Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danielledm schreef:Wat een imbecielen...snap best dat we niet alles kunnen redden maar waarom een gezond dier als er andere oplossingen zijn?! Fok dan niet zou ik zeggen!?
Kan me hier echt zo kwaad om maken!! Zo weet ik er nog wel een paar om af te schieten... maar dan geen dieren... ow nee bij mensen mag het natuurlijk niet....
Ingrid_92 schreef:Belachelijk, ik snap hier echt niets van. Genoeg mensen hadden aangeboden de giraffe over te willen nemen. Dan ga je die toch niet voor het oog van andere mensen (lees: KINDEREN!) neerschieten en ontleden? Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij. Net zo min snap ik de ouders die hun kinderen dit gewoon laten aanzien.
MarlindeRooz schreef:StalNollie schreef:MR of je schoenen nou 1 of 5 jaar mee gaan .. leer is leer.
Dus?
Ik ben niet tegen het eten van dieren maar wel tegen de manier waarop dat tegenwoordig gebeurd.
vuurneon schreef:Ingrid_92 schreef:Belachelijk, ik snap hier echt niets van. Genoeg mensen hadden aangeboden de giraffe over te willen nemen. Dan ga je die toch niet voor het oog van andere mensen (lees: KINDEREN!) neerschieten en ontleden? Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij. Net zo min snap ik de ouders die hun kinderen dit gewoon laten aanzien.
Goed lezen![]()
Giraffe is in het binnen verblijf rustig neergeschoten (gelokt met wat lekkers) dus er was niemand anders bij dan diegene die erbij hoorden te zijn. Schieten is dus in alle rust gebeurt.
En weet je wat? Er zijn kinderen die op die leeftijd zelf al een dier hebben geslachtonder goede begeleiding is er niets mis mee om dit te laten zien aan kinderen (die het aankunnen)
Ingrid_92 schreef:Ze verwachten levende dieren te zien te krijgen, over het algemeen niet een dode giraf. Als ze met hun kinderen dode dieren willen zien, moeten ze maar een uitstapje maken naar een slachterij.
NeverGiveUp schreef:En niemand weet waarom hij niet naar een van de geïnteresseerde dierentuinen is gegaan. Misschien kwam hij daar wel in een te klein hok, of alleen. Hadden jullie dat liever gewild?
Luckystory schreef:Citaat:Yorkshire Wildlife Park (YWP) was among several zoos that offered to rehouse Marius – a private individual apparently also offered to buy him for €50,000 (£41,000) – but received no response. In a statement, the park said without knowing the full details it would be inappropriate to comment further.
Copenhagen zoo's silence was more surprising because Yorkshire's head of hoofed animals is Danish, and the YWP has already taken a young male giraffe from the Danish zoo.
"YWP has a state-of-the-art giraffe house built in 2012 with a bachelor herd of four male giraffes and the capacity to take an extra male, subject to the agreement of the European stud book keeper. One of the YWP giraffes is Palle, who came from Copenhagen zoo in September 2012, when he was the same age as Marius," the statement said.
Ingrid_92 schreef:Sorry, te snel gelezen inderdaad![]()
Absoluut zijn er kinderen die al eens een dier hebben gezien wat geslacht wordt, al heb ik het idee dat er tussen dit groepje wel wat kinderen staan die het niet aankunnen. Zoek het dan ook niet op... denk ik dan. Kinderen verwachten een "leuk" uitstapje als ze naar een dierentuin gaan. Ze verwachten levende dieren te zien te krijgen, over het algemeen niet een dode giraf. Als ze met hun kinderen dode dieren willen zien, moeten ze maar een uitstapje maken naar een slachterij.
Pearlx schreef:Er was dus een Engelse dierentuin die de Giraffe wel had willen overnemen. Hier kwam hij niet alleen te staan en dezelfde Deense zoo had zelfs al eerder een mannelijke giraffe van dezelfde leeftijd aan deze dierentuin gegeven (en deze dierentuin dus geschikt bevonden om hun giraffe onder te brengen). Ook was deze dierentuin lid van de verenigingen die genoemd werden door de Deense dierentuin en waren ze overeengekomen met de stamboekhouder dat er ruimte was voor nog een ongewenst mannelijk dier.
Een optie die de Deense zoo dus wel degelijk wist, omdat ze zo eerder een mannetje zijn kwijtgeraakt. Toch hebben ze geen contact op genomen met de Britse dierentuin. Die hoorden tot hun grote teleurstelling pas te laat dat Marius gedood zou worden. Dat ligt bij de meeste mensen nogal zuur.
Lusitana schreef:Pearlx schreef:Er was dus een Engelse dierentuin die de Giraffe wel had willen overnemen. Hier kwam hij niet alleen te staan en dezelfde Deense zoo had zelfs al eerder een mannelijke giraffe van dezelfde leeftijd aan deze dierentuin gegeven (en deze dierentuin dus geschikt bevonden om hun giraffe onder te brengen). Ook was deze dierentuin lid van de verenigingen die genoemd werden door de Deense dierentuin en waren ze overeengekomen met de stamboekhouder dat er ruimte was voor nog een ongewenst mannelijk dier.
Een optie die de Deense zoo dus wel degelijk wist, omdat ze zo eerder een mannetje zijn kwijtgeraakt. Toch hebben ze geen contact op genomen met de Britse dierentuin. Die hoorden tot hun grote teleurstelling pas te laat dat Marius gedood zou worden. Dat ligt bij de meeste mensen nogal zuur.
En alleen omdat er een dierentuin is die hem wel wil hebben, mogen ze zelf niet meer bepalen wat ze met hun dieren doen?
Dat er dagelijks koeien geslacht worden (ook kerngezonde jonge dieren) om de leeuwen te voeren is prima, maar gut een giraf en de wereld is van streek?
Pearlx schreef:Uiteraard mogen ze met hun dieren doen wat ze willen, maar als er een dierentuin is die ze eerder perfect geschikt vonden om een 18 maanden oude mannetjes giraffe onder te brengen, waarom deze dan niet weer even contacteren? Waarom liever dood dan naar een andere dierentuin die de kwalificaties had?
romyloverrr schreef:daar staat toch vijfhonderdduizend (500.000)?
Citaat:a private individual apparently also offered to buy him for €50,000 (£41,000)
Pearlx schreef:Uiteraard mogen ze met hun dieren doen wat ze willen, maar als er een dierentuin is die ze eerder perfect geschikt vonden om een 18 maanden oude mannetjes giraffe onder te brengen, waarom deze dan niet weer even contacteren? Waarom liever dood dan naar een andere dierentuin die de kwalificaties had?
Brainless schreef:romyloverrr schreef:daar staat toch vijfhonderdduizend (500.000)?
http://www.theguardian.com/world/2014/f ... o-protestsCitaat:a private individual apparently also offered to buy him for €50,000 (£41,000)