Urielle schreef:Astma heb ik zelf nooit gezien als een dodelijke ziekte, heb gelukkig ook 'alleen maar' inspanningsastma, last bij de allergie voor bomen rond augustus/september enkele weken en last van roken en uitlaatgassen (die ik dus zoveel mogelijk vermijd). Mijn astma is dusdanig klein/ te beperken dat ik er bij het krijgen van mijn kinderen niet eens over nagedacht hebt.
Tot dusver heb ik een dochter met darmproblemen waarvoor geen oorzaak gevonden is nog, een dochter met een intolerantie voor melk en ei en zij heeft bronchitis, en een zoon die ik binnenkort wil laten testen op allergieen omdat hij eczeem heeft gehad, gevoelig is voor diarree en recent netelroos had dus ik vermoed dat hij ook een voedingsallergie heeft. De dochter met de voedingsintoleranties heeft ook nog fysiek andere klachten door haar vroeggeboorte maar die had ik niet kunnen voorkomen, mijn vliezen braken te vroeg en dat is niet erfelijk.
Als ik echt drager was geweest van een dodelijke of zeer beperkende ziekte had ik idd geen kinderen gekregen. Ik heb verder voor zover ik weet ook geen erfelijke aandoeningen (of je drager bent wijst de praktijk meestal uit....)
Jaarlijks sterven er 200.000 mensen aan de gevolgen van astma.
En het feit dat jou kinderen allergieën hebben wijst er op dat de kans groot is dat je toch echt astma in de gene hebt door gegeven.
En wat doe je als je kinderen allergie blijken te hebben voor huisdieren, paarden enz.