Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:36

Idd noa, theorie aliens wordt steess aannemelijker..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:37

Sammie schreef:
Een van de veiligste maatschappijen is Tunis Air. :D Dat zou je ook niet verwachten. En die hebben nog een paar oude bakken rondvliegen :')

Echt? := Haha, lachen. Dat soort dingen hoor je wel eens inderdaad. Ach, al dat nieuwerwetse gedoe met fly by wire, waarom zou je als je gewoon op pure armkracht een vliegtuig een bocht in kunt trekken :')

Nee maar Noa, het scheelt waar je van de radar af gaat. Als je hier de noordzee in dreigt te storten heeft LVNL dat eerder door dan de piloot. In TokkieWokkie-stan of waar ze ook zijn neergestort denk ik niet dat de verkeersleiders zo goed zijn opgeleid als hier. Bovendien hebben ze daar niet de apparatuur en de verkeerscentra die hier staan. Begrijp me niet verkeerd, dat is verder niemands schuld maar in sommige gebieden vlieg je gewoon van de radar af en kom je er ergens anders weer op. Je kunt dan nog wel communiceren maar een betrouwbaar radarsignaal is er dan gewoon niet.

Dat is trouwens ook wat is gebeurd bij AF in Brazilië. Het vliegtuig kwam niet op het verwachte tijdstip weer binnenvliegen en toen pas zijn ze gaan zoeken.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:41

Danique_G schreef:
Idd noa, theorie aliens wordt steess aannemelijker..

Nou, inderdaad :+

Ben benieuwd of ze iets gevonden hebben. De persconferentie is uitgesteld.

@magrathea, kunnen dan nog wel een nood signaal uitzenden? En waar zou dat omkeren op kunnen duiden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 00:52

Noodsignaal: ja, dat kan. Ze kunnen nog gewoon vliegen en communiceren enzo, er zijn ook gevallen bekend waarbij er een mayday naar een nabij vliegend vliegtuig werd gestuurd die weer doorcommuniceerde naar de luchtverkeersleiding elders. Heb wel eens zo'n geval gezien waarbij er een brandstoflek was boven de Beringstraat, die was halverwege en moest toen kiezen of ze teruggingen of kijken of het beter was om door te gaan. Ze zijn uiteindelijk op het nippertje teruggekomen. Toen heeft er ook een ander vliegtuig als tussenpost gefungeerd.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 01:26

Wat ik ook zo gek vind is dat ze dus blijkbaar hebben geprobeerd om te keren, maar er was geen tijd om een noodsignaal te sturen?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 04:53

Gloednieuwe headline in het Australische nieuws:
"Terror group claims MH370 attack"

En een deel van het bericht:

"A group known as the Chinese Martyrs’ Brigade has reportedly claimed it is behind the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370.

Late last night, an email was sent to a number of journalists in China, threatening: “You kill one of our clan, we will kill 100 of you as payback.”

It makes a purported threat in the wake of a knife attack in Kinming last week, in which 29 people were killed and over 100 injured.

However, officials in Malaysia have cautioned the email could be a hoax designed to increase ethnic tensions in China.

“There is no sound or credible grounds to justify their claims,” said Malaysia’s acting Transport Minister, Datuk Seri Hishammuddin, adding that the email did not explain what had happened to the plane.

He also said the email was delivered through an encrypted Hushmail web service, which makes it “virtually impossibly” to trace."

Bron: The West Australian via Yahoo.com

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 06:03

Niets daarover op CNN, dus ik neem dat verhaal voor nu maar met een korrel zout.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:35

Smee__ schreef:
Wat ik ook zo gek vind is dat ze dus blijkbaar hebben geprobeerd om te keren, maar er was geen tijd om een noodsignaal te sturen?

Kan ook zijn dat het vliegtuig is ontploft en de radar een stuk terug neer is gekomen. Zeker gezien snelheid en kracht explosie

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:36

Heel raar verhaal dit he.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:39

Hoor net op het nieuws dat sommige telefoontjes nog steeds overgaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 08:47

xChantal94 schreef:
Hoor net op het nieuws dat sommige telefoontjes nog steeds overgaan..

Weird..

Maar de het klinkt toch bij verschillende situaties dat ie overgaat?! Via/bij de provider toch?

Wel vreemd.. Maar ze hebben daar (bij t wrak) toch geen belnetwerk? Of wel.. Midden op de oceaaan!

(zit op mn mobiel..)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:02

Kwam deze website tegen, waar ook bijv. 3 mogelijke scenario's besproken worden:
http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUIT ... io-s.dhtml

Kan een schade/defect wat het vliegtuig vroeger heeft opgelopen, nog voor problemen kunnen zorgen?
Lees namelijk dat er in 2012 tijdens het taxiën een botsing was met een ander vliegtuig waardoor er een vleugelpunt was afgebroken.

edit: Mijn vriend, als echte Lost-serie fan, die gaat nu wel heel ver hoor.. Die moest dus meteen denken aan Lost..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:08

Oh my cardy.... luchtvaartexpert Benno Baksteen!

You just made my day :') :') :')

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:13

ruitje schreef:
Oh my cardy.... luchtvaartexpert Benno Baksteen!

You just made my day :') :') :')

Ja dat las ik ook, dacht.. Hou wijselijk mijn mond :') .

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:22

Douraque schreef:
Smee__ schreef:

Kan ook zijn dat het vliegtuig is ontploft en de radar een stuk terug neer is gekomen. Zeker gezien snelheid en kracht explosie

Volgens de US kan hij niet ontploft zijn. Dan hadden ze dat op hun satelliet gezien moeten hebben.

Lees net dat ze nog in een groter zoekgebied gaan zoeken. omdat een visser heeft gezegd dat hij daar lichten van een laagvliegend vliegtuig heeft gezien de dag dat het verdween. Misschien toch een noodlanding in de jungle ergens?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:25

op het nieuws was net dat ze ook boven land gaan zoeken, al is dat ook een onwaarschijnlijk scenario (volgens de commentator/nieuwslezer) omdat er dan wel rook enz door omwonenden gezien zou moeten zijn

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:35

Laten we dat hopen dan maar, dat er in ieder geval een paar overlevenden zijn...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:49

Haha wat een vage scenario's komen er hier langs... Wie zegt dat er nog telefoontjes overgaan, de Telegraaf? :')

Ik kan me trouwens voorstellen dat de US liegt over al dan niet gespotte explosies om geen onrust te zaaien. Geen idee verder.
Overigens als een vliegtuig naar beneden stort in cruise op land of op zee, maakt niet uit, die kist klapt dan toch wel uit elkaar. Op land heb je dan echt niet meer kans op overlevenden.

En een afgebroken wing tip is goed mee te vliegen (mits je een capabele piloot hebt, wat vast wel was bij Malaysia gezien het kleine aantal ongelukken). Je hebt minder lift aan één kant dus je moet constant corrigeren maar daar kun je best mee naar het eerstvolgende vliegveld vliegen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:55

Dat van die telefoontjes was vanmorgen op het nieuws.. Maar.. tjonge dat niemand daar verder een opmerking heeft gemaakt in het nieuws. die telefoon ging 1x over om vervolgens 'opgehangen' te worden. Nou dan is er dus geen bereik. Er wordt niet opgehangen er is gewoon geen verbinding mogelijk..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:57

Sammie schreef:
Dat van die telefoontjes was vanmorgen op het nieuws.. Maar.. tjonge dat niemand daar verder een opmerking heeft gemaakt in het nieuws. die telefoon ging 1x over om vervolgens 'opgehangen' te worden. Nou dan is er dus geen bereik. Er wordt niet opgehangen er is gewoon geen verbinding mogelijk..

Dat gebeurt meestal inderdaad als je belt naar een telefoon die uitstaat :')
En het is niet alsof iemand denkt "meh, ik ben net neergestort, heb écht even geen zin in mijn moeder" :')

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:59

Magrathea schreef:
Sammie schreef:

Dat gebeurt meestal inderdaad als je belt naar een telefoon die uitstaat :')
En het is niet alsof iemand denkt "meh, ik ben net neergestort, heb écht even geen zin in mijn moeder" :')

Nee hoor, een telefoon die uitstaat gaat helemaal niet over.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:00

Maar dan staan die telefoons hebben nog wel bereik, en liggen niet op de bodem van de zee? Ik neem aan dat anders de lijn volledig dood is?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:01

casperrr schreef:
Maar dan staan die telefoons hebben nog wel bereik, en liggen niet op de bodem van de zee? Ik neem aan dat anders de lijn volledig dood is?

Dat lijkt mij inderdaad ook. als de telefoon uitstaat/kapot is, gaat de telefoon niet over, ook niet 1 keer.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:02

Maar áls die telefoons nog over gaan hè, zou dan niemand 'track-my-phone' aan hebben staan? Dat gaat toch via GPS?
Of zeg ik nou iets heel doms? :=

Cardy schreef:
edit: Mijn vriend, als echte Lost-serie fan, die gaat nu wel heel ver hoor.. Die moest dus meteen denken aan Lost..

Daar moest ik ook aan denken. :o

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:03

Mijn vriend begon ook al over lost :P