dat ze die andere kinderen besmetten met ziekten waarvoor ze ofwel nog niet zijn ingeënt, of ze horen bij de onfortuinlijke 5-10%, of ze mogen niet ingeënt worden door een één of andere nare ziekte die het immuunsysteem aantast (leukemie ofzo).

Maar goed, het is jammerlijk dat er waarschijnlijk eerst weer een mazelen-epidemie moet komen waarbij kinderen doodgaat voordat men beseft dat die vaccins zo gek nog niet zijn.

Repelsteel, interessant dat je aanneemt dat ik dom ben. Gek genoeg heb ik niet de hele dag de tijd om rechtszaken te gaan lezen die 0,0 argument bieden, waar MargreetW ons op wees, waarvoor mijn dank :) Excuseer mij daarom nu, ik heb dinsdag een tentamen dynamica. :wave:

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:16

prima zoals jij wilt ik ent mijn kinderen niet en jij wel.
en ik weet genoeg oplossingen om natuurlijker te leven maar daar ging het topic niet over dus hou ik dat verder achterwege.
Je kan ook zelf onderzoek doen naar alternatieve leefstijlen.

mijn punt is dat natuurlijker of anders leven niet gelijk per definitie slechter is en iedereen zelf moet weten hoe hij of zij leeft.

Tuurlijk mag jij je kleinkinderen beschermen zoals jij dat wilt, dat is toch jouw keus.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:22

Even ter nuace Stitch, natuurlijk leven is ook niet gelijk per definitie beter :D

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:22

Maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat er zoveel risico's zijn voor je kinderen.
Waarom is dit risico dan zo' n discussie punt en accepteren we al die andere risico's wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:23

xxStitchxx schreef:
Daarbij wie ben ik om god te spelen?
Soms moet je accepteren dat mensen overlijden, tuurlijk is het heel erg als dat gebeurd maar hoort dat nou niet eenmaal bij het leven?
Iemand volstoppen met medicijnen is soms alleen maar onnodig tijd rekken.
Zo zal ik nooit donor zijn en ook niks aannemen, mijn keus toch.

Brrr daar gaan al mijn nekharen van overeind staan.
Iemand die polio krijgt moet dat dus ook maar gewoon accepteren? Sorry meiske, het was jouw tijd om te gaan.
Accepteer jij voor je kinderen ook geen donororganen? Bloed? Medicijnen wanneer ze ernstig ziek zijn? Wat als ze kanker hebben? Chemotherapie? Medicijnen?
Of moeten ze zich dan ook maar gewoon schikken in hun lot?

Doe jij dit vanuit christelijke overtuiging? (gezien je het hebt over een chip in je arm)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:25

Is het misschien een idee om hier eventjes een pas op de plaats te doen, en dat iedereen zich weer even realiseert dat het hier om hetzelfde gaat, namelijk het geluk en de gezondheid van kinderen.

De een denkt er op de ene manier over, de ander op de andere manier, maar het uiteindelijke doel is hetzelfde.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:32

cam schreef:
Maar iedereen gaat voorbij aan het feit dat er zoveel risico's zijn voor je kinderen.
Waarom is dit risico dan zo' n discussie punt en accepteren we al die andere risico's wel.

Daar ben ik het mee eens.
Ik snap het probleem ook niet, want als er iets uitbreekt, worden de kinderen die niet zijn ingeent daar ziek van. Iedereen die wel is ingeent hoeft normaal gesproken niet bang te zijn.
En zolang de niet ingeente kinderen maar een klein percentage zijn, liften zij mee op de bescherming van de kinderen die wel ingeent zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:35

Ja maar dat is dus niet zo. Dat is wat de sites tegen vaccineren je wijs willen maken.
Maar goed, ik stop deze discussie want het blijft een wellus en nietus discussie.

Tegen de mensen die wel vaccineren zou ik willen zeggen, wees kritisch op wat je vaccineert en tegen de mensen die niet vaccineren zou ik willen zeggen, wees kritisch op wat je niet vaccineert.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:44

Wat is er dan wel zo?
Wil je nu zeggen dat je niet beschermd bent als je gevaccineerd bent?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:50

Ik herhaal mijn vraag nog even: waar vind ik dat BMR geente kinderen daarna besmettelijk zijn voor gezonde kinderen?

Bij het waterpokken vaccin staat erbij dat er 'virus shedding' kan optreden maar bij de BMR staat alleen dat het verstandig is om uit de buurt te blijven van mensen met een zeer verzwakt immuunsysteem (leukemie, hiv etc) omdat daar het verzwakte virus eventueel een kans zou hebben in een zeer laag percentage. Ofwel, voor normale mensen geeft het geen besmettingsgevaar. Waar vind ik dan het tegengestelde?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:54

cam schreef:
Wat ik me afvraag in deze discussie of jullie voor dat jullie kinderen kregen ook zo hebben gekeken naar de risico's die jullie hadden op erfelijke ziektes.

Ik heb inderdaad prenataal onderzoek laten doen naar alle bekende erfelijke aandoeningen(of beter,...waar je op kon onderzoeken) voordat mijn kinderen geboren waren.

Bij mij en mijn man komen voor zover bekend geen erfelijke aandoeningen voor. Waren die wel bekend hadden wij zeker een test laten doen en de voors en tegens met elkaar afgewogen.
(ernst, kans, mogelijke gevolgen etc)

Bij een grote kans op een gevaarlijke/ernstige aandoening was ik er niet aan begonnen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 03-04-14 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:03

cam schreef:
Jaarlijks sterven er 200.000 mensen aan de gevolgen van astma.
En het feit dat jou kinderen allergieën hebben wijst er op dat de kans groot is dat je toch echt astma in de gene hebt door gegeven.
En wat doe je als je kinderen allergie blijken te hebben voor huisdieren, paarden enz.

Dat is iets wat ik niet eens wist tot jij het schreef dus dat is bij mij geen punt van overweging geweest.
Tot dusver hebben ze geen van allen een intolerantie opgebouwd richting huisdierharen/veren, wat op zich al knap is met 2 honden, 4 katten, 4 paarden, een hamster, kippen en vissen :') , maar indien wel dan gaan de kinderen voor en de dieren eruit. Lijkt me logisch.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:07

In Nederland is bij overlijden aan astma vaak(dus niet altijd) de oorzaak verkeerd ingenomen of ingestelde medicijnen of therapie ontrouw.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:08

nee ik zou geen chemo willen, organen en chemische medicijnen ( of zo min mogelijk).
Ik ben niet gelovig en ik zit ook niet bij een sekte of zoiets.

Ik heb gewoon aan andere levensstijl als jullie.

De kids krijgen alles wat ze nodig hebben, Alle 4 zijn ze wel ingeënt omdat 3 niet van mij zijn en bij de mijn eigen kind ik toen nog niet wist dat het ook anders kan.
Ja een natuurlijke levenswijze kan ook in je nadeel werken daarom zeg ik ook dat luxe (welvaart) en natuurlijk leven best samen moeten kunnen gaan.
En er zijn zeker alternatieven die voor een goede middenweg zorgen.

Waarom auto's op fossiele brandstof terwijl er zoveel alternatieven zijn?
Waarom niet ecologisch leven als het kan? omdat het geld kost en dat is voor sommige belangrijker is dan wat goed is voor mens en dier op lange termijn.

Zo ook het eten, biologisch eten is hartstikke duur, en chemische troep spot goedkoop, wat nou als we dit eens omdraaien?
Gezondheid komt van binnen uit en begint met goed voor jezelf te zorgen en dat is geen geheim.

Ik maak mij zorgen om de snel stijgende hoeveelheid mensen met kanker.
Dat moet toch ergens vandaan komen?

Wees kritisch en doe waar je je goed bij voelt.

wij zijn bezig om samen een kindje te krijgen maar deze zal ik niet inenten.
en het is echt niet om een ander tegen het been te schoppen.

Tja als ze ziek worden ligt het er net aan wat ze hebben en wat de situatie is.
Ik zal doen wat voor het kind het minste schade oplevert ( ook op lange termijn).

Als een kind doodziek is ga ik niet onnodig het leven rekken omdat ik geen afscheid wil nemen dat is in mijn ogen egoïstisch.
Mijn moeder lag ook doodziek in het ziekenhuis, ik zag haar lijden maar ze werd dagen lang in leven gehouden terwijl dit niet nodig was.
Wat is erger, iemand onnodig zien lijden of iemand zijn rust geven?
en leeftijd doet er op dat moment eigenlijk niet zo toe.

Ja voorkomen is beter dan genezen, daarom wil ik ook zo natuurlijk mogelijk leven.

Dat iemand daar anders over denkt respecteer ik maar het zou fijn zijn als een ander mijn keuzes ook respecteert.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:14

En wat doe je dan Stitch, stel je nieuwe kindje is straks 3 jaar, blijkt leukemie te hebben. Dus nog niet aan het einde van haar leven normaal gesproken. En is die keuze voor al je kinderen ook hetzelfde of denk je bij de oudere: ach die zijn destijds ook al inge"ent dus och ja...

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:22

Even een aanvulling, ik ben ook maar hier geboren en ook ik moet roeien met de riemen die ik heb.
Ik kan er niet omheen om deels op een westerse manier te leven simpelweg omdat ik de keus niet heb.
Daarbij draait alles om geld en ik heb nou eenmaal geen geldboom in de tuin staan.

Ik heb zelf niks met geld op deze manier (corruptie, egoïsme enz.) als zou ik het anders kunnen doen dan doe ik dat ook maar ik kan niet in mijn 1tje de boel veranderen.
daarbij kan en wil ik niemand mijn levensstijl opdringen.

We zijn bezig met een eigenbedrijf en zodra het financieel kan zal ik zeker zo natuurlijk mogelijk leven en een ecologisch zelfvoorzienend huis bouwen.

Urielle, ik zou eerst kijken naar de alternatieven en op mijn gevoel afgaan.
ja er is niks zeker in het leven ik kan alleen doen wat ik denk dat goed is.

nee ik had liever gezien (nu) dat de andere kids niet geënt waren maar daar kan ik nu niks meer aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:28

Magrathea schreef:
xxStitchxx schreef:

Komen jouw kinderen wel eens in contact met andere kinderen?

Zo ja, dan bestaat er een kans dat ze die andere kinderen besmetten met ziekten waarvoor ze ofwel nog niet zijn ingeënt, of ze horen bij de onfortuinlijke 5-10%, of ze mogen niet ingeënt worden door een één of andere nare ziekte die het immuunsysteem aantast (leukemie ofzo).

Maar goed, het is jammerlijk dat er waarschijnlijk eerst weer een mazelen-epidemie moet komen waarbij kinderen doodgaat voordat men beseft dat die vaccins zo gek nog niet zijn.

[naam], interessant dat je aanneemt dat ik dom ben. Gek genoeg heb ik niet de hele dag de tijd om rechtszaken te gaan lezen die 0,0 argument bieden, waar MargreetW ons op wees, waarvoor mijn dank :) Excuseer mij daarom nu, ik heb dinsdag een tentamen dynamica. :wave:

MargreetW zegt net zulke domme dingen als jij. Het gaat hier namelijk om een heel andere rechtzaak.
Dit heeft niets met anti- vaccinatie mensen te maken maar met de fabrikant Merck en het vaccin dat hier en in de USA wordt gebruikt.
Ik had niet graag een moeder als jij die dit soort cruciale informatie zo makkelijk wegwuift.