De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:30

Het gaat mij erom dat het de feiten zijn qua criminaliteit en het feit dat ze zich totaal niet aanpassen aan de wetten en regels van ons land want die gelden niet voor hun. Het hadden net zo goed de Spanjaarden of Chinezen kunnen zijn, als ze zich aanpassen hoor je er niemand over.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 15-03-14 11:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:30

Ninx schreef:
Veel lager opgeleiden zijn makkelijk bang te maken, Wilders maakt misbruik van hun onvermogen zaken in het juiste perspectief te zien.
Hij weet mensen op te ruien en geeft ze een zondebok voor alles dat naar zijn zeggen 'niet goed gaat in dit land".
Erg gevaarlijk en schokkend.
Het grootste deel van de bevolking bestaat uit volgers, niet uit denkers... zijn markt is dus groot.

Ik vind de vergelijking niet ver gezocht.
Ik wacht met angst en beven af....

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:34

chanicha schreef:
Eens kijken als van iemand, die schande spreekt van Wilders, zijn of haar familielid beroofd of in elkaar getimmerd wordt door een groep marokkanen. Ik woon in een grote stad en het is hier schering en inslag, de nieuwe wijken hier worden geterroriseerd door hun en vader en moeder zijn ver te zoeken. Ik kan me voorstellen dat als je in een dorp woont oid je je dat niet kan voorstellen maar het feit is er dat Wilders uit Utrecht komt en uit een wijk die ook niet goed bekend staat dus hij weet enigszins wel waar hij over praat. De overige ministers hebben allemaal een rose bril op, ze weten het wel maar durven het niet te zeggen.

Nee bij mij is nooit ingebroken, nooit iemand beroofd of mishandeld. Gek genoeg..... En gelukkig
Ik heb wel een hoop zien gebeuren (schietpartijen) maar niet waar ik zelf bij werd betrokken. Ja 1 x bedreigd door een Egyptenaar die een giga mes bij zich zou hebben en ben toen maar snel weggelopen. Jaar of 16 was ik toen. Ik ga zelf om met Surinamers, Antillianen, Marokkanen en noem maar op, misschien dat ik me een bepaalde houding weet te geven waardoor ik niet in de problemen ben gekomen (nog) ? Geen idee. Maar ik kwam vanaf mijn 14e in de Merenwijk, Leiden. Dit stond ook niet als de beste buurt bekend. Ben overigens gewoon Nederlander :)

Leuk feitje, iedereen loopt zo te zeuren dat als je bij een Marokkaan over de familie begint ze link worden...
Gisteren vroeg ik aan een collega of er toevallig geen familie tegen hem had gezegd dat hij 24 en 25 maart niet in Den Haag moet komen. :') Vond het zelf ook wel grappig :P

Uiteraard zit er tuig tussen die van mij achter de tralies mag verdwijnen of op een onbewoond eiland in de Chinese zee mag worden gedropt met een vliegtuig, I don't care, maar laat de goede er niet onder leiden en ga niet generaliseren, hoe moeilijk dit voor sommige mensen aan de hand van hun ervaringen ook is...

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:43

Ok, ik heb niet alles gelezen want dat vond ik te veel haha. Maar ik vraag me wel 1 ding af na het lezen van een paar pagina's... Waar zijn de mensen die Wilders met Hitler vergelijken zo bang voor? Misschien komt zijn manier van politiekvoering (sterk) overeen met die Hitler toen, maar stel dat Wilders alleen aan de macht zou komen en stel hij zou hetzelfde proberen als Hitler destijds. Daarvoor hebben we de Verenigde Naties en dergelijke toch opgericht? Mocht blijken dat Wilders iets dergelijks van plan is, wordt er direct door verschillende machtige landen ingegrepen waardoor er nooit meer zoiets als in WO2 plaats zal kunnen vinden. Dus waar maakt iedereen zich zo druk over? Het ergste wat er kan gebeuren als Wilders alleen aan de macht zal komen en het blijkt dat hij toch dezelfde ideeen als Hitler heeft is dat alle landen zich tegen Wilders keren en hem gevangen nemen/vermoorden voordat het uit de hand kan lopen zoals in WO2.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:48

Ik ging vroeger bijna alleen maar met marokanen (en uit allemaal andere landen) om. Het waren mijn beste vrienden. En mijn ervaring is dat de goede toch ook iets weg hebben van de slechte, de manier van denken ofzo.. Kan het niet goed verwoorden, maar het is gewoon echt de cultuur denk ik. Ik heb verder niets tegen ze hoor, maar dit is mij (en vele anderen) opgevallen. Bij Turken dan weer veel minder.

Electra63

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:09

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:19

Ninx schreef:
Veel lager opgeleiden zijn makkelijk bang te maken, Wilders maakt misbruik van hun onvermogen zaken in het juiste perspectief te zien.
Hij weet mensen op te ruien en geeft ze een zondebok voor alles dat naar zijn zeggen 'niet goed gaat in dit land".
Het grootste deel van de bevolking bestaat uit volgers, niet uit denkers... zijn markt is dus groot.

Jij gaat ervan uit dat de mensen die naar Wilders luisteren laag opgeleid zijn. Ik zeg je dat dat nog vies tegenvalt.

Ik vind de vergelijking zelf bijzonder ver gezocht en juist om in te spelen op mensen hun gevoel met andere woorden ze doen dat allemaal

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:32

Willl65 schreef:
Ninx schreef:

Jij gaat ervan uit dat de mensen die naar Wilders luisteren laag opgeleid zijn. Ik zeg je dat dat nog vies tegenvalt.

Ik vind de vergelijking zelf bijzonder ver gezocht en juist om in te spelen op mensen hun gevoel met andere woorden ze doen dat allemaal

Naar mijn ervaring zijn het juist de laagopgeleiden die minder op Wilders stemmen. De laagopgeleiden bestaan namelijk voor een heel groot deel uit allochtonen. Een groot deel van de autochtonen laag opgeleiden wonen in multiculturele wijken en gaan naar multi culturele scholen waardoor zij veel allochtonen in hun kennissenkring hebben.

De hoog opgeleiden komen veel minder in contact met allochtonen en zijn daardoor veel huiveriger. Ik denk dat het grootste deel van de stemmers op Wilders hoog- in plaats van laagopgeleid zijn.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:39

Mijn ervaring is ook dat laagopgeleiden vaker positief zijn over de pvv. Ze vallen voor de 'klare taal' en 'er niet omheen draaien'. En door een simplistischer denkwijze over maatschappelijke problemen een minder gevoel voor oorzaak-gevolg voor politieke kwesties.

Ben het overigens eens met Ikke en blueeyes wat betreft de vergelijkingen met Hitler.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:51

Mijn mening is dat de mensen die op de PVV stemmen realisten zijn
Laag of hoog opgeleid maakt niks uit ,het gaat om het afdoen van die oogkleppen en die mensen die de oog kleppen afdoen zien de realiteit en stemmen dan op de PVV

En of het nu draait om Achmed Mohamed of Jantje Pietje Klaasje ,maakt mij niks uit
Ik kijk verder naar zijn progamma en heel veel punten ben ik het zeker mee eens
Waarom moeten wij nog langer opdraaien voor de Grieken? Terwijl heel veel oudere mensen in verzorgingshuizen in vieze luiers liggen ?
Waarom de grenzen open voor de Roemenen en de Bulgaren er is al genoeg van dat gespuis in ons land
En ik kan zo nog wel even door gaan ,ik ben al jaren voor de PVV en dat zal ik ook altijd blijven

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:59

Of er zijn meer bokkers die op PVV stemmen/de standpunten van de PVV begrijpen, óf meer bokkers durven er voor uit te komen :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:06

Snap werkelijk waar niet waar men het lef vandaan haalt om Wilders met Hitler te vergelijken. En niet dat ik goed keur wat Wilders allemaal uitkraamt, maar als je zo'n vergelijking maakt heb je werkelijk waar geen besef van wat je zegt.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:12

Amandavd schreef:
Snap werkelijk waar niet waar men het lef vandaan haalt om Wilders met Hitler te vergelijken. En niet dat ik goed keur wat Wilders allemaal uitkraamt, maar als je zo'n vergelijking maakt heb je werkelijk waar geen besef van wat je zegt.

Ze bedoelen dan niet wat hitler allemaal gedaan heeft, maar dat hitler in het begin van zijn 'carriere' een beetje dezelfde trekjes vertoonde.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben maar zó belachelijk is het niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:12

Amandavd schreef:

Tja, ik vind juist van wel.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:31

Blue_Eyes schreef:
Ninx schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wel behoorlijk aan het verwildersen weer!!

Een hele bevolkingsgroep aan de hand van hun stemgedrag bestempelen als te dom om zelf te denken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:35

Dat is wel zo ongeveer het omgekeerde van wat er staat :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:39

Wilders zegt wel waar het op staat, maar om die man nou te gaan vergelijken met Hitler vind ik te ver gaan. Laat degene die het schreeuwen maar eerst de geschiedenis na gaan kijken om te leren wat Hitler deed.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:42

Blue_Eyes schreef:
Dat is wel zo ongeveer het omgekeerde van wat er staat :')

leg uit, want ik kan toch echt wel redelijk lezen

maar als het niet de bedoeling was om te zeggen dat de meeste mensen die op de PVV stemmen laag opgeleid zijn en het vermogen missen om zaken in het juiste perspectief te zien, volgers zijn en geen denkers, dan kan IK het mis hebben natuurlijk

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:44

yentl2010 schreef:
Mijn mening is dat de mensen die op de PVV stemmen realisten zijn
Laag of hoog opgeleid maakt niks uit ,het gaat om het afdoen van die oogkleppen en die mensen die de oog kleppen afdoen zien de realiteit en stemmen dan op de PVV

En of het nu draait om Achmed Mohamed of Jantje Pietje Klaasje ,maakt mij niks uit
Ik kijk verder naar zijn progamma en heel veel punten ben ik het zeker mee eens
Waarom moeten wij nog langer opdraaien voor de Grieken? Terwijl heel veel oudere mensen in verzorgingshuizen in vieze luiers liggen ?
Waarom de grenzen open voor de Roemenen en de Bulgaren er is al genoeg van dat gespuis in ons land
En ik kan zo nog wel even door gaan ,ik ben al jaren voor de PVV en dat zal ik ook altijd blijven

Dat laatste vind ik juist zo gevaarlijk, iemand blind volgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:46

Over het opleidingsniveau van pvv-kiezers hoeven we niet te gaan steggelen met elkaar, die cijfers zijn er.

Edit typefoutje
Laatst bijgewerkt door Boras op 15-03-14 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:47

Boras schreef:
Over het opleidingsniveau van pvv-iezers hoeven we niet te gaan steggelen met elkaar, die cijfers zijn er.

Dit

waar?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:49

Ik bedoelde edit, mijn tablet heeft moeite met dat woord, maar het is al gecorrigeerd.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:50

hahaha ik bedoelde de cijfers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:54

maura schreef:
Joolien schreef:
Ik vraag me toch echt af wat er in het hoofd van deze man speelt?

Ik vraag me absoluut niet af wat er in zijn hoofd speelt. Ik kan me niet voorstellen dat het interessant is wat er omgaat in iemand die zichzelf in een kooi van bewakers heeft geplaatst en zichzelf dan wijsmaakt dat hij binding heeft met het leven van 'de gewone man'.
Wel vraag ik me af wat er in de hoofden speelt van de mensen die hun eigen ideeën denken te herkennen in zijn uitspraken. Ik zie echt niet hoe iemand die ook maar een heel klein beetje begrijpt hoe de wereld in elkaar zit, kan vinden dat Wilders' uitspraken enig verband houden met de realiteit.

Ja maar goed, dat heb ik ook met de SP, die hele partij is ook totaal niet realistisch, ik vraag mij dan ook serieus af wat er rond gaat in de hoofden van mensen die SP stemmen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:00

NeverGiveUp schreef:
Amandavd schreef:

Ze bedoelen dan niet wat hitler allemaal gedaan heeft, maar dat hitler in het begin van zijn 'carriere' een beetje dezelfde trekjes vertoonde.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben maar zó belachelijk is het niet.

Hitler kondigde niet aan in de early 30's dat ze de joden wel even massaal onder erbarmelijke omstandigheden zouden uitroeien. Dat idee komt zelfs niet van hem, maar de intense haat wel. En juist zulke haat is gevaarlijk en de mensheid zal altijd gevoelig zijn voor dergelijke manipulatie. In de uitspraken van Wilders zie ik wat kenmerken terug. Veel mensen nemen hem niet serieus, maar dat werd Hitler vaak ook niet.m.theatlantic.com/national/archive/2012/03/early-warnings-how-american-journalists-reported-the-rise-of-hitler/254146/
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-03-14 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt