Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Maar je kan ergens beginnen. Vond een tijdje terug een site met allemaal boerenbedrijven per provincie waar je zo bij de boer kan kopen. En dat is ook vaak voordelig. En bij de eko supermarkt is ook vlees wat op de laatste datum is met behoorlijke korting. Maar is wel iets meer werk.
GamblersCup schreef:En deze opmerking vind ik een beetje ongepast. Jij kent mijn situatie (of die van mijn familie) niet.Jemig, wat naief en onwijs zijn jullie, verschrikkelijk. Ik hoop dat je niet in een situatie komt van die enorm grote groep met inkomen lager dan het minimum, want je gaat hartstikke in de problemen komen.
Sabini schreef:Ik ken (helaas) teveel mensen met een dusdanig laag inkomen en heb me behoorlijk verdiept in het besparen op luxe/boodschappen/menu's/enz. Het niet 'nodig' om plofkip te kopen. Bovendien heeft een mens niet elke dag vlees nodig. Vroeger was het sowieso luxe. Ongeveer drie tot vier keer in de week vlees eten bespaard veel. En die keer dat er dan wel vlees (bijv. kip) gegeten wordt kan er 80 cent meer uitgegeven worden aan scharrelkip
Yvank_ schreef:Ik begrijp wel dat er mensen zijn die én niet elke dag vlees kunnen eten, én als ze dan vlees eten (bijv. twee keer in de week) het geld niet hebben om scharrelkip of biologisch vlees te kopen.Er zijn zat mensen die misschien eens 2x in de week plofkip eten omdat ze meer 'slecht vlees' al niet kunnen betalen. Laat staan biologisch vlees! Vooral gezinnen met kinderen die onder het minimum leven zijn hier een voorbeeld van. Die zetten de kinderen dan liever 2x per week een plofkip voor dan helemaal geen vlees ze moeten toch iets..
GamblersCup schreef:Al die mensen? Nee niet allemaal. Maar in mijn directe omgeving wel veel. Ik heb zelf bijvoorbeeld ook geen hoog inkomen en moet behoorlijk besparen (koopjesjagen en vlees laten liggen) om maandelijks rond te komen.Nee Sabini, en jij duidelijk van al die mensen die onder het minimum leven niet.
Sabini schreef:Het enige wat ik duidelijk wil maken is dat je kúnt besparen om zodanig geen plofkip meer te 'hoeven' kopen. Uitzonderingen daargelaten uiteraard.
Nikass schreef:Mee eens Gamblerscup, maar uberhaupt geen vlees eten zou dan een goedkopere en gezondere oplossing zijn dan aan de plofkip.
En soms kan er wel geschoven worden met prioriteiten, zo ken ik legio mensen met een zeer laag inkomen die op alles moeten beknibbelen (en dat is ontzettend k*t) maar wel roken.
Jennyj01 schreef:LadyMadonna schreef:Veel gehoord idd, echter, mensen vergeten dat je meestal niet zomaar met roken stopt
Ik denk dat zomaar stoppen de enige manier is om er af te komen. Ook dat is een keuze.
Nikass schreef:Gamblerscup, ik schrijf dat het gezonder is om geen vlees te eten dan plofkip te eten, dat kun je toch wel met me eens zijn?![]()
Hoe dan ook is geen vlees eten wèl goedkoper. Dus dan gaat het toch om prioriteiten stellen?
Ik snap echt wel dat iemand die gek is op vlees die prioriteit soms anders stelt, maar mijn punt is dat het dan nog steeds wel een kwestie van keuzes maken is.